Парламент Сенатында палата төрағасының орынбасары Мұхамбет Көпеевтің қатысуымен “Көктемгі егіс жұмыстарын қаржыландыру және агроөнеркәсіптік кешенді дамытудың басым бағыттарын субсидиялау мәселелері” тақырыбына арналған үкіметтік сағат отырысы болды, деп хабарлады осы палатаның баспасөз қызметі.
Аграрлық мәселелер және қоршаған ортаны қорғау комитеті ұйымдастырған бұл шараға Сенат депутаттары, Президент Әкімшілігі, Үкімет өкілдері, Ауыл шаруашылығы министрлігінің, “ҚазАгро” ұлттық холдингі” АҚ басшылары қатысты.
Үкіметтік сағат отырысын ашқан Сенат Төрағасының орынбасары Мұхамбет Көпеев Мемлекет басшысының Қазақстан халқына Жолдауында белгіленген міндеттерге тоқтала келіп, талқылауға ұсынылған мәселелердің көкейкестілігін атап өтті.
М.Көпеевтің айтуынша, агроөнеркәсіп кешенін дамыту үшін қажетті құқықтық база қалыптасты, мемлекеттік қолдау шаралары агроөнәркәсіп кешенін нығайта түсіп, оның орнықты дамуы үшін сенімді тұғыр болып отыр.
“Соңғы тоғыз жыл аралығында республикалық бюджеттің агроөнеркәсіптік кешенін дамытуға 790 миллиард теңге, ал жергілікті бюджеттерден 250 миллиард теңгеге жуық қаржы бөлінді. Бұл – орасан зор қаражат”, – деп атап өтті Төраға орынбасары.
М.Көпеев агроөнеркәсіп кешенін дамыту саласында Мемлекет басшысы алға қойған міндеттерді жүзеге асыру үшін жаңа ауыл шаруашылығының экспорттық әлеуетін арттыруға, оның бәсекеге қабілеттілігін ұлғайтуға, отандық рынокты өз өнімдерімізбен толтыруға ықпал ететін жаңа қадамдар мен инновациялық технологиялар енгізу керектігін атап өтті.
Осыған байланысты Төраға орынбасары 2014 жылы агроөнеркәсіп кешенінің өнімділігі екі есе өсуге, ішкі рынокта азық-түлік тауарлары 80 пайызға қамтамасыз етілуге, экспорттық әлеует 2015 жылы 4 пайыздан 8 пайызға дейін ұлғаюы тиіс екенін еске салды.
Отырыста көктемгі егіс жұмыс-тарын уақытында қаржыландыру және агроөнеркәсіп кешенінің басым салаларын субсидиялау үшін қабылданған шаралар туралы Ауыл шаруашылығы министрі А.Күрішбаев пен “ҚазАгро” ұлттық холдингі” АҚ басқарма басшысы А.Мамытбеков баяндады.
Үкіметтік сағаттағы сала басшыларының есебі барысында ауыл шаруашылығы өнімдерін өндірушілерді қолдау шараларына, несие ресурстарымен уақытында қамтамасыз ету, төмен бағалы жанар-жағар майға қол жеткізуге қатысты депутаттар қойған сауалдарға жауап берілді.
ХАЛЫҚ ӨКІЛДІГІН НЫҒАЙТА ТҮСУ ЖОЛЫНДА
Ермек ЖҰМАБАЕВ, Парламент Сенатындағы “Өңір” депутаттық тобының жетекшісі,
Заңдылықты сақтау және құқықтық мәселелер жөніндегі комитет мүшесі.
Парламент Сенатындағы “Өңір” депутаттық тобының міндеті – жергілікті өкілді органдармен байланыса отырып, өңірлердің дамуына ықпал ету. Жергілікті өкілді органдардың іс-қимылдары мен олардың конституциялық өкілдіктерін атқару барысында құқықтық нормаларды қолдану проблемаларын зерделеу және заңдылықтарды қолдануда бірізді ұсыныстар жасау мақсатымен “Өңір” депутаттық тобы барлық облыстардың және Астана мен Алматы қалалары мәслихаттарының жұмыстарын саралап шықты. Оның қорытындысы депутаттық топтың жуырда болған отырысында жария етілді.
Қазіргі кезде біздің елімізде әртүрлі деңгейдегі 213 мәслихат бар болса, соның 16-сы облыстық және Астана мен Алматы қалалық, 37-сі қалалық және 160-ы аудандық мәслихаттар. Біздің еліміз өзінің даму бағытында орталық және жергілікті билік органдарының өкілдігін шектеу, яғни орталық пен жергілікті билік өкілдігін бөлу, сондай-ақ атқарушы билік вертикалының ішінде орталықсыздандыру қағидатын ұстанады. Сондықтан да жергілікті өкілді орган жұмысының тиімді болмағына үлкен көңіл бөлінеді. Мемлекеттік басқарудың жергілікті органдарының құрылымын реформалауда үстіміздегі жылдың ақпан айында қабылданған “Жергілікті мемлекеттік басқару мен өзін-өзі басқару жөніндегі кейбір заңнамалық актілерге өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы” Заңның қабылданғаны мол мүмкіндік бергенін айта кетуге тиіспіз. Бүгінгі күні жергілікті өзін-өзі басқару осы заңға сүйенген жергілікті қауымдастық мүшелері сондай-ақ, мәслихаттар арқылы жүзеге асырылады. Биліктің жалпы жүйесінің бір элементі ретінде мәслихаттардың іс-әрекеті жуықта ғана дами бастағанымен, оның өзіндік тәжірибесі, құқықтық базасының негіздері қаланып үлгерді. Ең бастысы –қоғамдық санада өркениетті демократиялық принциптің, яғни билікте халық өкілдігінің дамып келе жатқаны туралы идея қалыптасты.
Қазір біздің еліміздегі барлық деңгейдегі мәслихаттар депутаттарының саны – 550 адам. Облыстық мәслихаттар депутаттары арасында ең көбі 50 адамдық Оңтүстік Қазақстан облысынікі, ал ең азы 25 адамдық Маңғыстау облысынікі. Мәслихат депутаттарының түгелге жуығында жоғары білім бар. Соның ішінде Алматы қаласы, Оңтүстік Қазақстан, Ақтөбе, Атырау облыстары мәслихаттары депутаттары 100 пайыз жоғары білімді адамдар. Сондай-ақ, 74 депутаттың ғылыми дәрежесі бар. Мәслихаттардың іс-тәжірибесін зерделеу барысында олардың депутаттық сауалдар жолдау белсенділіктері де қарастырылды. Бұл белсенділік барлық мәслихаттарда бірдей болмай шықты, соның ішінде ең көбінікі 952 болса, ең азынікі 20 сауал ғана екен. Осының өзі депутаттық сауалға деген түсініктің әрқилылығын көрсетеді. Кейбір мәслихаттарда жазбаша жазылған барлық сұрақтарды депутаттық сауал деп қабылдаса, кейбірінде тек тиісті сессияда қаралып, сол бойынша шешім қабылданған сұрақтарды ғана сауалға жатқызады. Ал “Қазақстан Республикасындағы жергілікті мемлекеттік басқару және өзін-өзі басқару туралы” Заңға сәйкес, мәслихат депутаты органның құзіреттілігіне байланысты әкімге, аумақтық сайлау комиссиясының төрағасы мен мүшелеріне, прокурорға және орталық мемлекеттік органдардың аумақтық бөлімшелерінің лауазымды тұлғаларына, жергілікті бюджеттен қаржыландырылатын атқарушы органдарға сауал жолдауға құқылы екені белгілі. Сонымен бірге, осы заңның 19-бабына сәйкес, ресми түрдегі депутаттық сауалды жолдаудың міндетті шарты оның мәслихаттың сессиясында жарияланып және ол туралы шешім қабылдануы болып табылады.
Мәслихаттың шешімін орындамағаны үшін мемлекеттік органдардың лауазымды тұлғаларын немесе ұйымдарды жауапкершілікке тарту туралы тиісті органдарға ұсыныс беру тәжірибесі Алматы қалалық мәслихаты мен Жамбыл облыстық мәслихатында ғана көрініс берген. Соның ішінде Алматы қалалық мәслихаты 32 ұсыныс жасаған. Осы мәслихат аппаратының ақпарына қарағанда, көптеген ұсыныстар тексеру комиссиясы актілерінің негізінде жасалған.
Алматы және басқа да облыстардың Конституцияға және Қазақстан Республикасының заңдарына қарсы келетін бірде-бір шешім қабылдамағанын оң тәжірибе деп айта кету керек. Жариялы талқылау Астана қаласы, Алматы мен Қызылорда облыстық мәслихаттарында жүргізілген. Бірақ кейбір жариялы талқылаулар мен тұрақты комиссиялардың отырысы арасындағы айырмашылықтар көрінбей кеткен.
Жоғарыда айтылған “Жергілікті мемлекеттік басқару және өзін-өзі басқару туралы” Заңға сәйкес, жариялы талқылауға күн тәртібіне шығарылып, өткізу формасы мен қатысушылары анықталған мәселелер ғана жатқызылады. Аса маңызды және айтарлықтай қоғамдық сипаты бар мәселелерді тұрақты комиссиялардың депутаттардың, атқарушы билік өкілдерінің, жергілікті өзін-өзі басқару, БАҚ өкілдерінің қатысуымен болатын кеңейтілген отырыста талқылауы жариялы талқылауға жатқызылады.
Мәслихаттардың облыс, қала және аудан әкімдерімен өзара іс-әрекеттерін саралай келіп, олардың арасында ешқандай келіспеушілік жоқ екендігі анықталды.
Мәслихат ұйымдарының әрекеттері бойынша жүргізілген сараптың қорытындысына қарағанда, тұрақты комиссиялардың мүшелері екіден алты адамға дейін, ал тексеру комиссияларының мүшелері үштен он бір адамға дейін өзгеріп отырғаны анықталды.
Алматы қаласы мәслихатының аумақтық нышан бойынша депутаттық топтар құру тәжірибесі қызығушылық тудырды және осы тәжірибенің одан әрі өріс алғанын қалар едік. Жалпы айтқанда, мәслихаттардың жұмысы депутаттық корпустың конституциялық өкілеттіктерін іске асырудағы белсенділіктері жоғары екендігін көрсетті.
Елімізде азаматтық қоғам институттарын одан әрі дамыту бағытында аса қажетті әлеуеттің қалыптасқаны көрініп отыр, соның ішінде жергілікті өкілді органдардың айрықша рөлін айта кету керек. Және аймақтық мүдделерді қорғау ісі олардың ең басты міндеті болмағы да заңдылық.
МАҚСАТ АЙҚЫН, БАҒДАР АНЫҚ
Парламент Мәжілісіндегі “Жаңа Қазақстан” депутаттық тобының кезектен тыс басқосуы болды, деп хабарлады осы палатаның баспасөз қызметі. Топ жетекшісі Қайрат Сәдуақасов “Бұл басқосуымыз өткен аптада Мемлекет басшысы Нұрсұлтан Назарбаевтың Қазақстан халқына жасаған Жолдауына қатысты болып отыр. Оның атының өзі “Жаңа онжылдық жаңа экономикалық өрлеу – Қазақстанның жаңа мүмкіндіктері”, деп аталып, айқын мақсат, анық бағдар беріп отыр. Халықаралық сарапшылар “Бұл Жолдау Н.Назарбаевтың нық үш қадамының бірі”, деп бағалады. Біздер Елбасының алғашқы қадамынан бері жанында болып, қолдап келеміз. Енді халық қалаулылары аймақтарға шығып, елмен кездесіп осы Жолдауды түсіндірмекпіз”, – деді.
Топ жетекшісінің сөзін депутат Валерий Вишниченко жалғастырып, биылғы Жолдаудың Қазақстан ЕҚЫҰ-ға төрағалық етуді бастаған жылдағы маңызына тоқталып, бұл Елбасының тәуелсіздіктен бері қарайғы он төртінші рет жасап отырған Жолдауы екенін нақтылады.
Депутаттар Р.Халмұрадов, Л.Хочиева, О.Дымов өз сөздерінде барыс жылында Қазақстан халқы Ассамблеясының құрылғанына 15 жыл, Ұлы Отан соғысындағы Жеңіске 65 жыл толатынын еске алып, алда тұрған халықпен жүздесулерде айтылатын мәселелерге тоқталды.
МАГИСТРАНТТАР МЕН ДОКТОРАНТТАР
Оларды дайындауды көбейту қажет
Қылышбай БИСЕНОВ, Мәжіліс депутаты.
Елбасымыз Н.Ә.Назарбаев Қазақстан халқына Жолдауында елдің ғылыми технологиялық дамуының 2020 жылға дейінгі салааралық жоспарын әзірлеуді тапсырды. Осы орайда ғылым жүйесін дамытудың, яғни бәсекеге қабілетті экономикаға қолайлы жағдайлар жасау, индустриялық-инновациялық даму стратегиясы аясында алға қойған мақсаттарға жетудің маңызы зор. Ал бұл ғылыми мамандардың әлеуеті арқасында жүзеге асатыны баршамызға аян. Өкінішке қарай, бүгінгі күні жоғары оқу орнынан кейінгі білімі бар ғылыми мамандарды даярлау деңгейі оларға деген қажеттілікті қанағаттандыра алмай отыр.
Оның үстіне жоғары оқу орындары мен ғылыми-зерттеу институттарында қызмет атқаратын ғалымдар мен ғылыми атағы бар оқытушылардың жас мөлшері ұлғайып, жас ғалымдар қатарының жетіспеушілігі байқалуда. Мәселен, 50 және одан жоғары жастағы докторлар құрамы 86%, болса, 40 жасқа дейінгі ғылым кандидаттарының саны 21%-ды ғана құрайды.
2007-2010 жылдар аралығында жоғары оқу орнынан кейінгі білімнің мемлекеттік білім беру тапсырысы қажетті деңгейде ұлғайтылып отырған жоқ. Қазақстан Республикасының үдемелі индустриялық-инновациялық дамуы шеңберінде іске асырылатын жобаларға қажетті жоғары білікті мамандарды даярлауды жүзеге асыратын ғылыми-зерттеу институттары мен жоғары оқу орындарының мәліметтеріне сүйенсек, қазіргі таңда магистрлерге деген қажеттілік 11 798-ді, PhD докторларға 2 678-ді құрайды.
Осы айтылғандар негізінде бүгінгі күні мемлекеттік білім тапсырысын магистратура бойынша 5000-ға дейін, ал PhD докторантурасы бойынша 2500 орынға дейін көбейту қажеттілігі туындауда.
Сондықтан, еліміздің ғылыми әлеуетін арттыратын мамандар даярлау жоспарын әзірлеу барысында тиісті толықтырулар енгізу қажет деп есептеймін.
ЗАҢ ЖОБАСЫ ТАНЫСТЫРЫЛДЫ
Мәжілістің Халықаралық істер, қорғаныс және қауіпсіздік комитетінің төрағасы Әмзебек Жолшыбековтің жетекшілігінде отырыс өткізілді, деп хабарлады осы палатаның баспасөз қызметі.
Онда Қазақстан Республикасы Ұлттық қауіпсіздік комитеті төрағасының орынбасары Жанат Жарасов “Шанхай ынтымақтастық ұйымына мүше мемлекеттердің терроризмге қарсы бірлескен оқу-жаттығуларын ұйымдастыру және өткізу тәртібі туралы келісімді ратификациялау туралы” заңның жобасын таныстырды.
Келісімге 2008 жылы Душанбе қаласында өткен саммитте қол қойылған. Аталған халықаралық шарт оқу-жаттығулар өткізу үшін құқықтық негіз болып табылады. Қабылдаушы жақтың кедендік және визалық ресімдеуге, оқу-жаттығуға қатысушылардың қозғалысы мен оларға тиісті жағдай жасауға байланысты міндеттері көрсетілген. Осы шараларды өткізу тәжірибесі 2006 жылдан бар. Сол кезде Өзбекстан, сонымен қатар, Қазақстан мен Қытай аумақтарында өткен. Содан кейін оқу-жаттығу әр жылдық кезеңге көшіп, 2007 жылдан бастап Қырғызстан, Ресей және Тәжікстанда өткізілді.
Бұл құжатты бүгінге дейін Ресей мен Қырғызстан ратификациялаған. Заң жобасын комитет мүшелері бірауыздан қолдады.
Сонымен бірге, осы отырыста Экономика және бюджеттік жоспарлау министрлігінің жауапты хатшысы Д.Шәженова “Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне бюджет заңнамасын жетілдіру мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы” заң жобасымен таныстырып, “Қазақстан Республикасының Үкіметі мен Армения Республикасының Үкіметі арасындағы Инвестицияларды көтермелеу және өзара қорғау туралы келісімді ратификациялау туралы” маңызды халықаралық заң жобасы да қаралды.
ЕҢ ҚЫМБАТЫ – АДАМ ӨМІРІ
Мәжілістің Экология мәселелері және табиғат пайдалану комитетінің мүшелері “Өрт қауіпсіздігі туралы” Қазақстан Республикасының Заңына Қазақстан Республикасында өрт қауіпсіздігі саласындағы қатерлерді тәуелсіз бағалау жүйесін құру бойынша өзгеріс пен толықтырулар енгізу туралы” Қазақстан Республикасы Заңының жобасын талқылады.
Заң жобасы бойынша баяндама жасаған Төтенше жағдайлар министрі Владимир Божконың мәлімдеуінше, заң жобасын қабылдаудың мақсаты халықты, заңды тұлғалар мен жеке кәсіпкерлердің мүлкін олардың қауіпсіздігінің жай-күйін бағалау саласына мемлекеттік бақылау органдарымен қатар, тәуелсіз сарапшы ұйымдарды қосу арқылы қорғау деңгейін арттыру, сондай-ақ мемлекеттік өртке қарсы бақылау органдары жүзеге асыратын тексерулер санын қысқарту есебінен қорғау объектілеріне әкімшілік жүктемені азайту болып табылады. Әрі оларға мүмкіндіктер жасап, әрі штаттық инструкторларды көбейтпей бюджет шығынын да азайтады. “Жалпы, біздің қоғамға ең қымбатымыз – адам өмірі екені туралы түсінікті қалыптастыруымыз керек!”, – дейді министр.
Ал, депутат Айткүл Самақова болса, “Бұқаралық ақпарат құралдары арқылы тілсіз жаудың жанымызда жүргенін насихаттайық, Үкімет қаржы бөлсін”, – деді.
Білім және ғылым министрлігі оқу жылының басында тұңғыш рет тілсіз жауға қарсы интерактивтік сабақ жүргізген, Төтенше жағдайлар министрлігі болса, ай сайын журнал шығарып насихатын күшейтіп жатыр.
Комитет мүшелері талқылай келе, заң жобасын бірінші оқылымда мақұлдауға болады деп есептеді.
Сәуле ДОСЖАНОВА,
журналист.
Айтайын дегенім...
БАЛАБАҚША ҮШІН ҚАЙТА ЖАБДЫҚТАЛСА ИГІ
Зейнолла АЛШЫМБАЕВ, Мәжіліс депутаты.
Менің атыма Бейнеу аудандық және Маңғыстау облыстық мәслихатының 14 депутаты қол қойған хат келіп түсті. Онда Бейнеудегі Шекара бақылау отряды, яғни №2095 әскери бөлімі уақытша орналасқан екі қабатты ғимаратты балабақша етіп қайта жабдықтау туралы мәселе көтерілген. Жергілікті депутаттар шекарашыларды жақында №2087 әскери бөлімі босатқан ғимаратқа көшіру туралы ұсыныс беріп отыр.
Бейнеу ауылындағы шекарашылар орналасқан екі қабатты жатақхана ғимаратын балабақша етіп қайта жасақтау туралы Бейнеу ауданының әкімдігі шешім де қабылдаған. Жалпы, шекарашыларды Бейнеу ауылынан шекараға жақын Тәжен бекетіне көшіру туралы мәселе Үкімет деңгейінде көптен көтеріліп келеді, бұл мәселемен Үкіметтің тиісті құрылымдары айналысуда екенінен хабардармыз.
Мемлекет басшысы Н.Ә.Назарбаев балабақшалар үшін мүмкіншіліктер қарастыруды тапсырғаны белгілі. Сондықтан мәслихат депутаттарының аталған ғимаратты балабақшаға лайықтап қайта жарақтау туралы ұсынысының шешілу мүмкіндіктері қарастырылса, нұр үстіне нұр болмақ.
ЖАСТАР МЕН ЖАСӨСПІРІМДЕР
арасындағы қылмыс етек алып бара жатқандай
Сағынбек ТҰРСЫНОВ, Мәжіліс депутаты.
“Жастар мен жасөспірімдердің тәрбиесі мен моральдық-психологиялық жағдайы туралы аз айтылып жүрген жоқ. Соған қарамастан, жастар арасындағы бұзақылық пен қылмыстың көбейіп отырғаны алаңдаушылық туғызады. Мектеп оқушылары мен студенттердің түрлі қылмысқа барып жатқан оқиғалары туралы жиі естиміз. Жастар арасындағы нашақорлық пен спирттік ішімдіктерге әуестік те артып отырған сыңайлы. Ал бұл жағдай туралы әр ведомствоның ақпараты әр түрлі, тіпті кереғар деуге болады.
Мәселен, Ішкі істер министрлігінің “Қазақстан Республикасында кәмелетке толмағандар арасындағы құқық бұзушылықтардың, қадағалаусыздықтың және панасыз қалудың алдын алу жөніндегі 2008-2009 жылдарға арналған жоспарын іске асыру бойынша берген ақпаратында” соңғы үш жыл ішінде жастар мен жасөспірімдер арасындағы қылмыс 4-5 пайызға кеміп келеді делінген. Оған қоса, жалпы республикалық жағдайға талдау жасалып, кейбір облыстарда, атап айтқанда, Маңғыстау облысында осындай қылмыстар – 44,1 пайызға, Алматы облысында – 10,9, Жамбыл облысында – 23,2 және Оңтүстік Қазақстан облысында 8,9 пайызға артқаны айтылады.
Ал Оңтүстік Қазақстан облыстық прокуратурасы мынандай мәлімет таратты: “Ресми деректер бойынша Оңтүстік Қазақстан обоблысында былтыр кәмелетке толмаған жасөспірімдер қолымен жасалған қылмыс күрт өскен. Оның ішінде есірткіге байланысты қылмыс 40 пайызға, кісі тонау 54 пайызға, көлік ұрлау 87,5 пайызға артқан. Осы уақыт ішінде 261 кәмелетке толмаған қыз жасанды түсік жасатып, 53 жасөспірім өз-өзіне қол жұмсаған” Бұл – есепке алынған ресми деректер. Ал шын мәніндегі жағдай бұдан әлдеқайда күрделі деп пайымдауға болады.
Осыған қарап отырып, 8,9 пайызға артқан Оңтүстік Қазақстанның жағдайы осындай болса, 44,1 пайызға артқан Маңғыстау облысындағы жағдайы елестетудің өзі қорқынышты.
Бүгінгі басылым беттері мен интернет сайттарын қарап отырсаңыз, мектеп оқушыларының өзі, оның ішінде қыз балалар қару алып жүретін болған. Пышақтап кету, атып кету дегенге құлағымыз үйрене бастады.
Осыған байланысты мынандай сұрақтар туындайды: Біріншіден, қыруар қаржы бөлініп, мектептердегі арнайы жасақталған инспекторлар, учаскелік тәртіп сақшылары қайда қарап отыр, олардың жұмысының нәтижесін кім бақылайды және жоғарыда аталған қылмыстар мен тәртіп бұзушылықтарға олардың жауапкершілігін арттырудың қандай тетіктері жасалған? Екіншіден, Білім және ғылым министрлігі, оның жастар саясаты және тәрбие ісі жөніндегі департаменті немен айналысады, осы уақытқа дейін жастар тәрбиесін жақсарту жөнінде не істелді? Үшіншіден, жалпы алғанда, еліміз бойынша кәмелетке толмаған жастар мен жасөспірімдер арасындағы қылмыс жағдайы қандай және оның алдын алу үшін не істеліп жатыр? Төртіншіден, Білім және ғылым министрлігі, Ішкі істер министрлігі және басқа органдар арасында ведомствоаралаық қандай шаралар немесе жоспарлар жүзеге асырылуда және нәтижесі қандай? Және ең соңғысы, бұл жерде ең алдымен ата-аналардың жауапкершілігін арттыру қажет.
Сауалы мен жауабы
ШЕТЕЛДЕ ТЫЙЫМ САЛЫНҒАН
шөптік қоспаларға біздің елімізде де тосқауыл қойылуы тиіс
Парламент Мәжілісінің жалпы отырысында депутат Берік Бекжанов Республика Премьер-Министрі Кәрім Мәсімовке сауал жолдады, деп хабарлады осы палатаның баспасөз қызметі. Онда: “2009 жылдың 28 қазанында арнайы “шөптік микстер” еркін сауда айналымында жүргендігі туралы депутаттық сауалмен Қазақстан Республикасының Бас прокуратурасына және Қазақстан Республикасының денсаулық сақтау министрлігіне жүгінген болатынмын. Тиісінше келген жауапқа сәйкес, біздің елімізде бұл заттар есірткі заттарына жатқызылмағаны және тыйым салынбағаны туралы ақпарат алынды.
Ал көршіміз Ресей бүгінде “шөптік микстерді” әсер ету күші басқа есірткі заттарынан кем емес, халық санасын улайтын үлкен қауіп деп дабыл қағып отыр. Өйткені, көрші елдің 20-ға жуық өңірінде бұл қоспаны сату мен пайдалану шекті жағдайға жетіп, әсіресе, жастардың бұған әуес болып, мастануы кеңінен тарап кеткен.
Ресей өткен жылдың сәуір айынан бері бұл “шөптік микстердің” еркін сауда айналымына қатаң қадағалау орнатып, есірткі заттар қатарына жатқызу туралы мәселені қарастырып жатыр, бұл туралы Ресей үкіметі арнайы заң жобасын дайындаған.
Қораптағы қазақ тіліндегі жазбаларға сенсек, шөп микстері адам тәнін емес, жанын “емдейді”. Бір қарағанда, қарапайым шөптік дәрілер іспеттес көрінетін қоспалар әсері марихуанадан да ұзақ және қатты әсер беретінін бүгінде осы көрші еліміздің мамандары дәлелдеп отыр. Бұл “шөптік қоспалардың” кері әсерін түсінген Ұлыбритания, Франция, Германия, Австрия, Швейцария, Жапония, АҚШ және тағы сол сияқты әлемнің дамыған елдері бұл затты пайдалануға мүлдем тыйым салған.
Оның өзіндік себебі де бар. Себебі, бұл тәуелділікті алып келетін, пайдаланған кезде адамды есінен айыратын, өз әрекетіне жауап бере алмайтын халге жеткізетін, жалпы айтқанда, есірткі затын пайдаланудың салдары алып келетін нәтижеге жеткізетін қоспа заттар.
Олай болса біз неге оны еркін саудалауға жол беріп отырмыз?
Аталған “шөптік қоспаның” ғылыми сараптамасын жүргізіп, оның құрамындағы адамға кері әсер етуші заттарды әсер ету дәрежесіне сай есірткі заттар қатарына жатқызу туралы ресми қорытынды беру керк.
Осыған сәйкес, аталған шөптік “микстерді” есірткі және психотроптық зат тектестер немесе құрамында есірткі заттары бар өсімдіктер қатарына енгізу мақсатында “Есірткі, психотроптық заттар, прекурсорлар және олардың заңсыз айналымы мен теріс пайдаланылуына қарсы іс-қимыл шаралары туралы” Заңмен бекітілген арнайы тізімге өзгерістер мен толықтырулар енгізу қажет деп есептеймін”, делінеді.