• RUB:
    5.06
  • USD:
    522.49
  • EUR:
    547.88
Басты сайтқа өту
Медицина 16 Қараша, 2018

Тариф көтерілді, сервис деңгейі ше?

406 рет
көрсетілді

Елімізде құны 55 теңге тұратын ең төменгі қоғамдық көлік жолақысы Ақтөбеде болатын. Өткен қазан айының аяғында қаладағы жолақы тарифі 80 теңгеге көтерілді. Сондай-ақ зейнеткерлер үшін − 60, 7-15 жас аралығындағы балалар үшін 40 теңге көлемінде белгіленді.  

Автобустардағы жолақы құны өскеннен кейін, бұл өзгеріс жүр­гіншілерге көрсетілетін сервистік қызметтің деңгейіне де әсер етуі керек. Сонымен бір мезетте қызмет көр­сету мәдениеті мен сапасын көтеру қажет. Әрине, мұның өзі бір күн­де немесе бір-екі айда тындырыла қоятын іс емес екені белгілі. Дегенмен, облыс орталығында жүр­гіншілерді тасымалдаумен айна­лы­са­тын бас­ты екі құрылым – «Автопарк» пен «Жолаушылар авто­көлік кәсіпорны» ЖШС-ның өкілдері бұл мәселеге бүгіннен бастап көңіл ау­дарса, ұтыл­масы анық. Салада белгіленген тиісті нормативтер мен талаптарға сәйкес тарифтің көтерілген жағ­дай­ында тасымалдаушылар қоғамдық көлікті GPS-трекерлер секілді заманауи қондырғылармен жабдықтауы керек. Осы арқылы қозғалыс кестесі мен жүру жиілігін біршама реттеуге болады. 

Бүгінде жүргізушілер мен жолау­шылар осы мәселеге байланысты орынды өкпе-реніштерін білдіріп жүр. Редакциямызға хабарласқан тұрғындардың айтуынша, қалалық автобустар көп жағдайда қозғалыс кестесі мен жүру аралығын сақтай бермейді. Әсіресе, жаңбырлы, лай­саң, аязды мау­сымдарда автобус күтушілердің шыдамы таусылады. Облыс орталығының тұрғындары қалалық бағыттар бойынша қызмет көрсететін автобустардың мерзімінен ерте тоқтайтынын айтады. 

Ал қалалық жолаушылар көлігі және автомобиль жолдары бөлім­і­н­ің басшысы Руслан Төреғали әр бағыт­тың жұ­мыс­ын аяқ­тайтын тиіс­ті уақыты бекіт­іл­генін жеткізді. Бұл орта­лық көше­лердегі басты бағыттарда сағат 22.00-ге дейін бел­гі­лен­ген. Ал қала маңындағы ау­ыл­­дарға қатынайтын бағыттарда бұл уақыт кешкі 20.00-21.00-ге есептелген. Дегенмен, барлық қалалық бағыт­тағы автобустар қызметі аяқ­талуының бір уақытқа сәйкес келе бермеуі жолаушылар тасқынына, яғни оның аздығы мен көптігіне байланыс­ты туындайды. 

Ақтөбе облыстық автомобиль жолдары және жолаушылар көлігі басқармасының басшысы Аязбай Османғалиевке хабарласқанымызда, ол алдағы уақытта қалалық бағыт­тардағы аялдамаларда электронды табло орнату ісі қолға алынатынын айтты. Осы арқылы қоғамдық көлік­тердің жүру кестесін жіті зерделеп отыр­уға болады. Қазіргі күні жаңа технология­ны енгізуге қатысты тиісті тал­даулар мен әзірлік жұмыстары жүргізілуде. 

Бүгінде жолаушылар тасымалдау жүйесінде қызмет көрсету мәдениетін көтерудің маңызы жоғары. Бұл өз кезегінде әлеуметпен қатысты қыз­метті әлемдік нормативтер мен стандарттар жүйесіне біршама жақындата түседі. Мәселен, электронды билеттер жүйесін енгізу сияқты қанатқақты жоба кейбір автобустарда қолданыла бастады. Мұндай жағдайда кондук­торлар мен жүргізушілер билет құны­ның белгілі бір бөлігін қым­қырып қала алмайды. Барлық та­­быс жолаушылар тасымалдау кә­сіп­орындарына түседі. 

Бұған дейінгі талдаулар облыс орталығындағы және қала маңындағы бағыттар үшін кем дегенде 400 автобус қажет екенін көрсетеді. Бүгінде бағыттарға шығып жүрген қоғамдық көліктердің саны 300-дің үстінде. Қа­ладағы автопарктерді жаңғырту, жа­­ңа автобустар алу жөн-ақ. Алайда, жолау­шылар тасымалдау ісіндегі бар­лық түйткіл мұнымен шешілмейді. Бұл тығырықтан шығудың басты жол­дарының бірі кейбір қалалық бағыт­тарды оңтайландыру болмақ. Осы орайда қос кәсіпорын арасында біріншісінен екіншісіне ауысып жатқан бағыт­тар да бар. Оңтайландыру ісі­нің басты мақсаты, бір орамдар мен көшелердегі бағыт­тардың санын кө­бейтуден, кей жағ­дайларда оны біріктіруден туын­дайды.

Ақтөбе қала­сында автобус жүр­гізушілері қат. Оның түрлі себебі бар. Соның бірі – жүр­гізушілер жа­лақы­сының төмендігі. Сондықтан тасымалдаушы кәсіпорындар аз­ын-аулақ кем­шілік­тері үшін жүргізу­шілерді жұмыстан шығаруға мүдделі емес. Жүргізушілер қатарының кемуіне қо­ғам­дық ав­то­көлік жүр­гізу құқы да әсер етеді. Мәселен, алдағы уа­қытта D категориясын иелену үшін жүргізушілерге кем дегенде үш жыл уақыт қажет болады, дейді Ақтөбе автопаркінің ресми өкілі Руслан Жыл­қама­нов. Бұл қадам жүр­гізушілердің біліктілігін көтеру және жолаушылар қауіпсіздігін қамтамасыз ету мақ­сатында туындап отыр. Жал­пы, тарифт­ің көтерілгені қоғамдық көлік жүр­гізушілерінің жалақы­сын қайта қа­рау­ға әрі оны өсіруге мүмкіндік бер­мек. 

Иә, Ақтөбеде қоғамдық көлік­тердегі тарифтің көтерілгені жүр­гізушілер жалақысының өсуіне ғана емес, сонымен бірге қызмет көрсету сапа­­сының жақсаруына да ықпалын тигізсе игі.  

Темір ҚҰСАЙЫН,

«Егемен Қазақстан»

АҚТӨБЕ