Құдалық

Былтыр ма, әлде жылдың басында ма еді, Шымкентке құ­далыққа барғам ғой. Құданың үйі­нен кейін ағайындары жиналып, кафеде күтті. Қаланың қақ ор­тасындағы кафеге түс қайта кел­дік. Келген жеріміз үлкен той­хана екен. Бір бұрышынан осын­дай құдалық сияқты кіші­гірім той істейтіндерге арнайы зал ашып қойыпты. Төрге жай­ғасып, «алың-келің» бас­тала бер­генде даяшы жігітті ша­қы­рып: «Жақын жерде мешіт бар ма?» деп сұрадым. Ол ой­ла­нып қалды. Есіне түсіре ал­ма­ды-ау деймін: «Намаз оқиын деп пе едіңіз?» деп өзіме сұрақ қойды.
Егемен Қазақстан
16.01.2017 2587

– Иә..

– Қазір осы залдан шық­саңыз, сол жаққа қарай дәліз бар. Соның төріндегі есікке кірсеңіз, той залына кіресіз. Едені кілем. Бүгін той жоқ. Сол залда оқып алсаңыз болады…

Кешке қарай құдалық қызды. Сөз сөйлеушілер де, билеушілер де көбейді. Екі жақ бір-бірін қимағандай қайта-қайта музыка қойғызып, ортаға секіріп шығады. Қайта-қайта тост көтеру. Стаканын ұстап, стол аралау… Бидің арасында қаншама арақ ішілді. Әйтеуір, бәрі көңілді, бәрі қызу…

Бір үлкен ағамыз шақырып алып: «Құдаларға ескертші, біз жақ енді қайта берсе… Әлі арамызда сонау ауылға қайтатын адамдар бар. Жол ұзақ, күн суық дегендей… Бә­ріне ризамыз. Енді бата берсін бізге…» деп, жұмсап жіберді. Өзім де шам намазын оқуға асығып, сыртқа шыға алмай отырғанмын. Лып етіп, сыртқа шықтым.

Басқа-басқа шам намазын дәл уақытында оқу керек. Сондықтан алдымен намаз оқып алмаққа әлгі залға бет алдым. Кірсем, далада қас қа­ра­йып қалғандықтан бөлме іші ептеп қараңғылау екен. Бірақ, үлкен-үлкен терезелер­ден көмескі жарық түсіп тұр. Жан-жақтан қоршаған орындықтардың арасына тұра қалдым.

Екі ракатты оқып, енді сәж­деге бас қоймаққа еденге ең­кейе бергенімде үлкен зал­дың есігі сарт етіп ашылып, ішке біреулер апыл-ғұпыл кіріп келді. Ар жақта музыка ұрып тұр. Кірген бойда біреуі ай­қайға басты. Алла өзі кешір­сін, намаз оқып жатқанда құла­ғыңды жауып отырмайсың ғой. Оның үстіне тура жанымда тұр. Айқайлап жатқан әйел адам. Және даусын танитын да сияқтымын.

– Ей, сен тамада балаға айтсаңшы… Болды, құдалықты аяқтасын… «Тағы бір, бір би…» деп, адамның әбден зықы­сын шығардыңдар ғой… Мұн­дай да құдалар болады екен-ау… Өзіміз құдалыққа барсақ қай­туға асығып отырамыз. Бұлар болса былқ етпей әлі отыр. Еш асығар емес қой тегі…

Сәждеден басымды көтеріп, тізерлеп отырып, қайтадан сәж­деге бас қойдым. Бірақ дау­сым әлсіз шықты ма, әлде ар жақ­тағы музыканың дау­сы басып кетті ме, есіктен кір­ген­дер мені естімеді де, бұрылып та қарамады. Еркек байғұс ақ­та­лып жатыр. Әйел тыңдар емес.

– Білмеймін. Қазір кір де, тамада балаға бірден ескерт. Музыканы өшірсін… Енді қайтып қоймасын. Құдаларды қайтармай, сендер ұстап отыр­сыңдар… Арақ құйсаң, ләкілдетіп іше береді… Болды, аяқтаңдар құдалықты… Арақ та қалмай барады. Білесің бе, екі-ақ бөтелке арақ қалды складта… Неменеңе жетісіп ләкілдеп жүрсің?.. Мен мына жақта жаным шығып, өліп барамын… Сен жүрсің ана жақта «Құдаша, бір би, бір би…» деп, адамның жынын келтіріп…

Мұндай қысылмаспын. Сәждеден тұрайын ба, жоқ па деген ой келді. Әлде өстіп жата берейін бе? Тұрсам, бүлдіремін-ау. Бірақ амал жоқ қой. Мен Аллаға құлшылық жасап жатыр емеспін бе?

«Аллаһу Акбар» деп, бұл жолы даусымды қаттырақ шығарып, тура құдағидың құлағының түбінен орнымнан тұра бердім. Айқайлап жатқан апайдың «Астапыралла» деген даусы естілді де артынша есік сарт етіп ашылып, екеуі ұмар-жұмар далаға атып шық­ты. Көзім көрген жоқ, бірақ есі шыққан әйел еркекті баса-көк­теп, үстінен аттап өтіп кетті-ау деймін. Еркектің де «Ойбай» деген даусы естіліп қал­ды. Ар­тынша есік сарт етіп жабылды.

Намазымды оқып болып, ішке кірсем, ел жаппай батаға қол жайып жатыр екен…

Оралхан ДӘУІТ,

«Егемен Қазақстан»

Жамбыл облысы

СОҢҒЫ ЖАҢАЛЫҚТАР

19.11.2017

Елордада көлік қозғалысына байланысты ерекше акция өтті

19.11.2017

Еліміздің басым бөлігінде алдағы апта жаңбырлы болады

19.11.2017

Астанадан Жалтыркөл кентіне автобустар қатынайды

19.11.2017

Түймебаев шетелдік жетекші бұқаралық ақпарат құралдарының өкілдерімен кездесті

18.11.2017

ОҚО-да биыл жалпы өңірлік өнім көлемі 1 340 491 млн. теңгені құрады

18.11.2017

Үкімет басшысы Жамбыл өңірінің жай-күйімен танысты

18.11.2017

Атырауда ақын Өтеген Оралбаевтың шығармашылық кеші өтті

18.11.2017

Өзге ұлт өкілдері де латын қаріпті көне кітаптарды ұстап көрді

18.11.2017

Оңтүстікте он айда өнеркәсіп кәсіпорындарымен 684 млн теңгеге жуық өнім өндірілді

18.11.2017

ОҚО-да орташа жалақы мөлшері 101 мың теңгеден асқан

18.11.2017

Төрт дүркін чемпион дүркіретіп той берді

17.11.2017

Әбдіқалықованың төрағалығымен Мемлекеттік наградалар жөніндегі комиссияның отырысы өтті

17.11.2017

Сағынтаев оңтүстік өңірлердің аграршыларымен кездесті

17.11.2017

ОҚО әкімі жазушы-драматург Дулат Исабековпен кездесті

17.11.2017

Үкімет басшысы Жамбылдағы минералды тыңайтқыштар зауытына барды

17.11.2017

«Нұр Отан» партиясында «Көш көлікті болсын» акциясы өтті

17.11.2017

Қыздар университетінің студенті гран-при иегері атанды

17.11.2017

Түлкібаста биыл 31 өндірістік кооператив құрылды

17.11.2017

Назарбаев «Royal Dutch Shell» концернінің бас атқарушы директорымен кездесті

17.11.2017

ТМД-ға мүше мемлекеттердің жастар ісі жөніндегі Кеңесінің отырысы өтті

ТАҒЫ ЖҮКТЕУ
КОЛУМНИСТЕР

Нәзира РАХМАНҚЫЗЫ, кинотанушы

Коммерциялық кино: ақша һәм арзан күлкі

Немістің атақты кино теоретигі Зигфрид Кракауэрдің «Коммерциялық кино мен көпшілік психологиясы өзара байланысты және ол спираль тек­тес болып келеді» деген пікірі бар. Шынында да, коммерциялық ки­но мен  көпшілік, яғни көрермен пси­хологиясының арасында қандай байланыс бар?   

Александр ТАСБОЛАТОВ, «Егемен Қазақстан»

Зардабын қателіктің тартқан білер

Кез келген адам шешімі күрде­леніп, бірнеше сот процестеріне ұласатын дауға басын сұға қой­май­ды. Одан өзіне пайда жоқ екенін де біледі. 

Жақсыбай САМРАТ, «Егемен Қазақстан»

Күйгелектік қадірді кетіреді

«Қоғамда болып жатқан терең өзгерістерге байланысты біздің тарихқа қайтадан үңіліп, сол кездерден бүгінгі күннің проблемаларынан шығудың жолын іздеп, болашаққа сабақ алуымыз керек», деген еді Президент Н.Назарбаев өзінің «Тарих толқынында» кітабында. Тарихтан сабақ алу – қай заманда болса да күшін жоймайтын, ескірмейтін маңызды мәселе.        G M T     Определить языкАзербайджанскийАлбанскийАнглийскийАрабскийАрмянскийАфрикаансБаскскийБелорусскийБенгальскийБирманскийБолгарскийБоснийскийВаллийскийВенгерскийВьетнамскийГалисийскийГреческийГрузинскийГуджаратиДатскийЗулуИвритИгбоИдишИндонезийскийИрландскийИсландскийИспанскийИтальянскийЙорубаКазахскийКаннадаКаталанскийКитайский (Упр)Китайский (Трад)КорейскийКреольский (Гаити)КхмерскийЛаосскийЛатинскийЛатышскийЛитовскийМакедонскийМалагасийскийМалайскийМалайяламМальтийскийМаориМаратхиМонгольскийНемецкийНепалиНидерландскийНорвежскийПанджабиПерсидскийПольскийПортугальскийРумынскийРусскийСебуанскийСербскийСесотоСингальскийСловацкийСловенскийСомалиСуахилиСуданскийТагальскийТаджикскийТайскийТамильскийТелугуТурецкийУзбекскийУкраинскийУрдуФинскийФранцузскийХаусаХиндиХмонгХорватскийЧеваЧешскийШведскийЭсперантоЭстонскийЯванскийЯпонский   АзербайджанскийАлбанскийАнглийскийАрабскийАрмянскийАфрикаансБаскскийБелорусскийБенгальскийБирманскийБолгарскийБоснийскийВаллийскийВенгерскийВьетнамскийГалисийскийГреческийГрузинскийГуджаратиДатскийЗулуИвритИгбоИдишИндонезийскийИрландскийИсландскийИспанскийИтальянскийЙорубаКазахскийКаннадаКаталанскийКитайский (Упр)Китайский (Трад)КорейскийКреольский (Гаити)КхмерскийЛаосскийЛатинскийЛатышскийЛитовскийМакедонскийМалагасийскийМалайскийМалайяламМальтийскийМаориМаратхиМонгольскийНемецкийНепалиНидерландскийНорвежскийПанджабиПерсидскийПольскийПортугальскийРумынскийРусскийСебуанскийСербскийСесотоСингальскийСловацкийСловенскийСомалиСуахилиСуданскийТагальскийТаджикскийТайскийТамильскийТелугуТурецкийУзбекскийУкраинскийУрдуФинскийФранцузскийХаусаХиндиХмонгХорватскийЧеваЧешскийШведскийЭсперантоЭстонскийЯванскийЯпонский                   Звуковая функция ограничена 200 символами     Настройки : История : Обратная связь : DonateЗакрыть

Сейфолла ШАЙЫНҒАЗЫ, «Егемен Қазақстан»

Тілде буын жоқ...

Көп сөйлейміз. Көпіріп. Әңгі­ме­­ні көп айтамыз. Тіл безеп. Ше­шенсиміз. Көсемсиміз. Кеуде ұра­мыз. Біз білеміз дейміз. Біздікі ғана дұрыс. Өзгелердікі сандырақ. Біз ба­тырмыз. Біз ақынбыз. Біздей данышпан халық жоқ. Осының бәрі рас па екен өзі?..

Сұңғат ӘЛІПБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Түрлі өмірді бастан кешу мүмкіндігі

Оны адамға кітап қана бере алады

Тағы да оқу

Пікірлер(2)

(30.05.2017 20:20:37)

Асылбек Түсіпекұлы (30.05.2017 20:20:16)

Құдалықты, құда түсуді тамада сайлап кафеде өткізу қалай болр екен деп ойлану керек сияқты. Осы істермен құда түсудің негізгі мән-мағанасын жоя бастаған сияқтымыз Бұрын қалай еді. Болашақ қалыңдықтың әке-шешесінің босағасын аттап, төрінде отырып, болашақ құда-құдағиларымен олардың туыстарымен танысып, жөн сұрасып, әңгіме-дүкен құрып отырмаушы ма еді. Құдалыққа тамада сайлау маған мүлдем түсініксіз. Тамада жүрген жерде оның айтқаны болу керек. Ол отыр десе отыру екрек тұр десе тұру керек, Жетпістен асқан шал кемпірлерге биге ұқсайтын түрі де жоқ бірдемені би деп биле десе тырбыңдап билеген болу керек. Біздің ұлттық санамызға үйлеспейтін, әдет ғүрпымызға жат анайы қалжыңдарды көкіп, лепіріп айтқанында, жынды судан ішіп алған халықтың барлығы деп айтпай- ақ қояйық бір бөлігі естері ауысқан адамдар сияқты, неге күліп жатқандарына да аса мән бере қомай, біраз уақытқа дейін тоқтай алмай қақалып- шашалып күлу керек. бұл халыққа ақыл айту емес, біз халықтан жоғары емеспіз, ойтолғау деп қабылдаңыздар. Жөн көрсеттім қазақ деген намысқа Жөн сілтедім жақынға емес алысқа Өзге халық өрге қадам басқанда Дедім сенде қатарыңнан қалыспа Ахмет Байтұрсынов Жүз жылға толайын деп тұрған Алаш қозғалысының жетекшілерінің бірі Ахаң айтқан осы сөздер әлі де өз құндылығын жоғалта қойған жоқ.Біз жаңа отау көтерейін деп жатқан жастарды мән-мағанасы жоқ отырыстардан (не айтып не айтқандарын білмейтін анайы қалжыңдар мен жетпістен асқан шал кемпірлерді тырбыңдатып билететін) аулақтау ұстауымыз керек сияқты.Өйткені алға басамыз десек ой санамызға жоғарыда айтылған Ахаңның сөзін сіңіру керек.

Пікір қосу