02 Сәуір, 2014

Тұтыну кеңістігін кеңіткен кәсіпорынның келешегі кемел

388 рет
көрсетілді
9 мин
оқу үшін
Жуырда Астанадағы «Локомотив құрастыру зауыты» АҚ-та «Тиімділігі жоғары маневрлік тепловоз. Жылжымалы құрам тартымы меншік иесінің талабы» тақырыбында дөңгелек үстел отырысы болды. локоматив 1 локоматив 5 Шара аясында 2015 жылы отандық өнім ретінде шыға­ры­латын соңғы үлгідегі, қазір­гі заманғы маневрлік тепло­воз­дың негізгі техникалық көрсет­кіштерінің тұсаукесер рәсімі ұйымдастырылды. Өзара пікір алмасуға ел аумағындағы те­мір­жол компанияларының жетек­шілері мен тапсырыс иелері келді. Сарапшылар тарапынан жаңа үлгідегі маневрлік тепловоздың қуат үнемдеудегі пайдалану көрсеткіштері жоғары баға алды. Бұрынғы тепловозбен салыстырғанда пайдалану шы­ғыны аз, қызмет ету мерзімі ұзақ, локомотив бригадасының орны да жайлы. Жаңа өнім Қазақстан ғана емес ТМД елдері мен Балтық жағалауы мемлекеттеріне де шығарылады деп жоспарланып отыр екен. Қазіргі таңда еліміздегі локомотивтер паркін жаңарту үшін 300 жүк, 110 жолаушылар, 250 бірлік маневрлік тепловоздар керек. Сондай-ақ, 295 электровоздарға бөлшектер дайындау қажет. Көріп отырғанымыздай, түрлі жаңа тепловоздарға деген зәрулік жылдам қысқарып келеді. Өйткені, 3 жыл бұрын Қазақстандағы жылжымалы құраманың 70 пайызының тозығы жеткені жарияланған еді. Осыны ескерген отандық сала мамандары жедел іске кірісті. Себебі, қазіргі қазақ теміржолының жалпы ұзақтығы 15 мың шақырымнан асып түседі. Онымен бірге, бұрынғы Одақ құрамында болған, бүгіндегі ТМД елдерінің бәрінің болат жол магистралі 1520 жолтабанымен салынғаны мәлім. Яғни, Еуразия кеңістігіндегі барлық болат жолдардың табан өлшемі бірдей. Мұны айтып отырған себебіміз, Балтық жағалауы мемлекеттері мен ТМД елдерінің бәрі де жаңа, заманауи локомотивтерді қажет етіп отырғаны белгілі. Осыдан-ақ, аталған зауыттың өніміне ішкі және сыртқы нарықта сұраныс бола берері анық. Зауыттың құрылу тарихына үңілсек, Қазақстанда 2006 жы­лы озық үлгідегі локомотив зауытын салу жөнінде амери­ка­лық General Electric компаниясымен келісім жасалғанда, кәсіпорынның бүгіні мен ертеңі әбден екшеліп, әр ісі мен тетігі мұ­қият зерттеліп, зерделенгені ақиқат. Десек те, отандық сала мамандары аймақтың ауа райы ерекшеліктерін, рельс төсем­дерін, тасымалданатын жүктің сын-сипаты мен көлемін анық­тап алып, қазіргі заманғы халық­аралық экологиялық талаптар мен санитарлық нормаларды еске­ре келіп, қазақстандық тепло­воз қандай болуы керектігін айқын­дайтын техникалық сипаттама дайындағаны мәлім. Осыдан кейін ғана алып жобаны жүзеге асыруға кірісті. Нәтижесінде, 2009 жыл­дың шілде айының басында «Ло­ко­мотив құрастыру зауыты» АҚ құрылды. Зауыттың құрылысына 140 млн. АҚШ долларынан астам қаржы жұмсалды. Ол қаржы бес жылдың ішінде өзін-өзі ақтап, зауыт құрылысына салынған қаржы толық қайтарылуы жос­парланды. Жобалық қуаты 100 жүк магистралдық локомотив болатын зауыт, бүгінгі күнге дейін жалпы құны 150 млрд. теңге тұратын 260 локомотив құ­рас­тырып шығарыпты. Темір­жол­дың бұл машиналарына қызметтер көрсету үшін Алматы, Аягөз, Сексеуіл қалаларында ірі сервистік орталықтар құрылды. Кәсіпорын акцияларының 50 пайызы «Қазақстан темір жолы» ҰК» АҚ-қа тиесілі болса, 50 пайызы ресейлік «Трансмашхолдинг» ЖАҚ үлесінде. Мұнымен қатар, Қазақ елі өндіріс бойынша тек жа­қын мемлекеттермен ғана емес, алыс шетелдермен де инте­гра­цияға түсіп жатқаны белгілі. «Локо­мотив құрастыру зауыты» аме­рикалық General Electric корпора­циясының лицензиясымен Evolution сериялы бесінші буын­дағы ТЭ33А тепловозын құрас­тырады. Зауыт жарақтандырылу тұрғысынан Еуразия аума­ғын­дағы ең озық, ең жоғары техно­логиялық үлгідегі кәсіпорын екені аян. Ол – елдегі ауыр машина жасау тарихының басы. Қазақстанның экономикалық да­муының шикізаттық бағыттан күрделі құрылымдық өзгерістерге көше бастағанын айқындайтын алғашқы қарлығаштардың бірі. Бұл өндіріс ошағының бас­ты мақ­саты – Қазақстанның ин­дустрия­лық-инновациялық дамуына өз үлесін қосу. Сөйтіп, темір­жол көлік жүйесінің бәсекеге қа­білетті­лігін арттыра отырып, 1520 жолта­баны төселген ТМД мен Бал­­тық елдеріне заманауи тепло­воз­дарды экспорттау болып отыр. Қолданыстағы ресейлік тепловоздар ай сайын сервистік қызметке жүгінсе, қазақстандық теміржол машиналары үш ай­ға дейін толассыз жүреді. Әр 92 тәу­лік­тен кейін жоспарлы сервистік тексеріске келіп, майын алмас­тырып отырады. Қуаттылығы мен жарамдылық мерзімінің ұзақ­ты­ғынан бөлек, қазақ тепловоз­дары ресейлік локомотивтерге қа­рағанда, ауаға залалды заттарды 40 пайызға дейін аз шығарады. Сондай-ақ, техникалық қызмет көр­сету мен жағармай және мотор майын тұтыну бойынша салыстырғанда, бір жылда 150 мың АҚШ долларына үнем жасай­ды. Отандық тепловоздың үнем­ділігі мен тиімділігі мол екенінің бір дәлелі осы. Әуелгі өндірістік үдеріс ке­зеңінде АҚШ компаниясынан сатып алынған бөлшектерді әкеліп, тек құрастыру жұмыстары ғана жүргізілетін. Бірақ, саладағы жауапты мамандар локомотив жасау ісінде отандық өнімдердің үлесін үнемі көбейтіп отыруды мақсат етті. Нәтижесінде, бүгінгі күнде әрбір локомотивті құрастыруда, қазақстандық үлесті 38 пайызға дейін жеткізді. Пайызды санға айналдырсақ әрбір ТЭ33А-ның 11 мыңнан астам бөлшегі отандық өнімдерден тұрады. Бұйыртса, тағы екі жылда бұл көрсеткішті 52 пайызға жеткізу жоспарда бар. Кәсіпорында әлемдегі ең озық станоктар жұмыс істейді. Қазақстандық тепловоздарды жақын шетелдерге экспорттау осыдан үш жылдай бұрын бас­талды. Анығы 2011 жылдың күз айларында Душанбе қаласында тәжік теміржолына алты ТЭ33А локомотивін сатып алу туралы «Рохи охани Точикистон» МУК-пен келісімшартқа қол қойылды. Содан, келесі 2012 жылы төрт тепловоз Тәжікстанға қарай жол тартты. Ал араға бір жыл салып, эстондық AS Estonian Railway Services компаниясына 15 тепловоз сату бойынша мәміле сөз жүрді. Бұл теміржол машиналары Эстонияға ағымдағы жылы жет­кі­зіліп беріледі. Мұнымен бірге, өткен жылдың мамыр айын­да украиндық «Ивано-Фран­ковскцемент» ЖАҚ-пен бір ТЭ33А машинасын сату бойынша келі­сім жасалыпты. Бұл тепловоз қазан айында Украинаға қарай жол тартып кеткен. Сондай-ақ, былтырғы қазанда «Кыргыз темир жолу» ұлттық компаниясынан да тапсырыс түсіп, екі ТЭ33А тепловозы көрші елге сол заматта жеткізілді. Бұйыртса, биыл «Рохи охани Точикистон» МУК-қа сегіз локомотив, «Кыргыз темир жолу» ҰҚ-қа үш тепловоз экспорттау көзделіп отыр. Отандық локомотив құрастыру зауытында қиындықтар да жоқ емес. Мәселен, жүк тепловоздарын жасауды қысқартуы да ықтимал. Себебі, тапсырыс көле­мі кеміген. Атап айтқанда, 2011 жылы 69, 2012 жылы 74, 2013 жылы 75 локомотив құрас­ты­ру­ға тапсырыс берілген болса, биыл оның саны екі есеге дейін қысқарған. Мұнымен алып өндіріс ошағы ошарылып қала­ды деген ұғым тумауға керек. Бұл теміржол машиналары бұ­ған дейін керек болған, енде­ше бұдан кейін де қажет бола береді. Дегенмен, заманына сай қай­та құрылып, жаңғырып жат­қан зауыттың жан-жақты мүмкіндіктері мол. Уақыт талабының кез келген бағытына бейімделіп, қайта жаңғыра алатын зауыт жұмыс ауқымын ұлғайтудың өзге де жолдарын үнемі іздестіріп отырады. Сондықтан, түрлі заттарға сан қырлы етіп жасауға қабілетті жоғарыда тізілген станоктары бар зауытты тығырыққа тіреледі деу дұрыс емес. Қазір де дамып, өндіріс көлемін ұлғайтудың бірнеше көзін тауып қойған. Бұйыртса, ағымдағы жылдан бас­тап, бірінші рет жолаушылар локомотивін құрастыруды қолға алып жатыр. Мұнымен қатар, маневрлік локомотивтің жобалық-сметалық құжаттамасы жасалды. Ал осы екінші тоқсаннан бас­тап «Электровоз құрастыру зауыты», АЭА орналасқан «Астана – жаңа қала» жобасына қажетті бөлшектер дайындауды бастайды. Олардың бірқатарын атап көрсетер болсақ, платформа мен арбашық қаңқасы және оның төбесі, доңғалақ жұптары. Зауыттан құрастырылып шыққан әрбір электровоз үшін 1500-ден астам түрлі бөлшектер шығару жоспарланып отыр. Келесі жылдан бастап, маневрлік локомотивтер өндірісі өз жұмысын бастайды. Негізгі жоспарға қарағанда, биыл зауыттан – 2, алдағы жылы 25 жолаушылар локомотиві, сондай-ақ 2 маневрлі локомотивтер құрастырылып, шығарылмақ. Келешекте өндіріс зауыттармен бірге рельсті автобустар мен қалааралық пойыздар құрастырып жасауды ойластырып отыр. Нұрбай ЕЛМҰРАТОВ, «Егемен Қазақстан».