ТӨРАҒАЛЫҚТЫҢ ТАМАША ТАБЫСЫ
Өзінің сұхбатында белгілі Ресей саясаткері, Ресей Федерациясы Федералды Жиналысы Федерация Кеңесінің төрағасы және ТМД Парламентаралық ассамблеясының ұзақ жылдардан бергі жетекшісі Сергей МИРОНОВ біздің еліміздің ЕҚЫҰ-ға төрағалығындағы іс-әрекеттеріне жоғары баға беріп, Отанымыздың парламентаралық ынтымақтастыққа сүбелі үлес қосып келе жатқанын атап көрсетті. – Сергей Михайлович, бірінші сұрақты жақында өткен оқиға – қыркүйек айының соңында Санкт-Петербургте ұйымдастырылған Қазақстанның Еуропадағы қауіпсіздік және ынтымақтастық жөніндегі ұйымға төрағалығына арналған “ЕҚЫҰ және ТМД: жаңа мүмкіндіктер мен перспективалар” атты халықаралық парламенттік конференциямен байланыстырып қоюға рұқсат етіңіз. Сұрақтың бұлай қойылуы өте орынды деп білеміз, өйткені, Қазақстан төрағалыққа Достастық елдерінен ортақ кандидат ретінде шықса, парламенттік өлшем түбегейлі де көпқырлы әріптестіктің аса маңызды бағыттарының бірі болып табылатыны анық. – Сіздің сауалыңызға Қазақстан Президентінің жоғарыда аталған конференцияға арнаған құттықтауына сілтеме жасай отырып жауап берсем, ұтымдырақ шығады ғой деп ойлаймын. Нұрсұлтан Назарбаев ЕҚЫҰ кеңістігінде сенім ауаны мен өзара түсіністікті қамтамасыз етуде парламенттік дипломатияның ерекше рөліне екпін түсірді. Оның ішінде, әсіресе, қауіпсіздік саласындағы көпқырлы өзара іс-қимылға мысал ретінде Нұрсұлтан Әбішұлы Қырғызстандағы жағдайды тұрақтандыру бойынша жұмсалған бірлескен күш-жігерді атады. Және де бұл, меніңше, тұтастай алғанда, ТМД тиімділігінің барынша жаңа, сондай-ақ жария етуге тұрарлық мысалы болса, оның ішінде парламенттік дипломатияның үлесі де айтарлықтай. Осы арада біздің Президенттің де “ЕҚЫҰ мен ТМД сияқты беделді де ықпалды ұйымдардың күш-жігерін біріктіру халықаралық өзара іс-қимылдың перспективалы пішінін қалыптастырады” деген сөздерін де келтіре кеткенді жөн көріп отырмын. Оның әлеуетін ешқандай бөлінбейтін кеңістікте, яғни Атлантикадан Владивостокқа дейінгі барлық біртұтас Еуропа мемлекеттерінің тең деңгейдегі қауіпсіздігін құру үшін барынша пайдалану өте маңызды, деп атап көрсеткен болатын Дмитрий Медведев. 2011 жылы ТМД құрылуының 20 жылдығы мерекеленетінін қаперге сала кетейін. Оның өміршеңдігінің сыры, менің пайымымша, қатысушылардың бір-бірін естуі тиістігінде және естіп қана қоймай, дұрыс түсінілетініне сенімді болуында жатқаны күмәнсіз. Біздерді әртүрлілігіне қарамастан, мәдениеттеріміз бен өркениеттеріміздің үйлесімділікке ұмтылысы мен ең күрделі деген проблемалардың өзін достық, өзара түсіністік, бүкіл ТМД тұрғындары мүдделерінің тең құқылығы негізінде шешуге деген талпыныс біріктіріп отыр. Тек осындай тәртіп қана біздің басқа да әріптестік қарым-қатынастарымызды дамытуға және нығайтуға алғышарт жасайтынына сенімдімін. Ал әріптестіктен келетін пайда өлшеусіз және Достастық пен ынтымақтастық туралы ойлайтындар үшін айтарлықтай аргумент болып табылады. Бүгінде парламентарийлер арасындағы үнқатысудың маңызы ұлан-ғайыр ғана емес, ол – айдай анық нәрсе. Дәл осы үнқатысу біздердің мемлекеттеріміз халықтарының арасындағы өзара түсіністікке негізделген ынтымақтастық қалыптастырудың өте бір тиімді тетігі болып отыр. Ол аса маңызды да күрделі міндеттер бойынша ұтымды шешімдер қабылдауға ықпал етіп, экономикалық, саяси және діни кедергілерді аластауда. – Жақында Қазақстанның ЕҚЫҰ-дағы төрағалығы өкілеттігі аяқталады. Ұйым үшін 2010 жыл қаншалықты тиімді болады, несімен есте қалады деп ойлайсыз? – ЕҚЫҰ пайда болған 35 жыл ішінде аталған Ұйымды алғаш рет ТМД мемлекеті басқарды. Достастықтың барлық қатысушыларының атынан ұжымдық мандат иеленген Қазақстанның төрағалығы, біздің көзқарасымызша, ЕҚЫҰ-ның белсенділігі мен модернизациялануына, Атлантика мен Еуразия арасындағы барлық мемлекеттер үшін тең және бөлінбейтін қауіпсіздікті – Еуропа қауіпсіздігінің архитектурасындағы жаңа ұстанымдарды ілгері жылжытуға оң ықпал ететін болады. Қазақстан Достастық елдерімен тату көршілік қарым-қатынасын нығайтып, Еуропалық Одақ мемлекеттерімен және АҚШ-пен өзара тиімді ынтымақтастықты белсенді дамытып келеді. Дәл Қазақстанға тек тарихи ғана емес, сондай-ақ географиялық жағынан Азия елдерімен және Ислам әлемімен конструктивті де нәтижелі үнқатысуды қамтамасыз ету ыңғайлырақ. Әлемдік қаржы дағдарысының теріс ықпалына қарамастан, республикаға негізгі экономикалық көрсеткіштер бойынша Орталық Азия өңірінде көшбасшы болып қалу мүмкін болды. Қазақстанның ЕҚЫҰ-ға төрағалығы сіздер үшін ғана емес, сонымен қатар, барлық ТМД елдері үшін айтарлықтай оқиға болды деген әріптесім Орал Мұхамеджановтың айтқандарымен толық келісемін. Қазақстан Ұйым қызметіне түбегейлі өзгерістер әкелуді алдына мақсат етіп қойған жоқ, бірақ оған тек “техникалық” төраға деп айдар тағуға болмайды. Ол Ұйымды қазіргі заманғы қыр көрсетулер мен қауіп-қатерлерге дер кезінде ойлылықпен назар аударуға қабілетті тең құқықты үнқатысу алаңы ретінде пайдалана отырып, ЕҚЫҰ-мен ырғақты іс-қимыл танытты. Және де еуропалық қауіпсіздікті нығайтып, трансұлттық қауіп-қатерлерге қарсы тұруға, посткеңестік кеңістіктегі созылмалы жанжалдарды реттеуге, транзиттік-көліктік әлеуетті дамытуға, төзімділік пен толеранттылық қағидаларын ілгері жылжытуға күш салды. Қазақстанның ЕҚЫҰ-дағы күш-жігері туралы айтқанда, дәл осы жылы нақты пішінге ие болған “Корфу үдерісін” белсенді ілгері жылжытуын, болашақ еуроатлантикалық және еуразиялық қауіпсіздік жөніндегі үнқатысуды еске сала кеткен жөн. Сондай-ақ Алматыда ЕҚЫҰ-ға мүше елдер сыртқы істер министрлерінің бейресми кездесуін ұйымдастыру мен оның аясында шешуші халықаралық ұйымдар – БҰҰ, ЕҚЫҰ, НАТО, ЕО, Еуропа Кеңесі, ТМД, ҰҚШҰ және АӨСШК өкілдерінің кездесуін өткізгенін де қаперге сала кеткеннің артықтығы жоқ. Ауғанстандағы жағдайды қалпына келтіру жөніндегі қызметті, оның ішінде Қазақстанның Ауғанстанның 1 мың азаматын елдің жоғары оқу орындарында оқыту үшін 50 миллион АҚШ долларын бөлгенін атап өтпеуге болмайды. Сонымен бірге, үстіміздегі жылдың жазында Венада ЕҚЫҰ-ның есірткінің заңсыз айналымымен күрес жөніндегі арнайы конференциясы ұйымдастырылса, оның барысында ауған есірткі трафигінің проблемаларына ерекше назар аударылды. Қазақстан төрағалығының маңызды бір қадамы ретінде ұлтаралық және мәдениетаралық үнқатысуларды ілгері жылжытуы болғанын атап айтқан абзал. Осы арада Қазақстанның Еуразияның кіндігінде, әлемнің көне өркениеттерінің тоғысында, яғни Шығыс пен Батыс арасындағы көпжақты байланыстар орталығында орналасқан ғажайып географиялық жағдайын еске түсірген де орынды. Дегенмен, Қазақстан төрағалығының басты нақышы, ең маңызды және мүмкін тағдыршешті бастамаларының бірі деп мен Нұрсұлтан Назарбаевтың үстіміздегі жылдың 1-2 желтоқсанында Астана Саммитін өткізу туралы ұсынысын есептеймін. Бұл Саммит 10 жылдан астам уақыт бас қоспаса, енді ол Хельсинки үдерісін дамытуға жаңа серпін қосады деп сенемін. – Саммиттің күн тәртібіне ЕҚЫҰ жауапкершілігі аймағындағы, Ауғанстандағы қауіпсіздікті одан әрі нығайту, экономикалық-экологиялық өлшемдердегі ынтымақтастық, Қазақстанның ұлтаралық және конфессияаралық келісім саласындағы тәжірибесі, осы орайда, толеранттылықты ілгері жылжыту мәселелері енеді. Осы жоғары деңгейдегі форумнан Ресей не күтеді, жеке өз басыңыз не күтеді, өмір шындығын есепке ала отырып, онда қандай шешімдер қабылдануы тиіс? – Жоғарғы деңгейдегі Ыстамбұл кездесуінен кейін 11 жыл өткен соң алғаш рет Қазақстанның елордасына Еуропаның, Азияның, Американың 56 мемлекетінің көшбасшылары мен беделді халықаралық ұйымдардың жетекшілері жиналады. Президент Назарбаевтың өзі атап өткендей, бұл идеяны ілгері жылжытуда ТМД парламентарийлерінің ықпалы айтарлықтай болғаны көңілге қуаныш ұялатады. Қазақстан басшысы 28 қазанда Петербургте өткен Қазақстан Республикасының ЕҚЫҰ-дағы төрағалығына арналған халықаралық парламенттік конференция қорытындылары да Ұйымдағы көкейкесті проблемаларды шешуде жаңа қадамдар іздестіруге ықпал ететініне, сөйтіп, ол парламентарийлердің заң шығармашылық қызметінде көрініс табатынына сенім білдірді... Нұрсұлтан Назарбаевтың бағалауынша, бұл біздің ортақ құндылықтарымыз, тең құқылы қағидаларымыз бен өзара құрметіміз негізіндегі еуроатлантикалық және еуразиялық қауіпсіздік тұжырымдамасына қозғалысымыздың жаңа стратегиялық бағыттары мен “Жол картасын” айқындаудағы тарихи тамаша мүмкіндігіміз болып табылады. – Сергей Михайлович, Қазақстанның әдебиетшілері мен жұртшылығы сіздің “Литературная газетамен” ұзақ уақыттан бергі және жемісті ынтымақтастығыңызға қызығушылықпен және мақұлдаумен қарайды. Осы орайда, бұл бағыттағы шығармашылық жоспарларыңыз туралы білсек деп едік. – Аталған басылым, менің көзқарасымша, дәуір ауысқан бүгінгі алмағайып заманда өзінің бет-бейнесін сақтап қала алған аздаған газеттердің бірі. Және бұл бет-бейне өзінің интеллигенттігімен қуантады. Газет – сыпайы, сезімтал, ақылды, объективті әңгімелесуші, ол жанжалшылдықты жақтырмайды, онда өсек-аяңның ізі де жоқ. Сондықтан мен онымен үлкен қанағат сезімімен ынтымақтасамын – менің сөздерім мен ұстанымдарым оқырмандарға бұрмалаусыз жететінін білгендіктен, сұхбат беріп тұрамын. Ресей қоғамы үшін көкейкесті проблемалар бойынша өзімнің мақалаларымды жариялаймын. Мұнда да “Литературная газета” күн тәртібіндегі көкейкесті мәселелерге, әдеби үдерістермен шектелмейтін кең көлемді қызығушылықтарына байланысты өзінің дәстүрлеріне берік деуіміз керек. Мәдениет, адамгершілік, ескерткіштерге көзқарас, жастар тәрбиесі, отбасылық құндылықтар – басылым көтеретін тақырыптардың барлығын санамалап шығу да қиын – осының барлығы еліміздің барлық азаматтарын толғандыратыны анық. “ЛГ” авторларының, әсіресе, жастардың шығармашылығын қызығушылықпен бақылап отырамын және де газеттің жаңа есімдер ашатынына қуанамын. – Сіз “Справедливая Россия” партиясының жетекшісісіз және Ресей парламенті палаталарының бірін басқарасыз. Өзіңіз жетекшілік ететін саяси бірлестік өкілдері заң шығармашылық органда басым болып табылатын билеуші “Единая Россия” партиясымен өзара іс-қимылын қандай қағидаттарға сүйеніп құрады? – Өзіңіз де білетін шығарсыз, осы жылдың 8 ақпанында “Справедливая Россия” мен “Единая Россия” ынтымақтастық туралы келісімге келді. Аталған құжатқа қол қоюдың шарттарының бірі единоросстардың Федерация Кеңесінде фракция құруға әрекеттенуден бас тартулары болды. Біз Ресей парламентінің жоғарғы палатасы партиялық негізде құрылмайтынын, ел өңірлерінен өкілдік ететінін әлденеше мәрте атап көрсеткен едік. Қол жеткізілген келісімде, сондай-ақ біздің партия үшін маңызды пункттер бар. Мәселен, “ЕР” РФ Президентіне “Справедливая Россиядан” губернаторлық қызметке өкілдер ұсынып, сонымен қатар, басқарушы лауазымдар мен өңірлік сайлаулар өткеннен кейін жергілікті парламенттерге сайлау бойынша пакеттік келісім жасаса алады. Ал өздерінің негізгі қарым-қатынастарында біздің партияларымыз өзгерген жоқ. Олардың әрқайсысында өзінің бағдарламасы, идеологиясы, ел дамуы тиіс жолдарды нұсқау сияқты үдерістер бар. Және де электорат үшін күресте де өздерінің әдіс-тәсілдері орныққан. “Единая Россияның” қолында кей жағдайда басты құрал ретінде салмақты тетікке айналатын әкімшілік ресурс бар. Бұл қысымға барлық өңірлер бірдей төтеп беруге қабілетсіз. Оның үстіне, “ЕР” әуелі біздің заңнамалық бастамаларымызды қабылдамайды, ал кейін өздерінің соған ұқсас заңнамаларын ұсынатын кездері де кездесіп тұрады. – Әңгімеңіз үшін рахмет. Әңгімелескен Александр ТАРАКОВ.