Елордаға еліміздің түкпір-түкпірінен білім саласының 1000-ға жуық қызметкері жиналды. Қазмедиа орталығында өткен білім беру саласы мамандарының басқосуы педагогтар үшін жаңа оқу жылының басталуына тың серпіліс беретін дәстүрлі кездесу екені белгілі. Премьер-министрдің орынбасары Ерболат Досаев форумға сәттілік тілеп, Президент Нұрсұлтан Назарбаевтың «Ұлттың бәсекеге қабілеттілігі ең алдымен оның білім деңгейіне қарай айқындалады» деген тұжырымын тілге тиек етті. «Сарапшылар қазіргі экономиканы адам ресурстарының экономикасы деп атайды. Яғни білім – әр мемлекеттің дамуында негізгі рөл атқарады. Мемлекет басшысы да үнемі адами капиталдың дамуы мемлекетіміздің дамуының басты көрсеткіші екендігін айтып отырады. Қазіргі жаһандану дәуірінде бәсекеге қабілетті адам ресурстары шикізат ресурстарымен салыстырғанда анағұрлым маңызды», деді Е.Досаев.
Латынша «Әліппе» дайындалып жатыр
Кеңесті еліміздің Білім және ғылым министрі Ерлан Сағадиев ашты. Министр алдағы оқу жылының басты міндеті ұстаздардың жағдайын жақсарта отырып, білім беру ұйымдарының жауапкершілігін арттыру екенін айтты. Е.Сағадиев атап өткендей, бүгінгі таңда мектепке дейінгі білім ең маңызды мәселе екені белгілі. Бұл ретте мемлекеттік-жекеменшік әріптестік жаңа деңгейге көтерілген. Қазір жекеменшік балабақшалар үлесі 30%-тен асқан. Бұл жалпы әлемдік көрсеткішке сай келеді. Ал 3-6 жастағы балаларды балабақшамен қамту 93%-ке жетіп отыр. «Балапан» бағдарламасы арқылы балабақшалардағы жалпы орын саны халықтың сұранысынан асқан. Алайда министр бұл көрсеткіштің республика бойынша ғана екенін жеткізді. Өңірлердегі дисбаланс жұмыс деңгейіне және миграцияға байланысты сақталмай отыр.
Сондай-ақ келесі жылдан бастап 0-ші сынып тәрбиешілері мен мұғалімдерді дайындау жұмысы қолға алынады. Одан бөлек, латынша «Әліппе» және кириллицада «Букварь» базалық оқулықтарын дайындау жұмысы жүріп жатыр. Оқулықтар 2020-2021 оқу жылына дайын болады. Сонымен қатар биыл «Информатика» пәні 3-ші сыныптан бастап оқытылатындығын айта кеткеніміз жөн. Аталған пән «Цифрлы Қазақстан» бағдарламасының аясында келесі жылы 1-2-ші сыныптарға енгізілмек.
Бес құжат қана толтырады
Пленарлық отырыста министр Е.Сағадиев мұғалімдерді басқа жұмыстарға тарту мәселесіне тоқталып, жаңа оқу жылында министрлік өз тарапынан педагогтар толтыруға тиіс құжаттардың тізбесін алғаш рет бекіткендігін жеткізді. Бұл тек 5 құжаттан тұрады. Мұғалімдерден одан басқа ешқандай есеп, қағаз сұралмауы тиіс. Мектеп мұғалімі толтыратын бес құжаттың нақты тізімін вице-министр Асxат Аймағамбетов айтып берді. «Бұл бес құжат – журнал, күнделік, балаларды сумативті-формативті бағалау, күнтізбелік және пәндік жоспар. Мұғалім осы құжаттарды ғана толтыруға міндетті», деді вице-министр. Оның айтуынша, мектеп басшылығы мұғалімге жүктемеден артық жұмыс берсе, арыз түсіруге болады.
Министрлік былтыр мұғалімдердің мехнатына айналған үй аралауды алып тастаған болса, биылғы жаңа оқу жылынан бастап оларды ҰБТ-ға қатысу міндетінен босатуды қолдайды.
Тамыз кеңесінде сондай-ақ мұғалімдердің және мектеп әкімшілігінің құқығын қорғайтын, міндетін реттейтін мектеп пен ата-ана арасында келісімшарт жасаудың алғаш рет енгізілгендігі айтылды. Екі тарап өз міндеттерін және құқығын білетін және орындайтын жүйе қалыптастыру өте маңызды.
Жалақы өседі
Барлығымыз білетіндей, жаңартылған білім беру мазмұны бойынша сабақ беретін 205 мың мұғалімнің жалақысы 30%-ке көбейді. Алайда үстемеақының 18 сағатқа ғана төленетіні көпшіліктің көкейіндегі маңызды сұрақтардың бірі. Министр бұл мәселені шешіп жатқандығын атап өтті. Биыл педагогтарды аттестаттаудың жаңа жүйесі енгізілді. Бұл біліктілік санаттары үшін лауазымдық жалақыға 30-дан 50%-ке дейін қосымша үстемеақыны қарастырады. Ведомство басшысының мәліметіне сүйенсек, аттестаттауға мамыр айында 60 мыңға жуық мұғалім қатысып, олардың ішінен 36 мыңнан астамы аттестациядан өтті. Олар 63%-ті құрады. Осы жылдың қыркүйек айынан бастап жаңа аттестация тәртібінен өткен мұғалімдерге категорияларына сәйкес қосымша ақы төленеді. Ал аттестаттаудан өтпеген мұғалімдер болса, оны ағымдағы жылғы қарашада қайта тапсыра алады. Сонымен бірге биыл 110 мыңнан астам педагог республикалық бюджет есебінен біліктілікті арттыру курсынан өтуін жалғастырады.
Жан басына қаржыландыру механизмі қажет
Үш ауысымды және апатты мектептер проблемасы әлі толық шешімін таппай отыр. Оның басты себептері демография және миграция екені белгілі. Ресми деректерге сүйенсек, 2000 жылы елімізде 222 мың бала дүниеге келсе, 2016 жылы шамамен 400 мың балаға жеткен. Есесіне, осы жылдар аралығында мектеп құрылысы қарқынды жүргізілмеген. Оған миграция мәселесі де өз ықпалын тигізетіні айқын. 2017 жылдың қорытындысы бойынша 320 мыңнан астам азамат аймақаралық миграцияға қатысқан. 2017 жылы Астанаға еліміздің басқа аймағынан 80 мыңға жуық адам көшіп келген, сәйкесінше, олардың 17 мыңға жуығы балалар. Бұл шамамен жыл сайын жаңа 15 мектеп салуға қажеттілік тудырады.
Бұл ретте салалық ведомство жан басына қаржыландыру арқылы жекеменшік компанияларды мектептерді салу жұмысына тартуды ұсынды. «Республикалық бюджетте жекеменшік компанияларға инвестицияны қайтарып беру қаражаты қарастырылған, нормативтік базамыз бар, Астана қаласы бастап кетті. Облыс әкімдерінен осы мәселеге назар аударуды сұраймын», дейді Е.Сағадиев.
109 мамандық қысқартылды
Биылдан бастап министрлік жоғары оқу орындарына талапты екі есе күшейтпек. Елбасы Нұрсұлтан Назарбаевтың былтырғы мемлекеттік гранттардың санын 10 мыңға көбейтіп, биыл тағы 20 мың грант бөлгізуінің өзіндік маңызы бар. Демек, онымен бірге жоғары оқу орындарына зор жауапкершілік жүктеледі. Бұдан былай жоғары оқу орындарының рейтінгісі жас мамандардың жұмысқа тұру деңгейі бойынша бағаланады. Егер аталған көрсеткіш төмен болса, онда сол мамандық бойынша лицензия кері қайтарылмақ. Министрдің айтуынша, биыл республика бойынша 17 мамандықтың лицензиясы кері қайтарылған. Бұдан былай жоғары оқу орындары нақты бір салаға мамандана бастайды. Сондай-ақ университет, академия және институт дәрежесін беру жұмысы қатаң бақыланады. Қазірдің өзінде кәсіби-техникалық білім саласында бірін-бірі қайталайтын, сондай-ақ ешбір сұранысқа ие емес 109 мамандық қысқартылған. Нәтижесінде, 66 колледждің салалық бағыты өзгеріп, 20 оқу орны бір-біріне қосылды. Бұдан бөлек, ректорлардың тиімділігін бағалау жүйесі, антиплагиат және тағы басқа тетіктер жұмысы жолға қойылмақ. Аталған мәселелерге қатысты жоғары оқу орындары қауымдастығының президенті, «Тұран» университетінің ректоры Рахман Алшанов өз пікірін білдірді. Оның айтуынша, мыңдаған түлекке бір мезетте кәсіпорындармен келісім жасап, жұмысқа орналастыру мүмкін емес. «Сондай-ақ жұмыс беруші тарап нақты қандай мамандыққа сұраныс артып отырғандығын жоғары оқу орындарына алдын ала хабарлап отыруы керек. Осы ретте екі тарап ортақ бағдарлама жасауы керек деп ойлаймын», дейді ректор.
Кеңес барысында еліміздің түкпір-түкпірінен келген ұстаздар қауымы жаңартылған білім бағдарламасы төңірегінде өз ойларын ортаға салды. Атыраудан келген Жұмабай Мырзағалиев атындағы орта мектептің директоры Тәбилә Игібайқызының айтуынша, жаңартылған білім беру бағдарламасы бойынша жұмыс істеп жатқан 30 қанатқақты мектеп 3 жылдық тәжірибеде бағдарлама идеясының тәжірибеден теорияға өтуге қолайлы екенін көрсеткен. Жаңадан қосылған «Жаратылыстану» пәні де осы бағдарламаға сай зерттеуге негізделген. Т.Исмағұлованың сөзінше, 1-сыныптан бастап енгізілген «Жаратылыстану» пәні балалардың жастайынан қоршаған ортаны зерттеуге құштарлығы мен қабілеттерін ашады. Жаңа жүйенің дәстүрлі оқытудан өзгешелігі, оқушының тікелей сыни тұрғыдан ойлауына негізделеді. «Сондай-ақ жаңа жүйедегі бағалау критерийлері де қолайлы екені айтылуда. Оқушы өзін өзі бағалау әдісі арқылы оқытылған сабақ мақсатын толық меңгеріп шығады», дейді директор.
Кеңестен тыс Қазмедиа орталығының алаңқайында кітап көрмесі ұйымдастырылды. Республиканың әр өңірінен келген ұстаздар мен тәлімгерлер жұмыстарын таныстырды.
Мирас АСАН,
«Егемен Қазақстан»