• RUB:
    5.11
  • USD:
    523.86
  • EUR:
    544.34
Басты сайтқа өту
Қоғам 12 Маусым, 2020

Шекарадағы жүргізушілер ширығып тұр

243 рет
көрсетілді

Жалпы, Қырғыз Республикасы бір жылдан аса қазақ-қырғыз шекарасындағы жағдай туралы мәселені қайта-қайта ушықтырып отыр. Осы уақытқа дейін Қазақстан көршілерді жүктердің жылжуының ашықтығын цифрлы технологияларды қолданып, жылжыған көлік құралдары бойынша деректерді алмасу, жүк көліктеріне электронды бітеме қолдану және басқа тәсілдер арқылы кешенді шешуге шақырғанымен сәтсіз болып тұр.

Өткен жылдың басынан бас­тап ағым­дағы жылдың маусымына дейін қазақ-қырғыз шекарасы арқылы Қазақ­стан мен Ресей бағытында 80 мыңға жуық жүк автокөлігі өткен. Оның ішін­де 1547 көлік құралына талдамалы тексеріс жүргізілді. Нәтижесінде, 1505 жағдай бо­йынша Қазақстанның салық заңнамасын өрескел бұзушылық анық­талды. Мәселен, Қазақстан мен Ресейде жалған алушылар көрсетілген, ке­денді кесіп өткен тауарлар ілеспе құ­жат­тарда көрсетілген тауарларға сай кел­меген. Нәтижесінде, 5 млн АҚШ дол­ларынан аса сомаға салықтық тө­лем­дер қосымша есептелген.

Көрсетілген фактілерге қара­мас­тан, кедергілер мәселесін қоздыруды жал­­ғастыра отырып, Бішкек Нұр-Сұлтанның конструктивті ұсы­ныс­та­рына «құлақ салмауда». Біздің әріп­тес­те­ріміздің мұндай мінез-құлығы ҚХР-дан ЕАЭО елдері аумағына ең алдымен халық тұтынатын тауар­ларды заңды түрде жылжытпау мақсатында адал ынты­мақ­тастықтан әдейі бас тартып отыр деген күдікке алып келеді. Бұған аталған мәселені тым ушықтыру, ақпараттық шабуылдар мен осы мәсе­ле­ні еш қатысы болмаса да ДСҰ аума­ғын­да қарау дәлел бола алады.

Мәселе тым ушық­ты­рыл­ға­нына шекараның өткізу бекет­те­рін екіжақты ке­сіп өту хронометражын жасау да куә бола алады. Мәселен, бекеттердің өткізу қабілетіне сәйкес бір уақытта тек­серістен 20 авто­кө­лік өте алады, бұл ретте ше­ка­раның қазақстандық бө­лі­гінде бақылау жүргізу 20-22 минутты алады, оның 3-5 минуты салықтық бақылау үшін құжаттарды сканерлеуге кетеді. Бұл 2020 жылғы 3 маусымда өткен Қазақстан Республикасы мен Қырғыз Республикасының жұмыс топ­та­рының екіжақты кез­десуінің хаттамасында бекі­тіл­­ген.

Бұл ретте соңғы айларда бақыланған ше­караның қазақ-қырғыз бөлігінде авто­­көліктік құралдардың белгілі бір жи­нақталуы бірқатар объективті себеп­терге байланысты болып отыр. Бірін­ші­сі, COVID-19 пандемиясына байла­ныс­ты 7 автокөлік өткізу бекетінің 5-еуі ғана жұмыс істеуі. Пандемияға қарамастан, Қазақстан жүктер тасымалы үшін өткізу бекеттерінің барлығын бір­дей жапқан жоқ, тек қана бекітілген сани­тарлық-карантиндік нормаларды сақ­тай отырып, қолданыстағы өткізу бе­кеттерінің санын азайтты.

Эпидемиялық жағ­дай­дың жақ­­са­руына байланысты бүгінгі таңда бар­­лық өткізу бекеттерінің жұмы­сы­н жа­ңарту туралы ше­шім қа­был­дан­ды. Мә­селен, «Сыпатай батыр» өткізу бе­кеті өз жұмысын бас­тайды, ол қол­да­ныстағы өткізу бекеттерінің жұ­мы­сын жеңіл­де­ту­ге және жүк кө­лік­те­рі­нің шекара арқылы өтуін жыл­дам­да­туға мүмкіндік береді.

Қазақстанның Сауда және интег­ра­ция министрлігі: «Өткізу бекет­терін жабу тура­лы шешімді Қазақстан коронавирус инфекциясын әкелуді және таралуды болдырмау мақсатында қа­былдады. Эпидемиялық әл-ауқат мә­с­­елелері ұлттық қауіпсіздік мәсе­ле­­леріне, бұл Үкіметтің айрықша құ­зы­р­етіне жатады. Жалпы, мемлекеттік ше­ка­раның бойында барлығы 20 өткізу бе­­кеті жабылды. Негізінен бұл жеке тұл­­ғалар көп өтетін бекеттер», деп ха­бар­­­лады.

Тағы бір фактор жеміс-көкөніс өнім­дерінің пісу мау­сы­мының басталуын­а бай­ла­ныс­ты тасымалдайтын үлкен жүк көліктері санының дәстүрлі өсуі бол­ды. Мысалы, өткен жылдың мамыр айында 7 өткізу пункті арқылы 5 589 авто­көлік өтті және өткізу бекеттерінде орташа жиналу 60-70 автокөлік болды, ағымдағы жылғы мамыр айында 2 өткізу пункті арқылы 4 261 автокөлік шекарадан өтті, бұл күніне 500-ге дейін автомашиналардың жиналуын тудырды.

Осылайша көлік құрал­да­ры­ның өту жылдамдығы әрбір өткізу пунктіне келетін көлік құралдарының санына байланысты баяулады. Шекарадан өту кезінде басымдық жеміс-көкөніс және басқа тез бұзылатын өнім­дер тиелген автокөлікке беріледі.

Бірнеше өткізу пункттерінің жабылуы ел азаматтарының қауіпсіздігін қамтамасыз етуге бағытталған амалсыз шара болды. Мұндай шешімдер ұлттық деңгейде қабылданады.

Бұдан басқа, қырғыз тара­пы­ның тікелей өткізу пункт­те­рінде каран­тин­дік-бақылау шараларын жүргізуі қырғыз тарапында кептелекке себеп болды. Өткізілетін іс-шаралар CОVID-19-ға жедел тестілеуді, жүр­гі­зушілерге са­уал­дама жүргізуді, сондай-ақ көлік құ­­ралдарын сани­­тар­л­ық өңдеуді қам­ти­ды. Мұ­ның бәрі ұзақ уақыт алады.

Өз кезегінде қазақстандық тарап шекарада карантиндік нор­маларды сақтау үшін тек жүр­гі­зу­шілерге сауалдама жүргізеді. Рәсім шекаралық тек­серу кезінде жүргізіледі және қо­сым­ша уақыт алмайды. Бұдан әрі Қазақстан аумағында үлкен жүк көлік жүр­гізушілерінен ТПР-талдау алынады. Жүргізуші тест нәтижелерін күт­пейтінін атап өткен жөн, ол келі­сіл­ген бағыт бойынша жіберіледі. Тал­даулардан инфекция анықталған жағ­дайда жүргізушіні сауал­да­ма­ның мә­лі­меттері бойынша табады. Тест теріс болған жағдайда жүргізуші белгіленген жерге кедергісіз жүре береді.

Осыған орай еліміздің Сауда және интеграция министр­лі­гін­де: «Жалпы, шы­ға­тын жүр­гі­зушілерді жедел тес­ті­леу­ден өткізу мақсаты түсінікті емес. Барлық халықаралық ережелер бойынша мемлекет қауіпсіздікті өз аумағында қамтамасыз етеді. Алайда егер біздің қырғыз әріп­тес­теріміз осындай жолмен көр­ші елдерді «қа­уіп­сіз­ден­діруді» шешсе де, бұл тестілеуді өткізу пунктінде не үшін өткізу керек, себебі бұл талдауды оған кіре­бе­рісте де тапсыруға бола­ды» деген өзекті мәселе қо­йыл­ды.

Қазақстан Республикасы тауар­лар­дың қозғалысы үшін ешқандай ке­дер­гілер орнатып жатпағанын тағы да рас­тайды. Айта кету керек, бұл мә­селе Еуразиялық эко­но­ми­ка­лық комиссия алқа­сы­мен екі рет қаралып, талқылауы нәтижесінде Алқа Қазақстанның іс-қимы­лын­­да кедер­гі­лердің бар екені туралы шешім қа­был­­дамады. Өз кезегінде, Қазақ­стан Республикасы Қаржы минис­тр­лігі Мемлекеттік кірістер комитетінің экс­порт­тық және салықтық бақылауды жүзе­ге асыру бөлігіндегі іс-әрекеттері ЕЭК Алқасымен бұл шаралар тек ұлт­тық құзыретке ғана жататынын ескере оты­рып, заңды деп танылды.