Ұстаз әлеуеті һәм бәсекеге қабілетті шәкірт

Мен еліміздің бас газетін қалт жібермей оқып отырамын. Әсі­ре­се, соңғы кездері газет беттерінде «Тәлім», «Білім» айдарымен жарық көріп тұратын мақалалар, пікірлесулер, ойласулар ме­н­ің ұстаз ретінде көкейімде жүрген ойларыма түрткі болды.
Егемен Қазақстан
29.03.2017 3264

Бү­гінде жас ұрпаққа жаңаша білім беру, ұлттық тәрбие үрдісі, ғы­лым саласы қоғамымыздағы ең өзекті мәселеге айналып отыр. Ұстаздар мен тәрбиешілер, тіпті, кітапханашылар да өз ой-пікірлерімен сіздер арқылы көпшілікпен бөлісу мүмкіндігіне қол жеткізді. Әрине, бұл өте қуанарлық жағдай.

«Тә­лім» бетінде мақтааралдық әріптесім Махамбет Са­пар­мұ­ратов айтқандай, мен де «Қызыл кітапқа» кірудің аз-ақ ал­дын­да тұрған санаулы ұстаз ер-азаматтардың бі­рімін. Сон­дық­тан, елімнің азаматы, ұстазы ретінде ой-пікірімді білдірсем деп едім.

Ғылым мен білім, ұлт­тық тәрбие мәселесі қай кезеңде де қоғамдық да­мудың алғышартындай. Әр ел өз жүгін өзі көтеріп б­а­­ра жатқан дәу­­ір­де тәуел­сіз­­діктің жаңа мүм­­кін­­дік­те­рін тиімді пайдаланып, ұр­­­паққа дұрыс бағыт-бағ­дар беру – маңызды мәселе. Елі­міздің дамуымен өркениетке қол жеткізуінің жал­­ғыз жолы – ұлт бо­лашағын ұлт­тық тәрбие және жа­ңашыл білім нә­­рімен сусындату. Бұл өздігінен ше­­­шіле қоймасы белгілі.

«Бір жылдығын ойлаған күріш өсіреді, он жылдығын ойлаған тал егеді, ал жүз жылдығын ойлаған өне­гелі ұрпақ тәрбиелейді», деп дана халық бекер айтпаған. Елу, жүз жыл өткеннен кейін ұр­­пақ­та­­рымызды нендей күйде, қан­дай кейіпте көреміз, олар кім бо­­­­­лып өмір сүреді, қай тілде сө­й­­­­­­­­л­ейді, кімнің ұрпақтары­мыз деп мақтанады?.. Міне, саналы­ аз­­а­­­­­мат­ты осындай сұрақтар ма­­­­за­­­ла­са таң қалмаймыз. Кө­ке­й­­кес­­­­ті сұрақтардың түй­­­інін тар­қа­­­татын бір ғана тұлға бар. Ол кә­­­сібін жан-жақты мең­гер­ген, қыз­­­­метіне адал, ұрпақ ті­­­леуқоры, дү­­­­ниетанымы жоғары, ар-иман би­­і­­гін аласартпаған ұлы мәртебелі Ұс­­­таз! Оқушы жү­ре­гіне ізгілікті, мей­­­­ірімділікті, ада­м­гер­ші­лікті сі­ңі­­ретін парасат иесі – мұғалім ғана жау­­апты сәтте өз сөзін ісімен дә­лел­деп бере алады.

Білікті мұғалім қайдан шы­ға­ды? Бүгінгі мұғалім біліктілігі өз ма­­мандығын ғылыми тұрғыда терең иге­­ргендігімен, өз жұмысын жақсы білетіндігімен және де әр сабағын тәуелсіздік тарихымен ұтымды ұштастыра алатындығымен тығыз байланысты. Мұғалім мәртебесі педагогикалық тынымсыз ізденіс, еңбекқорлық арқылы оқушының санасына, қиял әлеміне серпін, күш-жігер ұялата алуымен де ма­ңызды. Жаңа көзқарас, соны пікір оқу­шыны алға жетелейді, ойын шың­дайды, қиялын ұштайды.

Сабақ барысындағы әр жа­ңа­лық, қисынды ой-пі­кір, қызықты сұх­­­бат оқушы ой-өрісімен үй­ле­с­-

се, үн­дессе, сеніміне ие бол­са, он­дай ұстаз-мұғалім өз ісі­нің хас ше­­бері. Сабақ барысында оқушы қа­былдауына жеңіл, түсінікті, сыйым­ды ақпарат жүктеп, өзіндік ой-пікірін, сыни көзқарасын жетілдіру, да­мыту басты мақсат. Шәкіртіңіз сіз­­дің ақпараттарыңызға өзіндік ой ай­­та алса, сыни көзқарасын білдіре ал­са, ғылыми қисынды түсінігін дә­­л­елдей алса бәсекеге қабілетті тұл­­ға болып шығуына сеніммен қа­рауға болады. Бәсекеге қа­білетті шә­кірт шығу үшін мұ­ғалімнің өзі білім бәсекесінде ал­да болып, шы­ғар­машылық мүм­кіндіктерін заман талаптарымен ұштастырып, тиім­ді пайдалана білуі қажет. Ин­теллектуалдық білімін, қа­рым-­қа­­­білет әлеуетін пе­да­го­гикамен үй­лестіріп, шен­дес­­тіріп отырса, мұ­ғалім ұтады.

Бүгінде өміріміз ақпараттық тех­­нологияларға тәуелді. Жылдам жет­кізу, жыл­дам қабылдау, жылдам ойлау, қысқа шолу, қысқа қай­ыр­у бе­лең алып барады. Жастар са­­на­сы, ойы, түсінік-пайымы осыған қарай бет ал­ға­ны қа­шан?.. Соның салдарынан оқу­шыларымызға тағат тауып, төзімділік танытып, бір көркем шығарманы үйде немесе мектеп кітапханасында толық оқытып шығу мүмкіндігінен айырылып қалғандаймыз. Бәріне себеп – сол баяғы уақыт тапшылығы,  оқушыларға қойылатын мек­теп­тегі пәндік талаптар мен мін­деттердің шектен тыс көбеюі. Әй­теуір, бас­қа­­сына уақыт табылса да, рухани же­тілудің көзі – кітап оқу­да оқу­шы­лар әдеттерінше «жыл­дам» бола ал­май отыр.

Ғасырымыз білімі мен ғылымы оз­ған жұрттарға көп мүмкіндіктер бе­ріп отыр. Ғылым да, білім де жал­пыадамзаттық ортақ бай­лы­ғы­­мыз. Сондықтан, ғылымды игеру мен білімді жетілдіру, ұрпақ игі­лі­г­іне мейлінше пайдалану саналы қоғамның, өресі биік аза­мат­тың құндылығына ай­налуы тиіс. Ел­басының «ХХІ ға­сырда біл­імін да­мыта алмаған ел­дің ты­ғы­рыққа тірелері анық», деп ай­т­қан пікірі өте орынды.

Кемел келешегіміз – ұр­па­ғы­мыз­дың тәрбиелік мәдениеті, бі­лім алуы мен ғылымды қалай иге­руіне байланысты. Біз ХХІ ға­сыр­дағы жаһанданудың ең қиын ке­зеңіне аяқ бастық. Жаһандануға шы­дас беру – ұлттық болмыс-бі­тімі тұтасқан, таным-түсінігі берік, білім мен ғылым, даму жолын дұ­рыс таңдаған елдің ғана қо­лынан ке­леді.

Болашағымыз бі­лік­тілік әлеуеті зор педагог пен жігерлі жас­тар­дың қолында. Бәсекеге қа­бі­лет­ті ұ­с­таздан бәсекеге қабілетті шә­кі­рт тәр­бие­ле­ніп шығатыны кү­мә­н­сіз. Сондықтан, бай­ыр­ғы берекеміз қайта ора­­­лып, мем­ле­кет пен қоғам ал­дын­­дағы абырой-бе­­деліміз қайта жаң­­ғырса екен деген тілегім бар. Бі­лімге болысқан, ақыл­ға то­лыс­қан, жақсылыққа жуыс­қан  ұстазға қашанда қам­қорлық пен қолдау қажет.

Арман Нәдірбаев, 

Сарыкемер ауылы

Н.Киікбаев атындағы мектеп-гимназияның қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі

Жамбыл облысы

Байзақ ауданы




СОҢҒЫ ЖАҢАЛЫҚТАР

22.04.2018

Мектеп оқушылары «Егеменде» болды

22.04.2018

Бақытжан Сағынтаев Қырғызстанның жаңа тағайындалған премьер-министрімен телефонда сөйлесті

22.04.2018

Астанада тұрғын үйлерді басқарудың онлайн–жүйесі әзірленуде

22.04.2018

Оралда төртінші мәрте «Ашық әкімдік» шарасы өтті

22.04.2018

Алматыда дәстүрлі қайырымдылық марафон өтуде

22.04.2018

Әзербайжан парламенті елдің жаңа үкімет басшысын бекітті

22.04.2018

Астанадағы сенбілікке 140 мыңнан астам қалалық қатысты

22.04.2018

Қостанайда мемлекеттік қызмет аллеясы болады

22.04.2018

Мақтарал аудандарында абаттандыру жұмыстары жүріп жатыр

22.04.2018

Қостанайда болашақ жаңа қаланы дамыту ісі қаралды

22.04.2018

Оралда өрт қауіпсіздігін сақтамаған ойын-сауық және сауда орталығы бір айға жабылды

22.04.2018

Қостанай облысында 21-ші цифрлы  технологиялық IT кабинет ашылды

22.04.2018

Қырғызстанда жаңа премьер-министр сайланды 

20.04.2018

«Smart Zholy» бағдарламасының үздік стартап жобалары анықталды

20.04.2018

23-26 мамыр күндері Астанада «KADEX - 2018» көрмесі өтеді

20.04.2018

Денсаулық сақтау министрі Орал қаласында

20.04.2018

Заңнамаға архив ісі мәселелері бойынша өзгерістер қаралды

20.04.2018

Дубайдағы инвестициялық кездесуде ОҚО-ның инвестициялық өсу драйвері зерттелді

20.04.2018

Ақтөбеде зиянды қалдықтар тасқыны толастар емес

20.04.2018

ТҮРКСОЙ Шыңғыс Айтматов жылын ашты

ТАҒЫ ЖҮКТЕУ
КОЛУМНИСТЕР

Қорғанбек АМАНЖОЛ, «Егемен Қазақстан»

Кісілік әліппесі

Жер бетінде сонау да сонау көз жеткісіз, көңіл сенгісіз небір ықылымдардан бері жасап келе жатқан заты адам баласының ең зарлы мақсаты не десе, ол – адам болу дер едік. Түр-сипатыңмен, тәніңмен ғана емес, жаныңмен, алпыс екі тамырыңдағы қаныңмен, бүкіл болмыс-бітіміңмен. 

Сейфолла ШАЙЫНҒАЗЫ, «Егемен Қазақстан»

Ауылдарды сақтаудың амалы қайсы?

Ауыл халқы азайып барады. Неге? Ешкім­ге ештеңенің керегі жоқ болып кеткен бүгінгідей заманда ол жағын ойлап бас қатырып жатқан да бірде-бір жан жоқ. Бар айтатын уәждері – урбанизация. Бір есептен ол да дұрыс шығар. Қалаларға қарай жа­қындаса ауыл қазақтары да өркениетті өмір­ге араласады, өзгелермен бірге қазіргі за­ман­­ның игіліктеріне ортақтасады. Бірақ... 

Жақсыбай САМРАТ, «Егемен Қазақстан»

Қайырымдылық көмектің қайыры болады

Табиғат апатына немесе соғыс, қарулы қақтығыс салдарынан күйзеліске ұшырап, аштыққа, босқыншылыққа тап болған елдерге қайырымдылық көмек көрсету – халықаралық қоғамдастықтың игі шарала­ры­ның бірі. БҰҰ-ның Халықаралық соты ондай көмектердің азық-түлік, киім, дәрі-дәрмек түрінде болуын, қару-жарақ түрінде берілмеуін қатаң бекіткен.

Бақытгүл САЛЫХОВА, педагогика ғылымдарының кандидаты

Тағам сыры: аурудың алдын алу мүмкін бе?

«Ас – адамның арқауы» деп кішкен­тай­ымнан естіп өскен адам ретінде, та­мақ жемесе адамның күші болмайды, жұ­мыс істеуге, өмір сүруге энергиясы жетпейді деп ойлайтынмын.  Бірақ ас­тың да асы бар, оның пайдасы мен зияны туралы шы­найы да, өтірік те, ойдан құрас­ты­рыл­ған да әңгімелерді көп естіп, кейде білмегендіктен сеніп те қалып жүреміз.

Талғат СҮЙІНБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Алматы: Шағын ауданның астарлы ақиқаты

Алматыда аты жоқ, бірақ, нөмір­­­лен­­ген 12 шағын аудан бар. Шын­туай­­тында, олар 12 емес, барлығын қос­­қанда – 13. Қала сәулетіне билік жүр­гізуші партия қызметкерлері, сірә, жобалау үстінде «шайтанның 12-сін» сес­ көрген-ау, ақырғы шағын ауданды – 10 «А» деп белгілепті. 

Тағы да оқу

Пікірлер(0)

Пікір қосу