Жат ағымның көксегені – іріткі салу

Әлемдік қоғамдастық Қазақ­станды ынтымақ пен бір­лікті ту еткен ел ретінде құр­меттейді. Бұл, біріншіден, хал­қы­мыз­дың татулық, дос­тық, тыныш­тық сынды қа­сиет­ті ұғым­дардың мәнін, қаді­рін терең түсініп, оны қастер­лей білуінің жемісі.
Егемен Қазақстан
07.08.2017 1090
2

Біз бір үзім нан үшін босқынға айналған халықтардың өмірінен сабақ алсақ, ел тыныштығы мен тәуелсіздігімізден артық бай­л­ық жоқ екеніне көзіміз жете түсе­ді. Бү­гін­де әлем экономикалық қана емес, рухани дағдарысқа да ұшы­рау­­да. Діни дүрдараздықтар мен ұлт­­ара­­лық жанжалдар дөңгеленген дү­ние­ні жағадан алып тұр. Сон­дық­тан елі­мізде төзімділік пен өзара се­нім­ді одан әрі нығайтып, қоғамда ізгі­­лік­ті кеңінен насихаттау аса маңызды.
Елімізде қандай да бір ресми немесе міндетті діннің жоқты­ғын Қазақ­стандағы мемлекет­тік-кон­фес­сиялық қарым-қа­ты­настың бас­ты сипаттамасы ретінде анық­тауға болады. Бұл еліміздің ар-ождан және діни сенім бостандығын мо­йындай­тындығын және оның қор­ғалуын қамтамасыз ететіндігін, аза­мат­тардың өз еркімен және қан­дай да бір мәжбүрлеусіз дінге қаты­насын анықтай алатынын немесе өзін қандай да бір дінмен байланыстырмай және белгілі бір діни инс­титуттарға жүгінбей-ақ өмір сүре алатындығын білдіреді.
Мемлекет пен дін арасын­дағы қарым-қатынасты ұйым­дас­тырудың осындай тәсілі елі­­мізде мәде­ни және дүние­таным­­дық саналуан­ды­лық пен плюрализмнің орнығуы­на жағдай жасап отырған көп этнос­ты және көп конфессиялы Қазақ­стан­ның үйлесімді даму мақсатына толық­қанды сәйкес келеді.
Дін істері және азаматтық қо­ғам министрі Н.Ермекбаевтың ха­лық­қа есеп беру жиынында кел­­тір­­­ген мәліметтеріне сү­йенсек, қазір­­гі күнде елімізде 18 кон­фессия тір­­келген. Қазақ­стан­дықтардың 15 па­йызы діндар адамдар болса, 75 пайы­зы Құдайға сенеді, деген­­мен олар діни жоралғыларды тұрақ­ты орындамай­ды және діни бір­лес­тіктер қызметіне тартыл­маған. Ал өздерін атеист немесе агностик санау­шылар саны шамамен 10 пайызды құрайды.
Бүгінде қоғамды алаңдатып, мә­селе туындатып отырған жат ағым­да­р­дың әрекеті кез кел­ген аза­мат­ты ой­ландырмай қой­майды. Осы ба­ғыт­тағы кей­бір келеңсіз істер қоғам­дық мәселе­лерді өршітіп отыр. Мәсе­лен, қазіргі кезде халық ішін­­де үрей тудырып, сананы тұм­­шалауға күш салып жатқан сала­физм идеологиясының кері ықпа­лы бай­қалуда. Бұл топ өздерін ал­ғаш­қы­лардың жолын жалғаушы «салафи­лер» деп атағанымен, шын мәнінде олардың уахабилік көз­қарасты ұстанушылар екенін анық аңғаруға болады. Осындай парық­сыз көріністердің салдарынан елі­міз­дегі мешіттерде салафизммен сана­сы уланғандар­дың тарапынан кейбір келіспеу­шіліктер де орын алуда. Қазіргі таңда бұл ағым ел ішін жаппай жаулап, өзіндік теріс әсерін тигізуде. Сон­дық­тан, олардың соңынан ерген жас­тарымызбен кешенді түрде үздік­сіз жұмыс жүргізу керек. Жат ағым­дар­дың жетегінде кеткен кей­бір жас­тарымыздың дені ақи­қаттан шеттегендер. 
Осы орайда дін саласындағы мемлекеттік саясатты жүзеге асыру­дағы уәкілетті орган – Дін істері және азаматтық қоғам ми­нистр­лігі діни экстремизм мен терроризмнің алдын алу жұмыс­тарын жалпы профилактика және мақсатты реабилитация бағыт­тарында жүргізуде.
Жалпы, профилактикалық шаралар қоғамда діни-экстремис­тік идео­логияға қарсы түсінік қалып­тастыруды, дінге қызы­ғу­шылық танытатын тұрғын­дардың сауатын көтеруді көз­дейді. Ал мақсатты реабилитация жұмыстары экстремистік ағымдар идеологиясының ықпа­лы­на түскен адамдарды теоло­гия­лық тұрғыдан дәстүрлі сенім­ге қай­тару мақсатында жеке жұмыс­тар жүргізуге арналып отыр. Мұн­­дай шаралардың аза­мат­тарға психоло­гия­лық және құқықтық қолдау көрсетуде маңызы зор.
Халық ішінде кейбір діни мәсе­ле­­лер­­дің қайсысы дұрыс, қайсысы бұ­рыс екендігін ажырату барысында шиеленісіп бара жатқан жайт­тар бар. Мәселен, кейбір жас­тары­мыздың «Әке-шешеңе Құран бағыштама, олар намаз оқы­маса – кәпір болғаны», деген маз­мұн­дағы пікірі дәстүрлі діні­мізді ұстану­шы жамағатты алаңдатуда. 
Ащы да болса шындығы сол, кейбір жастардың ислам шари­ғатында жоқ нәрселерді саналарына тез сіңіріп алуда. Мұхаммед Пайғамбарымыз (с.ғ.с.): «Сен­дерге бірге болу – міндет», деп дүниеден өтерінде үмметін бөлінуден барынша сақтандырған екен. Сондықтан бүгінгі таңда радикалдардың шыр­ға­лаңына түскен қаракөздеріміз руха­ни әрі психологиялық көмекке мұқ­таж болғандықтан, алдымен олардың діни сауаттылығын, зайырлы кәсіби білімін жетілдіріп, патриоттық әрі ұлттық санасын жандандыруға көңіл бөлген жөн.
Ел ішінде жат ағым болып табылатын салафизм идеясы бойын меңдеген адамның психо­ло­гия­сының өте күрделі екенін білуі­міз қажет. Олардың санасы уланған­дығы соншалықты, ақты – ақ, қара­ны қара деп өз еркімен ажырата алмайтын жағдайға жеткен, тіпті айналасындағы адамдарды мұсылман деп қабылдай тұра, ата-анасын, туыстарын адас­қан, тозақы деп таниды. Тұла бойындағы тұм­ша­ланған көз­қарас оны адами болмысынан айырып, мейірім мен жанашыр­лықтан жұрдай еткендей. 
Қазіргі таңда қоғамымызды жаман, жат іс-әрекеттерден арашалау үшін мемлекет тарапынан барынша күш жұмсалып жатқандығын көріп отырмыз. Мұның барлығы жастарымыздың жат ағымдардың тұзағына түспе­сін, жігерлері мұқал­масын, тура­лықта болсын деген ниетпен жасалып жатыр. 
Негізінде, жат ағымдағы­лар­дың аңдығаны – тату елдің бірлігіне, тір­лігіне іріткі салып, бүлік тудыру. Себебі, олар елдің бірлігі мен тір­­лі­гін тозды­рып барып, көк­сеген мақ­сат­тары­на жету үшін әрекет ету­де. Елді арандатуға, ауыз­бір­­лік пен тыныштықты бұзуға ниет­тен­ген­дердің қадамына тұсау салатын құ­зырлы органдар бар. Десек те, біздікі мақсатымыз жүк­ті жұмыла көтерген әлдеқай­да жеңіл болатынын еске салу. «Әр қазақ – менің жалғызым» деген сөздің мәніне терең бойлай отырып, азаматтары­мызды жат ағымдардың шырмауынан қорғап, оларды дәстүрлі ортаға қайтару – баршамыздың ортақ міндетіміз. 

Тұрар ӘБУОВ,
Дін істері және азаматтық қоғам министрлігі «Дін мәселелерін ғылыми-зерттеу және талдау орталығы» РММ-ның бөлім басшысы

СОҢҒЫ ЖАҢАЛЫҚТАР

21.09.2018

Қостанайлықтар жарықдиодты шыны төсеніштермен жүреді (ВИДЕО)

21.09.2018

Қанат Ислам мақтааралдық жас боксшыларға мастер-класс өткізді

21.09.2018

Бурабайда жаңа мешіт ашылды

21.09.2018

Онкологиялық қызметтің атасы Сәкен Нұғмановтың 100 жылдығы атап өтілді

21.09.2018

Дзюдошы Ерлан Серікжанов жартылай финалға шықты

21.09.2018

Қайрат өз құрамын жария етті

21.09.2018

Асқар Жұмағалиев Үндістанның АТ және телекоммуникациялар министрімен кездесу өткізді

21.09.2018

Шетелдік мамандар ауылдық мектеп оқушыларына ағылшын тілін оқытуды бастады

21.09.2018

Шыңғырлау ауданында төрт емдеу нысаны күрделі жөндеуден өтті

21.09.2018

Рани Мукерджидің қазақтарға сәлемі

21.09.2018

Елбасы «Қазатомөнеркәсіп» ҰАК» АҚ басқармасының төрағасын қабылдады

21.09.2018

Даниал Ахметов Зырян ауданын Алтай деп атау туралы ұсынысты қолдады

21.09.2018

Халқына демесін болған күйші

21.09.2018

Жер үстінде жұмақ бары рас па?

21.09.2018

Зейнетақы қоры жалған қауесетті жоққа шығарды

21.09.2018

Димаш Акимов: Көрерменім «Адам» атандырып жіберді

21.09.2018

Қостанайда 11500 адам бірыңғай жиынтық төлем төлейтін болады

21.09.2018

Вьетнам президенті Чан Дай Куанг көз жұмды

21.09.2018

Роналду алғаш рет ойыннан қуылды

21.09.2018

Qasiet pen qasiret

ТАҒЫ ЖҮКТЕУ
КОЛУМНИСТЕР

Қарашаш ТОҚСАНБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Qasiet pen qasiret

«Dánikkennen qunyqqan jaman» degen sózge mán bersek, munda úlken fılosofııalyq maǵyna bar. Táýba, bireý bireýden nan surap jeıtin zaman emes qazir. Toqshylyq zaman. О́zimizdi qoı ústine boztorǵaı jumyrtqalaǵan barshylyqta, etek-jeńniń keń kezinde dúnıege kelgen, zárýlik kúıin sezinbeı ósken urpaqqa balaımyz. Dastarqannan nan, maı, qant, sút, qaımaq eshqashan úzilgen emes. Sonymyzben baı sanalmasaq ta, bardyń sanatynan bolatynbyz... Qudaı saqtaı gór, taǵamǵa talǵam-talabymyzdyń sharyqtap ósip ketkeni sonshalyq keıde dastarqannan búginde nan qoıylatyn bos oryn tappaı qınalatynymyz ras. Sóıte tura, toqshylyq zamanda ómir súrip jatqanymyzdy sezinbeıtinimiz jaman. Moıyndaǵymyz kelmeıtini qorqynyshty. 

Сұңғат ӘЛІПБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Minez adamnyń taǵdyry ma?

Qazir Elbasynyń «Bolashaqqa baǵdar: rýhanı jańǵyrý» baǵdarlamasy týraly jıi áńgime qozǵalýda. Jańa turpatty jańǵyrýdyń eń basty sharty – ulttyq kodyńdy saqtaı bilý, ıaǵnı zaman jańalyqtaryn qabyldaı, oǵan ún qosa otyryp, basqa ulttardan árdaıym erekshelendirip turatyn ózińniń ulttyq bolmysyńdy, qazaqy qalybyńdy damyta bilý ekendigi aıtylýda.

Жұмабай ШАШТАЙҰЛЫ, «Егемен Қазақстан»

Esti men eski

Elektrondy aqparat quraldaryn qosa qalsań-aq jarq etip shyǵa keletin ánshilerdiń bitim-bolmystarynan syr aýlaı uzaq qadalatynyń bar. Qyz-jigitterdiń arasynda burynnan biletiniń ıa qatarǵa jańa-jańa ilingenderiniń oryndaǵan ánderine qulaı elikpeseń de – beker obaldary káne, beıjaı tyńdap otyrǵyzbaıtyn izdenisteriniń qýaty barshylyq. Bul salanyń jetik bilgiri sanalmasań da, tańdaǵan repertýaryna ózińshe kóńil aýdaryp, naqyshyn ishki tarazyńmen ólshep, órnek ıirimin oısha saraptaısyń ǵoı, baıaǵy. 

Ермухамед Мәулен, «Егемен Қазақстан»

Boljam aıtyp baıyǵandar

Sport bızneske aınalǵaly qashan. Árıne bul sózben qazir eshkim daýlasa almaıdy. Álemdegi eń baı adamdar sportshylar ekeni anyq. Alaıda osy sport bıznesi salasynda alaıaqtyq ta joq emes. Ásirese bás tigip aqsha tabatyndar men qandaı báske qoıý kerektigin usynatyndardan aıaq alyp júre almaısyz. Keńes beretin keń­seler men aqyl aıtyp otyratyn saıttar qap­tady. Aldaǵy ýaqytta alaıaqtardyń arbaýyna túspes úshin bul júıeniń qalaı áreket etetinin aıtyp óteıin. 

Сұңғат ӘЛІПБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Naǵyz Báıterek

Qazirgi baspasóz betterinde, buqaralyq aqparat quraldarynda «Báıterek» degen sóz teńeý retinde kóbinese qoǵamǵa eńbegi sińgen nemese ómir jolynda jeke basy jaqsy tabystarǵa jetken, sodan halyqtyń kózine túsken adamdarǵa qatysty qoldanylyp júr. Durys-aq. Ondaı adamdardyń eńbegi halyq ıgiligine jarap jatsa, sol ıgilikten kóptegen adamdar nár alyp, turmysyn jaqsartsa nemese sol adamnan úlgi alý arqyly urpaǵyna durys tárbıe, baǵyt-baǵdar berse, tipti basqany bylaı qoıǵanda, et jaqyn týystary, aýyldastary sonyń saıasynan pana taýyp, sol arqyly ómirin durys arnada jalǵastyryp jatsa, nege qoldanbasqa. Rasynda da, mundaı adamdar «Báıterek» degen atqa ábden laıyq qoı.

ҰҚСАС ЖАҢАЛЫҚТАР

Тағы да оқу

Пікірлер(0)

Пікір қосу