Бай болсаң, халқыңмен бол!

Жақында интернетті ақта­рып отырып, миында сәулесі бар адамды үлкен ойға жете­лей­тін мағыналы бір дүние­ге тап болдым. Онда будда, мұсылман, христиан, соның ішін­де католик діндерінің ара­сындағы айырмашылықтар жай­лы айтылған екен. 

Егемен Қазақстан
09.02.2018 353

Қысқаша ма­ғынасы төмендегідей: Будда діні мына дүниені азапқа балайды екен. Оның ілімі бойынша қызықтың бәрі ол дүниеде. Дегенмен, мына дү­­ниеде өмір сүріп, өз боры­шың­­нан құтылуың керек. Сон­да ана жаққа барғанда, Құдай­­дың шапағатына бөле­ніп жақсы жағдайға тап бола­сың. Осы қағида бойынша будда дініндегілер бұл дү­ние­ден кеткенде, онша қайғ­ыр­май, қи­­нал­май кететін көрінеді. Буддизмнің өмірді азап деп тү­сініп, адамды тағ­дыр­­ға кө­ну­ге тәрбиелейтін ерек­ше­лі­­гін қанаушылар мен бас­қын­­шылардың пайда­лан­ғаны Уикипедияда жақсы жазылған. Бабыр­­дың бүкіл Үндістанды жаулап алуының бір сыры осында бол­са керек.

Католик дініндегілер қы­зық­тың бәрі осы дүниеде деп есеп­тейді. «Сондықтан мына дү­ниеде қызықтың барлығын ар­мансыз көріп қалуың керек, тіпті қателескен, күнәлі болған жағдайдың өзінде шіркеуге барып, дін иесіне жасаған күнәңді айтып, одан арылуға болады» деп уағыздайды.

Католик дініндегілердің тарихи тұрғыдан байлыққа құ­­мар келетіні, капитал жи­ғыш­­тығы осыдан барып қа­лып­­т­ас­са керек. Біз тарихтан като­­лик дінінің, әсіресе оның протес­тант тармағының ХVІ-ХVІІ ғасырларда Батыста жаңа оян­ған буржуазиялық идео­логияға өзек ретінде қа­был­данғандығын білеміз. 

Ал мұсылман діні болса, бұл дүниені адамға берілген сынақ деп қабылдайды. «Бұл өмірде таза жүріп, ешкімге қия­натыңды тигізбей, Алланың бар екендігін ұмытпай, сыннан сүрінбей өтсең ғана, ана дү­ние­де жұмаққа барасың, әйтпесе тозақтың отына күйе­сің» дейді. Жалпы, бәріміз мұсыл­ман баласы болған соң, оның шарттарын азды-көп­ті білеміз ғой. Адам қайтыс болып, денесін жер қойнына берер алдында жаназасын шы­ғаратын молда жиналған жұрт­тан «Марқұмның кімде қан­дай қарызы бар?», «Жақсы адам ба еді?» деп сұраушы еді ғой. Сөйтсек, бұл сұрақтарда үлкен қағидаттық мән бар екен.

Діндер арасындағы бұл айырмашылықтар бізді үлкен ойға жетеледі. «Алланың өзі де рас, сөзі де рас, Рас сөз еш­уақытта жалған болмас» де­ген адамзаттың данышпаны Абай атамыз. Ендеше, Батыс­тың байлық жиғыштық, қана­ғат­сыздық, қызық қу­ғыш­тық қасиеттері бізге үл­гі бола алмаса керек. Бізге, мұ­сыл­ман баласына Алланың салып берген өз жолы бар. Бірақ онда сау­да жасама, бай­лық жинама, кәсіп қылма деп айтпайды. Тек осының бәрін адал жолмен жүргіз дейді.

Иә, бәріміз де жұмыр басты пендеміз. Пенде болған соң адамға қателесу тән. Бірақ қа­на­ғатсыздық, біреудің қақы­сын жеу, жетімді жылату кеші­ріл­мейтін күнәлар екені анық. Ал бізде жеке адамның емес, бүкіл халықтың қақысын жеп отыр­ған адамдар да аз емес қазір. Елімізді кернеп тұрған сы­бай­лас жемқорлық, капитал­ды оффшорлы аймақтарға қарай шығаруға тырысушылық фак­ті­ле­рінің жиірек тіркеле бастауы – соның бір айғағы. 

Әрине, жемқор да адам. Кешегі ауылдағы қара шаруа­ның немесе Кеңес Одағы кезін­де білім алып, көз ашқан қазақ интел­лигенциясы өкілі­нің баласы. Апас-қапас кезең­де қолайлы қызметте тұрды да, содан бай­лық жинады. Демек оның идеологиясы тү­сі­нікті. «Құдай берді, мен ал­дым» деп есептейді. Өзін Алла­ның бергенін пайдала­нып, ұрпағының, үрім-бұ­та­ғының болашағы үшін ең­бек етіп жүрген қамқор әке ре­тінде қабылдайды. Жиі ме­шіт­ке барады. Алланың ол байлықты сы­нақ ретінде бе­ріп отыр­ған­дығын еске ала бер­мей­ді.

Ендігі мақсат – бала-шаға­сын, үрім-бұтағын бұл өмірдің жұмағы, заңдары мығым, же­тіл­ген қоғам Еуропаға қарай жет­кізіп кету. Сол үшін жиған- тергенін сол жаққа қарай шығарып әкетудің жолдарын қарастырып жүр. Әкетіп те жатыр. Бірақ мұның арты қайырлы бола қояр ма екен. Болмайтын сек­ілді. Газеттің экономикалық шо­лушысы ретінде қазіргі әлем­де жүріп жатқан саяси-эко­но­микалық үдерістерді, ша­ма­мның келгенінше, жиі ба­қылап отырамын. Ол жақта біз­ден, ТМД елдерінен баратын капиталдың аяғына қақпан құрылуда. Әзірге қақпан ашық күйінде. Өйткені байлықтың топырлап баруын тосып отыр. Қақпанның жабылуының идео­логиясы қазірдің өзінде әзір. Ол жақтағылар бізден барған ка­питалдың бәрін арам байлық деп есептейді. Оның үстіне, Ба­тыс­тың өзінде әлеуметтік тұр­ғыдан алғанда үлкен саяси-эко­номикалық өзгерістер күті­луде. Қысқасын айтқанда, бай­лықты шетке шығарып, сіңі­ріп кетудің жолы тым бұлың­ғыр.

Ендеше, бай болсақ, хал­қы­мызбен болайық! Бізге Алла­ның сызып берген жолы осы. Ол шеңберден шығып кете алмаймыз.

Сұңғат ӘЛІПБАЙ,
«Егемен Қазақстан»

СОҢҒЫ ЖАҢАЛЫҚТАР

16.08.2018

Астанада «Ұлттың ұлы мұрасын қадірлейік» атты іс-шара өтті

16.08.2018

Астана хабы Корея Республикасымен ынтымақтастықты нығайтуда

16.08.2018

Қаралы көктем.1953 жыл, наурыз

16.08.2018

Жакартада еліміздің мемлекеттік туы ресми түрде көтерілді

16.08.2018

Алматыда Батырхан Шүкеновтың атына көше берілді

16.08.2018

Кәсіпкерлер «Менің мектебім» жобасы­н қар­жыландырады

16.08.2018

Қуат Тумабаев Өскемен әкімі қызметінен кетті

16.08.2018

«Туған жерге тағзым» жобасы аясында 126 іс-шара атқарылды

16.08.2018

Зарема ШӘУКЕНОВА: Каспий теңізі айрықша мәртебеге ие болды

16.08.2018

БҰҰ Бас хатшысы Каспий теңізінің құ­­қық­тық мәртебесі туралы кон­вен­цияға қол қойылуын құптайды

16.08.2018

Зүлфия АМАНЖОЛОВА: Каспий конвенциясы – тұрақтылық пен орнықты даму кепілі

16.08.2018

«100 жаңа есім» жобасы тамыздан бастап өзінің екінші кезеңін бастайды

16.08.2018

Бизнес үшін GSP-ның артықшылықтары көп

16.08.2018

Астанада cпорт күніне арналған жиын өтті

16.08.2018

Astra: жол ақысын төлеудің жаңа электронды жүйесі, тарифтері және жеңілдіктер

16.08.2018

Ақ желеңділерге «алғыс» алуға болмайды

16.08.2018

Маңғыстаудың мақсаты – мұнайсыз даму жолымен көркейе түсу

16.08.2018

Қызылордада кәсіпкерлер көбейіп келеді

16.08.2018

Генуядағы көпірдің құлауына кінәлілер анықталды

16.08.2018

Сұраған Рахметұлы. Тыныштықбектің «Алқоңыры»

ТАҒЫ ЖҮКТЕУ
КОЛУМНИСТЕР

Жылқыбай ЖАҒЫПАРҰЛЫ, «Егемен Қазақстан»

Ертеңгі ұрпақтың да еншісі бар

Қойнауы құт қазақ жері тәуел­сіз­дігі­міздің ширек ғасырдан асқан шежіресінде ел экономикасын тұралап қалу қасіретінен сақтап келеді. 

Қарашаш ТОҚСАНБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Мәдениетке мән берсек...

Үйіміздің жанындағы азық-түлік сататын дүңгіршекке соңғы кезде сатушы құтаймай-ақ қойды, жиі-жиі ауысады. Бұрын тіпті мұнда сатушы қыздардың Павлодардан қатынап істейтінін естіп-біліп жүретінбіз. «Екі апта Астанада сауда жасасақ, екі апта бала-шағамыздың қасында болғанға мәзбіз. Ауылдан қалаға қатынап істеудің азабы мен машақаты мұндайды бастан өткізген адамға ғана мәлім. 

Сейфолла ШАЙЫНҒАЗЫ, «Егемен Қазақстан»

«Арбамен қоянға жетер» күн қайда?

1998 жылы Kodak фирмасында 170 мың адам жұмыс істеген екен және әлем бойынша саудаланған фотоқағаздың 85 проценті дәл осы фирманың үлесіне тиген. Небәрі бірнеше жылдың ішінде олардың бизнес-моделі жойылып, фирма банкрот болған. Бұл нені білдіреді?

Сұңғат ӘЛІПБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Аграрлық саладағы болашақ мамандықтар

Сарапшылардың болжамдарына қарағанда, әлемдік аграрлық салада 15-20 жылдың ішінде революциялық өз­герістер жүзеге асырылады. Жаңа тех­нологиялардың шапшаң қарқынмен дамуы, ғарыш кеңістігін игеруге көптеген елдердің құлшыныс танытуы, гендік инженерия ықпалының күшеюі, азық-түлікке сұраныстың артуы, бос жатқан жерлердің азаюы секілді факторлар әлем бойынша жаңа технологиялармен қаруланған жаңа тұрпатты ауыл ша­руашылығын қалыптастырады. Сөйтіп ауыл шаруашылығы өзгерістерге барынша баяу бейімделетін ең консервативті сала деген бұрынғы түсініктің көбесі сөгіледі.

Әлисұлтан ҚҰЛАНБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Бесінші саммит және Каспий «бестігі»

Кеше Ақтау қаласында Каспий маңы мем­лекеттері басшыларының Бесінші саммиті өтті. Аса маңызды халықаралық жиынға Қазақ­станның, Ресейдің, Әзербайжанның, Иранның және Түрікменстанның президенттері қатыс­ты. Тараптар Каспий теңізінің құқықтық мәрте­бесі, теңізде экономика, көлік-транзит, эколо­гия, қауіпсіздік және басқа да салалар бойын­ша ынтымақтастық орнату мәселелерін талқылады. 

ҰҚСАС ЖАҢАЛЫҚТАР

Тағы да оқу

Пікірлер(0)

Пікір қосу