Үкімет • 20 Наурыз, 2018

Үкіметте білім саласын цифрландыру мәселесі қаралды

1495 рет
көрсетілді
8 мин
оқу үшін

Мәжіліс Төрағасының орынбасары Гүлмира Исимбаеваның төрағалығымен «Білім беру саласындағы цифрландыру» тақырыбына арналған Үкімет сағаты өтті.

Үкіметте білім саласын цифрландыру мәселесі қаралды

Жиынды ашқан Г.Исим­баева Елбасы Нұрсұлтан Назар­баев қоғамды цифрландыру процесін ұлттық экономиканың бәсекеге қабілеттілігін қалып­тас­тырудың аса маңызды тетігі ретінде ай­қындағанын атап өтті. Сон­дай-ақ ол білім беру жүйе­сін цифрландыру әрбір қазақ­стан­дық үшін тиімді орта қалып­тас­тыруға бағытталуы керектігіне тоқталды.

Одан әрі білім беру жүйесін ци­фрландыруға кедергі болып отырған бірқатар мәселе­лерді атады. Вице-спикер­дің пікірінше, білім беру ақпа­рат­тық жүйелерін мемлекеттік органдардың басқа да жүйе­лерімен интеграциялау бо­йын­­ша жұмыстардың деңгейі төмен. Білім беру ұйым­дары­ның жеткіліксіз жарақтан­ды­рылып, мектептерде, интер­нет желісіне қосылу жылдам­ды­ғының төмендігі маңызды проб­лемаға айналып отыр. Сон­дай-ақ Г.Исимбаева білім беру жүйесін цифрланды­руды қолдау бойынша бірыңғай опе­ратордың жоқтығына қын­жылыс білдірді. Ақпараттық-коммуникациялық технология инфрақұрылымын қамтамасыз ету үшін бірыңғай техникалық талаптардың болмауы, кәсіби құзыреттілік дең­гейінің төмендігі де сөз болды.

Бұған қоса ол «Пре­зиденттің бес әлеуметтік бастамасында» білім саласына ерекше ден қойылғанын атап өтті. Елбасы Үндеуде білім грантының санын көбейту және жатақхана орындарын арттыру жөнінде міндет қойғаны белгілі. Төраға орынбасарының айтуынша, бұл – жастардың жоғары білім алуына қол жеткізуді көздейтін ілкімді бастама.

Вице-спикер жас буынның шығармашылық қабілеттерін және сыни ойлауын дамыту мақсатында бағдарламалаудың дағдыларын қалыптастыру үшін халықаралық тәжі­рибелерді зерттеу қажеттігін ескертті. Бұл бағыт бойынша білім беру бағдарламасының мазмұнын үнемі жаңалап отыру қажет. Цифрландырудағы не­гізгі мақсат – бәсекеге қабілет­тілікті арттыру, халықтың өмір сүру сапасын жақсарту, кез келген процесті, қазіргі жағдайда, оқу-тәрбие процесін жеделдету және жеңілдету, балаларға, ұс­­таздарға, ата-аналарға жүк­темені азайту. Ең бастысы – бі­лім беру сапасын арттыру.

«Біздің балаларымыз ха­лық­аралық деңгейде әртүрлі салаларда, оның ішінде жасанды интеллект және «ауқымды де­рек­тер» жасау саласында бә­секеге қабілетті болуға тиіс. Мемлекет басшысы атап көрсет­кендей, «елді цифрландыру – бұл мақсат емес, бұл – Қазақ­станның аб­солюттік артық­шылыққа қол жет­кізу құ­ралы». Бүкіл процесс жүйе­­лілікті, реттілікті және кешен­­ді тәсілді талап етеді. Тағы бір мәселе – балалардың ден­сау­лық жағдайына жаңа техно­ло­гия­лардың әсері. Бала­лардың тех­­никамен жұмыс істеуі үшін рұқсат етілген, қатаң тексе­ріл­ген санитариялық-гигие­на­лық нормалар болуға тиіс», деді Мә­жіліс Төрағасының орын­басары.

Тақырып бойынша баян­дама жасаған Білім және ғылым министрі Ерлан Саға­диев министрлік білім мен ғы­лымды цифрландыруды дамы­ту бо­йынша орта білім жүйе­сінде ақпараттандыруды дамы­ту, білім беруді және ғылым­ды басқару процесін автомат­тандыру және IТ мамандар­ды даярлау бағытында тиіс­ті жұ­мыстарды атқарып жатқа­нын жеткізіп, әрбір бағыт бойынша нақты мәліметтерге тоқталды.

Ведомство басшысының сө­зіне қарағанда, білім және ғылым саласын цифрландыруды дамыту бойынша 3 бағытта жұ­мыс жүргізіліп жатыр. Бі­рін­шісі – орта білім жүйесін ақ­па­раттандыруды дамыту, екін­шісі – білім беруді және ғы­лымды басқару процесін авто­маттандыру, үшіншісі – IТ ма­мандарды даярлау.

Орта білім жүйесін ақ­па­раттандыруды дамыту бойын­ша бірқатар өзгерістер енгізіл­мек. Мәселен, бұған дейін «Ин­форматика» 5-ші сыныптан оқы­тылса, биыл 3-ші сыныптан басталады. Ал 5-11 сынып­тар­дағы осы пәннің оқыту бағдар­ламасын қайта қарастыру жос­парланып отыр.

Е.Сағадиевтің айтуынша, осыған байланысты мұға­лім­дердің біліктілігін, оқушы­ларға робото-техниканың қолже­тім­дігін арттыру мақсатында жұмыстар атқарылған. Қазіргі таңда үш мыңнан астам мектеп пен оқушылар сарайында ро­ботты-техника бойынша элек­тивті курс енгізілген. Бүгінге дейін бес мыңнан астам ұстаз бі­ліктілігін арттырса, биыл үш мыңға жуық мұғалімді оқыту жоспарда бар.

«Мектептердің инфра­құ­рылымын дамытып жатырмыз. Қазіргі таңда мектептердің 99 пайызы (6 960 мектеп) интернетке қосылған, оның ішінде 62 пайызы жылдам интернетті қолданады. Оның жылдамдығы 4 Мбит секундқа жетеді. Екі жарым мың мектепте (35%) Wi-Fi тартылды. Барлық мектептерге bilimland деген үш тілдегі инновациялық контент берілді», деді Е.Сағадиев.

Министр келтірген деректерге сүйенсек, 2016-2017 жылдары 14 мыңнан астам муль­тиме­диялық жиынтық сатып алын­ған. Биыл осы бағытта респуб­ликалық бюджеттен тағы да алты миллиард теңге қарасты­рылған. Сонымен қатар 4 мың­нан астам мектепте элек­тронды күнделік енгізілді. Ве­домство басшысы бұл бағ­дарламаны үш жарым миллион адам қолданатынын жеткізді.

«Мұғалімдер жүргізетін құжаттарды бекіттік. Олар тек бес құжат толтырады. Егер электронды жүйеге қосылса, бар­лығын электронды түрде жүр­гізуге мүмкіндігі мол. Осы­­ған байланысты тиісті бұй­­рық қа­былданды. Алдағы уақыт­та мұ­ғалімдер өздерінің функция­лар­ына сәйкес емес жұмыс­тар­­ды істемеу үшін бар­лық дең­­гей­дегі басшылар мұны өз бақы­лауында ұстау тиіс», деді Е.Са­ғадиев.

Министрлік жүргізіп жат­қан екінші бағыт – білім жү­йесін басқару процестерін авто­­мат­­­тандыру. Осыған сәй­кес, ба­ла­­бақшаларға кезекке тұру және жолдама беру кезегін авто­­маттандырудың жаңа стан­дар­ты бекітілді. Мектептерге қа­был­дау, өзара ауысу электронды режімде іске асырыла бастаған көрінеді.

Е.Сағадиев үшінші бағыт – IT мамандарды даярлау бойынша да бірқатар жұмыстар жасалып жатқанын мәлімдеді. Оның сөзіне сай, ақпараттық технология саласындағы білім сапасын арттыру мақсатында университеттер рейтингі әзірленген. Мұндай қадам жоғары оқу орын­дарында бәсекелестіктің артып, оқу сапасының жақ­саруына жәрдемдеседі.

Бұдан кейін министр білім және ғылым саласындағы жаңа цифрландыру тұжы­рым­дамасын таныстырды. Осы жо­ба аясында ақпаратқа қолже­тімділік пен жеделдікті арттыру көзделген. Сондай-ақ жүйені ашық әрі әділ етіп, білім сапасын көтеру міндеті қойылған. Тұжырымдаманың тағы бір бағыты – «Big Datа» жүйесін құрып, онлайн талдау жасау.

Ведомство басшысы атал­ған жобаны сәтті аяқтауға қа­жет бірқатар мәселелерге тоқ­талды. Ең әуелі, мұғалімдер мен оқушыларды компьютер­лермен, ноутбуктермен, смарт­фондармен жабдықтау қажет. Келесі мәселе – білім орда­­лар­ын­дағы интернет же­лісіне қол­же­тімділік. «Жоға­ры жылдам­дық­ты интернетпен мек­теп­тер­дің 62 пайызы жаб­дық­тал­ған, қалғаны қосыл­маған. «Цифрлы Қазақстан» бағ­дар­­ла­ма­сына сәйкес, барлық мек­теп­терді қосу бойынша Үкі­метте нақты жоспар бар», деді министр.

Сонымен қатар қолда­ны­­ла­тын бағдарламалардың мобиль­дік версиясы болуы тиіс. Е.Са­ғадиев бұл бағытта жұмыс бас­­­талып кеткенін жеткізді. Тағы бір шешілуі тиіс мәселе – де­ректерді бір ортаға жинап, ин­те­­грация жасаудың қа­жет­тігі. Ми­нистр бұл бағыт­тағы жұ­мыс­тың былтыр бастал­ғанын, екі жыл ішінде оны аяқтау жос­­парда бар екенін мәлім­деді. Е.Сағадиев сөз соңында депутаттардан бірқа­тар нор­мативтік құжаттарға, «Бі­лім туралы» және басқа заң­дарға өзгерістер енгізуді сұрады.

Жиында қосымша баян­даманы Мәжіліс депутаты, Әлеу­меттік-мәдени даму коми­тетінің төрайымы Гүлнар Ик­са­нова жасап, саланың бірқатар мәселелеріне тоқталды. Оның айтуынша, цифрландыру білім және ғылым сала­сы­­ның қол­жетімділігін арттырып, бас­қарушылық пен әкім­шілік қыз­метін жетілдіруге көмектеседі.

Отырыс барысында депу­тат­тар көптеген өзекті сұрақ­тарды алға тартты. Үкіметтік са­ғаттың нәтижелері бойын­ша арнайы ұсынымдар қабыл­данды.

Абай АСАНКЕЛДІҰЛЫ,
«Егемен Қазақстан»