Бай болсаң, халқыңмен бол!

Жақында интернетті ақта­рып отырып, миында сәулесі бар адамды үлкен ойға жете­лей­тін мағыналы бір дүние­ге тап болдым. Онда будда, мұсылман, христиан, соның ішін­де католик діндерінің ара­сындағы айырмашылықтар жай­лы айтылған екен. 

Егемен Қазақстан
09.02.2018 384
2

Қысқаша ма­ғынасы төмендегідей: Будда діні мына дүниені азапқа балайды екен. Оның ілімі бойынша қызықтың бәрі ол дүниеде. Дегенмен, мына дү­­ниеде өмір сүріп, өз боры­шың­­нан құтылуың керек. Сон­да ана жаққа барғанда, Құдай­­дың шапағатына бөле­ніп жақсы жағдайға тап бола­сың. Осы қағида бойынша будда дініндегілер бұл дү­ние­ден кеткенде, онша қайғ­ыр­май, қи­­нал­май кететін көрінеді. Буддизмнің өмірді азап деп тү­сініп, адамды тағ­дыр­­ға кө­ну­ге тәрбиелейтін ерек­ше­лі­­гін қанаушылар мен бас­қын­­шылардың пайда­лан­ғаны Уикипедияда жақсы жазылған. Бабыр­­дың бүкіл Үндістанды жаулап алуының бір сыры осында бол­са керек.

Католик дініндегілер қы­зық­тың бәрі осы дүниеде деп есеп­тейді. «Сондықтан мына дү­ниеде қызықтың барлығын ар­мансыз көріп қалуың керек, тіпті қателескен, күнәлі болған жағдайдың өзінде шіркеуге барып, дін иесіне жасаған күнәңді айтып, одан арылуға болады» деп уағыздайды.

Католик дініндегілердің тарихи тұрғыдан байлыққа құ­­мар келетіні, капитал жи­ғыш­­тығы осыдан барып қа­лып­­т­ас­са керек. Біз тарихтан като­­лик дінінің, әсіресе оның протес­тант тармағының ХVІ-ХVІІ ғасырларда Батыста жаңа оян­ған буржуазиялық идео­логияға өзек ретінде қа­был­данғандығын білеміз. 

Ал мұсылман діні болса, бұл дүниені адамға берілген сынақ деп қабылдайды. «Бұл өмірде таза жүріп, ешкімге қия­натыңды тигізбей, Алланың бар екендігін ұмытпай, сыннан сүрінбей өтсең ғана, ана дү­ние­де жұмаққа барасың, әйтпесе тозақтың отына күйе­сің» дейді. Жалпы, бәріміз мұсыл­ман баласы болған соң, оның шарттарын азды-көп­ті білеміз ғой. Адам қайтыс болып, денесін жер қойнына берер алдында жаназасын шы­ғаратын молда жиналған жұрт­тан «Марқұмның кімде қан­дай қарызы бар?», «Жақсы адам ба еді?» деп сұраушы еді ғой. Сөйтсек, бұл сұрақтарда үлкен қағидаттық мән бар екен.

Діндер арасындағы бұл айырмашылықтар бізді үлкен ойға жетеледі. «Алланың өзі де рас, сөзі де рас, Рас сөз еш­уақытта жалған болмас» де­ген адамзаттың данышпаны Абай атамыз. Ендеше, Батыс­тың байлық жиғыштық, қана­ғат­сыздық, қызық қу­ғыш­тық қасиеттері бізге үл­гі бола алмаса керек. Бізге, мұ­сыл­ман баласына Алланың салып берген өз жолы бар. Бірақ онда сау­да жасама, бай­лық жинама, кәсіп қылма деп айтпайды. Тек осының бәрін адал жолмен жүргіз дейді.

Иә, бәріміз де жұмыр басты пендеміз. Пенде болған соң адамға қателесу тән. Бірақ қа­на­ғатсыздық, біреудің қақы­сын жеу, жетімді жылату кеші­ріл­мейтін күнәлар екені анық. Ал бізде жеке адамның емес, бүкіл халықтың қақысын жеп отыр­ған адамдар да аз емес қазір. Елімізді кернеп тұрған сы­бай­лас жемқорлық, капитал­ды оффшорлы аймақтарға қарай шығаруға тырысушылық фак­ті­ле­рінің жиірек тіркеле бастауы – соның бір айғағы. 

Әрине, жемқор да адам. Кешегі ауылдағы қара шаруа­ның немесе Кеңес Одағы кезін­де білім алып, көз ашқан қазақ интел­лигенциясы өкілі­нің баласы. Апас-қапас кезең­де қолайлы қызметте тұрды да, содан бай­лық жинады. Демек оның идеологиясы тү­сі­нікті. «Құдай берді, мен ал­дым» деп есептейді. Өзін Алла­ның бергенін пайдала­нып, ұрпағының, үрім-бұ­та­ғының болашағы үшін ең­бек етіп жүрген қамқор әке ре­тінде қабылдайды. Жиі ме­шіт­ке барады. Алланың ол байлықты сы­нақ ретінде бе­ріп отыр­ған­дығын еске ала бер­мей­ді.

Ендігі мақсат – бала-шаға­сын, үрім-бұтағын бұл өмірдің жұмағы, заңдары мығым, же­тіл­ген қоғам Еуропаға қарай жет­кізіп кету. Сол үшін жиған- тергенін сол жаққа қарай шығарып әкетудің жолдарын қарастырып жүр. Әкетіп те жатыр. Бірақ мұның арты қайырлы бола қояр ма екен. Болмайтын сек­ілді. Газеттің экономикалық шо­лушысы ретінде қазіргі әлем­де жүріп жатқан саяси-эко­но­микалық үдерістерді, ша­ма­мның келгенінше, жиі ба­қылап отырамын. Ол жақта біз­ден, ТМД елдерінен баратын капиталдың аяғына қақпан құрылуда. Әзірге қақпан ашық күйінде. Өйткені байлықтың топырлап баруын тосып отыр. Қақпанның жабылуының идео­логиясы қазірдің өзінде әзір. Ол жақтағылар бізден барған ка­питалдың бәрін арам байлық деп есептейді. Оның үстіне, Ба­тыс­тың өзінде әлеуметтік тұр­ғыдан алғанда үлкен саяси-эко­номикалық өзгерістер күті­луде. Қысқасын айтқанда, бай­лықты шетке шығарып, сіңі­ріп кетудің жолы тым бұлың­ғыр.

Ендеше, бай болсақ, хал­қы­мызбен болайық! Бізге Алла­ның сызып берген жолы осы. Ол шеңберден шығып кете алмаймыз.

Сұңғат ӘЛІПБАЙ,
«Егемен Қазақстан»

СОҢҒЫ ЖАҢАЛЫҚТАР

19.10.2018

Ádep pen ádet

19.10.2018

Агросекторда ілкімді қадамдар қажет

19.10.2018

Инвестор тақыр жерге келмейді

19.10.2018

Тұрмыс сапасын арттырудағы іргелі істер

19.10.2018

«Барыс» - «Трактор»: 5:4

19.10.2018

Керчьтегі қарулы шабуыл жиырмадан аса адамның өмірін қиды

19.10.2018

Нұрлан Нығматуллин: Бұл – бүкіл халықтың жағдайын жақсартуға арналған Жолдау

19.10.2018

Жас спортшы джиу-джитсудан күміс медаль иегері болды

19.10.2018

Ресми бөлім (19.10.2018)

19.10.2018

Жаһандық үнқатысу алаңындағы жүздесу

19.10.2018

Серіктестік серпінді дами береді

18.10.2018

Егемен академиясында Қайнар Олжай дәріс оқиды

18.10.2018

Астанада вирусты менингитке күдікті сегіз оқушы ауруханаға жатқызылды

18.10.2018

Еуроодақ саммиті: «Брексит» мәселесі қиындай түсті

18.10.2018

Нұрсұлтан Назарбаев Рольф Драакпен және Мехран Эфтехармен кездесті

18.10.2018

Қарағандыда әнші-композитор Қорабай Есеновтің мерейтойлық кеші өтті

18.10.2018

Мемлекет басшысы Еуропаның іскер топтар өкілдерімен кездесті

18.10.2018

Маңғыстауда алғашқы электр қуаттандыру станциясы ашылды

18.10.2018

«Ұлттық чемпиондар 2.0» бағдарламасы басталды

18.10.2018

Көлік кептелісінде көмекші - Road Zipper

ТАҒЫ ЖҮКТЕУ
КОЛУМНИСТЕР

Мирас Асан, «Егемен Қазақстан»

Ádep pen ádet

Jýyrda Almaty qalasyna jolymyz túsip, taǵylymy mol tamasha toıǵa qatystyq. Taý shatqalyna aqshańqan shatyr tigip, qudalaryn taǵatsyzdana kútip turǵan almatylyqtardyń ónegeli isine kóz toıyp, kóńil marqaıady. Biz toıly aýylǵa qudalar kelmeı turyp barǵan edik. Qyzyq ıelerimen burynnan tanyspyz. Arǵy túbi Arqanyń qazaqtary. Ultymyzdyń qadym zamandardan beri kele jatqan salt-dástúri, tartý-taralǵysy, jón-joralǵysy yqylym josynymen úılestirilgen toıdyń erekshe bolatyny sezilip tur.

Құрманәлі Қалмахан,

О́zge elde sultan bolǵansha...

Áı, qaıdam... О́zge elde sultan bolý qazir qıyn-aý. Sebebi óz eliniń Sultandary turǵanda shetten kelgen «bótenderdi» kim jaqtyra qoıar dersiz?! Soǵan qaramastan túrli sebeptermen shetel aýyp, «jumaq» araldaryn izdeýge bel býǵandar qarasy azaımaı tur.

Сүлеймен МӘМЕТ, «Егемен Қазақстан»

Urpaq azsa – ultqa qater

J.Aımaýytov pen M.Áýezov keıbir qazaq mineziniń minin, sol mindi kórip ósken balanyń jamandyqqa salynatynyn 1917 jyly «Alash» gazetinde jarıalaǵan maqalasynda: «Ultym», – dep oqyp shyqqandar halyq arasyna kelse, qaraıa bastaıdy» dep, artynan: «Saıyp kelgende, qazaqta qalyp turǵan ózgeshe minezder: tili aıtqandy qoly qylmaıtyn – turaqsyzdyq, uıymsyzdyq, basynan aspaıtyn – ózimshildik, ezdik» depti. 

Сұңғат ӘЛІПБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Megapolıster múmkindigi

Elbasy «Qazaqstandyqtardyń ál-aýqatynyń ósýi: tabys pen turmys sapasyn arttyrý» atty jańa Joldaýynda elimizdiń aýmaqtyq damýyna jańa tásilder engizýdi qamtamasyz etý qajet ekendigin aıta kele: «Búginde jetekshi elderdiń ekonomıkasy kóbine jahandyq qalalar nemese megapolıster arqyly tanylady.

Жолдыбай БАЗАР, «Егемен Қазақстан»

Izgilikke shaqyrý iriliktiń belgisi

Bıylǵy 10-11 qazan kúnderi Astanada ótken Álemdik jáne dástúrli dinder kóshbasshylarynyń dástúrli siezi óziniń halyqaralyq aýqymdaǵy asa mańyzdy únqatysý alańy ekenin taǵy bir ret dáleldedi.

ҰҚСАС ЖАҢАЛЫҚТАР

Тағы да оқу

Пікірлер(0)

Пікір қосу