Жол сапасын жақсартудың жаңа жүйесі

Елімізде жол сапасын жақсартатын заманауи технология сынақтан өткізілуде. Осыған сәйкес Алматы облысы Райымбек ауданында резеңке-асфальт-бетон қоспасы тәжірибе ретінде жолға төселді. Сынақ ретінде жасалған жолдың ұзындығы 500 метр, ені 8 метр. Резеңке-асфальт-бетон қоспасынан тұратын өнімді қазақстандық жол ғылыми зерттеу институты қолдануда.  

 
Егемен Қазақстан
13.10.2017 2647

Аталған технология жолдар­дың сапалы әрі қауіпсіз болуы­на мүмкіндік береді. Осыған дейін қыркүйектің бас кезінде ғылыми-зерттеу жұмысы аясында дәл осындай сынақ түріндегі жол, «Көкшетау-Кішкенекөл» учаскесіне төселген.

Мамандар резеңке-асфальт-бетон қоспасына тәжірибе жасамас бұрын жол қабаттарына зертханалық сынақ жүргізілгенін айтты. Алғашқы зерттеу нәти­жесі бойынша асфальт құрамы айтарлықтай берік болатыны анықталған. Атап айтқанда жолда жарық-сызаттар пайда бол­май­­ды, су өткізбейді, тығыз әрі авто­­­көлік дөңгелектеріне де жай­­­лы. Тежеуіш басқанда жыл­­дам­­­дық­ты азайту оңтайлы болады.

– Резеңке үгінділерін жол биту­мына араластырғанда біте қай­насып, құрамы күшейе түсе­ді. Аталған технология АҚШ пен Еуропаның бірқатар мем­лекеттерінде және Азия ел­дерін­де кеңінен қолданылады. Әсі­ресе шұрық-тесік жолдарды жамай беруге қыруар қаражат жібермей осы материалды пайдаға асыру аса тиімді, – дейді «Өндірушілердің кеңейтілген міндеттемелері операторы» ЖШС өкілі Жомарт Рақымжан.

Аталған ғылыми-зерттеу жұ­мы­сының қорытындысы 2018 жылдың бірінші жартысында шығарылады. Ал келер жылдың қараша айында зертханалық зерттеудің техникалық шеші­мі негізінде сынамадан өткен салалық нормативтік-техни­калық құжат жасалады. Осы­лайша, 2019 жылдан бастап резең­ке-асфальт-бетон қоспасы өндіріске енгізілуі әбден мүмкін.

Мамандардың айтуынша резеңке-асфальт-бетон қоспа­сын кәдеге жарату сонымен қатар маңызды экологиялық проблемаларды да шешуге мүмкіндік беретін көрінеді. Яғни осы арқы­лы шашылып жатқан шина қалдық­тары іске асады. Ресми ақпа­рат бойынша елімізде жыл сайын 80 мың тоннаға жуық авто­көлік шиналары жинақталады. Қазіргі уақытта соның небары 20%-ы ғана қайта өңдеуден өтеді.

Еске салсақ, 2016 жылдың тамыз айынан бастап елімізде ескі шиналарды жинайтын, тасымалдап өңдейтін кәсіпорындарға төлем жасау тетігі енгізілген болатын. Аталған жүйе негізінде 2016 жылы Қазақстанда 14,5 мың тонна шина өңделген. 2017 жылы өңдеуші кәсіпорындар шина қалдықтарын жинауды, қайта өңдеуді 2019 жылға дейін 70 мың тоннаға жеткізу жөнінде ӨКМ операторымен ұзақ мерзімді келісімге отырған. Сонымен қатар шина қалдықтарын жинау және қайта өңдеу саласын дамыту негізінде жаңа жұмыс орындарын ашу аса маңызды. Бүгінгі күнде осы салада 400-ден астам адам қызмет атқаруда. Ендеше экологиялық зияны жоқ, стандарттарға сай тың жоба жан-жақты мақұлданып іске асып жатса құба-құп.

 

Арман ОКТЯБРЬ,

«Егемен Қазақстан»

 АЛМАТЫ

 

СОҢҒЫ ЖАҢАЛЫҚТАР

22.10.2017

Студенттерге арналған «Ұлы дала жастары» жобасы іске қосылды

22.10.2017

Қостанайда полицейлер көкпар тартты

22.10.2017

Жанат Жақиянов жеңіліп қалды

21.10.2017

«Хабар» агенттігі БАҚ өкілдері арасында дәстүрлі футбол турнирін өткізеді

21.10.2017

Кенияда журналистер мінген тікұшақ көлге құлады

21.10.2017

5,5 пайыздық мөлшерлемемен несие бере бастады

21.10.2017

Роналду жылдың ең үздік футболшысы атанды

21.10.2017

Мешітті тонаған азамат ұсталды

21.10.2017

Кәсіпкерлер палатасы есеп берді

21.10.2017

Қазақ романсиадасына 20 жыл

21.10.2017

Қырғыз саясаткері Нұрсұлтан Назарбаевқа өтініш білдірді

21.10.2017

Сарыағаштық шаруалар қайта өңдеу ісін жандандыра бастады

21.10.2017

Газ келді. Қосуда қиындық бар

21.10.2017

Рухани келісім – бейбітшілік негізі

21.10.2017

Ауғанстан мешіттеріндегі жарылыстан құрбандар саны артуда

21.10.2017

Түркияда Қазақстан мәдениеті мен киносының күндері

21.10.2017

Қостанайда құқық қорғау қызметтері орталығы ашылды

21.10.2017

Қарттар үйіне көтеру құрылғысын тарту етті

21.10.2017

Қостанайда полицейлер көкпар тартты

20.10.2017

Қазақстанның Қауіпсіздік Кеңесінде кадрлық өзгерістер болды

ТАҒЫ ЖҮКТЕУ
КОЛУМНИСТЕР

Қарашаш ТОҚСАНБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Кімді тұлға тұтамыз?

Баяғының жастарына «Мен өмір­ден өзімді іздеп жүрмін» деп сөйлеу тән болатын... Жақында Америкада оқып жүрген қазақ­стандық жас өреннің пікірін тыңдап көруге тура келді.

Жылқыбай ЖАҒЫПАРҰЛЫ, «Егемен Қазақстан»

Дауыл алдындағы тыныштық болып жүрмесін

Төрткүл дүниені тығырыққа тіреген 2008 жылғы жаһандық қаржы дағдарысы мен 2009 жылғы «ұлы рецессиядан» енді ғана оңала бастаған әлем экономикасы 2016 жылдан бастап баяу да болса тұрақты даму бағытына бет бұрды.

Бақытгүл САЛЫХОВА, педагогика ғылымдарының кандидаты

Шексіз білім

«Білім шексіз бе, әлде білімнің шегі бар ма?» деген сұраққа жа­­уап­ іздеп жүріп, Оксфорд уни­вер­ситетінің профессоры, матема­тик Мар­кус дю Сотойдың «Біз нені біле алмаймыз: білім шегіне сая­хат» («What we cannot know») ат­ты кітабын сатып алдым. Про­фес­сор бұл кітабында нөлден бас­­­тап жетіге дейінгі межені бел­гілейді. Нөлінші межені «Белгілі, бірақ белгісіз» әлде «Белгілі, бірақ бей­мәлім» деген дұрысырақ па?­ Біз біле­тін нәрседен бастап еш­қашан біле алмайтынға, ал одан шек­сіздікке дейінгіні тұспалдайды. Біз нені білмейміз және нені біле ал­маймыз? 

Сейфолла ШАЙЫНҒАЗЫ, «Егемен Қазақстан»

Ұялы байланыс: ұтқан кім, ұтылған кім?

Бүгінде ұялы телефонды пайдалан­байтын адам кемде-кем. Олай болса осынау ертелі-кеш қолымыздан тастамай «рахатын» көріп жүрген игілік үшін кімдерге қанша ақша санап береді екенбіз?  

Талғат СҮЙІНБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Қарсылық па, таршылық па?

«Біреу Алматыға бір «КамАЗ» сәбіз әкеліп төгіп, елге тегін таратты» деген хабардың шығуы мұң екен, веб-сайттар ақырғы жаңа­лықтың айналасына шыбындай үймеледі. 

Тағы да оқу

Пікірлер(0)

Пікір қосу