Қазақ өнерінің елшісі

Егемен Қазақстан
30.11.2016 109
alan-boribaev Қазақтан шыққан Ш.Қажығалиев, Т.Әбдірашев, Н.Тілендиев секілді біртуар дирижерлардың ұлт аспаптар және симфониялық оркестрлерді қалай ойнатқаны әлі халық жадында. Еуропа мәдениетінен келген осы өнер іштей ұлт аспаптары, үрлемелі аспаптар, ішекті аспаптар, симфониялық оркестр дирижерлары деп сан салаға бөлінді. Кейінгі жас буын дирижерлардың жастар арасынан шыққан жарқын өкілдерінің бірі, Қазақстанның еңбек сіңірген өнер қайраткері Алан Бөрібаев. Ол Еуропаның ірі симяониялық оркестрлерін дирижерлап жүрген тұңғыш отандасымыз. Алан өз шығармашылығы арқылы Еуропаға Т.Қажығалиев, А.Жұбанов, Ғ.Жұбанова мен басқа да композиторлардың туындыларын белсенді насихаттаушы. Алан қазақ музыкасын әлемге насихаттауды өзінің азаматтық борышы санайды. Музыканттар отбасында дүниеге келген Аланның кәсіби жолда қалыптасуына бала кезінде ата-анасының қатаң қадағалап, оқуға көбірек назар аудартқаны көмектесті. Бүгінгі кәсіби диирижерлыққа өз әкесі, кәсіби виоленчельші Асқар қызығушылығын оятты. Аланның табиғи болмысы оған тек қана музыка әлемінде өмір сүру керектігін айтпай-ақ меңзеп тұратындай. Оркестрдің негізі скрипка аспабы боп табылатындықтан К.Бәйсейітова атындағы арнаулы мектеп скрипканы меңгерген Аланға оркестрді жеңіл игеру өте жақсы көмектесті. Ол 13 жасында неміс композиторы Р.Вагнердің «Тангейзер» операсының увертюрасын алғаш естігенде өзінің өнер жолын айқындап отырғанын білмеп еді. Осы кехден бастап Алан неміс музыкасына қызығушылық танытты, тіпті неміс тілін де үйренеді. Түптеп келгенде классикалық музыкаға тікелей апаратын жол – дирижерлық екенін түсінеді. Алан Асқарұлы алғаш рет пультқа 18 жасында тұрды. Бұл Италияда өткен Антонио Педротти дирижерлар конкурсында болып еді. Бұрын оркестрмен бірде бір рет жұмыс жасап көрмеген жас жігіт өзінің алғашқы оркестрімен бетпе-бет келді. Бойын жинап алып, Дворжактың «Серенадасын» дирижерлады. Бір қызығы, оны қазылар бағалап, дипломмен марапаттады. Ал, оның кәсіби дирижерлау жолындағы тұңғыш табысы Загреб қаласындағы Ловро фон Матачичи атындағы халықаралық конкурсынан бастау алды. Бұдан кейін Аланның халықаралық сайыстардағы жеңістері бірінен соң бірі жалғасын тапты. Құрманғазы атындағы Қазақ ұлттық консерваториясында скрипкада оқуды жалғастырып, онымен бірге дирижерлыққа профессор Т.Әбдірашевтің класында оқыды. Алан Бөрібаев студент кезінде-ақ Қарағанды филармониялық оркестрінің екінші дирижері мен Астана қаласындағы Қазақ ұлттық академиялық оркестрінің шақырылған дирижері қызметтерін атқарды. Қазақстандағы ең ірі оркестр ұжымдарында еңбек етті. Астана опера театрындағы еңбек жылдарында әр туындыны шығармашылықпен ізденіспен тыңдарманына ұсынуға тырысты. Итальян, француз, неміс, ағылшын тілдерін жетік білетін Алан жас болса да Мейнинген театрының (Германия) музыкалық жетекшісі болды. 2006-2012 жылдары қатарынан Норрчепинг (Швеция) және Брабант (Нидердандия) симфониялық (филармониялық) оркестрінің бас дирижері. 2010 жылдан бастап Жапония, Осака Japan Century Symphony Orchestra-ның шақырылған Бас дирижері қызметіне бір уақытта кірісіп, Ирландияның Радио және Телевидениесінің ұлттық симфониялық оркестрінің музыкалық жетекшісі болып қызмет атқарды. Бұған өте талғампаз Үлкен театр (Ресей) оркестрін қосыңыз. Жыл он екі ай гастрольде жұретін, еңбек жолы Еуропа симфониялық оркестрлерімен байланысты Аланның бос уақыты жоқ деуге болады. Өз кәсібіне адал, еңбекқор дирижер кезекті демалысын өткізуге барғанда да қолтығына партитурасын алып жүреді. Қолы қалт етсе әдеби кітап оқиды. Әр шығарманы ойнау алдында ол автордың өмірін, шығармашылық жолын, туындылар тарихын оқып, сонымен бірге композитордың жан дүниесіне үңіліп, тереңірек түсіну үшін басқа тұлғалармен жазысқан хаттарын да оқып ізденеді. Алан табысты дирижер үшін партитураны өте жақсы білумен қатар музыканттар алдындағы жауапкершілік, қазіргі кезде нарық пен маркетингті және демеушілермен қарым-қатынас жасай білуді де маңызды талап деп санайды. Яғни, «Бұл тұрғыдан дирижер ұйымдастырушы да бола білу керек», - деген пікірде. Бақыт ЖОЛДЫБАЙҚЫЗЫ
СОҢҒЫ ЖАҢАЛЫҚТАР

20.08.2018

Жамбылда 250-ге тарта адам донорға мұқтаж

20.08.2018

2019 жылға тегін дәрі-дәрмектерді сатып алу басталды

20.08.2018

Зарина Дияс АҚШ-тағы турнирдің финалына шықты

20.08.2018

Рауан Кенжеханұлы «Нұр Отан» партиясы Төрағасының Бірінші орынбасарының кеңесшісі болып тағайындалды

20.08.2018

Ел мен жерді қадірлеуді өнерімен ұқтырып жүрген Александр

20.08.2018

«Ы.Алтын­сарин – ұлы педагог, ағартушы» атты көрме өтті

20.08.2018

Аялдамадағы  үш  азамат (әңгіме)

20.08.2018

Шымкентте Шәмші әндері әуеледі

20.08.2018

Қызылордада суға батқан жігітті құтқарды

20.08.2018

Көк­­шетауда тұңғыш элек­трондық кітапхана-коворкинг орта­лығы қызмет көрсетеді

20.08.2018

«Реал Мадрид» Испания чемпионатын жеңіспен бастады

20.08.2018

«Kazakh Tourism ҰК» ел аумағындағы ең биік 20 шыңға арнайы экспедиция ұйымдастырады

20.08.2018

Жайылма елді мекені диқандарының өсіріп жатқан қарбызының даңқы өрлеп тұр

20.08.2018

Ақтауда үздік тауар өндірушілер анықталды

20.08.2018

Азиада аламаны басталды

20.08.2018

Кемпірбай сыйға кенде емес

20.08.2018

«Қазақ әдебиеті», 1961 жыл»

20.08.2018

Тәкен және күй өнері

20.08.2018

Қазақстанның танымалдығы арта түсті

20.08.2018

Баянауылда туризм қалай өрістемек?

ТАҒЫ ЖҮКТЕУ
КОЛУМНИСТЕР

Сейфолла ШАЙЫНҒАЗЫ, «Егемен Қазақстан»

Уикипедияның үйретері не?

Бүгінде адамдар қолдарына кітапты жиі ала бермейді. Оған себеп – интернет. Халық қажет деген мәліметтерді компью­терді ақтарып, уикипедиядан іздейді. Мұның өзі өскелең уақыттың талабы. Бі­­рақ сол ақпараттық технологияңыз уақыт­­тың талабымен үндескенімен, нақты ақпарат алып, тарихи шындыққа көз жет­кізгісі келген талғампаз адамдардың талабына сай келе бере ме? Міне, мәселенің осы жағына келгенде үлкен күмән туындай­тын тәрізді.

Қорғанбек АМАНЖОЛ, «Егемен Қазақстан»

Тілтолғақ пен тілтұтқа

Әлеуметтік желіден «Астана қаласы­ның қаракөз балдырғандары қазақша сөй­лемейтіні несі?» деген сыңайдағы сұрау­лы сөйлем, қобалжулы пікірді көзіміз шалып ойланып қалдық, қапаландық. 

Жылқыбай ЖАҒЫПАРҰЛЫ, «Егемен Қазақстан»

Ертеңгі ұрпақтың да еншісі бар

Қойнауы құт қазақ жері тәуел­сіз­дігі­міздің ширек ғасырдан асқан шежіресінде ел экономикасын тұралап қалу қасіретінен сақтап келеді. 

Қарашаш ТОҚСАНБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Мәдениетке мән берсек...

Үйіміздің жанындағы азық-түлік сататын дүңгіршекке соңғы кезде сатушы құтаймай-ақ қойды, жиі-жиі ауысады. Бұрын тіпті мұнда сатушы қыздардың Павлодардан қатынап істейтінін естіп-біліп жүретінбіз. «Екі апта Астанада сауда жасасақ, екі апта бала-шағамыздың қасында болғанға мәзбіз. Ауылдан қалаға қатынап істеудің азабы мен машақаты мұндайды бастан өткізген адамға ғана мәлім. 

Сейфолла ШАЙЫНҒАЗЫ, «Егемен Қазақстан»

«Арбамен қоянға жетер» күн қайда?

1998 жылы Kodak фирмасында 170 мың адам жұмыс істеген екен және әлем бойынша саудаланған фотоқағаздың 85 проценті дәл осы фирманың үлесіне тиген. Небәрі бірнеше жылдың ішінде олардың бизнес-моделі жойылып, фирма банкрот болған. Бұл нені білдіреді?

ҰҚСАС ЖАҢАЛЫҚТАР

Тағы да оқу

Пікірлер(0)

Пікір қосу