Гаухар Ахметова-Атертон: «Біздің өміріміз жүгіріске құрылған»

Цирк дю Солейге қабылданған алғашқы қазақ қызымен сұхбат.
Егемен Қазақстан
10.08.2017 2205

Елімізде өтіп жатқан ЭКСПО-2017 халықаралық көрмесі аясында әйгілі Цирк дю Солей (Cirque du Soleil) труппасы Астанаға үлкен тартуымен келді. Күзге дейін 70-тен астам қойылым қоюды жоспарлаған цирктің шоу-бағдарламасы орта шеніне жетіп қалды.

Бұрын-соңды еш жерде қойылмаған қазақ халқының ерлікке толы өмірінің тұтас бір кезеңін суреттейтін «Reflekt» шоу-бағдарламасын тамашалаған жұрт қайталанбас мазмұндық бірегейлігіне таңдай қағысты. Шоу барысында көрініс тапқан сақ тайпасының жас көсемі алтын адам, семантикалық және тарихи түп-тамыры терең, маңызды типологиялық образ саналатын қанатты тұлпарлар дүбірін айнытпай қайталауда ерекше шеберлігімен көзге түскен композитор Саймон Карпентие қазақ ұлттық музыкасының элементтерін пайдалана отырып, дыбыстық көркем бейнеге негізделген ойын-сауық музыкасын ұсынды. Ал танымал хореограф Лидия Боушер театрландырылған цирк бағдарламасының ең қызықты акробатикалық нөмірлерін әзірлеген. Әуеде айналып тұрған дөңгелектің сыртын айнала зыр жүгірген акробаттар эквилибристика шоуының түр-түрін көрсетсе, башпайларымен садақ тартатын қос биші қыз ептілігімен тәнті етеді. Осынау таңғажайып цирктің ғаламатқа толы думанды концерттік қойылымдарының жүрегі – таңдаулы актерлер мен орындаушылар екені сөзсіз. Әу баста цирк құрылған жылдары Гранд Чапито шоуы аясында небәрі 73 қызметкер жұмыс істеген болса, бүгінде компания штатында әлемнің қырыққа тарта елінен жиналған 5 мыңнан астам қызметкер бар екен. Ал цирктің әр шоуына жазылатын саундтрекпен жұмыс істейтін арнайы шығармашылық топтың орны тіпті бөлек. Мысалы, танымал композитор Рене Дюперенің Alegria (1994) альбомы кезінде атақты америкалық «Грэмми» музыка сыйлығына ие болған-тұғын. Жалпы Цирк дю Солейдің музыкалық бағдарламасы таңдаулы стилімен ерекшеленетіндігі былай тұрсын, сахнадағы орындаушылар үшін таптырмайтын реплика ретінде рөлі зор. Әсіресе аяқ астынан болатын сәтсіз іс-қимылды жасырып қалу үшін музыканттар әдетте дауыс екіпіні мен қуатын күшейтіп импровизацияға ерік беріп жатады. Цирктің көркемдік тұтастығынан бөліп қарауға болмайтын тағы бір эстетикалық жетістігі – костюм дизайны. Цирктің талай шоуына костюм тікккен Доминик Лемьенің еңбегін жұрт аңыз қылып айтысады. Бір шоудың костюмдерін тігу үшін шамамен 300-дей тігінші мен 80-нен астам дизайнер жұмылдырылады. Атақты Varekai шоуына керек костюмдерді тігуге 33 мың сағат кеткен болса, 2015 жылы цирк қажетіне 50 мың метр мата жұмсалыпты. Ал жылына цирк шеберханасы 3 мың пар аяқ киім шығарады екен.

Отыз жылдан астам уақытта мұқым Канада елінің ауқымды мәдени экспортына айналып шыға келген Цирк дю Солей компаниясының құрылу тарихы тым қарапайым. 1984 жылы Квебек қаласының іргесіндегі Бэ-Сен-Поль шағын қалашығында атақты зерттеуші Жак Картьенің 450 жылдық мерейтойында көше әртістерінен құралған 20 адам жиылып өнер көрсетеді. Осы бір ат төбеліндей ғана өнерпаздар тобы «Cirque du Soleil» деп аталып, аз уақытта әлемге сапар шегеді деген ой тойшыл қауымның үш ұйықтаса түсіне кірмегені анық. Әлемдегі 40 миллионнан астам адам кем дегенде цирктің бір қойылымын тамашалаған болса, жыл сайынғы билет сатылымынан 450 миллион АҚШ долларынан көп табыс түседі.

Цирк қатарына қабылданған алғашқы қазақ қызы Гаухар Ахметова-Атертон 10 жылдан бері цирктің маңдайалды шоуларында өнер көрсетіп келеді. Гаухар бізге цирк жайында, АҚШ-тағы өмірі турасында әңгімелеп берді.

Алматыда туып-өскен оны анасы төрт жасында жетелеп әкеліп, спорттық акробатика мектебіне беріпті. «Осыдан бастап жан-тәніммен  спортпен айналыса бастадым. Акробатикадан Қазақстан ұлттық құрамасының атынан көптеген халықаралық жарыстарға қатысып жүрдім. Шетелдегі әдепкі бір жарыста Цирк дю Солейдің кастингке шақырып жатқанын естідім. Бұл циркте жұмыс істеу әу бастан менің арманым болатын. Цирк басшылығы қолымнан не келетінін сұрады. Әртүрлі акробаттық тюрктар мен би қимылы, актерлық шеберлік бойынша бірнеше талаптарды орындап, видео түсіріп жібердім. Барлығы сәтті болып, 17 жасымда циркке қабылдандым», дейді Гаухар.

Осыдан соң Гаухар цирктің бас штабы орналасқан Квебек провинциясындағы ең үлкен қаланың бірі Монреальға табан тіреді. Осы жерде музыкалық негіз, актерлық шеберлік бойынша үлкен мектептен тәлім алған өрімдей қызды жаңа өмір жатсынбастан бауырына тартты. Қатарынан бірнеше жыл бойы қойылған Varekai (2006-2010), Iris (2010-2012) сынды әйгілі шоуларда өнер көрсеткен Гаухар кәсіби акробат ретінде шыңдала түсті.

– Осында жүріп жан жарымды жолықтырдым. Камали есімді қызымыз бен Кейсен атты ұлымыз өмірге келді. Оскар сыйлығының 74-ші реткі салтанатты ашылуы кезінде цирк ұжымы қатарында күйеуім екеуіміз өнер көрсеттік. Цирк маған өте көп мүмкіндіктер сыйлады, – дейді акробат. Оның айтуынша, Цирк дю Солейдің әртісі болудың еш қиындығы жоқ. Бар болғаны, талантты тынымсыз жаттығу мен еңбекпен ұштастыра білу керек. Дәл қазіргі уақытта Гаухар бала тәрбиесіне байланысты уақытша демалыста жүрсе де, спорттан бір жола қол үзіп қалған жоқ.

– Спорт – менің өмірім. Аяғымның ауырлығына қарамастан, бабымда болу үшін жаттығу залынан қалмадым. Балаларымды да осы салаға баулып жүрмін. Біздің өміріміз жүгіріске құрылған, бір орында тұрмаймыз. Қазір отбасыммен Лас-Вегаста тұрамыз. Әзірге балаларымның тәрбиесімен үйде отырмын. Аздаған үзілістен соң цирк сахнасына міндетті түрде ораламын, – дейді ол. Ал актрисадан елге оралу туралы сұрағанымызда, «Кешкісін жұмыстан шаршап келіп, үйге кіргенімде жанымды бір тынышсыздық мазалайды. Туған үйімді, Алматыны сағынамын. Қазақстандағы туыстарымыз екі күннің бірінде ұшып келіп жатады. Алайда сағынышымды ештеңе баса алмайды. Осы жылы Қазақстанға жол түскеніне өте қуанып отырмын», деген ол іштегі сағынышын жасырып қала алмады. Жат жұрттағы қазақ қызының елге деген іңкәрлігі алтын торда «Отаным» деп егілетін бұлбұл туралы тәмсілді еске салды. Тағдырдың тезіне көндіккен жұдырықтай бұлбұлдың сағынышқа толы үні алыстан талып жеткендей болды...

Ая ӨМІРТАЙ,

«Егемен Қазақстан»

Фотосуреттер жеке архивтен алынды

СОҢҒЫ ЖАҢАЛЫҚТАР

24.10.2017

Тағылымды шара

24.10.2017

Ж.Түймебаев: Бюджетті дұрыс игермеген басшылар жазаланады

24.10.2017

«Рухсыз адамнан мықты спортшы шықпайды»

24.10.2017

Ірі кісі

24.10.2017

Шежіре сыр шертеді

24.10.2017

СҚО әкімінің орынбасары тағайындалды

24.10.2017

Алаш тарихы халықаралық деңгейде талқыланды

24.10.2017

Солтүстік Қазақстан әкімі аппаратының басшысы тағайындалды

24.10.2017

Атырауда құқық қорғау орталығы ашылды

24.10.2017

ОҚО әкімі: Аудан-қала әкімдері тиісті индикаторларды толық орындауы қажет

24.10.2017

ШҚО прокуроры: Қылмыстық істі қарауда озық елдер тәжірибесі қолданылады

24.10.2017

Ақтөбе облысында үш ауысымдағы мектеп жаңа ғимаратқа көшті

24.10.2017

Отандық роботты техниканың қарымы

24.10.2017

Маңғыстаудағы №11 мектеп үздік тәжірибесімен үлгілі

24.10.2017

Астанада жаңбыр аралас қар жауады

24.10.2017

Жапонияда кезектен тыс парламент сайлауы өтті

24.10.2017

Өз бақытын қазақ жерінен тапты

24.10.2017

Мерейтойлардан мезі болған жоқпыз ба?

24.10.2017

Жыл өткен сайын астық сапасы артып келеді

24.10.2017

«Егемен» өкілдері мектеп мұғалімдерімен кездесті

ТАҒЫ ЖҮКТЕУ
КОЛУМНИСТЕР

Жолдыбай БАЗАР, «Егемен Қазақстан»

Рухани келісім – орнықты дамудың негізі

Тәуелсіздігіміздің елең-алаңында, яғни осыдан ширек ғасырдан астам уақыт бұрын мемлекеттік дең­гей­де қабылданған шешімдер мен қол­ға алынған бастамалар өзі­нің өмір­шеңдігін көрсете отырып, қо­ға­мы­мыздың игілігіне айнала білді. Әсіресе қоғамды рухани келісімге үнде­ген, татулық пен береке-бірлігі­мізді арт­тыруға бағытталған сауатты да сали­қалы бастамалардың жөні бөлек.

Әйіп ЫСҚАҚ, биология ғылымдарының докторы, профессор

Нәсіптің көзі атакәсіпте

Халқымыз төрт түлік өсіруді атакәсіптің біріне, тіпті бірегейіне балаған. Тіршіліктің нәрі, көзі деп ұққан. Содан болар, ауыл адамдары амандасқанда «мал-жан аман ба?» деп хал-жағдай сұрасып жатады. 

Сұңғат ӘЛІПБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Қаржы жүйесіндегі тарихи шешім

Алпауыт ел Америка Құрама Штат­тары­ның экономикасы қазіргі кезде өз жарасын өзі жалап жазатын көк­жал қасқырға ұқсайды. Ол өзінің осы қасиетінің арқасында жазылмастай сыр­қатқа шалдыққан қазіргі қаржы ка­питализмнің ғұмырын барынша ұзартып келеді. Бүгінгі күні бүкіл әлемге билігін жүргізіп отырған ка­пи­тализмнің басты тірегі бастапқы кезде осы формациялық құрылыс­тың отаны әрі таратушысы болға­нымен соңғы жылдары барынша әлеу­меттене бастаған Еуропа емес, нарық­тық жолға түсіп, жедел байып келе жатқанымен Конфуций қағидасы бойынша мемлекетті әке деп қабыл­дап, бүкіл халық үшін одан әкелік қам­қорлық талап ететін дана Қытай емес, корпоративтік рухты ту етіп көтерген еңбекшіл Жапония мен Оңтүстік-Шығыс Азияның елдері емес, нақ осы АҚШ-тың өзі болып отырғандығын біраз жұрт жақсы біледі.

Анар ТӨЛЕУХАНҚЫЗЫ, «Егемен Қазақстан»

Онлайндағы жұңғо жұрты

Қытай. Жан-жақтан ағылған адамдар мен көлік ағысы толас­тар емес. Бағдаршамның қызыл шамына тоқтаған көлікте отырып, жан-жағыңды бағдарлайсың. Сіз отырған көлікке жапсарласа, бірінен соң бірі жапырлап велосипед мінген жолаушылар сы­наласып тоқтап жатыр. Ал жол жүруге рұқсат берілгенде бей­не құмырс­қалар тəрізді өре жөнелген қос дөңгелекті көлік­ке отыр­ған­дардың шеруін көр­гендейсіз. 

Қарашаш ТОҚСАНБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Кімді тұлға тұтамыз?

Баяғының жастарына «Мен өмір­ден өзімді іздеп жүрмін» деп сөйлеу тән болатын... Жақында Америкада оқып жүрген қазақ­стандық жас өреннің пікірін тыңдап көруге тура келді.

Тағы да оқу

Пікірлер(0)

Пікір қосу