Ұстаз әлеуеті һәм бәсекеге қабілетті шәкірт

Мен еліміздің бас газетін қалт жібермей оқып отырамын. Әсі­ре­се, соңғы кездері газет беттерінде «Тәлім», «Білім» айдарымен жарық көріп тұратын мақалалар, пікірлесулер, ойласулар ме­н­ің ұстаз ретінде көкейімде жүрген ойларыма түрткі болды.
Егемен Қазақстан
29.03.2017 4673
2

Бү­гінде жас ұрпаққа жаңаша білім беру, ұлттық тәрбие үрдісі, ғы­лым саласы қоғамымыздағы ең өзекті мәселеге айналып отыр. Ұстаздар мен тәрбиешілер, тіпті, кітапханашылар да өз ой-пікірлерімен сіздер арқылы көпшілікпен бөлісу мүмкіндігіне қол жеткізді. Әрине, бұл өте қуанарлық жағдай.

«Тә­лім» бетінде мақтааралдық әріптесім Махамбет Са­пар­мұ­ратов айтқандай, мен де «Қызыл кітапқа» кірудің аз-ақ ал­дын­да тұрған санаулы ұстаз ер-азаматтардың бі­рімін. Сон­дық­тан, елімнің азаматы, ұстазы ретінде ой-пікірімді білдірсем деп едім.

Ғылым мен білім, ұлт­тық тәрбие мәселесі қай кезеңде де қоғамдық да­мудың алғышартындай. Әр ел өз жүгін өзі көтеріп б­а­­ра жатқан дәу­­ір­де тәуел­сіз­­діктің жаңа мүм­­кін­­дік­те­рін тиімді пайдаланып, ұр­­­паққа дұрыс бағыт-бағ­дар беру – маңызды мәселе. Елі­міздің дамуымен өркениетке қол жеткізуінің жал­­ғыз жолы – ұлт бо­лашағын ұлт­тық тәрбие және жа­ңашыл білім нә­­рімен сусындату. Бұл өздігінен ше­­­шіле қоймасы белгілі.

«Бір жылдығын ойлаған күріш өсіреді, он жылдығын ойлаған тал егеді, ал жүз жылдығын ойлаған өне­гелі ұрпақ тәрбиелейді», деп дана халық бекер айтпаған. Елу, жүз жыл өткеннен кейін ұр­­пақ­та­­рымызды нендей күйде, қан­дай кейіпте көреміз, олар кім бо­­­­­лып өмір сүреді, қай тілде сө­й­­­­­­­­л­ейді, кімнің ұрпақтары­мыз деп мақтанады?.. Міне, саналы­ аз­­а­­­­­мат­ты осындай сұрақтар ма­­­­за­­­ла­са таң қалмаймыз. Кө­ке­й­­кес­­­­ті сұрақтардың түй­­­інін тар­қа­­­татын бір ғана тұлға бар. Ол кә­­­сібін жан-жақты мең­гер­ген, қыз­­­­метіне адал, ұрпақ ті­­­леуқоры, дү­­­­ниетанымы жоғары, ар-иман би­­і­­гін аласартпаған ұлы мәртебелі Ұс­­­таз! Оқушы жү­ре­гіне ізгілікті, мей­­­­ірімділікті, ада­м­гер­ші­лікті сі­ңі­­ретін парасат иесі – мұғалім ғана жау­­апты сәтте өз сөзін ісімен дә­лел­деп бере алады.

Білікті мұғалім қайдан шы­ға­ды? Бүгінгі мұғалім біліктілігі өз ма­­мандығын ғылыми тұрғыда терең иге­­ргендігімен, өз жұмысын жақсы білетіндігімен және де әр сабағын тәуелсіздік тарихымен ұтымды ұштастыра алатындығымен тығыз байланысты. Мұғалім мәртебесі педагогикалық тынымсыз ізденіс, еңбекқорлық арқылы оқушының санасына, қиял әлеміне серпін, күш-жігер ұялата алуымен де ма­ңызды. Жаңа көзқарас, соны пікір оқу­шыны алға жетелейді, ойын шың­дайды, қиялын ұштайды.

Сабақ барысындағы әр жа­ңа­лық, қисынды ой-пі­кір, қызықты сұх­­­бат оқушы ой-өрісімен үй­ле­с­-

се, үн­дессе, сеніміне ие бол­са, он­дай ұстаз-мұғалім өз ісі­нің хас ше­­бері. Сабақ барысында оқушы қа­былдауына жеңіл, түсінікті, сыйым­ды ақпарат жүктеп, өзіндік ой-пікірін, сыни көзқарасын жетілдіру, да­мыту басты мақсат. Шәкіртіңіз сіз­­дің ақпараттарыңызға өзіндік ой ай­­та алса, сыни көзқарасын білдіре ал­са, ғылыми қисынды түсінігін дә­­л­елдей алса бәсекеге қабілетті тұл­­ға болып шығуына сеніммен қа­рауға болады. Бәсекеге қа­білетті шә­кірт шығу үшін мұ­ғалімнің өзі білім бәсекесінде ал­да болып, шы­ғар­машылық мүм­кіндіктерін заман талаптарымен ұштастырып, тиім­ді пайдалана білуі қажет. Ин­теллектуалдық білімін, қа­рым-­қа­­­білет әлеуетін пе­да­го­гикамен үй­лестіріп, шен­дес­­тіріп отырса, мұ­ғалім ұтады.

Бүгінде өміріміз ақпараттық тех­­нологияларға тәуелді. Жылдам жет­кізу, жыл­дам қабылдау, жылдам ойлау, қысқа шолу, қысқа қай­ыр­у бе­лең алып барады. Жастар са­­на­сы, ойы, түсінік-пайымы осыған қарай бет ал­ға­ны қа­шан?.. Соның салдарынан оқу­шыларымызға тағат тауып, төзімділік танытып, бір көркем шығарманы үйде немесе мектеп кітапханасында толық оқытып шығу мүмкіндігінен айырылып қалғандаймыз. Бәріне себеп – сол баяғы уақыт тапшылығы,  оқушыларға қойылатын мек­теп­тегі пәндік талаптар мен мін­деттердің шектен тыс көбеюі. Әй­теуір, бас­қа­­сына уақыт табылса да, рухани же­тілудің көзі – кітап оқу­да оқу­шы­лар әдеттерінше «жыл­дам» бола ал­май отыр.

Ғасырымыз білімі мен ғылымы оз­ған жұрттарға көп мүмкіндіктер бе­ріп отыр. Ғылым да, білім де жал­пыадамзаттық ортақ бай­лы­ғы­­мыз. Сондықтан, ғылымды игеру мен білімді жетілдіру, ұрпақ игі­лі­г­іне мейлінше пайдалану саналы қоғамның, өресі биік аза­мат­тың құндылығына ай­налуы тиіс. Ел­басының «ХХІ ға­сырда біл­імін да­мыта алмаған ел­дің ты­ғы­рыққа тірелері анық», деп ай­т­қан пікірі өте орынды.

Кемел келешегіміз – ұр­па­ғы­мыз­дың тәрбиелік мәдениеті, бі­лім алуы мен ғылымды қалай иге­руіне байланысты. Біз ХХІ ға­сыр­дағы жаһанданудың ең қиын ке­зеңіне аяқ бастық. Жаһандануға шы­дас беру – ұлттық болмыс-бі­тімі тұтасқан, таным-түсінігі берік, білім мен ғылым, даму жолын дұ­рыс таңдаған елдің ғана қо­лынан ке­леді.

Болашағымыз бі­лік­тілік әлеуеті зор педагог пен жігерлі жас­тар­дың қолында. Бәсекеге қа­бі­лет­ті ұ­с­таздан бәсекеге қабілетті шә­кі­рт тәр­бие­ле­ніп шығатыны кү­мә­н­сіз. Сондықтан, бай­ыр­ғы берекеміз қайта ора­­­лып, мем­ле­кет пен қоғам ал­дын­­дағы абырой-бе­­деліміз қайта жаң­­ғырса екен деген тілегім бар. Бі­лімге болысқан, ақыл­ға то­лыс­қан, жақсылыққа жуыс­қан  ұстазға қашанда қам­қорлық пен қолдау қажет.

Арман Нәдірбаев, 

Сарыкемер ауылы

Н.Киікбаев атындағы мектеп-гимназияның қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі

Жамбыл облысы

Байзақ ауданы




СОҢҒЫ ЖАҢАЛЫҚТАР

15.11.2018

Асхат Маемиров Қазақ ұлттық өнер академиясының ректоры болып тағайындалды

15.11.2018

Бекзат жаттыққан спортзал

15.11.2018

А. Майтиев тариф қалыптастырудың ашықтығын арттыру шаралары туралы айтып берді

15.11.2018

Тегеранда Қазақстан-Иран консулдық консультациялары өтті

15.11.2018

Бас прокуратурада бизнес саласындағы проблемалық сұрақтар талқыланды

15.11.2018

Қазақстан мен Швеция ынтымақтастықтың перспективалық бағыттарын анықтады

15.11.2018

Маңғыстау облысы Қазақстан халқы Ассамблеясының кезекті сессиясы өтті

15.11.2018

Алматыда композитор Әсет Бейсеуовты еске алу кеші өтті

15.11.2018

Президент Абай атындағы ҚазҰПУ ректоры Такир Балықбаевты қабылдады

15.11.2018

Жезқазған мен Сәтбаевтың арасында ірі супермаркет салынады

15.11.2018

Елбасы Словакия Республикасының Премьер-Министрі П. Пеллегринимен кездесті

15.11.2018

Қазақстан Жазушылар одағының мүшесі Нұтфолла Шәкеновты еске алу кеші өтті

15.11.2018

Алматыда Құрманғазының 200 жылдығына арналған дәстүрлі музыка фестивалі аяқталды

15.11.2018

Асқар Шәкіров ұлттық құқық қорғау мекемесімен өзара іс-қимылын оң сипаттады

15.11.2018

Алматыда «Серікбол Қондыбай. Рух жауынгері»  атты деректі фильмнің көрсетілімі болды

15.11.2018

Алматы полициясы: ірі сатып алушының үйінен ұрланған заттар иелеріне қайтарылды

15.11.2018

ШҚО-да атқа мінген ауыл әкімі қасқырдан құтқарып қалды

15.11.2018

Қазақстан БҰҰ Қауіпсіздік Кеңесінің Эритреяға қарсы санкцияларды жою туралы қарарын қолдады

15.11.2018

Қостанайда жол-көлік оқиғасы 5,9 процентке азайды

15.11.2018

Аягөзде зағип жандарға құрмет көрсетілді

ТАҒЫ ЖҮКТЕУ
КОЛУМНИСТЕР

Сұңғат ӘЛІПБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Qala jáne qazaq

Astana – jastar qalasy. Qala kóshelerinde kele jatyp aınalańa qarasań kóbinese jastardy kóresiń. Demek, Astana – bolashaqtyń qalasy. Osy Astana arqyly qazaqtardyń qala halqyna aınalyp kele jatqandyǵyn jáne aınala alatyndyǵyn anyq baıqaýǵa bolady.

Қарашаш ТОҚСАНБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Mádenıetti adam. Ol kim?

Osy keıde on ekide bir gúli ashylmaǵan kókórim jastarǵa albyrttyqtyń saldarynan jibergen aǵattyǵy men qateligin túzeý maqsatynda apalyq qamqorlyqpen azǵantaı bir aqyl-keńes aıta bastasań, munyńdy muqatý, tuqyrtý dep oılaıtyndaryna túsinbeısiń.  Olardyń bári syndy solaı qabyldaıdy degen pikirden aýlaqpyz árıne, biraq kúndelikti ómirde mundaı jaıtqa jıi tap bolyp jatatynymyz ras endi. Munan soń aldyńǵy tolqyn apalarymyz ben aǵalarymyzdyń aldarynan kese-kóldeneń ótpeı, jumsaǵan jaqtaryna quldyrańdaı usha jóneletin baıaǵy bizdiń kezimizdegi jastardyń eleýsiz ǵana eskertilgen úlkenderdiń áńgimesinen keıin endigári sol kemshilikti qaıtalamaýǵa tyrysatyn elgezektigi, qarapaıymdylyǵy, kishipeıildigi, ıbalylyǵy sanamyzǵa saǵynysh sazyndaı sarqyla oralady. 

Арнұр АСҚАР, «Егемен Қазақстан»

Sheraǵań shertken sher

Qazaq jýrnalıstıkasynyń qara narlary Sherhan Murtaza men Kamal Smaıylovtyń «Egemendegi» hattary kezinde qoǵamdyq sanaǵa serpilis ákelgeni málim. «Qadirli Kamal Dos!», «Qadirmendi Sherhan!» dep bastap, el ómiriniń qaltarys-bultarystaǵy búkil problemasyn jipke tizip kórsetken, odan shyǵatyn jol izdegen eki tulǵanyń hattaryn qazir oqysań, alysty boljaı bilgen kóregendigine eriksiz tańǵalasyń. 

Сүлеймен МӘМЕТ, «Егемен Қазақстан»

Sotqa silteı salý sán be?

Qara qyldy qaq jaryp, ádildikti aıtqan qazaq bıleriniń bılik qaǵıdasy: «Týra bıde týǵan joq, týǵandy bıde ıman joqqa» negiz­delgeni málim. Qasqaıyp turyp qamshysyn aldyna tastap: «Baı bolsań halqyńa paıdań tisin, batyr bolsań dushpanǵa naızań tısin. Baı bolyp paıdań tımese, batyr bolyp naızań tımese jurttan ala bóten úıiń kúısin» dep Áıteke bıdiń shamyrqanǵany, judyryqtaı jumylǵan Qazybek bıdiń Qońtajyny bılik aıtý kezegi tıgende: «Sózdi óńmenime suǵyp aıtqan kezde, eki ıyǵynan eki aıý aýzynan ot shashyp «typyr»» etshi, «kóreıin» dep turdy. Kórdińiz be, bılik aıtqan adam sózimen de kózimen de, susymen de yqtyra alady eken. Qazaq bıleri dala zańynyń oryndaýshylary bolǵan. Tek ádildikti tý etip kótergen onyń aldynda han da qara da birdeı jaýap bergen.

Дидар Амантай,

Sóz shyǵyny

Qazir sóz aldyǵa shyqty. Rolan Bart kótergen konnotasıa men denotasıa qaıshylyǵy, demek, sózdiń nársege emes, sózge nemese belginiń zatqa emes, belgige silteıtindigi jalǵan sana qalyptastyratyny jaǵdaıdy kúrdelendire tústi. 

ҰҚСАС ЖАҢАЛЫҚТАР

Тағы да оқу

Пікірлер(0)

Пікір қосу