Өнер • 20 Қазан, 2022

Неміс шеберлерінің қолтаңбасы

447 рет
көрсетілді
4 мин
оқу үшін

Әбілхан Қастеев атындағы өнер музейінде әлем тарихынан сыр тартатын құнды жәді­гер­лер аз емес. Солардың қатарында Еуропа мәдениетінің мәйегі саналған неміс ше­бер­ле­рінің қолтаңбасы дара мәнге ие. Музей қорында сақталған осынау туындылардың ба­сын біріктірген танымдық көрме «Дюрерден Эйфертке дейін» деп аталыпты.

Неміс шеберлерінің қолтаңбасы

Суреттерді түсірген Юрий Беккер

Германия әлемге көрнекті ойшыл­дардың, композиторлардың, жазушылар мен суретшілердің тұтас тізбегін сыйлады. Көптеген неміс суретшілерінің қол­таңбасы адамзат өркениетін өрістетуге үлес қосқан шығармалар ретінде тарих­та қалды. Бұл тұрғыда бір ғана Иоганн Гуттенбергтің 1440 жылы басып шы­ғарған өнертабысы Германияда және Еуропаның іргелі елдерінде әдебиет пен графикалық өнердің дамуына үлкен серпін бергенін алға тартуға болады.

Кезекті көрмеде XV-XXI ғасырлар аралығында неміс суретшілерінің қала­мынан өрілген туындылар ұсынылған. Сонымен қатар көрнекті неміс Қайта өрлеу дәуірі шеберлері Альбрехт Дюрер (1471-1528) мен Лукас Кранахтың (1472-1553) гравюралары экспозицияның салмағын арттыра түскен. Өнертанушы Әмір Жадайбаевтың айтуынша, Дю­рердің библиялық сюжеттеріндегі «Мысырға қашу», «Иуданың сүюі» туын­дылары тақырыптық әлемді сенса­циялар мен нәзік эмоциялардың кең спектрімен байыта алатын суретшінің таңғажайып шеберлігін көрсетеді. «Мәсіхтің азғырылуы» парағындағы Лукас Кранахтың трагедиялы шығар­масы Ғайсаның ғажап бейнесі арқылы зұлымдықтың тас-талқанын шығарады.

– Нюрнбергте жұмыс істеген Дюрер Ханс Бехайм (1500-1550) және Эрхард Шеннің (1491-1542) гравюралары көрер­меннің қызығушылығын тудырады. Ағарту дәуіріндегі адамға тән бейне Лейп­цигтің гравері Иоганн Баузе (1738-1814) салған «Герцог Фридрих Голдштейн Бектің портретінде» (1801) бей­­неленген. Жоғары тап өкілі­нің бей­несінде суретші дәуірдің роман­ти­калық мұраттарына толы белсенді тұл­ғаны бейнелейді. Көптеген неміс суретшілері Германиядан тыс жерлерде жұмыс істеді. Ресей патшайымы II Екатеринаның шақыруымен XVIII ғасырда неміс ше­берлерінің Ресейге ағылуы орыс көр­кемсурет мектебінің дамуына айтар­лықтай серпін берді. Экспозициядан Ресей императоры I Павел мен оның әйелі ханшайым Мария Федоровнаның салтанатты пор­третін көруге болады. Аталған туындыны 1796 жылы Санкт-Петербургтегі Императорлық өнер академиясына гра­вировка өнерін үйрету үшін шақы­рылған Игнак Клаубер (1753-1817) орындаған. Оның шәкірттерінің арасында кейіннен Н.Уткин, А.Ухтом­ский, Е.Скот­ников және т.б. танымал граверлер болды. XIX ғасырдың ортасында неоклассицизмнің басым стилі көрнекті неміс мүсіншісі И.Шадов (1764-1850) жасаған «Луиза ханшайымның» бюс­тінде ұсынылған. Иоганн Меллердің (1814-1885) «II Александр отбасының топ­тық портреті» акварель миниатюрасы нәзік­тікпен және шеберлікпен ерекше­ленеді, – дейді көрме жетекшісі Әмір Жадайбаев.

п

Көрменің XIX ғасырдағы бейнелеу өнері қабырғасына Германияда пайда болған романтизм және бидермайер стилінде орындалған суреттер ілінген. Орыс ақсүйектерінің сүйікті суретшісі А.Молинаридің «Әскери портреті», Шульцтің таулы пейзажы, көр­кемсурет бөлімінен орын алған Дюс­сельдорф мектебінің өкілі Андреас Аченбахтың «Суретшінің шеберханасында» атты шағын суреті көз тартады. Ал ХХ ғасырдың ба­сындағы өнер­дегі демократиялық тен­ден­циялар А.Шильдердің (1861-1919) пей­заждық кескіндемесінде көрініс тапқан.

Экспозицияның жеке бөлімінде 1930-1940 жылдары Қазақстанға қоныс аударған неміс суретшілерінің туындылары тұр. Бұл бөлімнің денін 1933 жылы Алматыға келген Мюнхен өнер академиясының түлегі А.Риттихтің (1889-1945) картиналары қамтиды. Ұлы Отан со­ғысының басында Үкіметтің бұйрығымен Республикаға неміс ұл­тының өкілдері болып саналатын жүз­деген мың кеңес азаматтары қоныс аударды. Олардың арасында В.Эйферт, А.Фонвизин, Л.Брюммер сияқты танымал суретшілер бар. Қараша айына дейін жалғасатын рухани жобада көрермен И.Брауэр, Ю.Гуммель, Н.Гинзбург, Н.Бубенің шығармаларымен де таныса алады.

п

п

р

 

АЛМАТЫ