Тариф көтерілді, сервис деңгейі ше?

Елімізде құны 55 теңге тұратын ең төменгі қоғамдық көлік жолақысы Ақтөбеде болатын. Өткен қазан айының аяғында қаладағы жолақы тарифі 80 теңгеге көтерілді. Сондай-ақ зейнеткерлер үшін − 60, 7-15 жас аралығындағы балалар үшін 40 теңге көлемінде белгіленді.  

Егемен Қазақстан
16.11.2018 6344
2

Автобустардағы жолақы құны өскеннен кейін, бұл өзгеріс жүр­гіншілерге көрсетілетін сервистік қызметтің деңгейіне де әсер етуі керек. Сонымен бір мезетте қызмет көр­сету мәдениеті мен сапасын көтеру қажет. Әрине, мұның өзі бір күн­де немесе бір-екі айда тындырыла қоятын іс емес екені белгілі. Дегенмен, облыс орталығында жүр­гіншілерді тасымалдаумен айна­лы­са­тын бас­ты екі құрылым – «Автопарк» пен «Жолаушылар авто­көлік кәсіпорны» ЖШС-ның өкілдері бұл мәселеге бүгіннен бастап көңіл ау­дарса, ұтыл­масы анық. Салада белгіленген тиісті нормативтер мен талаптарға сәйкес тарифтің көтерілген жағ­дай­ында тасымалдаушылар қоғамдық көлікті GPS-трекерлер секілді заманауи қондырғылармен жабдықтауы керек. Осы арқылы қозғалыс кестесі мен жүру жиілігін біршама реттеуге болады. 

Бүгінде жүргізушілер мен жолау­шылар осы мәселеге байланысты орынды өкпе-реніштерін білдіріп жүр. Редакциямызға хабарласқан тұрғындардың айтуынша, қалалық автобустар көп жағдайда қозғалыс кестесі мен жүру аралығын сақтай бермейді. Әсіресе, жаңбырлы, лай­саң, аязды мау­сымдарда автобус күтушілердің шыдамы таусылады. Облыс орталығының тұрғындары қалалық бағыттар бойынша қызмет көрсететін автобустардың мерзімінен ерте тоқтайтынын айтады. 

Ал қалалық жолаушылар көлігі және автомобиль жолдары бөлім­і­н­ің басшысы Руслан Төреғали әр бағыт­тың жұ­мыс­ын аяқ­тайтын тиіс­ті уақыты бекіт­іл­генін жеткізді. Бұл орта­лық көше­лердегі басты бағыттарда сағат 22.00-ге дейін бел­гі­лен­ген. Ал қала маңындағы ау­ыл­­дарға қатынайтын бағыттарда бұл уақыт кешкі 20.00-21.00-ге есептелген. Дегенмен, барлық қалалық бағыт­тағы автобустар қызметі аяқ­талуының бір уақытқа сәйкес келе бермеуі жолаушылар тасқынына, яғни оның аздығы мен көптігіне байланыс­ты туындайды. 

Ақтөбе облыстық автомобиль жолдары және жолаушылар көлігі басқармасының басшысы Аязбай Османғалиевке хабарласқанымызда, ол алдағы уақытта қалалық бағыт­тардағы аялдамаларда электронды табло орнату ісі қолға алынатынын айтты. Осы арқылы қоғамдық көлік­тердің жүру кестесін жіті зерделеп отыр­уға болады. Қазіргі күні жаңа технология­ны енгізуге қатысты тиісті тал­даулар мен әзірлік жұмыстары жүргізілуде. 

Бүгінде жолаушылар тасымалдау жүйесінде қызмет көрсету мәдениетін көтерудің маңызы жоғары. Бұл өз кезегінде әлеуметпен қатысты қыз­метті әлемдік нормативтер мен стандарттар жүйесіне біршама жақындата түседі. Мәселен, электронды билеттер жүйесін енгізу сияқты қанатқақты жоба кейбір автобустарда қолданыла бастады. Мұндай жағдайда кондук­торлар мен жүргізушілер билет құны­ның белгілі бір бөлігін қым­қырып қала алмайды. Барлық та­­быс жолаушылар тасымалдау кә­сіп­орындарына түседі. 

Бұған дейінгі талдаулар облыс орталығындағы және қала маңындағы бағыттар үшін кем дегенде 400 автобус қажет екенін көрсетеді. Бүгінде бағыттарға шығып жүрген қоғамдық көліктердің саны 300-дің үстінде. Қа­ладағы автопарктерді жаңғырту, жа­­ңа автобустар алу жөн-ақ. Алайда, жолау­шылар тасымалдау ісіндегі бар­лық түйткіл мұнымен шешілмейді. Бұл тығырықтан шығудың басты жол­дарының бірі кейбір қалалық бағыт­тарды оңтайландыру болмақ. Осы орайда қос кәсіпорын арасында біріншісінен екіншісіне ауысып жатқан бағыт­тар да бар. Оңтайландыру ісі­нің басты мақсаты, бір орамдар мен көшелердегі бағыт­тардың санын кө­бейтуден, кей жағ­дайларда оны біріктіруден туын­дайды.

Ақтөбе қала­сында автобус жүр­гізушілері қат. Оның түрлі себебі бар. Соның бірі – жүр­гізушілер жа­лақы­сының төмендігі. Сондықтан тасымалдаушы кәсіпорындар аз­ын-аулақ кем­шілік­тері үшін жүргізу­шілерді жұмыстан шығаруға мүдделі емес. Жүргізушілер қатарының кемуіне қо­ғам­дық ав­то­көлік жүр­гізу құқы да әсер етеді. Мәселен, алдағы уа­қытта D категориясын иелену үшін жүргізушілерге кем дегенде үш жыл уақыт қажет болады, дейді Ақтөбе автопаркінің ресми өкілі Руслан Жыл­қама­нов. Бұл қадам жүр­гізушілердің біліктілігін көтеру және жолаушылар қауіпсіздігін қамтамасыз ету мақ­сатында туындап отыр. Жал­пы, тарифт­ің көтерілгені қоғамдық көлік жүр­гізушілерінің жалақы­сын қайта қа­рау­ға әрі оны өсіруге мүмкіндік бер­мек. 

Иә, Ақтөбеде қоғамдық көлік­тердегі тарифтің көтерілгені жүр­гізушілер жалақысының өсуіне ғана емес, сонымен бірге қызмет көрсету сапа­­сының жақсаруына да ықпалын тигізсе игі.  

Темір ҚҰСАЙЫН,

«Егемен Қазақстан»

АҚТӨБЕ 

СОҢҒЫ ЖАҢАЛЫҚТАР

10.12.2018

Облыста озық шыққан аудандар марапатталды

10.12.2018

Александр Журавский Мұхаммед Рабииден жеңілді

10.12.2018

Дархан Қыдырәлі The Asahi Shimbun басылымына сұхбат берді 

10.12.2018

Қызылордада жер телімдері аукционға шығарылды

10.12.2018

Қызылорда облысының әкімі мүмкіндігі шектеулі жандар автокөлік сыйлады

10.12.2018

Қостанайда табиғат қорғау полицейлері киік атқан қаскөйді ұстады

10.12.2018

Сығанақ қалашығы туризмге қызмет етеді

10.12.2018

Қыздар университеті робот құрастыратын стартап жобалар жасайды

10.12.2018

«Қайраттың» екі футболшысы - әлемнің үздік ойыншысы номинациясына үміткер

10.12.2018

Дүниежүзілік банк Қазақстанның коммуналдық инфрақұрылымын дамытуға қатысады

10.12.2018

Алматыда жас дзюдошылардың турнирі өтті

10.12.2018

Геннадий Головкин әлемдік рейтингте тағы бір сатыға төмендеді

10.12.2018

Футболдан әлемнің клубтық чемпионатында ойнайтын командалар анықталды

10.12.2018

Жетісу өңірінің өрендері Қазақстан кубогын иеленді

10.12.2018

Сәулет ескерткіштерінің 3D картасы жасалды

10.12.2018

Тәуелсіздікке тарту: Балалар кітаптары жарық көрді

10.12.2018

Әлемнің ең үздік футзалшылары анықталды

10.12.2018

«Қазақстан» телерадиокорпорациясы Тәуелсіздік күніне орай арнайы жобалар дайындады

10.12.2018

Жекпе-жекте жерлестеріміз жеңіске жетті

10.12.2018

«KEGOC» қызметкерлері арасында спартакиада өтті

ТАҒЫ ЖҮКТЕУ
КОЛУМНИСТЕР

Жақсыбай САМРАТ, «Егемен Қазақстан»

Táýelsizdiktiń tańǵajaıyptary

О́tken joly jazǵan baǵanymyzda («EQ», 21.11.18) Táýelsizdiktiń arqasynda qazaq jastarynyń sporttyń elıtalyq túrlerinen álemdik dodalarda tek sońǵy jyldary ǵana top jaryp jatqan birneshe mysaldaryn keltirgen edik. Sonymen birge qazaq ánderimen, ulttyq áýenmen álemdi aýzyna qaratyp júrgen ánshilerimiz týraly da jazǵanbyz. 

Қарашаш ТОҚСАНБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Jekemenshik teatrlar jaıy

Jalpy, kez kelgen halyqtyń mádenıeti men rýhanı damý deńgeıi teatr salasyndaǵy jetistikterimen ólshenetini tarıhtan málim. О́rkenıetti memleketterdegi bir ǵana qalanyń ózinde teatr sany 200-den asyp jyǵylatyndyǵy sonyń buljymas dáleli bolsa kerek-ti.

Сейфолла ШАЙЫНҒАЗЫ, «Егемен Қазақстан»

Aqparattar aýqymyndaǵy aqıqat

Taıaýda Almatyda ótken medıaquryltaıda Qazaqstandaǵy buqaralyq aqparat qural­darynyń qazirgi jaı-kúıi keńinen áńgime boldy. Mamandar tarapynan aıtylǵan pikirlerge qulaq qoıar bolsaq, sońǵy jyldary qazaqstandyq BAQ-tyń, ásire telearnalardyń reıtıngi aıtarlyqtaı túsip ketken. Máselen, 2013 jyldan bergi aralyqta bul kórsetkish 22 paıyzǵa tómendegen eken. Onyń sebebi nede?

Сайраш ӘБІШҚЫЗЫ, Қазақстанның білім беру ісінің құрметті қызметкері

Halyq sózinde birtutastyq, birlik bar

«Halyq» sóziniń mán-maǵynasy óte tereń ekeni barshaǵa málim. Másele – osyndaı saıası astary aıryqsha sózdi qalaı qoldanyp júrgenimizde. Merzimdi baspasóz betterindegi habarlardan,  teleradıo arnalardan, ózara áńgimeden «aýyl halqy», «qala halqy» degendi oqyp ta, estip te júrmiz. Máselen, telearnalardyń birinen «Arshaly aýdanynda 27 myń halyq bar» degendi estidim de, «halyq sózin durys qoldanaıyq» dep, ózimniń oı dápte­rime jazyp qoıdym. Sebebi orys tilinde «narod sela» nemese «narod derevnı», «na­rod raıona», «narod goroda» demeıdi, tipti jazbaı­dy. Bul tilde «naselenıe», «jıtelı», «gorojane», «selchane» deıtinin bilemiz. Biz qazaqsha «aýyl turǵyndary», «qalalyqtar» nemese «qala turǵyndary» desek, ekpini báseń bolyp, birdeńe joǵaltyp alatyndaı, «aýyl halqy», «qala halqy» dep qysqa qaıyramyz. Sonda deımin-aý, qazaǵymyzdy bólip, jiktep, birtutas halyq sanatyna qospaı turǵanymyzdy nege ańǵarmaımyz?!

Дидар Амантай,

Túsiniktiń kúıreýi

Sońǵy jyldary, sandyq tehnologıalyq ónimderdiń (iPhone, Red One, digital camera, information technology) alǵashqy nusqalary (computer, printer, scaner, copier), shyqqanyna tabany kúrekteı jarty ǵasyrǵa jýyq ýaqyt, jeteqabyl mezgil ótkende, ozyq qoǵamdarda, qala berdi, damýshy elderde, tipti, jalpy adamzattyq mádenı-rýhanı keńistikterde iri-iri qomaqty ózgerister júrdi. 

ҰҚСАС ЖАҢАЛЫҚТАР

Тағы да оқу

Пікір қосу