Қашықтықтан және көзбе-көз қызмет көрсетеді
Бірыңғай жинақтаушы зейнетақы қоры ағымдағы жылдың 1 шілдесінен бастап салымшыға шот ашудан бастап, зейнетақы төлемдерін алуға дейінгі негізгі қызметтерді электронды форматта көрсету мүмкіндігіне ие болды. Сондай-ақ қазіргі уақытта зейнетақы жинақтарын өмірді сақтандыру бойынша компанияларға аудару және ерікті жарналар бойынша төлемдер алу секілді онлайн-сервистер әзірленіп жатыр. Алайда әзірге электронды сервистер қатарына шетелге тұрақты тұруға кетуге байланысты төлемдер, жерлеуге және мұрагерлерге берілетін төлемдер осы қызметтер бойынша құжаттар ұсынудың ерекшелігіне байланысты енгізілмей отыр.
Аталған мәселелерді қор қызметінің жарты жылдық қорытындысы бойынша өткен мәслихатта қордың басқарма төрайымы Н.Наурызбаева мәлімдеген болатын. Оның айтуынша, алдағы уақытта электронды цифрлы қолтаңбаға ие бола отырып, қор сайтының «Электронды қызмет көрсету» бөлімінде жеке зейнетақы шотын ашу жөнінде өтініш беруге, жеке зейнетақы шотынан үзінді-көшірме алуға, жеке деректемелерге өзгерістер енгізуге, интернет хабарландыруды таңдай отырып ақпарат алу тәсілін өзгертуге, зейнетақы төлемдерін тағайындау жөнінде өтініш жолдап, оның орындалу барысын қадағалауға болады.
«Одан бөлек ағымдағы жылдың алғашқы жартысында жаңа «Жеке зейнетақы шотын ашу жөніндегі өтініштің көшірме-нұсқасын алу» электронды қызметі, сондай-ақ «Ерікті зейнетақы жарналары есебінен өз пайдасына шарт жасасу» сервисі әзірленіп іске қосылған. Сонымен қатар Бірыңғай жинақтаушы зейнетақы қоры 2018 жылдың мамырында танымал Telegram мессенджері үшін өзінің ботын қолданысқа енгізді. Пайдаланушылар жаңа қызметтің көмегімен қысқа үзінді-көшірме алу немесе үзінді-көшірмені электронды поштасына жіберу, жеке кабинетке кіру, құпия сөзін қайта қалпына келтіру, қордың маңызды жаңалықтары және ағымдағы көрсеткіштерімен танысу, сондай-ақ оның ең жақын бөлімшесін табу мүмкіндігіне ие болады», дейді Н.Наурызбаева.
Жоғарыда аталған жиында сөз болғандай, 2018 жылдың алғашқы жартысында электронды арналар арқылы 7,5 млн қызмет көрсетілген. Бұл есептік кезеңде көрсетілген қызметтердің жалпы көлемінің 72 процентін құрайды. Осы ретте қор кеңселерінде және көшпелі қызмет көрсету барысында 2,9 млн операция орындалғандығын да айта кеткеніміз жөн.
Жалпы, электронды сервисті енгізу және дамыту қор қызметін жаңа деңгейге көтеруге мүмкіндік береді. Бүгінде еліміздегі қор қызметінің басым бөлігі қашықтықтан көрсетіледі. Қызмет көрсету сапасының жоғары деңгейде екендігін халықаралық сарапшылар да растап отыр. Биыл наурыз айында «БЖЗҚ» АҚ сапа менеджменті жүйесі бойынша сертификациялық аудиттен сәтті өтті. Аудитті алдыңғы қатарлы еуропалық компаниялардың халықаралық аудиторлары жүргізді.
3 ай ішінде 75 сапарға шықты
Зейнетақымен қамсыздандыру елімізде тұратын барлық азаматтарға, шетелдіктер мен азаматтығы жоқ адамдарға, олардың ішінде шалғайда орналасқан кішігірім елді мекендердің тұрғындарына да қатысты. Осыған байланысты шалғайда орналасқан елді мекендерде, сондай-ақ қор бөлімшелері жоқ аудандарда зейнетақы қызметтерінің қолжетімділігін қамтамасыз ету мақсатында «Мобильді кеңсе» жобасы іске қосылды. Аталған жоба соңғы үш ай ішінде 75 рет жолға шықса, соңғы алты айда 3,9 мың көшпелі шара ұйымдастырып, 93,4 мың операцияны жүзеге асырды.
Бұл туралы «БЗЖҚ» басқарма төрайымының орынбасары С.Егеубаева халыққа кеңінен түсіндірген болатын. Бүгінде «Мобильді кеңсе» жобасы Алматы, Атырау және Қостанай облысында жүзеге асырылып жатыр. «Мобильді кеңсе» жобасын ағымдағы жылы Шығыс Қазақстан, Батыс Қазақстан және Оңтүстік Қазақстан облыстарында іске қосу бойынша ұйымдастыру жұмыстары жүргізілу үстінде. Ал келесі жылы жобаны қордың Қарағанды, Қызылорда, Ақтөбе, Ақмола, Жамбыл, Павлодар және Солтүстік Қазақстан облыстық филиалдарында жүзеге асыру жұмыстары жанданбақ.
«Осы сапарлар барысында қор қызметкерлері 5,1 мыңнан астам адамға қызмет көрсетіп, 6,3 мыңнан астам операцияны орындады. Сонымен қатар көшпелі қызмет көрсету барысында 2,3 мыңнан астам жергілікті тұрғынға ақыл-кеңес берілді», дейді төрайым орынбасары.
Бұдан басқа, «БЖЗҚ» АҚ зейнетақы қызметтерінің қолжетімділігін арттыру мақсатында «Бірыңғай жинақтаушы зейнетақы қоры» акционерлік қоғамы мен «Қазпошта» акционерлік қоғамы арасында ынтымақтастық және шаралар жоспары туралы Меморандумға қол қойғандығын айта кеткеніміз жөн. Жалпы, жыл соңына дейін республика өңірлерін зейнетақы қызметтерімен қамту көрсеткіші 11 процентке ұлғаймақ.
Зейнетақыны жоспарлауға көмектесті
Бірыңғай жинақтаушы зейнетақы қоры ағымдағы жылдың сәуір айынан бастап жеке және корпоративтік зейнетақы калькуляторын қолдана отырып, салымшыларға болашақ зейнетақыны жоспарлау бойынша ақыл-кеңес беріп келеді. Айталық, үш ай ішінде зейнетақыны жоспарлау мәселелері бойынша келушілермен 118 517 кеңес өткізілді. Қордың баспасөз қызметінің мәлімдеуінше, ақыл-кеңестердің басым бөлігін Алматы қаласының тұрғындары мен қонақтары алған. Оларға 18 270 консультация берілсе, Түркістан және Павлодар облыстарында сәйкесінше 16 011 және 7 881 азаматқа ақыл-кеңес берілді.
Осындай шаралар барысында негізінен, салымшыларды зейнетке шығу мерзімі, жарналарды өз бетінше төлеу мүмкіндігі, инвестициялық табыс, зейнетақы жинақтарының сақталуына мемлекет тарапынан берілетін кепілдік, зейнетақы мөлшері және оны көбейту жолдары жайындағы мәселелер мазалайтындығы анықталған.
Байқағанымыздай, БЖЗҚ-ның түрлі қызметтері елдің игілігі мен икемділігіне негізделіп жасалып отыр. Тек қолайлы тетіктерді тез меңгеріп кету жеткілікті. Осы орайда ағымдағы жылда зейнетақы түсімдерінің сомасы өсіп жатқандығын да айта кеткен абзал. Жыл басынан бері зейнетақы түсімі 407,5 млрд теңгені құрап, өткен жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда 11 процентке көбейген.
Мирас АСАН,
«Егемен Қазақстан»