Елбасы Н.Назарбаевтың: «Біздің қоғамда адал еңбекті терең біліммен ұштастырған ғана табысқа жете алатынын қаперден шығармаған абзал», – деген сөзін басты қағидат етіп алған студенттеріміз теориялық білімдерін егістік алқабында, оқу корпусының жанынан салынған жылыжайда өндірістік жұмыспен ұштастыруда. Бұл орайда, М.Әуезов атындағы ОҚМУ-дың жоғары мектептері алға қойған ауқымды жоспарларын біртіндеп жүзеге асыруда, яғни университет түлектерін ең таңдаулы, білікті де білімді және сұранысқа ие маман етіп шығару мақсатында қызмет етуде. Осы арада айта кетелік, университет түлектерінің 86 пайызы жұмысқа орналасқан. Бұл көрсеткіш зейнетақы қоры арқылы анықталып отыр. Сондай-ақ, университет дуалды оқыту жүйесіне көшкен. Яғни, теория мен іс-тәжірибені қатар алып жүру, тиісінше теориядан гөрі тәжірибеге көбірек мән беру көзделіп отыр. «Ауылшаруашылық ғылымдары» Жоғары мектебі студенттеріне арнайы Түлкібас ауданынан 100 гектар жер балансқа алынды. Жоғары мектеп студенттері егін басында жүріп, барлық процестерді, яғни жерді өңдеу, техниканы игеру, егінді суару, өсіру, зиянкестермен күрес, арамшөптерден тазарту секілді жұмыстардың барлығын мамандардың кеңесімен атқару мүмкіндігіне ие.
Жас мамандарымыздың сұранысқа ие болуына, еліміздегі барлық жоғары оқу орындарына үлгі және бәсекеге қабілетті халықаралық деңгейдегі білім ордасы Назарбаев Университет те септігін тигізуде. Біздің университет осы оқу орнының тәжірибелерін қолдануда. Атап айтсақ, 2014 жылы университеттегі 4 факультеттің базасында 4 жоғары мектеп құрылды. Бүгінгі таңда химиялық инженерия және биотехнология, ақпараттық технологиялар және энергетика, тоқыма және азық-түлік инженериясы, сондай-ақ, ауыл шаруашылығы ғылымдары жоғары мектептері нәтижелі жұмыс істеуде. Жоғары мектептердің барлығы Берлин техникалық университеті, Мюнхен техникалық университеті, Манчестер Метрополитен университеті, Вена малдәрігерлік медициналық университетімен стратегиялық серіктестікте қызмет атқарады. Жоғары мектеп құрылымында Академиялық және Салалық кеңесі, білім бағдарламаларын әзірлеу комитеттері, студенттерді академиялық қолдау ұйымдастырылған. Салалық кеңеске бейінді кәсіпорындардың басшылары мен жұмыс берушілер өкілдері енгізілген. Келешекте мектептің әкімшілік және қаржылық қорларын құру аясында қызметкерлерді ынталандыру және қорды материалдық дамыту мәселесі жоспарланған. Қазіргі таңда мектепте алты кафедра жұмыс істеуде. Жоғары мектептің факультеттен айырмашылығы – жұмысында ерекшелік, жаңалық болуы шарт. Ең басты мақсат –түлектерді жұмысқа қабілетті, өндірістен хабары бар, жан-жақты дайын маманға айналдыру. Жоғары мектептің маңызды міндеттерінің бірі – кәсіби мамандарды дайындаудағы іргелі ғылымның орны мен рөлін жоғарылатудан келіп шығатын білім беруді ізгілендіру. Осыған байланысты дайындықты меңгеріп шыққан жоғары мектеп түлегі заманауи ақпараттар ағымын жылдам игеріп, өз іс-әрекетін дұрыс жолға қояды, яғни дұрыс пайдалана алады. Сондай-ақ, мектептің ішкі мәселелерді өз деңгейінде шешуге құқығы бар. Оқу бағдарламаларын ұстаздардың өздері жасайды. Ғалымдар мен облыстағы түрлі кәсіпорын, мекеме басшыларынан іріктелген салалық кеңес құрылған. Сол кеңесте студенттерге мемлекеттік стандартта бекітілген міндетті пәндерден бөлек таңдау компоненті бойынша қосымша пәндер енгізу мәселесі қаралады. Яғни, әр өңірдің табиғи ерекшелігіне байланысты қосымша пәндер оқытылады. Мектепке берілген тағы бір басымдық – салалық кеңестің мүшелігінде кәсіпорын, зауыт, шаруа қожалықтарының басшылары бар. Олар болашақта жұмысқа орналасатын жас маманның қабілет-қарымын байыптап, тереңірек меңгеруі тиісті саланы көрсете кеңес береді. Яғни, ертеңгі күні жас маманның жұмыссыз қалмауы жан-жақты ескеріледі.
Еліміздің саналы да жоғары сапалы білімді жастарын тәрбиелеу мақсатында өзіміз еңбек етіп жатқан білім саласы үлкен жетістіктерге қол жеткізіп отыр. Тәуелсіздік алған алғашқы жылдардан бері білім беруді халықаралық стандартқа жеткізу мақсатында қаншама жұмыстар атқарылды және ол өз жемісін беруде. Бұл саладағы жоғары көрсеткіштерді, әлемдік деңгейдегі жетістіктерімізді Елбасы Н.Назарбаев жүргізіп келе жатқан салиқалы саясатпен тікелей байланыстырамыз. Мемлекет басшысының білім саласына жасаған қолдауы жастарымыздың білімге деген құштарлығын жоғарылатып, биік мақсаттарға жетелейді. Жастар еліміздің болашағы деген қағидат тұрғысынан қарағанда дамыған 30 елдің қатарына қосылу үшін жас мамандарымыздың бәсекелестікке қабілетті, білімді болуы – уақыт талабы. Осы орайда, М.О.Әуезов атындағы Оңтүстік Қазақстан мемлекеттік университеті заман талабына сай және уақытпен үндесе, болашақтағы сұранысты алдын ала болжай отырып жастарға сапалы білім беруде. Жетпіс жылдан астам тарихы бар универсиет бейнелей айтсақ, тәжірибесі мол, ізденіс-талпынысы жиырма бестегі жастың қуаты мен тау қопарардай қайраты бар оқу орны. Университетте осы тәуелсіздік жылдары енгізілген оң өзгерістер өте көп. Сол өзгерістер мен еселі еңбектің, үздіксіз ізденістің нәтижесінде оқу орны халықаралық «QS World Unіversіty Rankіng» агенттігі жариялаған 2016 жылдың рейтингі бойынша 601-орынды иеленді. Әлемнің 4322 жоғары оқу орындары арасындағы бәсекеде осы орыннан көріну жақсы нәтиже. Рейтингіге Қазақстаннан ОҚМУ-дан басқа 7 жоғары оқу орны еніп отыр. Сондай-ақ, Білім беру сапасын қамтамасыздандыру тәуелсіз қазақстандық агенттігі (БСҚА) 2016 жылғы Қазақстанның үздік жоғары оқу орындарының ұлттық рейтингін жария еткен болатын. Көпбейінді ЖОО рейтингінің қорытындысы бойынша биылғы жылы да жетекші ұлттық университеттер алдыңғы орыннан көрінді. Л.Н.Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті және Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті бірінші орынды бөліссе, алдыңғы жылдардағыдай М.О.Әуезов атындағы Оңтүстік Қазақстан мемлекеттік университеті үшінші орынды иеленді. Біз аймақтық университет болсақ та, еліміздегі 129 жоғары оқу орындары ішінде үшінші орынды иленіп отырмыз. Білім беру сапасын қамтамасыздандыру тәуелсіз қазақстандық агенттігі Ұлттық рейтингінің әдіснамасы халықаралық сарапшылармен мақұлданған және жоғары сапа мен академиялық талдау обсерваториясы – ІREG Берлин принциптерінде көрсетілген стандарттарға сәйкес келетіні, студенттердің үлгерімі, сарапшылардың бағасы және түлектерге жұмыс берген мекемелердің пікірлеріне ерекше назар аударылатыны көп жайтты аңғартады. Тағы бір айта кететін нәрсе, оқу орны дамып келе жатқан елдердің арсында 70-орынға көтеріліп отыр. Мұның өзі университеттің бүгінгі таңда бәсекелестікке қабілетті мамандар даярлауда жоғары деңгейде екенін білдіреді. Қазіргі таңда университетте, жалпы жоғары оқу орындарында жасалып жатқан оң өзгерістердің бірі – академиялық ұтқырлық жүйесі. Академиялық ұтқырлық жеке даму мен еңбекке орналасу мүмкіндігі үшін маңызды және ол жан-жақтылыққа, сыйластыққа тәрбиелейді, өзге мәдениеттерді игеруге мүмкіндік береді. Ол лингвистикалық плюрализм мен жоғары оқу орнының бәсекелестік қабілетін көтеруге ынталандырады. Академиялық ұтқырлық дәстүрлі шетелдік тағылымдардан ерекшеленеді, өйткені, біріншіден, студенттер шетелге оқуға белгілі шектеулі мерзімге ғана кеткенімен, оқу бір семестрден бір оқу жылына дейін созылады, екіншіден, мұндай тағылымдамада олар толыққанды білім алады, тек тілді меңгерумен немесе жекелеген пәндерді игерумен ғана шектелмейді, керісінше, толық семестр немесе жылдық курстан өтеді, осылайша студенттің білімі базалық жоғары оқу орнына қайтып келген сәттен жалғасып есептеледі. Сонымен қатар, университетте қос диплом бағдарламасы өте жақсы іске асырылуда. Жастарымыздың ғылымға қызығушылығы жыл сайын артып келеді. Оқу орнындағы студенттерді ғылымға баулу қолға алынған. Олар ғылыми жобаларға қатысып, ғылыми жұмыстармен айналысып келешекте еліміздің экономикасын дамытуға өз үлесін қосады деген сенімдеміз.
Қанат БАЙБОЛОВ,
М.О.Әуезов атындағы ОҚМУ оқу ісі және ақпараттық технологиялар жөніндегі проректоры