Су басқан жолдардың сұрауы жоқ па?

Павлодар облысы аумағын­да­ғы республикалық маңыздағы көлік жол­дарының ұзындығы 1510 шақырымды құрайды. Оның ішінде «Қазақкөлік жолы» Р­МК облыс филиалының к­ү­тіп ұс­тауы­­на тиісті жолдың ұзын­дығы 1143 ша­қырым.

11.04.2017 121

Ал рес­пуб­ли­ка­лық көлік жолдарын күтіп-ұстау «Қазақ­көлік жолы» меке­месі мен «ҚазАвтоЖол» ұлттық компа­ния­сы арасындағы шарттың негізінде жүзеге асырылады. Бұл мақсатқа өткен жылы 1 млрд 150 млн 756 мың 90 теңге бөлініпті.

Жалпы, айтар бір-ақ нәрсе бар: ол көктемде өңірдегі жүріп өтетін тас­қын судың зардабы. Жыл сайын рес­пуб­ликалық маңыздағы Қалқаман – Май­қайың – Баянауыл – Ульянов – Керней жолын су басады. Биыл да солай. Тағы да жолды су басты, тіпті төтенше жағ­дайлар департаментінің хабарына қара­ғанда, облыс әкімі Болат Бақауовтың өзі бүкіл комиссияны жинап, тасқын суда қалған осы жол бойына жедел жет­се керек. Жолды су басты дегеніңіз, қара­пайым халықтың күнделікті тыныс-тір­­ші­лігіне қиындық тудырып, облыс орта­лығы, аудан, ауылдармен байланыс үзілді деген сөз.

Екіншіден, «ҚазАвтоЖол» мекеме­сінің жергілікті филиалының хабарынша, республикалық маңыздағы Ленин – Ақсу – Көктөбе – Ақжар – Курчатов, Павлодар – Успенка ауданы – Ресей шекарасы жол­­дарында бір емес, бірнеше рет су жү­р­іп өткен. Облыстық төтенше жағ­­дай­­лар департаменті су тасқы­нының ал­дын алу және апаттық-құтқару шара­ларын тәулік бойы жүргізуде, жер­гілік­ті әкімдіктер суды сору, инертті материа­лдар және құм толтырылған қап­шық­тармен су жолын бөгеу бойынша жұмыс­тарды жүзеге асыруда деп отыр. Облыс орталығына қарасты бір ғана Жетекші ауылының аумағындағы суға тосқын жасау үшін 24 адам мен 8 техника жұмылдырылыпты.

Бір қызығы, тасқын су иек астына келіп тұрғанда, жол­дың бүлінген жерлерінде бәленбай техника, бәленбай жұмысшы күшін жұ­мылдырып, жөндеу жұмыстары жүр­гізілуде деп қанша қаражат шашып, шы­­ғын кеткенге налымай, бәрін жаса­дық деп қуана хабарлайды. Бұл жерде тен­дер «жеңімпазы» болар, бәлкім, Оң­­түс­тік Қазақстаннан, түркістандық «Ақжол» ЖШС-нің жұмысшылары, ма­­ман­­дары жұмыс істепті. Тасқын су­мен алысып, бұзылған учаскелерге су өткіз­­гіш құбырлар орнатыпты. Адам таңғал­ар­лық жағдай. Бұған дейін қайда жүрген?..

Павлодар – Баянауыл бағытындағы тасқын судан бұзылған автожолды бәрі жабылып жүріп, әйтеуір уақытша болса да жөндеген болып, тасқын қаупі азайды деп жатыр. Мысалы, облыстық төтенше жағдайлар департаменті Баян­ауылдың Бірлік ауылын басып өтетін республикалық маңызы бар Қалқаман – Керней автожолының 101 ша­қыры­мын­да 30 метрдей жолды су бұзып өтті. Тәулік бойы жұмыс жүргізіп, жол қайта қал­пына келтірілді. Ол жерде об­лыс­тық ТЖД жедел құтқару жасағы, өрт сөндіру, апаттық-құтқару жұмыстары мекемесі, аудандық төтенше жағдайлар бөлімінің мамандары жұмыс жүргізді деп хабар­лай­ды. Баянауыл ауданы бойын­ша Ульяновский – Керней – Қалқаман жолы­ның үш бірдей бөлігінде су басу оқиға­лары тіркелді. Жаңажолдағы Ескел­ді шатқалы, Торайғыров ауылдық окру­гіне қарасты Көкдомбақ ауылы­ның маңын­­дағы жолдар, Екібастұзға қарас­ты Бес­қауға ауылындағы жолдарда көлік байланысы шектелді. Бұл аумақта 39 маман мен 14 бірлік техника жұмыс жүр­­гізіпті. Тіпті, Майқайың кентінен Баян­­ауыл ауылына қарай тұрғындарды қа­йық­­тармен алып шыққан.

Айтпақшы, Ақсу – Дегелең бойын­дағы темір жолды су басқаны, по­йыз­дардың уақытша Ресей жолына қосылғаны да осы республикалық ма­ңыздағы Ленин – Ақсу – Көктөбе – А­қжар – Курчатов бағытындағы жолды су басуының салдары.

Жыл сайын су өтінде қалатын рес­пуб­­ликалық жолдарға жауаптыларға жауап­кершілік жүктеп, олар заң алдында қашан жауап береді деген заңды сұрақ­тар туындайды. Жылда жабулы қазан жабулы күйінде қала берді. Облыстық про­куратураның бірінші басқармасының бастығы Саят Әбділмановтың айтуын­ша, бұл жолдар мемлекеттік мекеме­лер­­дің құзырында. Алайда, оларда жол­дар­ды күтіп-ұстауға техника жет­кілік­сіз. Ин­вес­тициялар және даму министрлігі­нің рес­публикалық маңызы бар жолдарды жеке кәсіпкерлерге беруді ұсынғаны ойлантады. Техника жеткіліксіз деген сылтау сияқты. Ал жолдарды күтіп-ұстау­ға өткен жылы 1 млрд 150 млн 756 мың 90 теңге бөлініпті. Халық болса, тасқын сумен алысып, көрші ауылға қайықпен жүзіп баруға мәжбүр.

Өңірдегі республикалық маңызы бар жолдардағы учаскелер шарт бо­йын­ша «Uniserv» ЖШС,  «Дена Рахсаз Кон­тракшн» АҚ ЗТ,  «АҚ-ЖОЛ» ЖШС,  «Автодорсервис» ЖШС, «АБК Автодор НС» ЖШС және «Павлодаржол­дары» ЖШС сияқты мердігерлерге бекі­тіл­ген. Бірақ, республикалық көлік жол­дарын күтіп-ұстау нарығы мемлекет­тік кәсіпорындар монополиясында екенін, ресурстар жетпеген кезде олар қоғам­ның қажетті­лігін қанағаттандырмайты­нын, жол қозғалысына қатысушыларды сапалы қауіпсіз жолдармен қамтамасыз етпей­тінін прокурорлық тексеру барысы көрсеткен. Және республикалық көлік жол­­дарын күтіп-ұстауға бизнес-қауым­дас­­тығының қатысуы да көзделмеген. Осы­ған байланысты, «ҚазАвтоЖол» ұлт­тық компаниясы» АҚ жергілікті фи­лиа­лы­ның әрекетсіздігі, міндеттерін сапа­сыз орындауы, жауапкершілікке тар­тыл­маулары бүкіл өңір тұрғындары тара­пы­нан наразылық тудыруда.

Тасқын су келмей тұрып біз неге ал­дын ала осылай жедел жұмыс жаса­май­мыз?

Фарида БЫҚАЙ,

«Егемен Қазақстан»

Павлодар облысы


КОЛУМНИСТЕР

Гүлзейнеп Сәдірқызы,

Ең ауыр күнә

Ана құрсағындағы шара­на­ның 18 күнде жүрегі соғып, 8 апта­да айналасындағы тір­ші­л­ікті се­зе бастайды екен. Ал 12 апта­да саусағын сорып, ба­сын қимылдатады. Міне, сол кеу­де­сі­не жан бітіп, адам кейпіне келген шақалақ өзіне келе жатқан қау­іпті, жасалатын қиянатты сез­генде жиырылып қарсылық көр­сететін көрінеді. Демек, әйел ағ­­засында жүріп жатқан табиғи қа­лыпты күшпен бұзып, баланы жасанды жолмен алдыртып тас­тау әйел үшін құдай алдында күнә, адам алдында қылмыс де­се де болғандай. Өйткені, Ис­лам дінінде кісі өлтіру ең ауыр кү­нә болып есептеледі. Ал ана құр­са­ғындағы кеудесінде жаны бар шарананы кесіп, бөлшектеп алып тастау ауыр күнәға жатпай ма?..

Самат МҰСА, «Егемен Қазақстан»

Ұлттарды ұйыстырудың ұтымды үлгісі

1995 жылғы 1 наурызда Мемле­кет басшысы Нұрсұлтан Назарбаев Қазақстан халқы Ассамблеясын құру туралы Жарлыққа қол қойды. Сөйтіп, Президент жанынан басты міндеті мемлекет пен азаматтық қоғам институттары арасындағы әріптестік негізінде этностар мүдделерін қорғауды қамтамасыз ету, тиімді этносаралық іс-қимыл жүргізу, біртұтас саяси, құқықтық, мәдени орта қалыптастыру болып белгіленген жаңа консультативті-кеңесші орган құрылды.

Айбын ШАҒАЛАҚ, "Егемен Қазақстан"

​Елбасы һәм елдік жобалар

Ғасырға бергісіз осы 25 жылдың ішінде біз санамыздағы «сарысулардан» арылып, еңсемізді тіктедік, елдігіміздің іргесін бекіттік. Отарлық саясат құрдымға жібергісі келген ұлттық құндылықтарымызбен қау­ыштық. Дініміз бен діліміз қайта жаң­ғырды. Тағдыр жазуымен түрлі кезеңдерде киелі Қазақ жеріне келіп тұрақтаған ұлыстардың ынтымақ-бір­лігі нығайып, біртұтас халық ретінде қалыптасуға бет алды. Оның бүгінгі айқын көрінісі – Елбасының Мәңгілік Ел идеясының Қазақстан қоғамы тарапынан дұрыс қабылдануы және осы мұрат жолында ұйыса бастауы.

Қорғанбек АМАНЖОЛ, «Егемен Қазақстан»

​Тарих кені – туған жер

«Қазағымның көп тарихы Көк­шеде, қаланып тұр Оқжетпестей текшеге»... Осыдан біраз жылдар бұ­рынғы бір өлеңімізде осылай деп­піз. Шын мәнінде де Көкшетау халқымыздың кенен тарихы қат­пар­ланған қасиетті жерлерінің қа­тарынан ойып тұрып орын алатынына сөз бар ма?

Алдан СМАЙЫЛ, жазушы, Мемлекеттік сыйлықтың лауреаты

​Ұлтты танып болдық па?

Өткен 25 жылдың ішінде дамыған елдердің үлгісінде технологиялық трансфертті жүзеге асырдық. Алыс-жақын мемлекеттермен экономикалық қарым-қатынастарды реттедік. Осы үдерістерді қорытындылаған ғылыми орталықтар Қазақстанда экономиканы нарыққа көшіру үрдісі аяқталды деп отыр. Яғни, ендігі кезекте әлеуметтік-рухани, адами-шығармашылық мұрат­тарды сол экономика арқылы баянды етуді шұғыл қолға алу керек.

Пікірлер(0)

Пікір қосу