Ерлан Сағадиев оқушыларға үй тапсырмасын беруді азайтпақ

Білім және ғылым министрі Ерлан Сағадиев аймақтағы ұстаздар қауымымен кездесуін жалғастыруда.
Егемен Қазақстан
29.03.2017 4686

Оңтүстік Қазақстан, Жамбыл, Шығыс Қазақстан, Алматы облысының мектеп директорлары мен мұғалімдері министрлік басшысынан білім мен ғылымның дамуына қатысты жалпы жоспар туралы біліп, өздерін мазалаған сауалдарға жауап алған болатын, деп хабарлайды ҚР Білім және ғылым министрлігінің facebook-тегі ресми парақшасы. 

Ал жуырда министр Алматы қаласының ұстаздар қауымымен кездесті, жиынға 700-ден астам адам қатысты. 

Мектепке дейінгі білім

Мектепке дейінгі білім мен тәрбие беру мәселесі туралы айтқанда Ерлан Сағадиев мемлекеттік-жекеменшік әріптестігі әрі қарай да жалғасатынын, өйткені бұл балабақшадағы орын тапшылығын реттеудің тиімді шешімі болып отырғанын айтты. 2016 жылы 825 мектепке дейінгі білім беретін мекеме ашылса, соның 600-і жекеменшік балабақша екен. Осының есебінен 3-6 жас аралығындағы балаларды мектепке дейінгі тәрбиемен қамту 85%-ға өскен. 

Мемлекеттік-жекеменшік әріптестігін қолдай отырып, заманауи талаптарға сай жаңа санитарлық нормаларды енгізу жоспарланып отыр. Жаңа санитарлық нормалар 3 ай бойы мамандардың қатысуымен талқыланып, қазіргі кезде қол қою үшін жауапты министрліктерге жіберілген. Сондай-ақ, министр балабақшаның кезегін де тәртіпке келтіру, жемқорлыққа жол бермеу туралы айтты.

Бұл мақсатта бүкіл балабақшалардың кезегі бірыңғай республикалық кезекке біріктіріледі, балабақшаға жолдама беру автоматтандырылады және электронды үкіметтен беріледі. Осылайша, ата-аналар ең үздік мекемені таңдай алады (мемлекеттік болсын, жекеменшік болсын), мемлекеттік тапсырыс сол таңдалған мекемеге беріледі. 2016 жылы тәрбиешілердің біліктілігін көтерудің бірыңғай бағдарламасы жаңартылған болатын, осының есебінен балабақша бүлдіршіндеріне білім мен тәрбие берудің де сапасы артпақ. Мектепке дейінгі білім мен тәрбие беру саласына енді даярлық сыныбы енгізілмек. Мектептер мен балабақшалардың даярлық сыныбында балалар «Әліппені» оқиды. Биыл даярлық сыныбы пилоттық жоба ретінде 1000 мектеп пен балабақшаға енгізілмек.

Орта білім

Орта білім берудегі басты жүйелі өзгеріс ретінде жаңартылған мазмұнға көшуді айтуға болады. Министр Қазақстанның жаңартылған мазмұнды кешігіп енгізіп жатқанына назар аударды. Жаңартылған мазмұнға сай, функционалды сауаттылыққа ерекше мән беріледі, яғни біліп қана қоймай, істей алу керек. ЭЫДҰ-ға кіретін 35 ел бұл жүйеге 15 жыл бұрын көшкен, өйткені 20 жыл бұрын заманның талабын түсінген, нақтырақ айтқанда, әр екі жыл сайын ақпараттың екі еселенетінін, ал 5 жылда кейбір мамандықтардың жойылып кететінін түсінген.

Дегенмен, Ерлан Сағадиев 4 жылда бұл ауысуды тиімді жүзеге асыруға болатынын айтты. 2016 жылдан бастап бірінші сыныптар жаңартылған мазмұнмен оқи бастады, ал биыл 2, 5 және 7-сыныптар жаңа жүйеге көшеді. Жаңа бағдарламаны игеру үшін 2016 жылдың жазында 74 мың мұғалім кәсіби біліктілігін арттырды, ал педагогтармен жұмыс істеу жыл бойына жалғасып келеді. Биыл тағы да 75 мың мұғалім оқытылады.

Мұнымен бір мезгілде 5 күндік оқу жүйесіне көшу және бастауыш сынып оқушылары үшін базалық оқулық енгізу де жүріп жатыр. Министр көпшілікті толғандыратын үштілділік мәселесіне де тоқталды. Ерлан Сағадиев қазақ тіліне басымдық беріліп келгенін, солай жалғаса беретінін айтты. Оның үстіне, қазір қазақ мектептерінде оқитын балалардың жағдайы да қуантарлық, қазақша сөйлейтін балалардың 90%-ы қазақ мектептерінде оқиды. Алайда, орыс мектептерінде оқыған балалар 11 жыл оқығаннан кейін де тілді тиісті деңгейде меңгермейтіні негізгі мәселе болып отыр. Осыған орай министрлік орыс тілінде білім беретін мектептерде қазақ тілін оқытудың әдістемесін де жаңартып, ғылыми негізделген, коммуникативті әдіске сүйенген деңгейлі бағдарламаға көшірмек. Бұл әдістеме биыл жекелеген мектептерде сынақтан өткізіледі. Жаңа әдіс ауызекі сөйлеуді дамытатын сөздік минимумына негізделген, бұрынғыдай оқып, мәтін аудару деген мұнда жоқ.

Министр орта мектептердегі ағылшын тіліне қатысты да сөз қозғады, биылғы жылдан бастап пәндерден ағылшын тілінде сабақ беретін 5 мың мұғалімді 9 айға дейін мектептен тыс тереңдетілген тілдік курста оқыту жоспарланып отыр. Биылғы күзден бастап бүгінгі күнге дейін ағылшын тілінде оқытып жүрген 120-дан астам мектептегі 2700 мұғалімнің қатары көбейіп, жүздеген сынып ағылшын тілінде оқуға көшетін болады. Пәндерді ағылшын тілінде оқу ерікті түрде жүреді, ол үшін ата-ананың жазбаша рұқсаты керек. Ерлан Сағадиев биылғы жылы көп сұрақтың жауабы табылатынын, атап айтқанда, дайындық уақыты, оқыту сапасы, мұғалімдер мен балалардың дайындығы сынды мәселелер шешілетінін айтты. Өйткені, осы жұмыстың қорытындысына сай, жоғарғы сыныпта 4 пәнді ағылшын тілінде оқыту кестесіне көшу 2018 жылдың аяғында қабылданады.

Бұл өзгерістерден бөлек, министр еліміздегі мектеп оқушыларына берілетін үй тапсырмасының көлеміне де тоқталды. Балалардың үй тапсырмасын орындауға жұмсайтын уақыты жөнінен Қазақстан 65 елдің ішінде 4-орында. Ал халықаралық зерттеу нәтижелері үй жұмысының көлемі мен білім саласындағы табыстың арасында тікелей байланыс жоқ екенін көрсетеді. Бұл мәселені талқылау үшін ұстаздар мен білім беру саласы мамандарының қатысуымен 2 рет ауқымды жиын өтіп, оның қорытындысы бойынша үй жұмысын оңтайландырудың екі нұсқасы ұсынылды. Бірінші нұсқа бойынша үй жұмысы барлық пәннен қысқартылса, екінші нұсқа жекелеген пәндер бойынша үй жұмысын қысқартуды ұсынады. Екі нұсқа бойынша да үй тапсырмасын орындау уақыты орта есеппен күніне бір сағатқа қысқарады.

Министрліктің мектеп мұғалімдерін оқу процессінен тыс жұмыс пен жүктемеден босату үшін тиісті шаралар қабылдау туралы қадамын кездесуге жиналған ұстаздар қауымы қуана қолдады. Ерлан Сағадиев басқа мемлекеттік орган басшыларымен кездескенін, алдағы уақытта әкімдік және аймақтық білім беру басқармаларының өкілдерімен жиналыс жасауды жоспарлап отырғанын айтты.

Мектептегі ақша жинау мәселесі де министрдің назарынан тыс қалған жоқ. Ерлан Сағадиев демеушілік жасаудың өркениетті жолы бар екенін, бүкіл әлемде сол концепция қолданылатынын айтты. Гарвард сияқты жетекші оқу орнының өзі сол демеушілердің қаражатымен дамып келе жатқанына тоқталды. Мектептегі ақша жинау мәселесін шешу үшін әр мектепте қамқоршылық кеңесі құрылмақ, оған оқушылардың ата-анасы, «Атамекен» палатасы мен мәслихаттың өкілдері кірмек. Сондай-ақ, министр мектеп оқушыларына шкафтар қою ісін Үкімет қолдағанын жеткізді.

Ерлан Сағадиевтен кейін сөз кезегін алған мұғалімдер мен мектеп директорлары көптеген сұрақтарды қойып, білім беру саласын дамытуға қатысты идеяларын ұсынды. Мұғалімдер қауымын мазалаған негізгі мәселелердің бірі жаңартылған мазмұнға қатысты болды, ұстаздар оқушыға баға қою жүйесін қайта қарауды ұсынды. Министр мамандардың сауалдарына жауап беріп, педагогтар мен мектеп басшыларының қатысуымен талқылау ұйымдастыруға уәде берді.

СОҢҒЫ ЖАҢАЛЫҚТАР

23.05.2018

Қ.Тоқаев: Атырау облысы – ел экономикасының флагманы

23.05.2018

Жаңаөзенде судағы қауіпсіздік ережелері түсіндірілді

23.05.2018

Маңғыстауда өрт қауіпсіздігі бойынша 77 бекет орнатылды

23.05.2018

Маңғыстаулық полицейлер мұқтаж отбасыларға көмек берді

23.05.2018

Нұрсұлтан Назарбаев Ресей Федерациясының Қорғаныс министрі С.Шойгумен кездесті

23.05.2018

Менингиттен қалай қорғану керек?

23.05.2018

«Баян сұлу» жобасының жеңімпазы анықталды

23.05.2018

Қазақ әдебиеті әлем тілдерінде сөйлейді

23.05.2018

Л.Гирш көпшілікке «Стихи о войне и мире» өлеңдер жинағын таныстырды

23.05.2018

Қазақстан Президенті қорғаныс ведомстволарының министрлерімен кездесті

23.05.2018

Қызылордада жасырын казино ашқан азамат ұсталды

23.05.2018

Сотқа жүгінбей татуласуға болады

23.05.2018

«Петропавл–Қорған» бағытындағы тас жолға 27 миллиард теңге бөлінбек

23.05.2018

Маңғыстауда сот жүйесін жетілдірудің 7 бағыты талқыланды

23.05.2018

Петропавлда омарташы мамандар оқытыла бастады

23.05.2018

Қазақстандықтар жеке мәліметтеріне қолжетімділікке тыйым сала алады

23.05.2018

«Азаматтарға арналған үкімет» 8 млн адамның цифрлық сауаттылығын арттырмақ

23.05.2018

«Арсеналға» жаңа бапкер келді

23.05.2018

Елбасы V халықаралық «KADEX-2018» көрмесінің ашылу рәсіміне қатысты

23.05.2018

Алматыда «Жас өркен» жастар орталығы ашылды

ТАҒЫ ЖҮКТЕУ
КОЛУМНИСТЕР

Думан АНАШ, «Егемен Қазақстан»

Мектеп вальсі туралы ой

Соңғы қоңырау – мектеп бітіруші түлектердің жанын тербететін аяулы сәт. Алабұртқан сезім, алып-ұшқан арман, үміт пен күдік. Одан өзге? Мектеп вальсі. Иә, мектеп вальсі туралы әр жүрек түкпірінде жазылмаған бір-бір шығарма бар шығар. Бұл – мектеп қабырғасымен, дос-құрбылармен ғана қоштасу емес, іште бұғып жатқан мөлдір, алғашқы алақұйын сезімдермен де қоштасу.

Қорғанбек АМАНЖОЛ, «Егемен Қазақстан»

Қызғаныш деген қызыл ит

Заты адам баласымен бірге жасасып келе жатқан, көнермес те көгер­мес сезімдердің бірі – қызғаныш. Адам­ның көзіне шел қапта­та­тын қара қыз­ға­ныштардан кекшілдік пен күн­шілдік, бақас­тық пен бақталастық қоз­дап, неше түрлі қылмыстар жасалып жата­ты­ны да ешкімге құпия емес. 

Талғат СҮЙІНБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Алматының алмасы. Шырын қайда?..

Алматы жұрты күнде жауған жауын­мен, түнде ұрған суықпен жағаласып жүріп Алатаудың бөктеріндегі биылғы алма бақ гүл шашқан көркем шақтан көз жазып қалған сыңайлы. Содан ба екен, біреу «Биыл алма гүлдеді ме?» десе, біреу «Биыл өзі алма бола ма?» дейді қамығып. 

Қарашаш ТОҚСАНБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Рух көтерудің жолы

Кейінгі өскелең жас ұрпақты патриот­тық рухта қалай тәрбиелейміз, ертеңгі ел қорғар өрендеріміздің бойына отаншылдық пен патриотизмді, елге, жерге деген сүйіс­пен­шілік сезімін  қалыптастырып, келешекте ержүрек, батыл болып өсулері үшін не істеуіміз керек деп,  жастардың ертеңгі тағдыры мен таңдауына жиі бас ауыртып, жанымыздың жабырқап жататыны рас.

Қамбар Ахмет,

Каспий мен Қара теңіздерді жалғау кімге тиімді?

Мамырдың екінші онкүндігінде ақпарат һәм саясат алаңында қызу тал­қыланған тақырыптың бірі – Қазақ­стан Президенті Нұрсұлтан Назарбаевтың Каспий мен Қара теңіздің арасын жал­ғайтын «Еуразия» каналын салу жөніндегі пікірі болды. 

Тағы да оқу

Пікірлер(0)

Пікір қосу