Бақыт іздеген әйел

​Тұп-тура 140 жыл бұрын жазылған Лев Толстойдың «Анна Каренина» романынан әр режиссер «өз тақырыбын» тауып, өзінше сахналап келеді. Бүгінде әлемдік классикаға айналған шығарма желісі бойынша тағы бір қойылым көпшілік назарына ұсынылды.

20.04.2017 3247

Астананың М.Горький атындағы мемлекеттік орыс драма театрында литвалық режиссер Агнюс Янкявичюстің жетекшілігімен «Анна Каренина» сахналанды. Драмалық монтажда режиссердің образдық шешімді ойластыруда азаматтық көзқарасы алдыңғы орынға шыққан. 

«Барлық бақытты отбасылар бір-біріне ұқсайды. Ал, бақытсыздарының тарихы әрқилы» деп басталатын сөйлем романның бүкіл жүгін арқалап тұрғандай. Экспозициядағы екеудің айтысы спектаклдің атмосферасын бірден аңғартады. Кейіпкерлер арасындағы қарым-қатынас, оқиға өзгерісі жұбайлық ұрыс-керіс барысында әйгілене түседі. Режиссер А.Янкявичюс: «2013 жылы М.Горький театрының басшылығы осы тақырыпты сахналауға ұсыныс айтқанда, келіспеген едім. Биыл екіжақты келісімшарт негізінде заманауи өзге шығармаларымды беріп едім, әртүрлі этикалық көзқарас тұрғысынан қабылданбады. Есесіне «Анна Каренинаны» тағы ұсынды. Алғашқыда не істеуге болады деп ойладым. Себебі бұл тақырыпты сахналамақ түгілі, қойып көрсем деген мақсатым да болмаған еді. Өйткені роман – өте әдеби, театр жанрына бейімделе қоймайтын күрделі шығарма. Дегенмен кейде авантюраны ұнататыным бар, ұсынысты осы себепті қабылдадым»,– дейді.

Тұрмыстағы сылқым әйел Анна Каренинаның бекетте жас офицер Вронскиймен кездейсоқ ұшырасуының соңы немен тынарын сол кезде ешкім білмеген-тұғын. Қойылымнан жалындаған махаббат жолындағы күрес пен жанпидалық іздесеңіз, жаңылысқан болар едіңіз. Жанұшыра бақыт іздеген бақытсыз әйелдің жандалбасалауы латвиялық режиссердің көркем шығарма табиғатын өзге қырынан танытқан поэтикалық шешімі деп айтар едік.

– Өз жұмысым туралы айта қоюға бейілді емеспін. Әдетте Анна Каренина туралы айқанда махаббат тарихы, лирика, сезім туралы сөз қозғап жатады. Құдай сақтасын, бірақ мен бұл шығарманың бойынан мұндай ештеңе көріп тұрғаным жоқ, – дейді режиссер.

Спектаклдің көркемдік, идеялық мазмұнын ашуда Анна Каренина, жұбайы Алексей Каренин мен көңілдесі Алексей Вронский үштігінің маңызы зор. Әжімді жүзіне қасірет ізі ұялаған Александр рөліндегі Роман Чехонадский сахнаны арпалыс майданына айналдыра алды. Сахналық бейненің жан-дүниесін түсініп, психофизикасын сезіне білген екінші жан болса, ол – Светлана Фортуна (Анна Каренина). Көз жасымен де, шат күлкісімен де көрермен ойына қозғау сала білген актрисаның суреткерлік тұлғалығы айшықтала түскендей.

Ішкі сарай және шынай зауықпен ойнап шыққан жұлдызды актер труппасында бұлардан бөлек Максим Ященко (Алексей Вронский), Александр Корженко (Стива Облонский), Нина Дроботова (Лидия Ивановна), Сергей Маштаков, Оксана Бойко мен Санжар Рахимов бар.

Оқиға бастан-аяқ Аннаның жатын бөлмесіндегі қос төсек маңайында өрбиді. Күңгірт сахнадағы кеуделері кек пен ызаға, өкпе мен ренішке толы кейіпкерлердің алқынысы бірсарындылығымен спектакльдің темпоритмін түсіріп жібергендей.

Қойылым туралы қандай да бір сәуегейлік танытудан аулақпыз, тек жазушының шығармашылығын қадір тұтатын, рухани «пір» санайтын оқырман қауым бей-жай қалмаса керек.

Ая ӨМІРТАЙ,

«Егемен Қазақстан»  

СОҢҒЫ ЖАҢАЛЫҚТАР

30.04.2017

​Бүркіт балапаны және оның сыны

30.04.2017

Алты Алаштан – Ассамблеяға

30.04.2017

СҚО-да төрт елді мекеннің тұрғындары эвакуацияланды

30.04.2017

Мектептерде сабақтардың басталу уақыты бұрынғыша қалады - Исекешев

30.04.2017

Жексенбіде ел аймақтарында күн райы құбылмалы

29.04.2017

Сағынтаев Сауд Арабиясының министрі Халид Әл-Фалихпен кездесті

29.04.2017

Назарбаев қырғыз президентіне көңіл айту жеделхатын жолдады

29.04.2017

Жоғарғы Сот ұжымы жалпықалалық сенбілікке қатысты

29.04.2017

Елбасының «Болашаққа бағдар: рухани жаңғыру» мақаласы түрік тіліне аударылды

29.04.2017

Қызылорда облысының әкімі Қазақстан этносаясаты бойынша дәріс оқыды

29.04.2017

Қазақстан және Өзбекстан Президенттері «Caspian Food» жауапкершілігі шектеулі серіктестігіне барды

29.04.2017

Елбасы Өзбекстан президентімен кездесті

29.04.2017

Сенаторлар сенбілікке қатысты

29.04.2017

Назарбаев табиғат апатына байланысты Қырғызстан Президентіне көңіл айтты

29.04.2017

Қазақстан және Өзбекстан Президенттері «Caspian Food» жауапкершілігі шектеулі серіктестігіне барды

КОЛУМНИСТЕР

Жылқыбай ЖАҒЫПАРҰЛЫ, «Егемен Қазақстан»

Жол салсаң, мол сал

Санаулы күндерден кейін әлемдік деңгейдегі айтулы шаралардың бірі – ЭКСПО-2017 Халықаралық көр­ме­сінің де жалауы желбіремек. Яғ­ни, бас қала ел айнасы болса, жол-кө­лік инфрақұрылымы оның беделін арт­тыратын бренді болып табылады. Мемлекет басшысының елорданы одан әрі өркендету мәселесінде қа­ла­ның базалық инфрақұрылымын, оның ішінде қала жолдары мен жол ай­рықтарын барынша дамытуға үнемі ба­сымдық беріп келе жатқандығы да сон­дықтан.

Анар ТӨЛЕУХАНҚЫЗЫ, «Егемен Қазақстан»

Дәріге байланған ғұмыр

«Қазір еліміздегі донор жетіс­пеу­шілігі өте өткір мәселе. Бүгінде ал­мас­тырылған органның 90 пайызы ті­рі донорлардан алынады. Егер бұ­лай кете берсе, енді бір 20 жылда бір бүй­ректі ұлт атану қаупі барлығын жа­сыруға болмайды. Одан шығудың жо­лы қандай?

Қайрат ӘБІЛДИНОВ, «Егемен Қазақстан»

Көрменің көрігін спорт қыздырады

Ағымдағы жылдың 10 маусы­мында Астанада ЭКСПО-2017 ха­лық­аралық мамандандырылған көр­месі келушілерге айқара есік ашады. Күллі әлем көз тіккен көрменің өтетін мерзімі жақындаған сайын бойды толқыныс сезімінің билейтіні түсінікті жайт. Иә, «Қонақ аз отырып, көп сынайды». Әлемнің әр қиырынан ағылған меймандардың алдында жайылып жастық, иіліп төсек болу өз алдына, қолдағы барды көрсете білудің өзі өнер һәм зор міндет.

Зарема ШӘУКЕНОВА, ҰҒА корреспондент-мүшесі

Этностар мүддесі барынша қорғалған ел

Қазақстан заманауи өмірге, ха­лықаралық қоғамдастыққа се­німді түрде кірігіп отыр. Біз елі­міз­дің имиджін көтере отырып, ин­вестициялық және экспорттық әлеуетімізді, экономикамызды қа­р­қынды дамытуға баса назар ау­дарып келеміз. Осы саясаттың ар­қасында Қазақстан әлем мой­ын­даған елге айналды.

Гүлзейнеп Сәдірқызы, «Егемен Қазақстан»

Ең ауыр күнә

Ана құрсағындағы шара­на­ның 18 күнде жүрегі соғып, 8 апта­да айналасындағы тір­ші­л­ікті се­зе бастайды екен. Ал 12 апта­да саусағын сорып, ба­сын қимылдатады. Міне, сол кеу­де­сі­не жан бітіп, адам кейпіне келген шақалақ өзіне келе жатқан қау­іпті, жасалатын қиянатты сез­генде жиырылып қарсылық көр­сететін көрінеді. Демек, әйел ағ­­засында жүріп жатқан табиғи қа­лыпты күшпен бұзып, баланы жасанды жолмен алдыртып тас­тау әйел үшін құдай алдында күнә, адам алдында қылмыс де­се де болғандай. Өйткені, Ис­лам дінінде кісі өлтіру ең ауыр кү­нә болып есептеледі. Ал ана құр­са­ғындағы кеудесінде жаны бар шарананы кесіп, бөлшектеп алып тастау ауыр күнәға жатпай ма?..

Пікірлер(0)

Пікір қосу