Гаухар Ахметова-Атертон: «Біздің өміріміз жүгіріске құрылған»

Цирк дю Солейге қабылданған алғашқы қазақ қызымен сұхбат.
Егемен Қазақстан
10.08.2017 1907

Елімізде өтіп жатқан ЭКСПО-2017 халықаралық көрмесі аясында әйгілі Цирк дю Солей (Cirque du Soleil) труппасы Астанаға үлкен тартуымен келді. Күзге дейін 70-тен астам қойылым қоюды жоспарлаған цирктің шоу-бағдарламасы орта шеніне жетіп қалды.

Бұрын-соңды еш жерде қойылмаған қазақ халқының ерлікке толы өмірінің тұтас бір кезеңін суреттейтін «Reflekt» шоу-бағдарламасын тамашалаған жұрт қайталанбас мазмұндық бірегейлігіне таңдай қағысты. Шоу барысында көрініс тапқан сақ тайпасының жас көсемі алтын адам, семантикалық және тарихи түп-тамыры терең, маңызды типологиялық образ саналатын қанатты тұлпарлар дүбірін айнытпай қайталауда ерекше шеберлігімен көзге түскен композитор Саймон Карпентие қазақ ұлттық музыкасының элементтерін пайдалана отырып, дыбыстық көркем бейнеге негізделген ойын-сауық музыкасын ұсынды. Ал танымал хореограф Лидия Боушер театрландырылған цирк бағдарламасының ең қызықты акробатикалық нөмірлерін әзірлеген. Әуеде айналып тұрған дөңгелектің сыртын айнала зыр жүгірген акробаттар эквилибристика шоуының түр-түрін көрсетсе, башпайларымен садақ тартатын қос биші қыз ептілігімен тәнті етеді. Осынау таңғажайып цирктің ғаламатқа толы думанды концерттік қойылымдарының жүрегі – таңдаулы актерлер мен орындаушылар екені сөзсіз. Әу баста цирк құрылған жылдары Гранд Чапито шоуы аясында небәрі 73 қызметкер жұмыс істеген болса, бүгінде компания штатында әлемнің қырыққа тарта елінен жиналған 5 мыңнан астам қызметкер бар екен. Ал цирктің әр шоуына жазылатын саундтрекпен жұмыс істейтін арнайы шығармашылық топтың орны тіпті бөлек. Мысалы, танымал композитор Рене Дюперенің Alegria (1994) альбомы кезінде атақты америкалық «Грэмми» музыка сыйлығына ие болған-тұғын. Жалпы Цирк дю Солейдің музыкалық бағдарламасы таңдаулы стилімен ерекшеленетіндігі былай тұрсын, сахнадағы орындаушылар үшін таптырмайтын реплика ретінде рөлі зор. Әсіресе аяқ астынан болатын сәтсіз іс-қимылды жасырып қалу үшін музыканттар әдетте дауыс екіпіні мен қуатын күшейтіп импровизацияға ерік беріп жатады. Цирктің көркемдік тұтастығынан бөліп қарауға болмайтын тағы бір эстетикалық жетістігі – костюм дизайны. Цирктің талай шоуына костюм тікккен Доминик Лемьенің еңбегін жұрт аңыз қылып айтысады. Бір шоудың костюмдерін тігу үшін шамамен 300-дей тігінші мен 80-нен астам дизайнер жұмылдырылады. Атақты Varekai шоуына керек костюмдерді тігуге 33 мың сағат кеткен болса, 2015 жылы цирк қажетіне 50 мың метр мата жұмсалыпты. Ал жылына цирк шеберханасы 3 мың пар аяқ киім шығарады екен.

Отыз жылдан астам уақытта мұқым Канада елінің ауқымды мәдени экспортына айналып шыға келген Цирк дю Солей компаниясының құрылу тарихы тым қарапайым. 1984 жылы Квебек қаласының іргесіндегі Бэ-Сен-Поль шағын қалашығында атақты зерттеуші Жак Картьенің 450 жылдық мерейтойында көше әртістерінен құралған 20 адам жиылып өнер көрсетеді. Осы бір ат төбеліндей ғана өнерпаздар тобы «Cirque du Soleil» деп аталып, аз уақытта әлемге сапар шегеді деген ой тойшыл қауымның үш ұйықтаса түсіне кірмегені анық. Әлемдегі 40 миллионнан астам адам кем дегенде цирктің бір қойылымын тамашалаған болса, жыл сайынғы билет сатылымынан 450 миллион АҚШ долларынан көп табыс түседі.

Цирк қатарына қабылданған алғашқы қазақ қызы Гаухар Ахметова-Атертон 10 жылдан бері цирктің маңдайалды шоуларында өнер көрсетіп келеді. Гаухар бізге цирк жайында, АҚШ-тағы өмірі турасында әңгімелеп берді.

Алматыда туып-өскен оны анасы төрт жасында жетелеп әкеліп, спорттық акробатика мектебіне беріпті. «Осыдан бастап жан-тәніммен  спортпен айналыса бастадым. Акробатикадан Қазақстан ұлттық құрамасының атынан көптеген халықаралық жарыстарға қатысып жүрдім. Шетелдегі әдепкі бір жарыста Цирк дю Солейдің кастингке шақырып жатқанын естідім. Бұл циркте жұмыс істеу әу бастан менің арманым болатын. Цирк басшылығы қолымнан не келетінін сұрады. Әртүрлі акробаттық тюрктар мен би қимылы, актерлық шеберлік бойынша бірнеше талаптарды орындап, видео түсіріп жібердім. Барлығы сәтті болып, 17 жасымда циркке қабылдандым», дейді Гаухар.

Осыдан соң Гаухар цирктің бас штабы орналасқан Квебек провинциясындағы ең үлкен қаланың бірі Монреальға табан тіреді. Осы жерде музыкалық негіз, актерлық шеберлік бойынша үлкен мектептен тәлім алған өрімдей қызды жаңа өмір жатсынбастан бауырына тартты. Қатарынан бірнеше жыл бойы қойылған Varekai (2006-2010), Iris (2010-2012) сынды әйгілі шоуларда өнер көрсеткен Гаухар кәсіби акробат ретінде шыңдала түсті.

– Осында жүріп жан жарымды жолықтырдым. Камали есімді қызымыз бен Кейсен атты ұлымыз өмірге келді. Оскар сыйлығының 74-ші реткі салтанатты ашылуы кезінде цирк ұжымы қатарында күйеуім екеуіміз өнер көрсеттік. Цирк маған өте көп мүмкіндіктер сыйлады, – дейді акробат. Оның айтуынша, Цирк дю Солейдің әртісі болудың еш қиындығы жоқ. Бар болғаны, талантты тынымсыз жаттығу мен еңбекпен ұштастыра білу керек. Дәл қазіргі уақытта Гаухар бала тәрбиесіне байланысты уақытша демалыста жүрсе де, спорттан бір жола қол үзіп қалған жоқ.

– Спорт – менің өмірім. Аяғымның ауырлығына қарамастан, бабымда болу үшін жаттығу залынан қалмадым. Балаларымды да осы салаға баулып жүрмін. Біздің өміріміз жүгіріске құрылған, бір орында тұрмаймыз. Қазір отбасыммен Лас-Вегаста тұрамыз. Әзірге балаларымның тәрбиесімен үйде отырмын. Аздаған үзілістен соң цирк сахнасына міндетті түрде ораламын, – дейді ол. Ал актрисадан елге оралу туралы сұрағанымызда, «Кешкісін жұмыстан шаршап келіп, үйге кіргенімде жанымды бір тынышсыздық мазалайды. Туған үйімді, Алматыны сағынамын. Қазақстандағы туыстарымыз екі күннің бірінде ұшып келіп жатады. Алайда сағынышымды ештеңе баса алмайды. Осы жылы Қазақстанға жол түскеніне өте қуанып отырмын», деген ол іштегі сағынышын жасырып қала алмады. Жат жұрттағы қазақ қызының елге деген іңкәрлігі алтын торда «Отаным» деп егілетін бұлбұл туралы тәмсілді еске салды. Тағдырдың тезіне көндіккен жұдырықтай бұлбұлдың сағынышқа толы үні алыстан талып жеткендей болды...

Ая ӨМІРТАЙ,

«Егемен Қазақстан»

Фотосуреттер жеке архивтен алынды

СОҢҒЫ ЖАҢАЛЫҚТАР

23.08.2017

Станимир Стойлов: «Селтик» екінші таймда бізден мұндай ойынды күтпеді

23.08.2017

Бренден Роджерс: «Астана» камбэк жасауға сәл қалды

22.08.2017

Көне жәдігерлер көмбесі

22.08.2017

Ең таңдаулы 100 оқулық қазақ тіліне аударыла бастады

22.08.2017

Елбасы Өскемен титан-магний комбинатының басшылығын қабылдады

22.08.2017

Еліміздегі  «Тұтынушылардың Ұлттық Одағына» 25 жыл толды

22.08.2017

Қазақ футболына жаны ашып отырған кім?

22.08.2017

Әлем чемпионаты-2017: Мейрамбек Айнағұлов ширек финалға шықты

22.08.2017

Жамбыл облысында «Нұрлы жер» бағдарламасы бойынша 3 тұрғын үй пайдалануға беріледі

22.08.2017

Универсиада-2017: Тағы бір зілтеміршіміз чемпион атанды

22.08.2017

Астанада апатты үйлерді сүріп тастау бойынша пилоттық жоба сәтті жүзеге асырылуда

22.08.2017

ОҚО әкімі өңірлік делегациямен бірге ЭКСПО көрмесін аралады

22.08.2017

Елордада тастанды балалар азайды

22.08.2017

Универсиада-2017: Дзюдошы Бекәділ Шаймерденов қола медальға ие болды

22.08.2017

Олимпиада чемпионы Данияр Елеусінов алдағы жоспарымен бөлісті

22.08.2017

Грек-рим күресінің палуаны Айнағұлов ширек финалда

22.08.2017

Оңтүстіктен солтүстікке биыл 113 отбасы қоныс аударды

22.08.2017

Тауар экспорттау оңайлай түспек

22.08.2017

Ғылымның сан тарау сүрлеуі

22.08.2017

Астанада Мәскеу күндері басталды

ТАҒЫ ЖҮКТЕУ
КОЛУМНИСТЕР

Талғат БАТЫРХАН, Егемен Қазақстан

Журналистика – мәртебелі мамандық

Кейінгі кездері журналистика тө­ңі­регінде жүйкеге тиерлік жүйесіз сөз кө­бейіп кетті. Аяқ астынан Аме­рика ашуға әуес әлдекімдер әртүрлі «сәуегейлік» әңгімелер айтумен әлек.

Жақсыбай САМРАТ, «Егемен Қазақстан»

Орынсыз сән-салтанатқа орын жоқ

«Үміт еткен көзінің нұры» деп са­найтын қарашығынан, әсіресе жал­ғыз ұлынан қазақ ештеңесін аямай­ды. Барын салып, бәрін шашып еш­к­імге ұқсамайтындай той жасауға ты­рысады.

Қарашаш ТОҚСАНБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Адырна неге адыра қалды?

Қазақ халқының көне музыкалық аспаптары туралы айтатын болсақ, ол ешбір халықтың құндылығына ұқсамайтын, өз алдына бөлек шал­қыған жеке бір шалқар айдын-ау. Тауқымет шеккен тағдырлар секілді тарих толқынында бұлардың бірі мүлде жоғалса, енді біразы әлі де қайта өңдеп, жетілдіре түсуді, терең зерттеу мен талдауды қажет ететінін уақыт-төреші дәлелдеп бағуда.  

Қалмаханбет МҰҚАМЕТҚАЛИ, «Егемен Қазақстан»

Үй мен күйдің үйлесімі

Қоғамның әлеуметтік-эконо­ми­ка­лық дамуының алғышарты ретін­де адамдардың әл-ауқаты мен денсау­лы­ғының сапасын салыстыра отырып бағалау үрдісі әлемде алғаш рет 1974 жылы Канаданың денсаулық сақтау министрі Марк Лэйлондтың ресми баяндамасында айтылыпты. Бірақ, дәл қазіргі жағдайда бұл түсінік түбегейлі өзгеріп келеді...

Сүлеймен МӘМЕТ, «Егемен Қазақстан»

Қызметтегі мәдениет мәйегі

Патшаның барымтасына, кеңес­тік кезеңнің күнде қырық құбылған қулығына бой алдырмай, тұнық ойына дақ түсірмей өткен нағыз ұлт көсемі Әлихан Бөкейхан: «Тірі бол­­сам, қазаққа қызмет қылмай қой­май­мын. Ұлтына, жұртына қызмет ету − білімнен емес, мінезден», деп еді. Шы­нында, ол кезде білім кем, мінез мық­ты еді. Қазір білім ұшан-теңіз, бі­рақ ұлттық мінез олқы, ала-құла, тіл мү­кіс, намыс пен ар ақшаға тәуелді болып барады.

Пікірлер(0)

Пікір қосу