Тәртіп: Мектеп – орамал тартып келетін орын емес

Бүгінде Ақтөбе облысы­ның бірқатар мектептерінде, соның ішінде Ақтөбе қаласы мен Темір, Мұғалжар жә­не­ Алға аудандарында оқу­­шы қыздардың мектеп­ке тұмшаланған орамал та­ғып, тіпті жекелеген жағдай­ларда жаулық жамылып келу деректері орын алып отыр.

Егемен Қазақстан
31.01.2018 3136
2

Бұл мәселе өңір тұрғын­дары мен ата-аналар арасында және қоғамдық ортада әрқилы пікірлердің өріс­теуіне әкеліп соқтыруда. Балиғат жасына толмаған, сана-сезімі әрі толық қа­лып­тасып үлгермеген бүл­дір­шін қыздар орамал тағу­дың түпкі мәнісін түсіне ала ма? Әлде отбасылық қа­рым-қатынастар мен ата-­анасының ықпалынан, пер­зент­терінің мектепке орамал тағып баруын құп көруінен туған іс-әрекет пе? Бұл жорамалдардың қай-қай­сысын да жоққа шығару қиын-ақ.

Қаршадай қыздар мектепке орамал жамылып келіп, оқу ғимараты ішінде басы­нан шешпеген жағдайда пе­да­гогикалық ұжым және оқу орнының басшылары не іс­теуі керек? Әрине, ең алдымен оқушыға әрі олардың ата-ана­ларына тиісті ескертулер жасайтыны белгілі. Мұның мәнісі – әр мектептің тиісті ішкі тәртібі мен ережесі және жарғысы, бұған қоса Білім және ғылым министрінің арнайы нұсқауы мен бұйрығы бар екенінде. Айталық, осындай шешім Білім және ғылым министрі тарапынан 2016 жылдың 14 қаңтарында қабылданып, үш ай өткен соң тағы да өзгерістер енгізілген. Мұнда оқушылар мектеп формасын сақтауы керектігі айтылып, мектеп формасына түрлі конфессияларға қатысты киім элементтерін қосуға болмайды делінген. 

Сондай-ақ мектеп формасында мектеп ішінде бас­ киіммен жүру, оның ішін­де орамал немесе жау­лық тартып жүру тәртіп­тері қа­ра­с­тырылмаған. Со­ған қа­рамастан Ақтөбе облы­сы­ның мектептерінде тиісті өкі­летті органдардан алынған мә­­ліметтерге қарағанда, 340 оқушы бұл тәртіп пен ере­­жені белінен басқан. Бұған кім кінәлі? Әрине бұл арада бірінші кезекте ата-аналар перзенттерінің алдын­дағы жауапкершілігін терең сезінбеген сыңайлы. Тіпті олардың бірқатары қызда­рының мектепке орамал бай­лап баруын құп көруге ыңғай танытатыны да анық бай­қалады. 

Айталық Ақтөбе қала­сын­дағы орта мектептердің бірінде оқитын қыздарының мектепке орамал тартып жү­ретін қылы­ғын ақтап алғысы келген ата-аналардың бірі «Орта білім беру ұйы­мында «хиджаб», «никаб», «бурка» және «пәренжі» секіл­ді діни киімдерді киюге тыйым салынған. Алайда мұн­да «қазақтың орамалы – діни элемент», сондықтан оны тағып келуге болмайтыны туралы тыйым салынбаған» деп мәлімдеме жасапты. Бұл былайша алып қарағанда дұрыс пікір секілді көрінеді. Оның үстіне халқымыздың о бастағы ұғым-түсінігі бойынша ақ орамалдың қадір-қасиеті мен киесі бар екенін де отандас­тарымыз жақсы түйсінетін болса керек. Өйт­­кені орамал қауіп пен қатер­дің алдын алуға септігін тигізе алатын қасиеті бар деп есептелген. Алға орамал тасталса, оны ешкім қия кесіп өте алмаған. Міне, ежелгі салт-дәстүріміздің бір үзігі осындай. 

Солай бола тұрса да мек­теп­тің аты – мектеп. Оқу­шының мектеп формасын сақтауы айнымас қағида еке­нін ата-аналар терең түсіне алса әрі ұл-қыздарының заң­ды өкілі ретінде мектептің ішкі тәртібіне құлақ асуы, оған бағынуы қажет екенін ұғы­на алса, жоғарыда айтыл­ған теріс көріністер жойы­лар еді деген ой келеді. Бұл күндері өңірде ата-аналар­мен жүргізілген тиісті жұмыс­тардың нәтижесінде 123 оқу­­шының ата-анасы мектеп талаптарының орынды екенімен келіскен. Бұл туралы Ақтөбе облысы әкімінің орынбасары Ербол Нұрғалиев мәлімдеді. Сондай-ақ мектеп формасын сақтау мәселесіне мектептердің қамқоршылық кеңестері мен азаматтық қоғам өкілдері де бір кісідей үн қосса, мектеп орамал немесе жаулық тартып келетін орын емес екенін жүректерге жеткізсе, бұл теріс көріністің тамыры да тартыла түспек. Бұған қоса аузы дуалы, ел ішінде абырой-беделі биік ақсақалдар да мұндай сауабы мол істен сырт қалмағанын қалар едік.

Қалай дегенде де ата-ана­лар­дың елімізде қалыптас­қан, бір ізге түскен мектеп фор­масына қатысты талап­қа түсіністікпен қарауы маңыз­ды. Жас бала жас шыбық секілді. Қалай майыстырсаң солай иіледі. Сондықтан оларға оң бағыт-бағдар беру, ата-аналар мен педагогтер қауымының және қалың жұртшылықтың басты парызы болып қала бермек. Олардың өзара түсіністігі көздеген нәтижеге жетуге алғышарт қалайтыны кәміл.

Темір ҚҰСАЙЫН,
«Егемен Қазақстан»

АҚТӨБЕ

СОҢҒЫ ЖАҢАЛЫҚТАР

24.01.2019

Ольга Довгун Токио олимпиадасы қарсаңындағы басты міндеттерді атады

24.01.2019

Басқа басылымдардан: Қазақстанда Жастар жылы ашылды

24.01.2019

Астананың инвесторлар үшін тартымдылығы артты

24.01.2019

Астана экономика құрылымында ШОБ үлесі бойынша көш бастап тұр

24.01.2019

Елбасы Рольф Драакпен және Мехран Эфтехармен кездесті

24.01.2019

Ақтөбе облысында «7-20-25» бағдарламасы бойынша 202 өтінім мақұлданды

24.01.2019

Астық пен ұн тасымалдауды қамтамасыз ету – «ҚТЖ» ҰК» АҚ ерекше бақылауында

24.01.2019

Қызылордада балық өсіруге субсидия бөлінді

24.01.2019

«Жастар жылындағы жетістігің» акциясы желтоқсанға дейін жалғасады

24.01.2019

Жетісу университетінде Жастар орталығы құрылды

24.01.2019

Өткен тәулікте елордадан 17 мың текше метрден астам қар шығарылды

24.01.2019

Елордаға 2 мың тонна көмір жеткізілді

24.01.2019

Франция елшісінің кеңесшісі Лор Кастен: «Мен үшін Қазақстан – Абай!»

24.01.2019

Астана қалалық ЖИТС орталығында жыл сайын 300 мыңнан астам зерттеу жүргізіледі

24.01.2019

Өрт каскаларын жинаумен айналысатын подполковник

24.01.2019

Семей жастары сенімді ақтайды

24.01.2019

Венесуэладағы шеру соңы биліктің ауысуына әкелді

24.01.2019

Атырау әлеуметтік мекемелерінде ай сайын ашық есік күні өтеді

24.01.2019

Ақын Оразақын Асқар өмірден озды

24.01.2019

«Шымбұлақ» пен «Роза Хутор» тау курорттары арасындағы ынтымақтастық келісімге қол қойылды

ТАҒЫ ЖҮКТЕУ
КОЛУМНИСТЕР

Жақсыбай САМРАТ, «Егемен Қазақстан»

Adasqandardyń aldy jón, arty soqpaq...

  Bıylǵy qańtarda Qazaqstan óziniń azamattaryn dúnıeniń qaı shetinde bolsa da qorǵaı alatyn irgeli el ekendigin kezekti ret kórsetti. Sırıadaǵy qandy qasapqa soqyr senimniń shyrmaýyndaǵy kúıeýimen birge baryp qalǵan áıelder men jas balalarǵa arnaıy ushaq bólip, alyp keldi. Elbasy N.Nazarbaev óziniń tapsyrmasymen 47 adamnyń, sonyń ishinde 30 balanyń qutqarylǵanyn málimdedi. Qutqarý sharalary «Jýsan» operasıasy» dep atalǵany da jarıa boldy.

Сейфолла ШАЙЫНҒАЗЫ, «Егемен Қазақстан»

Jaýapkershilik joq jerde...

Sońǵy jyldary elimizde bosaný úshin aýrýhanaǵa kelgen analardyń qaitys bolý jaǵdaıy jıilep barady. О́tken jazda medısınasy jetilgen qalalar sanatyndaǵy Astananyń ózinde tórt birdeı qaıǵyly oqıǵanyń oryn alýy osy sózimizge dálel. Al Qazaqstan boıynsha 2018 jyldyń segiz aıynda ǵana ana óliminiń 40 faktisi tirkelgen eken. Onyń sebebi nede? Bul jóninde oılanyp, belgili bir sharalar qabyldap jatqan adam bar ma? Shynyn aıtsaq, bul jaǵy óte kúmándi. Eger adamdar jumysta jibergen kemshiligi úshin jazalanbaıtyn bolsa, ondaı jaǵdaıdyń qaıtalana bermesine kim kepil?

Сүлеймен МӘМЕТ, «Егемен Қазақстан»

Sóz salmaǵy

Baıaǵynyń bıleri taý qulatyp, jer terbetpese de, eldi ıitip, teli-tentekti tıyp, kem basqandy ilgeri ozdyryp, asqynǵandy tejep, órshigendi órelep, ata ǵuryppen, ana úlgisimen bárin jónge saldy. Ul men qyzdyń eteginen tartpaı, aýzynan qaqpaı, qyrandaı túletip otyrǵan. Sodan da shyǵar, «Aýzym jetkenshe sóıleımin, qolym jetkenshe sermeımin, aıaǵym jetkenshe júremin» dep 14 jasynda aýzynan ot shashyp: «El ebelek emes, er kebenek emes, dat!» dep dara tanylǵan Qazybek bıdiń Qońtajynyń tilin baılap, qatty sastyrǵany. Jeteli sózge jetesiz ǵana des bermeıdi.

Серік НЕГИМОВ, Қазақстанның еңбек сіңірген қайраткері

Durystyq joly

Jaqsy kisi ataný, tirshilik-turmys, ómir qubylystaryna oı júgirtý, saralap zerdeleý, fılosofıalyq mádenıet qalyptastyrý, tájirıbe jınaqtaý, durystyq, adamshylyq, izgilik, ádildik, degdarlyq jolynda meıirlenip, berekeli qyzmet jasaý, ulttyń ádebi men qaǵıdattaryn jan-tánińmen qabyldaý – naǵyz tabıǵı abzal qasıet.

Жақсыбай САМРАТ, «Егемен Қазақстан»

Bızneske ıkemdilik qaıdan shyǵady?

Adamnyń bızneske ıkemdiligi qaıdan týady degen suraq kóp adamdy oılandyrady. Árıne, motıvasıa kúshti, ol − aqshany kóp tabý. Isker adamdar eshkimniń aldynda ıilmeıdi, «malyń bolsa syılamaı tura almas el» dep Abaı aıtpaqshy, jurtqa da syıly bolady.

ҰҚСАС ЖАҢАЛЫҚТАР

Тағы да оқу

Пікір қосу