Су басқан жолдардың сұрауы жоқ па?

Павлодар облысы аумағын­да­ғы республикалық маңыздағы көлік жол­дарының ұзындығы 1510 шақырымды құрайды. Оның ішінде «Қазақкөлік жолы» Р­МК облыс филиалының к­ү­тіп ұс­тауы­­на тиісті жолдың ұзын­дығы 1143 ша­қырым.
Егемен Қазақстан
11.04.2017 716

Ал рес­пуб­ли­ка­лық көлік жолдарын күтіп-ұстау «Қазақ­көлік жолы» меке­месі мен «ҚазАвтоЖол» ұлттық компа­ния­сы арасындағы шарттың негізінде жүзеге асырылады. Бұл мақсатқа өткен жылы 1 млрд 150 млн 756 мың 90 теңге бөлініпті.

Жалпы, айтар бір-ақ нәрсе бар: ол көктемде өңірдегі жүріп өтетін тас­қын судың зардабы. Жыл сайын рес­пуб­ликалық маңыздағы Қалқаман – Май­қайың – Баянауыл – Ульянов – Керней жолын су басады. Биыл да солай. Тағы да жолды су басты, тіпті төтенше жағ­дайлар департаментінің хабарына қара­ғанда, облыс әкімі Болат Бақауовтың өзі бүкіл комиссияны жинап, тасқын суда қалған осы жол бойына жедел жет­се керек. Жолды су басты дегеніңіз, қара­пайым халықтың күнделікті тыныс-тір­­ші­лігіне қиындық тудырып, облыс орта­лығы, аудан, ауылдармен байланыс үзілді деген сөз.

Екіншіден, «ҚазАвтоЖол» мекеме­сінің жергілікті филиалының хабарынша, республикалық маңыздағы Ленин – Ақсу – Көктөбе – Ақжар – Курчатов, Павлодар – Успенка ауданы – Ресей шекарасы жол­­дарында бір емес, бірнеше рет су жү­р­іп өткен. Облыстық төтенше жағ­­дай­­лар департаменті су тасқы­нының ал­дын алу және апаттық-құтқару шара­ларын тәулік бойы жүргізуде, жер­гілік­ті әкімдіктер суды сору, инертті материа­лдар және құм толтырылған қап­шық­тармен су жолын бөгеу бойынша жұмыс­тарды жүзеге асыруда деп отыр. Облыс орталығына қарасты бір ғана Жетекші ауылының аумағындағы суға тосқын жасау үшін 24 адам мен 8 техника жұмылдырылыпты.

Бір қызығы, тасқын су иек астына келіп тұрғанда, жол­дың бүлінген жерлерінде бәленбай техника, бәленбай жұмысшы күшін жұ­мылдырып, жөндеу жұмыстары жүр­гізілуде деп қанша қаражат шашып, шы­­ғын кеткенге налымай, бәрін жаса­дық деп қуана хабарлайды. Бұл жерде тен­дер «жеңімпазы» болар, бәлкім, Оң­­түс­тік Қазақстаннан, түркістандық «Ақжол» ЖШС-нің жұмысшылары, ма­­ман­­дары жұмыс істепті. Тасқын су­мен алысып, бұзылған учаскелерге су өткіз­­гіш құбырлар орнатыпты. Адам таңғал­ар­лық жағдай. Бұған дейін қайда жүрген?..

Павлодар – Баянауыл бағытындағы тасқын судан бұзылған автожолды бәрі жабылып жүріп, әйтеуір уақытша болса да жөндеген болып, тасқын қаупі азайды деп жатыр. Мысалы, облыстық төтенше жағдайлар департаменті Баян­ауылдың Бірлік ауылын басып өтетін республикалық маңызы бар Қалқаман – Керней автожолының 101 ша­қыры­мын­да 30 метрдей жолды су бұзып өтті. Тәулік бойы жұмыс жүргізіп, жол қайта қал­пына келтірілді. Ол жерде об­лыс­тық ТЖД жедел құтқару жасағы, өрт сөндіру, апаттық-құтқару жұмыстары мекемесі, аудандық төтенше жағдайлар бөлімінің мамандары жұмыс жүргізді деп хабар­лай­ды. Баянауыл ауданы бойын­ша Ульяновский – Керней – Қалқаман жолы­ның үш бірдей бөлігінде су басу оқиға­лары тіркелді. Жаңажолдағы Ескел­ді шатқалы, Торайғыров ауылдық окру­гіне қарасты Көкдомбақ ауылы­ның маңын­­дағы жолдар, Екібастұзға қарас­ты Бес­қауға ауылындағы жолдарда көлік байланысы шектелді. Бұл аумақта 39 маман мен 14 бірлік техника жұмыс жүр­­гізіпті. Тіпті, Майқайың кентінен Баян­­ауыл ауылына қарай тұрғындарды қа­йық­­тармен алып шыққан.

Айтпақшы, Ақсу – Дегелең бойын­дағы темір жолды су басқаны, по­йыз­дардың уақытша Ресей жолына қосылғаны да осы республикалық ма­ңыздағы Ленин – Ақсу – Көктөбе – А­қжар – Курчатов бағытындағы жолды су басуының салдары.

Жыл сайын су өтінде қалатын рес­пуб­­ликалық жолдарға жауаптыларға жауап­кершілік жүктеп, олар заң алдында қашан жауап береді деген заңды сұрақ­тар туындайды. Жылда жабулы қазан жабулы күйінде қала берді. Облыстық про­куратураның бірінші басқармасының бастығы Саят Әбділмановтың айтуын­ша, бұл жолдар мемлекеттік мекеме­лер­­дің құзырында. Алайда, оларда жол­дар­ды күтіп-ұстауға техника жет­кілік­сіз. Ин­вес­тициялар және даму министрлігі­нің рес­публикалық маңызы бар жолдарды жеке кәсіпкерлерге беруді ұсынғаны ойлантады. Техника жеткіліксіз деген сылтау сияқты. Ал жолдарды күтіп-ұстау­ға өткен жылы 1 млрд 150 млн 756 мың 90 теңге бөлініпті. Халық болса, тасқын сумен алысып, көрші ауылға қайықпен жүзіп баруға мәжбүр.

Өңірдегі республикалық маңызы бар жолдардағы учаскелер шарт бо­йын­ша «Uniserv» ЖШС,  «Дена Рахсаз Кон­тракшн» АҚ ЗТ,  «АҚ-ЖОЛ» ЖШС,  «Автодорсервис» ЖШС, «АБК Автодор НС» ЖШС және «Павлодаржол­дары» ЖШС сияқты мердігерлерге бекі­тіл­ген. Бірақ, республикалық көлік жол­дарын күтіп-ұстау нарығы мемлекет­тік кәсіпорындар монополиясында екенін, ресурстар жетпеген кезде олар қоғам­ның қажетті­лігін қанағаттандырмайты­нын, жол қозғалысына қатысушыларды сапалы қауіпсіз жолдармен қамтамасыз етпей­тінін прокурорлық тексеру барысы көрсеткен. Және республикалық көлік жол­­дарын күтіп-ұстауға бизнес-қауым­дас­­тығының қатысуы да көзделмеген. Осы­ған байланысты, «ҚазАвтоЖол» ұлт­тық компаниясы» АҚ жергілікті фи­лиа­лы­ның әрекетсіздігі, міндеттерін сапа­сыз орындауы, жауапкершілікке тар­тыл­маулары бүкіл өңір тұрғындары тара­пы­нан наразылық тудыруда.

Тасқын су келмей тұрып біз неге ал­дын ала осылай жедел жұмыс жаса­май­мыз?

Фарида БЫҚАЙ,

«Егемен Қазақстан»

Павлодар облысы


СОҢҒЫ ЖАҢАЛЫҚТАР

22.04.2018

Алматыда дәстүрлі қайырымдылық марафон өтуде

22.04.2018

Астанадағы сенбілікке 140 мыңнан астам қалалық қатысты

22.04.2018

Қостанайда мемлекеттік қызмет аллеясы болады

22.04.2018

Мақтарал аудандарында абаттандыру жұмыстары жүріп жатыр

22.04.2018

Қостанайда болашақ жаңа қаланы дамыту ісі қаралды

22.04.2018

Оралда өрт қауіпсіздігін сақтамаған ойын-сауық және сауда орталығы бір айға жабылды

22.04.2018

Қостанай облысында 21-ші цифрлы  технологиялық IT кабинет ашылды

20.04.2018

«Smart Zholy» бағдарламасының үздік стартап жобалары анықталды

20.04.2018

23-26 мамыр күндері Астанада «KADEX - 2018» көрмесі өтеді

20.04.2018

Денсаулық сақтау министрі Орал қаласында

20.04.2018

Заңнамаға архив ісі мәселелері бойынша өзгерістер қаралды

20.04.2018

Дубайдағы инвестициялық кездесуде ОҚО-ның инвестициялық өсу драйвері зерттелді

20.04.2018

Ақтөбеде зиянды қалдықтар тасқыны толастар емес

20.04.2018

ТҮРКСОЙ Шыңғыс Айтматов жылын ашты

20.04.2018

Арсен Венгер «Арсеналдан» кететін болды

20.04.2018

Алматы облысында тау жыныстарының қозғалуы тіркелді

20.04.2018

Петропавлда спорт колледжі ашылады

20.04.2018

Алматыда Парламент Мәжілісінің депутаттары жатақханаларды аралады

20.04.2018

Алдағы демалыс күндері ауа райы қандай болады?

20.04.2018

Солтүстік Қазақстанның жас суретшілері халықаралық байқауда топ жарды

ТАҒЫ ЖҮКТЕУ
КОЛУМНИСТЕР

Қорғанбек АМАНЖОЛ, «Егемен Қазақстан»

Кісілік әліппесі

Жер бетінде сонау да сонау көз жеткісіз, көңіл сенгісіз небір ықылымдардан бері жасап келе жатқан заты адам баласының ең зарлы мақсаты не десе, ол – адам болу дер едік. Түр-сипатыңмен, тәніңмен ғана емес, жаныңмен, алпыс екі тамырыңдағы қаныңмен, бүкіл болмыс-бітіміңмен. 

Сейфолла ШАЙЫНҒАЗЫ, «Егемен Қазақстан»

Ауылдарды сақтаудың амалы қайсы?

Ауыл халқы азайып барады. Неге? Ешкім­ге ештеңенің керегі жоқ болып кеткен бүгінгідей заманда ол жағын ойлап бас қатырып жатқан да бірде-бір жан жоқ. Бар айтатын уәждері – урбанизация. Бір есептен ол да дұрыс шығар. Қалаларға қарай жа­қындаса ауыл қазақтары да өркениетті өмір­ге араласады, өзгелермен бірге қазіргі за­ман­­ның игіліктеріне ортақтасады. Бірақ... 

Жақсыбай САМРАТ, «Егемен Қазақстан»

Қайырымдылық көмектің қайыры болады

Табиғат апатына немесе соғыс, қарулы қақтығыс салдарынан күйзеліске ұшырап, аштыққа, босқыншылыққа тап болған елдерге қайырымдылық көмек көрсету – халықаралық қоғамдастықтың игі шарала­ры­ның бірі. БҰҰ-ның Халықаралық соты ондай көмектердің азық-түлік, киім, дәрі-дәрмек түрінде болуын, қару-жарақ түрінде берілмеуін қатаң бекіткен.

Бақытгүл САЛЫХОВА, педагогика ғылымдарының кандидаты

Тағам сыры: аурудың алдын алу мүмкін бе?

«Ас – адамның арқауы» деп кішкен­тай­ымнан естіп өскен адам ретінде, та­мақ жемесе адамның күші болмайды, жұ­мыс істеуге, өмір сүруге энергиясы жетпейді деп ойлайтынмын.  Бірақ ас­тың да асы бар, оның пайдасы мен зияны туралы шы­найы да, өтірік те, ойдан құрас­ты­рыл­ған да әңгімелерді көп естіп, кейде білмегендіктен сеніп те қалып жүреміз.

Талғат СҮЙІНБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Алматы: Шағын ауданның астарлы ақиқаты

Алматыда аты жоқ, бірақ, нөмір­­­лен­­ген 12 шағын аудан бар. Шын­туай­­тында, олар 12 емес, барлығын қос­­қанда – 13. Қала сәулетіне билік жүр­гізуші партия қызметкерлері, сірә, жобалау үстінде «шайтанның 12-сін» сес­ көрген-ау, ақырғы шағын ауданды – 10 «А» деп белгілепті. 

Тағы да оқу

Пікірлер(0)

Пікір қосу