Үкіметте көлік пен логистиканы цифрландыру мәселесі қаралды

Бүгін Премьер-Министр Бақытжан Сағынтаевтың төрағалығымен өткен Үкімет отырысында көлік пен логистиканы цифрландыру мәселесі қаралды, деп хабарлайды primeminister.kz

Егемен Қазақстан
23.10.2018 4705
2

Инвестициялар және даму министрі Ж. Қасымбек баяндағандай, қазіргі кезде 3 учаскеде төлемақы алу жүйесі тестілік қолданылуда: Алматы – Қапшағай, Алматы – Қорғас, Астана – Теміртау.

«2019 жылдың қаңтарында Шымкент – Ақтөбе – Мартук, Шымкент – Тараз – Қайнар және Астана – Павлодар учаскелерінде төлемақы жүйесін орнатуға конкурс жарияланатын болады. Жалпы 2020 жылы ұзындығы 6,5 мың шақырым болатын 17 учаске төлемақы алу жүйесімен қамтылады», — деді  Ж. Касымбек.

Сонымен қатар Астана – Щучинск учаскесінде RFID таңбаларды пайдаланумен аялдаусыз жүру жүйесі іске қосылған, PayWay.kz, интернет-банкинг, QIWI –әмиян қолма-қөол ақшасыз төлемақы төлеу сервисі іске асырылған. Жүргізушілердің ауар райы, жылдамдық режімі т.б. туралы хабардар ету мақсатында бұл учаске ауа райы датчиктерімен және ақпараттық табломен жарақталған.

Сонымен қатар жол бойы сервисін цифрландыру үшін «KazWay» мобильді қосымшасы іске қосылған және жол бойы сервисінің барлық нысандары бойынша өзекті мәліметтерді қамтитын IRU халықаралық автомобиль көлігі одағының «Transpark» электронды картасына деректер енгізілген. Жол активтерін басқару жүйесін 16 жол зертханасы арқылы алынған автомобиль жолдарының жай-күйі туралы деректермен толықтыру жұмыстары да жалғасып жатыр.

«Желтоқсанда ақпараттық қауіпсіздігіне аттестаттауды аяқтауды көздеп отырмыз. Жалпы, жүйе автожолдарды жөндеуге кететін шығындарды үнемдеуге мүмкіндік береді, 2025 жылға қарай 110 млрд теңге көлеміндегі экономикалық тиімділікті күтіп отырмыз», — деді инвестициялар және даму министрі. 

Бұдан өзге, көлік бақылауын автоматтандыру үшін Арнайы автоматтандырылған өлшеу құралдарын енгізу жалғасып жатыр, ол шекті салмақ параметрлерінің бұзушылықтары санын азайтуға мүмкіндік береді және автомобиль жолдарының сақталуын қамтамасыз етуде оң екенін байқатады. 

«Жыл басынан бері 700-ден астам бұзушылықтар анықталып, 85 млн теңге көлемінде алымдар мен айыппұлдар түріндегі төлемдер алынды. Биылғы жылдың соңына дейін тағы 12 жүйені іске қосу көзделген. 2020 жылға қарай олардың жалпы санын 46-ға дейін жеткізу жоспарланған. Осылайша, көлік құралдарын өлшеу рәсімдерін автоматтандыру көлік бақылауны жүргізген кезде адам факторын болдырмауға мүмкіндік береді», — деді  Ж. Қасымбек.

Көлік бақылауын толық автоматтандыру үшін келесі жылдың шілде айынан бастап ауыр салмақты және ірі көлемді көлік құралдарының жүруіне арнайы рұқсат беру 3–7 күннің орнына автоматтандырылған режимде 15 минут ішінде берілетін болады.

Автомобиль көлігімен жолаушылар тасымалы саласында пилоттық режімде облысаралық және халықаралық жолаушылар тасымалын диспетчерлеу жүйесі іске қосылған. 2019 жылдың соңына дейін 416  бағыт бойынша облысаралық және халықаралық жолаушылар тасымалындағы 2 мыңнан астам автобус тартылып,  пайдалануға беріледі.

«Smart City» аясында көлік саласында облыстық және республикалыық маңызы бар қалаларда жолақыны электронды төлеу және қоғамдық көлік мониторингі іске асырылып жатыр. Бүгінде бұл жүйелер Астана және Алматы қалаларында толық іске қосылған. Қалған қалалар бойынша 2018–2021 жылдар аралығында іске асыру мерзімімен тиісті жол карталары бекітілген.

Әуе тасымалы саласында биыл 14 маусымда жеке инвестормен «E-freight» қағазсыз құжаттар айналымы ақпараттық жүйесін енгізуге МЖӘ келісімі жасалған. Бұл жүк өңдеу уақытын азайтуға, шығындарды оңтайландыруға, қағаз түріндегі 20 құжаттың электронды түрде ұсынылуына мүмкіндік береді. Биылғы желтоқсан айында жүйе іске қосылады.

Теміржол көлігі саласында «Қазақстан темір жолы» АҚ 2018–2022 жылдарға арналған «Цифрлық теміржол» бағдарламасын қабылдады. Бағдарлама аясында негізгі 4 бағыт бойынша 21 жобаны іске асыру жоспарланған.

«Қазақстан темір жолы» ҰК» АҚ басқарма төрағасы Қ. Алпысбаев өз кезегінде цифрландыру компанияның барлық басты бағыттарын: теміржол инфрақұрылымын, жүк, мультимодальді және жолаушылар тасымалын қамтитынын айтты.

Теміржол инфрақұрылымын дамыту аясында компания инфрақұрылымның нақты жай-күйіне қарай қызмет көрсету және жөндеу жүргізуге көшу міндетін қояды. «Цифрлық Қазақстан» мемлекеттік бағдарламасына енген «Магистраль» автоматтандырылған басқару жүйесі» жобасын іске асыру бекітілген жоспарға сәйкес жүргізіліп жатыр.

«Жоба алты мобильді-диагностикалық кешенді пайдалануды қарастырады, оның үшеуі 2018 жылдың желтоқсан айында жұмыс істей бастайды. Толық көлемде жүйе 2019 жылдың ортасынан бастап жұмыс істей бастайды. Жобаны енгізу нәтижесінде бүкіл магистральдық желі диагностикасы 180 күннің орнына 15 күнде жүргізілетін болады, 240 дефектоскоп оңтайландырылады, локомотивті күшке және вагон бөлігін ұстауға жұмсалатын шығындар екі есе азаяды», — деді Қ. Алпыспаев.

Оның айтуынша, жүк тасымалы саласында клиентке бағдарлануды арттыру мақсатында электронды оқыту бойынша өзекті міндеттер қойылып отыр. Өнеркәсіптік режімде жүйеге барлық 456 жүк станциясы қосылған. Жүйені енгізу республикалық жол қатынасында тасымалдауды жіберуге кететін уақытты 11 сағаттан 5 минутқа дейін, экспорттық жол қатынасында 35 сағаттан 1 сағатқа дейін қысқартуға мүмкіндік берді. Бүгінде Ресеймен, Қытаймен, Әзербайжанмен, Қырғызстанмен электронды алмасу іске асырылуда.

Мультимодальді тасымал жүйесін цифрландыру транзиттік контейнерлік тасымалдар өсім мәселесін шешуге бағытталған. Тапсырыстарды өңдеу уақытын азайту және жеткізу тізбегін оңтайлы басқару мақстында жобаның бірінші кезеңі жүзеге асырылған.

«Жолаушылар тасымалы саласында қызметтің клиенттерге бағдарлануына басым көңіл бөлінген. Электронды билеттендіру технологиясы аясында жолаушыларға билеттерді веб-сайттар арқылы сатып алу мүмкіндіктері ұсынылған. Биылғы жылдың 9 айының ішінде 17 млн астам билет рәсімделген, оның ішінде 11 млн астамы – электронды билеттер», — деді Қ. Алпысбаев.

СОҢҒЫ ЖАҢАЛЫҚТАР

13.11.2018

Маңғыстау мұражайы мектеп оқушылары үшін жылжымалы көрме ұйымдастыруда

13.11.2018

Тауарлық газдың бағалары 6-15%-ға төмендейді — Қ. Бозымбаев

13.11.2018

Шахматшы Жансая Әбдімәлік бірінші партияда әлем чемпионын жеңді

13.11.2018

Маңғыстауда автоматтандырылған жылу пунктін орнатады

13.11.2018

Түркі кеңесi диаспора істеріне жауапты министрлер мен мекемелер басшыларының үшінші кездесуі өтті

13.11.2018

Маңғыстауда 251 жер қойнауын пайдаланушы мекеме тіркелген

13.11.2018

Оралда қазіргі заман қаһармандарына құрмет көрсетілді

13.11.2018

Қазақстан БҰҰ Қауіпсіздік Кеңесінің ашық пікірталастарында көп жақтылықты нығайтуға шақырды

13.11.2018

Маңғыстау облысында «Мемлекеттік қызмет мектебі» ашылды

13.11.2018

Қолтырауындар да жылайды

13.11.2018

ҚР Қарулы Күштерінің әскери қызметшісі Батыс Сахарада күрделі тапсырмаларды орындады

13.11.2018

Сөз сойыл №70

13.11.2018

Шерағаң шерткен шер

13.11.2018

Бақыршық жармалықтарды жұмыспен қамтып отыр

13.11.2018

«Абай болмаса, «Мирас» болмас еді...»

13.11.2018

Барқытбел баурайында ұлттық парк құрылды

13.11.2018

Теңдесі жоқ жобаның тегеуріні импортты ығыстырады

13.11.2018

Түйе шаруашылықтары ортақ іске жұмылады

13.11.2018

Тоқсан жыл бұрын Семейде...

13.11.2018

Балдыр жесе, балық та бағалы

ТАҒЫ ЖҮКТЕУ
КОЛУМНИСТЕР

Арнұр АСҚАР, «Егемен Қазақстан»

Sheraǵań shertken sher

Qazaq jýrnalıstıkasynyń qara narlary Sherhan Murtaza men Kamal Smaıylovtyń «Egemendegi» hattary kezinde qoǵamdyq sanaǵa serpilis ákelgeni málim. «Qadirli Kamal Dos!», «Qadirmendi Sherhan!» dep bastap, el ómiriniń qaltarys-bultarystaǵy búkil problemasyn jipke tizip kórsetken, odan shyǵatyn jol izdegen eki tulǵanyń hattaryn qazir oqysań, alysty boljaı bilgen kóregendigine eriksiz tańǵalasyń. 

Сүлеймен МӘМЕТ, «Егемен Қазақстан»

Sotqa silteı salý sán be?

Qara qyldy qaq jaryp, ádildikti aıtqan qazaq bıleriniń bılik qaǵıdasy: «Týra bıde týǵan joq, týǵandy bıde ıman joqqa» negiz­delgeni málim. Qasqaıyp turyp qamshysyn aldyna tastap: «Baı bolsań halqyńa paıdań tisin, batyr bolsań dushpanǵa naızań tısin. Baı bolyp paıdań tımese, batyr bolyp naızań tımese jurttan ala bóten úıiń kúısin» dep Áıteke bıdiń shamyrqanǵany, judyryqtaı jumylǵan Qazybek bıdiń Qońtajyny bılik aıtý kezegi tıgende: «Sózdi óńmenime suǵyp aıtqan kezde, eki ıyǵynan eki aıý aýzynan ot shashyp «typyr»» etshi, «kóreıin» dep turdy. Kórdińiz be, bılik aıtqan adam sózimen de kózimen de, susymen de yqtyra alady eken. Qazaq bıleri dala zańynyń oryndaýshylary bolǵan. Tek ádildikti tý etip kótergen onyń aldynda han da qara da birdeı jaýap bergen.

Дидар Амантай,

Sóz shyǵyny

Qazir sóz aldyǵa shyqty. Rolan Bart kótergen konnotasıa men denotasıa qaıshylyǵy, demek, sózdiń nársege emes, sózge nemese belginiń zatqa emes, belgige silteıtindigi jalǵan sana qalyptastyratyny jaǵdaıdy kúrdelendire tústi. 

Сүлеймен МӘМЕТ, «Егемен Қазақстан»

Qazaq otbasy

Otbasy uǵymy – qazaq úshin qasıetti de qadirli. Túbiri − ot, ot jylý beredi, ómir syılaıdy, tirshiliktiń kózi, úıdiń ishindegi «ýildegen» jeldi, «azynaǵan» aıazdy toıtaryp, otbasy ıesine sanalatyn adamǵa baq-dáýlet darytady. Otanasy, otaǵasy degen eki sózdiń arǵy jaǵyna oı jiberseń – qazaqtyń kemeldigine, bárin qysqa baılammen uǵyndyratyn kemeńgerligine kóz jetkizesiń. Sondyqtan da shyǵar, otbasy qaǵıdasynyń qashan da bıik turatyny. Qazaq otbasyn qurǵanda jetesizdikten jerip, kórgensizdikten boıyn aýlaq salǵan. Ata-ana úlgisin alǵa ozdyrǵan.

Сұңғат ӘЛІПБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Zaman talqysyndaǵy qazaq

Feısbýktegi paraqshamdy ashyp qaraımyn da oılanamyn. Feısbýkti men ádette merzimdik buqaralyq aqparat quraldarynyń nazarynan tys qalǵan oqıǵalar men jańalyqtardy jáne oǵan degen qoǵamnyń kózqarasyn bilý úshin ashamyn. Meniń paraqshamda úsh jarym myńnan astam jazylýshym bar. Olardyń 95 paıyzdan astamy – qazaqtar.

ҰҚСАС ЖАҢАЛЫҚТАР

Тағы да оқу

Пікірлер(0)

Пікір қосу