«Еуразиялық экономикалық одақтың Іскерлік кеңесі Еуразиялық экономикалық комиссиядан Одақ аясында, оның ішінде ЕАЭО мүше мемлекеттерде сүт өнімдеріне таңбалауды енгізуге жол берілмейтінін мәлімдеуді сұрады» деп жазады Egemen.kz ЕЭК-тің сайтына сілтеме жасай отырып.
Сонымен бірге Кеңес ЕЭК Кеңесінің 10 шілдеде болатын алдағы отырысында тиісті шешім қабылдау қажеттілігін атап өтті. Кездесу барысында Ресейдің сүт өнімдерін таңбалауды 2021 жылғы қаңтардан бастап енгізуге ниеті туралы хабарламасын қарастыру жоспарлануда. Іскерлік кеңес сонымен қатар Одақтың жекелеген елдерінің таңбалауды біржақты енгізу мүмкіндігін болдырмау қажет деп санайды.
Бұл сұраныс ЕЭК Алқасының Төрағасы Михаил Мясниковичтің атына жолданған хатта көрсетілген. Кеңес ЕАЭО-ға мүше мемлекеттердің сүт өнімдерін өндірушілері мен өңдеушілері (Беларуссиялық агроөнеркәсіп одағы, Қазақстан сүт одағы, Ресей сүт өндірушілерінің ұлттық одағы (Союзмолоко) және қырғыз сүт және сүт өндірушілері) таңбалау бастамасына алаңдаушылық білдіріп, бұл шараны орынсыз деп санайды. Мұны олардың ЕЭК-ке, үкіметтерге, сондай-ақ ЕАЭО мүше-мемлекеттер кәсіпкерлерінің ұлттық одақтарына көптеген өтініштері растайды.
"Біріншіден, бұл алаңдаушылық сүт өнімдерінің тез бұзылатындығымен және жалған емес екендігімен түсіндіріледі. Оның қауіпсіздігі мен бақылануын қамтамасыз ету үшін бүгінде ветеринарлық сертификат және электронды шот-фактуралар сияқты құралдар қолданылады. Сүт өнімдері әлеуметтік маңызды сұранысқа ие тауарлар болып табылатындығын ескере отырып, қазіргі дағдарыс жағдайында таңбалау шығындарына байланысты тауарлардың осы санатына бағаны көтеруге болмайды", - делінген хатта.
"Союзмолоко" компаниясының есептеулеріне сәйкес, сүт өнімдерін міндетті таңбалауды енгізу үшін ресейлік сүт өндірушілерден кем дегенде 26 млрд. Рубль (148,34 млрд теңге) мөлшеріндегі біржолғы шығындар талап етіледі, жылдық пайдалану шығындары шамамен 35 млрд рубльді (199,69 млрд теңге) құрайды.
Қазақстан Сүт одағының алдын-ала есептеулеріне сәйкес, республикада сүт өнімдерін таңбалауды енгізудің жылдық бағасы (этикеткалық кодтар мен жабдықтардың шығындарын ескере отырып) шамамен 4,3 млрд теңгені құрайды (таңбалау кодының құны 3 теңге).
Беларустық кодтарды қолдану үшін Беларуссиялық сүт өңдеу кәсіпорындарының өндірістік желілерін техникалық қайта жарақтандыруға арналған шығыстар, алдын-ала бағалау бойынша, 41,4 миллион Беларусь рублін құрайды.
Сонымен қатар, таңбалық кодтарды алуға және қолдануға жылдық шығындар 63 миллионнан 102,4 миллионға дейін Беларусь рубліне дейін болады. Беларуссиялық бизнес өкілдерінің айтуынша, сүт өнімдеріне оның таңбалануы енгізілгендіктен қымбаттау 9% құрайды.
2018 жылдың ақпан айында 2019 жылғы 29 наурызда күшіне енген ЕАЭО-да сәйкестендіру арқылы тауарларды таңбалау туралы келісімге қол қойылды. Ол қабылданған кезде ЕАЭО-ға мүше мемлекеттер орындылық және мемлекет пен бизнестің мүдделерін теңдестіру қағидатына негізделді. Таңбалауды енгізу, ең алдымен, қымбат, көбінесе заңсыз тауарларға қатысты болады деп болжалды. Келісім ЕАЭО мүшелеріне біржақты тәртіпте өз тауарларына ЕАЭО мүше мемлекеттерінің рейтингтері мен ұстанымдарына қарамастан белгілі бір тауар маркаларын енгізуге мүмкіндік береді.
"ЕАЭО-да мұндай шешімдерді қабылдау тәжірибесі ЕАЭО-ға мүше басқа мемлекеттер бастамашы елмен өзара саудадағы үзілістерді болдырмау және нарықты таңбаланбаған өнімдерден қорғау үшін өз аумақтарында ұқсас белгілерді енгізуге мәжбүр екенін көрсетеді. Сонымен бірге, Одақ елдері мен Еуразиялық экономикалық комиссия шешімдер қабылдаған кезде, экономикалық тиімділікке тиісті талдау мен баға берілмейді және жеке өнімге таңбалау енгізу қажеттілігі болмайды", - делінген хатта.
Іскерлік кеңес сонымен қатар ЕЭК-тен ЕАЭО елдерінің іскер топтарының қатысуымен барлық елдер үшін бірдей жеңілдіктер принципін ескере отырып, ЕАЭО-ға мүше кейбір мемлекеттердің таңбалауды енгізу тәсілдерін қайта қарауды сұрайды. Атап айтқанда, ЕАЭО-да сәйкестендіру арқылы тауарларды таңбалау туралы келісімнен жекелеген елдердің таңбалауды біржақты енгізу мүмкіндігі туралы ережелерді алып тастау және ЕАЭО шеңберіндегі өзара саудадағы жекелеген тауарларды таңбалаудың әсерін талдау және бағалау өкілеттіктеріне комиссия ұсыну ұсынылады. Ресей Федерациясында 2019 жылдың 15 шілдесінде басталған сүт өнімдерін таңбалау бойынша тәжірибе 2020 жылдың 31 желтоқсанына дейін жалғасады. Сүт өнімдерін міндетті таңбалауды енгізудің соңғы мерзімі - 2021 жылғы 20 қаңтар.
Осы шешіммен қамтылған сүт өнімдерінің жекелеген санаттары эксперимент нәтижелерін бағалау нәтижелері бойынша анықталады. Қазіргі уақытта пакеттік ішімдікті, оның ішінде минералды, суды таңбалау бойынша эксперимент жүргізілуде.
Таңбалау жүйесін USM бірлескен кәсіпорны Алишер Усманов (YueSem Technologies, 50%), Rostec компаниялар тобы (Автоматика концерні, 25%) және Александр Галицкий (25%) Elvis Plus Group басқарады.