Өз пәнінің білгірі болу жеткіліксіз

Қазіргі кезеңде мектеп мұға­­­лімінің алдында тұрған маңызды, жауапты міндеттердің бірі – оқушыға тиянақты білім беру. Бұл үшін мектеп мұғалімдері оқытудың тиімді әдіс-тәсілдерін өз тәжірибесінде таңдап алады.

Егемен Қазақстан
12.09.2018 3543
2

Қазіргі таңда мемлекеттік тілді, қарым-қатынас тілі – орыс тілі және әлемдік кеңістік тілі – ағылшын тілін оқытуда жаңа идеяларды әр сабақта жан-жақты қолданып, жаңаша оқы­тудың тиімді жолдарын тауып, жүйелі түрде қолдану – заман талабы. Үш тілді оқыту және барлық пәндерді оқыту барысында үштілділік саясатты ұстану оқушылардың «ғылыми тілін», коммуникативтік дағды­­ларын дамытады.

Сондай-ақ қазір­гі балалар ақпараттық-комму­никациялық технологияларды жастайынан қолданады, бірақ ақпаратты сыни қабылдауға үйрету өте маңызды. Заман тала­бына сай оқушы бойында сын­дарлы ойлау және АКТ мүмкін­діктерін тиімді пайдалану, әртүрлі зерттеу дағдыларын қалыптастыру үшін АКТ пәні енгізіледі. Критериалды бағалау жүйесі Филиппин, Сингапур, Жапония, Франция, Финляндия сынды дамыған елдерде пайдаланылады. Бұл бағалау жүйе­сінің артықшылығы баланың ойлау қабілетін дамытып, ғы­лыммен айналысуына ықыласын туғызады, жан-жақты ізденуіне ынталандырады.

Кіріктірілген білім беру бағ­дар­­ламасында тіл пәндерінің берілу жайы да өзгеше. Бағдар­­ла­ма оқушының төрт тілдік дағ­ды­­сын, яғни тыңдалым, айты­лым, оқылым, жазылымды жетіл­діруге бағытталған. Бұл төрт дағды бір-бірімен тығыз байланысты. Яғни, жыл бойына бірнеше рет қайталанып отырады және сынып өскен сайын тілдік мақсат та күрделене түседі. Оқушылардың бойына ХХІ ғасырда өмірдің барлық саласында табысты болуы, қажетті дағдыларды дарыту үшін мұғалімдер тынымсыз еңбектенуі керек. Жаңартылған оқу бағдарламасы аясында тек өз пәнін, өз мамандығын шексіз сүйетін, бала үшін ұстаз ғұмырын құдіретті деп санайтын білімді мұғалімдер ғана жұмыс істей алады. Жаңа технологияларды күнделікті сабақ үрдісінде пайдалану, оқыту мақсатына жетудің тиімді жолдарын көрсетеді. Қазіргі оқыту барысында қолданылып жүрген көптеген технологиялар жеке тұлғаның жетілуіне, оқудың тиімділігінің негізін құруға бағытталған.

Қазақ тілін оқытуда ең бірін­ші эстетикалық талғамға сай безендірілген кабинет, оқудың әртүрлі құралдары, кестелері, оқулықтары, техникалық құрал-жабдықтары, информациялық құралдары болуы қажет. Қа­зақ тілі пәнінің мұғалімі өз сабақтарын жаңа сатыға көте­ру үшін шәкірттерінің білім­­­­­­­құмарлық қасиеттерін дамытып, дәріс алуға қызығушылығын арттыруды көздейді. Мұғалім сабақ түсіндірген кезде оқу­­шы­ға күш түсірмей жеңілден ауырға қарай, жалықтырмай, оқушының тиянақты білім алуына мүмкіндік туғызуы қажет.

Әр сабақтың мазмұнына сай әдістер мен тәсілдер дұрыс таңдалып, сараланып оқытылуы керек. Мемлекеттік тілдің жоғары дең­гейде оқытылуы оқушы санасына сіңірілетін білімнің сапасымен өлшенеді. Сондықтан да ұстаздың үнемі шығармашылық ізденісте болуы маңызды. Ком­пью­терлік техниканың дидак­ти­калық мүмкіндіктерін педа­го­­гикалық мақсаттарға қол­дану білім мазмұнын анық­тауда, оқыту формалары мен әдіс­терін жетілдіруде жақсы әсерін тигізеді. Компью­терлік тех­никаны, интернет, телеком­муникациялық желі, электронды және телеком­муникациялық құрал­дарды, мультимедиялық электронды оқулықтарды оқу үрдісіне тиімді пайдалану ар­қылы білім сапасын көрсетуге болады. Бірақ жаңа ақпараттық технологияны қолданып оқы­туды ұйымдастыруда кедергі келтіретін басқа да негізгі факторларды ескеру керек. Білім беру үрдісін ақпараттандыру – жаңа ақпараттық техно­ло­­­­гия­­ларды пайдалану арқылы дү­ниежүзілік озық тәжіри­бе­лерге сүйеніп жаңа типті оқыту, әр оқушының қабілетін жан-жақты дамыту үшін қолайлы жағдай туғызу, оқу-тәрбие үрді­сінің барлық деңгейінің тиім­ділігі мен сапасын жоғары­ла­туды көздейді. Әлем бойын­ша ақпараттық технология саласын­дағы же­тістіктерді пайдала­нып, білімнің жаңа деңгейі мен сапасына қол жеткізуге ұмты­латын педагогтік және ғылы­ми қауымдастықтар түр­лі елдерде қарқынды даму үстін­де.

Сонымен қатар елімі­з­дің болашағы – жарқын, білім­д­і, парасатты, ана тілінде ер­кін сөйлеп, елін, халқын, мәде­ние­тін шетелге таныстыра алатын үш тілде еркін сөйлейтін аза­мат болып шығуы керек. Ком­пьютерлік телекоммуникациялар бүгінгі қоғамда үлкен қолданысқа ие. Қазіргі заман мұ­ғалімі тек өз пәнінің терең біл­гірі болу ғана емес, тарихи-та­нымдық, педагогикалық-психо­логиялық сауатты, сая­си-эко­но­микалық және ақпа­рат­тық-ком­му­никациялық білімді ақпа­рат­тық құзырлы маман болу керек.

 

Ербол ХАРЫГАШ,

Тілеубай негізгі мектебінің бастауыш сынып мұғалімі

Павлодар облысы,

Качир ауданы

СОҢҒЫ ЖАҢАЛЫҚТАР

15.11.2018

Асқар Шәкіров ұлттық құқық қорғау мекемесімен өзара іс-қимылын оң сипаттады

15.11.2018

Алматыда «Серікбол Қондыбай. Рух жауынгері»  атты деректі фильмнің көрсетілімі болды

15.11.2018

Алматы полициясы: ірі сатып алушының үйінен ұрланған заттар иелеріне қайтарылды

15.11.2018

ШҚО-да атқа мінген ауыл әкімі қасқырдан құтқарып қалды

15.11.2018

Қазақстан БҰҰ Қауіпсіздік Кеңесінің Эритреяға қарсы санкцияларды жою туралы қарарын қолдады

15.11.2018

Қостанайда жол-көлік оқиғасы 5,9 процентке азайды

15.11.2018

Аягөзде зағип жандарға құрмет көрсетілді

15.11.2018

Алматы полициясы: өтінім беру 15 минутқа дейін қысқартылды

15.11.2018

Тараздық оқытушылар мен студенттер «Ашық диктант» акциясына қатысты

15.11.2018

Алматы полициясы азаматтарды мүліктік қауіпсіздік шараларын сақтауға шақырады

15.11.2018

Солтүстік Қазақстанда вандализм әрекеттері азаяр емес

15.11.2018

Халық ақынының халық алдындағы есебі

15.11.2018

Маңғыстаулық мемлекеттік қызметшілер айтыскер ақынмен кездесті

15.11.2018

Жамбыл облысының тариф мәселелері жөніндегі кеңес

15.11.2018

Жастар жылынан не күтесіз? (видео)

15.11.2018

Антиядролық қозғалыстың 30 жылдығына арналды

15.11.2018

Қостанай қанаттандырған қаламгер

15.11.2018

Жәния жаңа жұлдыздарды жақты

15.11.2018

Өнерінің бәсі жоғары өңір

15.11.2018

Инвесторларға тиімді ұсыныс

ТАҒЫ ЖҮКТЕУ
КОЛУМНИСТЕР

Сұңғат ӘЛІПБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Qala jáne qazaq

Astana – jastar qalasy. Qala kóshelerinde kele jatyp aınalańa qarasań kóbinese jastardy kóresiń. Demek, Astana – bolashaqtyń qalasy. Osy Astana arqyly qazaqtardyń qala halqyna aınalyp kele jatqandyǵyn jáne aınala alatyndyǵyn anyq baıqaýǵa bolady.

Қарашаш ТОҚСАНБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Mádenıetti adam. Ol kim?

Osy keıde on ekide bir gúli ashylmaǵan kókórim jastarǵa albyrttyqtyń saldarynan jibergen aǵattyǵy men qateligin túzeý maqsatynda apalyq qamqorlyqpen azǵantaı bir aqyl-keńes aıta bastasań, munyńdy muqatý, tuqyrtý dep oılaıtyndaryna túsinbeısiń.  Olardyń bári syndy solaı qabyldaıdy degen pikirden aýlaqpyz árıne, biraq kúndelikti ómirde mundaı jaıtqa jıi tap bolyp jatatynymyz ras endi. Munan soń aldyńǵy tolqyn apalarymyz ben aǵalarymyzdyń aldarynan kese-kóldeneń ótpeı, jumsaǵan jaqtaryna quldyrańdaı usha jóneletin baıaǵy bizdiń kezimizdegi jastardyń eleýsiz ǵana eskertilgen úlkenderdiń áńgimesinen keıin endigári sol kemshilikti qaıtalamaýǵa tyrysatyn elgezektigi, qarapaıymdylyǵy, kishipeıildigi, ıbalylyǵy sanamyzǵa saǵynysh sazyndaı sarqyla oralady. 

Арнұр АСҚАР, «Егемен Қазақстан»

Sheraǵań shertken sher

Qazaq jýrnalıstıkasynyń qara narlary Sherhan Murtaza men Kamal Smaıylovtyń «Egemendegi» hattary kezinde qoǵamdyq sanaǵa serpilis ákelgeni málim. «Qadirli Kamal Dos!», «Qadirmendi Sherhan!» dep bastap, el ómiriniń qaltarys-bultarystaǵy búkil problemasyn jipke tizip kórsetken, odan shyǵatyn jol izdegen eki tulǵanyń hattaryn qazir oqysań, alysty boljaı bilgen kóregendigine eriksiz tańǵalasyń. 

Сүлеймен МӘМЕТ, «Егемен Қазақстан»

Sotqa silteı salý sán be?

Qara qyldy qaq jaryp, ádildikti aıtqan qazaq bıleriniń bılik qaǵıdasy: «Týra bıde týǵan joq, týǵandy bıde ıman joqqa» negiz­delgeni málim. Qasqaıyp turyp qamshysyn aldyna tastap: «Baı bolsań halqyńa paıdań tisin, batyr bolsań dushpanǵa naızań tısin. Baı bolyp paıdań tımese, batyr bolyp naızań tımese jurttan ala bóten úıiń kúısin» dep Áıteke bıdiń shamyrqanǵany, judyryqtaı jumylǵan Qazybek bıdiń Qońtajyny bılik aıtý kezegi tıgende: «Sózdi óńmenime suǵyp aıtqan kezde, eki ıyǵynan eki aıý aýzynan ot shashyp «typyr»» etshi, «kóreıin» dep turdy. Kórdińiz be, bılik aıtqan adam sózimen de kózimen de, susymen de yqtyra alady eken. Qazaq bıleri dala zańynyń oryndaýshylary bolǵan. Tek ádildikti tý etip kótergen onyń aldynda han da qara da birdeı jaýap bergen.

Дидар Амантай,

Sóz shyǵyny

Qazir sóz aldyǵa shyqty. Rolan Bart kótergen konnotasıa men denotasıa qaıshylyǵy, demek, sózdiń nársege emes, sózge nemese belginiń zatqa emes, belgige silteıtindigi jalǵan sana qalyptastyratyny jaǵdaıdy kúrdelendire tústi. 

ҰҚСАС ЖАҢАЛЫҚТАР

Тағы да оқу

Пікірлер(0)

Пікір қосу