Астанада «Өмір мен өнер» көрмесі ашылды

Пегги Гуггенхайм, ағайынды Третьяковтар, Эндрю Ллойд Векббер сияқты озық дәстүрді жалау етіп жүрген белгілі кәсіпкер Нұрлан Смағұлов соңғы жиырма жылдан бері қазақстандық шеберлердің кескіндеме және мүсін туындыларын жинастырып келеді. Астанада ашылған «Өмір мен өнер» атты коллекция көрмесі алпысыншы жылдар суретшілерінің ғажайып әлеміне арналды.

Егемен Қазақстан
30.09.2018 3603
3333
2222
2222
2222

Экспозициядан Қазақстанның бейнелеу өнерінің кемелденген тұсы саналатын алпысыншы жылдардағы кескіндеме жанрының дербес ерекшеліктерін көруге болады. Мұнда Жәнтай Шарденов, Павел Зальцман мен Салихитдин Айтбаев, Шаймардан Сариев, Әбдірашит Сыдыханов, Тоқболат Тоғызбаев және Бақтияр Табиевтің туындыларымен қатар, графика шеберлері Исатай Исабаев пен Мақым Қисамединовтің, сондай-ақ мүсінші Еркін Мергеновтің 60-қа жуық туындысы жинастырылған. Өнертанушылардың айтуынша, Нұрлан Смағұловтың коллекциясы Орталық Азиядағы ірі жинақтардың бірі ретінде бағаланады.

– Сұлулыққа ие адам сұлулыққа иелік ету сезімімен ғана қанағаттана алмайды, оны әлеммен бөлісуге тырысады. Өткен ғасырдың тоқсаныншы жылдары басталған жинақта бүгінде мыңнан аса туынды бар. Таңдалған жұмыстардың көрмелері мемлекеттік мұражайлар мен бейнелеу өнерінің жеке кеңістігінде өткізіліп келеді. Болашақта Смағұлов мырза жеке коллекциялардың мұражайын құруды жоспарлап отыр. Қазір бизнестің әлеуметтік жауапкершілігі туралы айту өте маңызды. Бірақ бұл жағдайды мен басқаша көремін. Бүгінгі көрмеден жүрек қалауымен таңдалмаған қандай да бір жұмысты таба алмайсыз. Бұл оның мәні, – дейді белгілі суретші Ләйлә Махат.

Кеңестік Қазақстанның кезінде ең үздік коллекционер атанған Юрий Кошкиннің коллекциясын көрген Нұрлан Смағұлов ерекше шабыттанып, өзі де коллекция жинауға ерекше құмартады. Кейін суретшілермен танысқан соң олардың шеберханаларын аралап, көрмелерді қалт жібермей бара бастаған. Алғашқыда кездейсоқ әуестікпен суреттерді жинай бастаған ол кейін келе мақсатты іске айналдырады.

– Алғашында өзіме ұнаған картиналарды сатып алып жүрдім. Мен үшін коллекционердің мәртебесі тек өзімнің жеке, тіпті субъективті пікірімді білдіру үшін ғана емес, еліміздің бейнелеу өнерінің «кішігірім» тарихын байқауға мүмкіндік береді. Сонымен қатар, мені қызықтыратыны тағдыр туралы көп нәрсе білдім, осы дәуірді түсінуге жақындадым деп ойлаймын. Бірақ мен үшін бұл қарапайым әуестік ғана емес, менің таңдауым, өмірім әрі жиған-терген қазынамды өнерсүйер қауыммен бөлісу теңдесі жоқ бақыт, – дейді Нұрлан Смағұлов.

Коллекционердің жеке қорында Қазақстан суретшілерінің таңдамалы шығармаларының басым болуы кездейсоқтық емес. Ол өз замандастарының ұлттық дүниетаным тақырыбына негізделген шоқтығы биік туындыларын Отанында сақтап қалуды мақсат етеді. Тіпті картиналардың кейбірін Нью-Йорк пен Еуропаның «Сотбис» және «Кристис» аукциондарынан сатып алған. Мысалы, қазақстандық суретшілер Евгений Сидоркин, Рысбек Ахметов, Салихитдин Айтбаев және өзгелердің еңбектері «Кристис» аукционына шығарылған.

– Аукционда Батыс Еуропа коллекционерлерімен таласқа түстік. Жолымыз болып аукционға шығарылған туындыны түгел сатып алдық. Қазақстан азаматы ретінде осы туындыларды елге қайтаруды абыройлы парыз санаған мені олардың жеңуі мүмкін емес еді. Қазақстандықтар бұл туындылардың бағасын біледі деп ойлаймын, - дейді Нұрлан Смағұлов.

Дәуір бейнесін тұтастырған көрме бейнелеу өнері мен ұлттық дүниетаным сабақтастығының айқын дәлелі болатындығымен бағалы болып отыр. Түптеп келгенде ұлттық өнерге деген сүйіспеншіліктің жаңаша үрдіске, өзгеше мәнерге айналуы көңілге ереше қуаныш ұялатады.  

Ая Өміртай,

«Егемен Қазақстан»

СОҢҒЫ ЖАҢАЛЫҚТАР

10.12.2018

Ұлы даланың жеті қыры Фьордтар жерінде

10.12.2018

Жезқазғанда апатты үйдің мәселесі оң шешілді

10.12.2018

Қарағандының құс фабрикаларына 1,1 млрд теңге субсидия берілді

10.12.2018

«Туған жер» қалалық ғылыми-тәжірибиелік конференциясы өтті

10.12.2018

Оралда автобус жүргізушілеріне айыппұл салынды

10.12.2018

Тарихи сананы  жаңғырту  мәселелері халықаралық конференция барысында талқыланды

10.12.2018

Солтүстік Қазақсанда КХА Қоғамдық кеңесінің республикалық форумы өтті

10.12.2018

«Мұғалім мәртебесі туралы» Заң жобасы талқыланды

10.12.2018

Өмір өзіңе керек, жүргізуші!

10.12.2018

Маңғыстау полицейлерінің жалақылары өседі

10.12.2018

«Үлгілі сот» мінезді болуы тиіс - Советхан Сәкенов

10.12.2018

Павлодарлық кәсіпкер «Жыл меценаты» атанды

10.12.2018

Суретшінің «Сал өнері» әдістемесі

10.12.2018

«Сергек» сенімді серікке айналса

10.12.2018

Конфедерация кубогының Чемпиондары анықталды

10.12.2018

Девиантты мінез-құлық себептері сараланды

10.12.2018

Басқа басылымдардан: Жоғары Еуразия экономикалық кеңестің отырысына шолу

10.12.2018

Жүк тасымалы жандана түсті

10.12.2018

Әсел Кәрібай. Төгілердей Айвазян теңізі

10.12.2018

Сауалнама: Қазақстан – ең тұрақты әрі табысты ел

ТАҒЫ ЖҮКТЕУ
КОЛУМНИСТЕР

Жақсыбай САМРАТ, «Егемен Қазақстан»

Táýelsizdiktiń tańǵajaıyptary

О́tken joly jazǵan baǵanymyzda («EQ», 21.11.18) Táýelsizdiktiń arqasynda qazaq jastarynyń sporttyń elıtalyq túrlerinen álemdik dodalarda tek sońǵy jyldary ǵana top jaryp jatqan birneshe mysaldaryn keltirgen edik. Sonymen birge qazaq ánderimen, ulttyq áýenmen álemdi aýzyna qaratyp júrgen ánshilerimiz týraly da jazǵanbyz. 

Қарашаш ТОҚСАНБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Jekemenshik teatrlar jaıy

Jalpy, kez kelgen halyqtyń mádenıeti men rýhanı damý deńgeıi teatr salasyndaǵy jetistikterimen ólshenetini tarıhtan málim. О́rkenıetti memleketterdegi bir ǵana qalanyń ózinde teatr sany 200-den asyp jyǵylatyndyǵy sonyń buljymas dáleli bolsa kerek-ti.

Сейфолла ШАЙЫНҒАЗЫ, «Егемен Қазақстан»

Aqparattar aýqymyndaǵy aqıqat

Taıaýda Almatyda ótken medıaquryltaıda Qazaqstandaǵy buqaralyq aqparat qural­darynyń qazirgi jaı-kúıi keńinen áńgime boldy. Mamandar tarapynan aıtylǵan pikirlerge qulaq qoıar bolsaq, sońǵy jyldary qazaqstandyq BAQ-tyń, ásire telearnalardyń reıtıngi aıtarlyqtaı túsip ketken. Máselen, 2013 jyldan bergi aralyqta bul kórsetkish 22 paıyzǵa tómendegen eken. Onyń sebebi nede?

Сайраш ӘБІШҚЫЗЫ, Қазақстанның білім беру ісінің құрметті қызметкері

Halyq sózinde birtutastyq, birlik bar

«Halyq» sóziniń mán-maǵynasy óte tereń ekeni barshaǵa málim. Másele – osyndaı saıası astary aıryqsha sózdi qalaı qoldanyp júrgenimizde. Merzimdi baspasóz betterindegi habarlardan,  teleradıo arnalardan, ózara áńgimeden «aýyl halqy», «qala halqy» degendi oqyp ta, estip te júrmiz. Máselen, telearnalardyń birinen «Arshaly aýdanynda 27 myń halyq bar» degendi estidim de, «halyq sózin durys qoldanaıyq» dep, ózimniń oı dápte­rime jazyp qoıdym. Sebebi orys tilinde «narod sela» nemese «narod derevnı», «na­rod raıona», «narod goroda» demeıdi, tipti jazbaı­dy. Bul tilde «naselenıe», «jıtelı», «gorojane», «selchane» deıtinin bilemiz. Biz qazaqsha «aýyl turǵyndary», «qalalyqtar» nemese «qala turǵyndary» desek, ekpini báseń bolyp, birdeńe joǵaltyp alatyndaı, «aýyl halqy», «qala halqy» dep qysqa qaıyramyz. Sonda deımin-aý, qazaǵymyzdy bólip, jiktep, birtutas halyq sanatyna qospaı turǵanymyzdy nege ańǵarmaımyz?!

Дидар Амантай,

Túsiniktiń kúıreýi

Sońǵy jyldary, sandyq tehnologıalyq ónimderdiń (iPhone, Red One, digital camera, information technology) alǵashqy nusqalary (computer, printer, scaner, copier), shyqqanyna tabany kúrekteı jarty ǵasyrǵa jýyq ýaqyt, jeteqabyl mezgil ótkende, ozyq qoǵamdarda, qala berdi, damýshy elderde, tipti, jalpy adamzattyq mádenı-rýhanı keńistikterde iri-iri qomaqty ózgerister júrdi. 

ҰҚСАС ЖАҢАЛЫҚТАР

Тағы да оқу

Пікір қосу