Отандық автонарықтағы 2021 жылғы тенденция былтыр да сақталды. 2022 жылы да сатып алушылар тарапынан Chevrolet, Hyundai, KIA, Toyota және LADA автомобильдеріне сұраныс көп болды. Жалпы, еліміз бойынша сатылған автомобильдердің 76 пайызы осы маркаларға тиесілі. Әсіресе Chevrolet Cobalt, Chevrolet Nexia және Hyundai Tucson модельдеріне сұраныс жоғары. Сондай-ақ былтыр Toyota Camry автомобильдері Қазақстанда көп сатылған 10 модельдің қатарынан шығып қалды.
Автонарықты талдау және мониторингілеу орталығының 2022 жылдың алдын ала қорытындыларына қатысты жүргізген талдауы осыны көрсетіп отыр. Дерекке сүйенсек, 2022 жылдың үшінші тоқсанының қорытындысы бойынша елімізде 97 833 бірлік жаңа автомобиль мемлекеттік есепке қойылған. Бұл 2021 жылдың көрсеткішінен 2,1 пайызға артық. 2021 жылы 95 796 бірлік жаңа автомобиль (0-ден 2 жылға дейінгілер) алғашқы тіркеуге қойылған.
Орталық басшысы Артур Мискарянның айтуынша, 2022 жылғы қаңтарда нарықта алғашқы тіркеуге қойылған (сауда) көліктердің саны күрт азайып кеткені байқалды. Оған еліміздің негізгі нарықтарының бірі – Алматыда төтенше жағдай режімі енгізілген тұста көлік салондарының жұмысын тоқтатуы әсер етті. Бірқатар аймақтағы көлік салондары қауіпсіздік тұрғысынан жұмысын тоқтатса, тауарлы техниканы көшірген жағдайлар да орын алды.
– Ақпанда автомобильдер саудасы қайта жандана бастағанымен, айдың қорытындысы бойынша алғашқы тіркеуге қойылғандардың саны 7,6 мыңды құрады. Бұл орташа айлық деңгеймен салыстырғанда әжептәуір төмен. Қаңтардан бастап қыркүйекке дейінгі аралықтағы орташа айлық деңгей 10,8 автомобильді құрады. Ал 2021 жылдың дәл осындай кезеңінде бұл көрсеткіш 10,6 мың болған, – дейді А.Мискарян.
Үшінші тоқсанның қорытындысы бойынша сұраныс жоғары болған бес модель жаңа автомобиль саудасының 76 пайызын құрады. Сатып алушылар тарапынан Chevrolet, Hyundai, KIA, Toyota және LADA автомобильдеріне сұраныс көп болды. Сұраныс жоғары бес брендтің төртеуі Қазақстанда құрастырылады. Мәселен, Chevrolet, Hyundai және KIA Қостанай мен Алматының өндірістік орындарында шығарылады.
– 2021 жылы сұраныс жоғары болған модельдердің тізімінде біршама өзгеріс бар. Еліміздің нарығына ресейлік зауыттардан жеткізіліп тұрған Toyota Camry және RAV4, сондай-ақ VW Polo алдыңғы ондықтан шығып қалды. Солтүстік көршіміздегі зауыттар геосаяси шиеленіске байланысты жұмысын тоқтатқан болатын. Hyundai Accent және Creta модельдері де дәл осы себеппен үздіктер арасында 8 және 9-орындарға түсіп қалса (бір жыл бұрын 3 және 6 орындарда болған), ал KIA Rio тіпті ондықтан шығып қалды. Қазақстанда аталған кореялық маркалар бұған дейін ресейлік серіктестер жеткізетін көлік жиынтықтарынан шығарылып келді. NEXIA саудасының құлдырауына бұл модельді өндіруді тоқтату себеп болды. Ал RAV4 моделі ондықтан шығып қалғанымен, есесіне Tucson және Sportage-дің саудалары қызды, – дейді Автонарықты талдау және мониторингілеу орталығының басшысы.
Айтпақшы, 2022 жылдың үшінші тоқсанының қорытындысы бойынша жаңа автомобиль сатып алушылардың құрамында әйелдердің үлесі азайды. 2021 жылдың үш тоқсанында олардың саны 29 мың болса, өткен жылғы үш тоқсанда 27,9 мыңды құрады. 2021 жылы Creta және RAV4 модельдері саудасының 50 пайызға жуығын әйелдер құраған. Ал қалған модельдер бойынша 64/36 пайыз деңгейінде қалып отыр. 2022 жылы жалпы алғанда ара қатынас деңгейі 67/33 пайыз болды. Тек Creta моделінің саудасында ғана сатып алушылардың жартысына жуығын әйелдер құраған.
– Әлемдік көлік индустриясы жаһандық деңгейде 2019 жылдың басында індет кезінде құрамдастардың (микрочиптер) жетіспеушілігі мен логистикалық тізбектің ажырап кетуі секілді қиындықтарды бастан кешті. 2019 жылға дейін әлемде 93-97 млн автомобиль шығарылып келсе, 2020 жылдан бастап 80 млн автомобиль деңгейіне түсіп қалды. Осылайша, әлемдік нарықта әлі де автомобиль тапшы болып отыр. 2022 жылы геосаяси шиеленіс әлемдік нарыққа қысым болған тағы бір факторға айналды: Ресейдегі Toyota, VW, Nissan, Renault және басқа да брендтердің зауыттары ТМД елдері нарығының сұранысын қамтамасыз етіп келді. Ресейлік және украиналық шикізат (металл, газ) пен көлік құрамдастарын (электр сымдары, резеңке бұраулар мен коммутаторлар) жеткізушілер әлемдегі көлік зауыттары сұранысының көп бөлігін қамтамасыз етіп отырған болатын. Осындай жағдайларда еліміздің нарығына Ресейден дайын автомобильдер мен көлік жиынтықтарын жеткізу қысқарып кетті. Жеткізу тоқтап қалғандардың орнын елдің ішкі өндірісін арттыру арқылы толтыру жүріп жатыр (9 айдың қорытындысы бойынша 78,5 мың бірлік немесе былтырғы деңгейге +23 пайыз). Сондай-ақ Қытайдан автомобильді тікелей жеткізу жолға қойылуда. 2022 жылдың қорытындысы бойынша Қазақстанда жаңа автомобильдердің саудасы сала үшін реттеушілік, макроэкономикалық, логистикалық және санитарлық-эпидемиялық шоктардың әсерін болдырмайтын позитивті сценарийге сәйкес 10 пайыздық өсім көрсетеді, – дейді А.Мискарян.