• RUB:
    5.14
  • USD:
    480.11
  • EUR:
    532.25
Басты сайтқа өту
24 Ақпан, 2017

Бала құқығы басты назарда тұрса игі

233 рет
көрсетілді

«Қазақстан Республикасындағы баланың құқықтары туралы» Заңға сәйкес, елімізде баланың құқықтарын қорғауды жүзеге асыратын бірқатар ұйым, оның ішінде, кәмелетке толмағандарды бейімдеудің 20 орталығы (КБО), мiнез-құлқы ауытқымалы балаларға арналған 7 арнаулы бiлiм беру ұйымы, 4 пана үйі (жетім балалар мен ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балаларға арналған білім беру ұйымдарына жатады) жұмыс істейді. Аталған ұйымдардың функция­лары, жобалық қуаты, штаттық кестесі мен инфрақұрылымы олар құ­ры­лған кездегі талаптарға сәйкес ай­қындалды. Алайда, қазіргі уақыттың болмысы аталған ұйымдар қызметінің тиімділігін, сондай-ақ, кәмелетке толмағандардың құқықтарын қорғау саласы үшін ең өзекті міндеттерді қайта қарау қажеттілігін көрсетіп отыр. Мәселен, КБО-лар Білім және ғылым министрлігінің юрис­дикциясына ауысқаннан кейін, кәмелетке толмағандарға көрсе­тіле­тін қолдаудың негізгі бөлігі – бала­ның ата-анасын іздестіру, оның КБО-ны бітіруі үшін қажетті құжаттармен жұмыс жүргізу болып табылады. КБО-дағы балаларға педагоги­калық және психологиялық қолдау да көрсетіледі, алайда, уәкілетті органдармен келісілген, біртекті, арнаулы әлеуметтік қызметтер ныса­нында іске асырылған оңалту және тәрбие беру бағдарламалары ұсынылмайды. Кәмелетке толмаған­дар­ды уақытша оқшаулау, бейімдеу және оңалту орталықтарына қара­ғанда, солардың негізінде құрылған КБО-лар қылмыс жасаған және қоғамнан уақытша оқшаулануы тиіс балаларды ұстауды жүзеге асыр­майды. Функцияларын қысқарту және өзге де объективті себептер нәтижесінде штаттық кестесі жүз бірлікке дейін жететін көптеген КБО-ларда бір мезгілде ұсталатын балалардың саны, көбінесе, оларға қызмет көрсететін персоналдан әлдеқайда аз болады. Кейбір өңірлерде КБО-лармен қатар, олардың функцияларын қайталайтын пана үйлері жұмыс істейді. Мiнез-құлқы ауытқымалы балаларға арналған арнаулы білім беру ұйымдарының ресурстары бұдан да аз деңгейде пайдаланылып келеді. Олардың барлығы дерлік едәуір аумақта орналасқан, бірнеше корпустары бар және айтарлық­тай материалдық-техникалық ресурстарға ие. Оқу бағдарламаларын жетілдіру және оны жергілікті мектептер­дің базасында жүзеге асыру қажет­тілігі бөлігінде кәмелетке толма­ған­дарды оқыту процесін ұйымдас­тыру мәселесі көңіл бөлуге лайық. Арнаулы мектептердің басым бөлігінің тәрбиеленушілері үшін техникалық және кәсіптік білім беру бағдарламалары бойынша бірін­ші кәсіпті алу үшін толыққан­ды жағ­дай жасау талап етіледі, себебі, оқыту өңірде сұранысқа ие мамандықтар ескерілмей, көрі­неу ескірген жабдықта жүзеге асы­рылады, осыған байланысты оларға формальды сипат тән. Елімізде тұрмысы қиын жағ­дайдағы балалармен жұмыс істеу үшін кадрлық және материалдық-техникалық ресурстардың жетіс­пеушілігі жоғарыда аталған ұйым­дардың жұмыс істеуінің, оның ішін­де соларды ұстауға бағытталатын қара­жатты пайдаланудың тиімділігін арттыру мәселесін айрықша өзекті етіп отыр. Жоғарыда айтылғандарды ескере келе, КБО-лардың функ­цияларын нақтылау және олардың базасында (не солардың жанынан) тұрмысы қиын жағдайдағы, оның ішінде заңды бұзған кәмелетке толмағандарды бейімдеу және оңалту орталықтарын құру орын­ды. Мұндай орталықтар күндізгі уақытта балаларға және олардың отбасыларына кешенді әлеуметтік, психологиялық және басқа да көмек түрлерін көрсетер еді. Осы орталықтар мектепке бар­майтын балалармен жүргізілетін жұмыс­та жалпы білім беретін мектеп­терге де қолдау көрсете алады. Білім алушылардың оқитын орны бойынша тұру мүмкіндігі ескеріле отырып, арнаулы мектептердің босатылатын материалдық-техникалық базасын өңірлерде кәсіптік-техникалық білім берудің жаңа мемлекеттік бағ­дар­ламаларын іске асыру үшін пай­да­лануға болады. Бұл жұмысқа үкі­мет­тік емес ұйымдарды тарта оты­рып, мектептердің базасында бала­ларға ғана емес, сонымен қатар, осы жер­дің халқына да қажетті басқа да бағдар­ламаларды дамыту мүмкін болар еді. Осы проблемалар депутаттар тарапынан тиісті заң жобасында заңнамалық деңгейде көрсетілген. Соны­мен бірге, олардың басым бөлігіне, негізінен, ұйым­дас­тыру­шылық сипат тән. Оларды шешу үшін қымбат тұратын және ұзақ мер­зімді бағдарламалық құжаттар­ды қабыл­дау талап етілмейді. Сон­дықтан Үкімет оларды шешуге назар аударар деген үміттеміз. Светлана БЫЧКОВА, Мәжіліс депутаты