Қалааралық автобекет жолаушыларға қайтадан қызмет көрсете бастады
Алматыда әйгілі «Үшқоңыр» автобекеті араға 9 жыл салып, қайта іске кірісті. Өткен жылдың аяғында төлқұжатын жаңаша ресімдеген сауда орталығы бастапқыдағы «Үшқоңыр» автобекеті атауын қайтарып алды. Осыған байланысты қалааралық «Үшқоңыр» автобекетінің директоры Берік Ырысбайұлы АБДРАХМАНОВТЫ әңгімеге тарттық.
– Берік Ырысбайұлы, ауқымы мен халқының саны ай санап емес, күн санап өскен алып Алматының «Үшқоңыр» автобекетіне қатысты жыры осымен аяқталды деп айтуға бола ма?
– Өздеріңізге мәлім, Қарасай ауданының жер аумағында 2007 жылы тұрғызылған «Үшқоңыр» автобекеті, өкінішке қарай, сол кезеңде толыққанды өзінің кәсіби мақсаттағы қызметін атқара алмады. Оның себептері көп... Көз үйренген, ет үйренген Алматыдағы қалааралық «Сайран» жолаушылар тасымалдайтын автобекетінен жолаушылар да, көлік жүргізушілер де бір мезетте қош айтысып кете алмады. Бірқатар мүдделі азаматтар да автобекеттің қаланың ішінде болғанын қалады. Сондықтан да сол жылдары «Үшқоңыр» амалсыздан автобекет емес, сауда орталығына айналды. Жасыратын несі бар, сауда айналымы «Үшқоңырды» ұшпаққа ұшырмады. Қоғамдық ұйымдар, халық мұның бәрін көзімен көріп жүрді. Сіздің «жыры таусылды ма?» деген сауалыңыз соған байланысты айтылып отыр деп ойлаймын. Міне, бүгінгі таңда «Үшқоңыр» автобекеті өзінің әуел бастағы кәсіби қызметіне кірісті.
– Автобекеттің бастапқы қызметін қайтарып алуына себептер де болған шығар?
– Алматы қаласын дамытудың 2020 жылға дейінгі бағдарламасына сәйкес үлкен қалаға қызмет ететін үлкен үш автобекет салынуы тиіс. Қазіргідей дағдарыс жағдайында қандай да бір ауқымды құрылыс нысанын салуды жобалағанмен, оны тұрғызу да оңай шаруа емес. Осы орайда, «Үшқоңыр» барлық тараптан сараптап келгенде де қазіргі заманғы автобекеттік талаптар үдесінен шықты. Алматы қаласы мен Алматы облысының әкімдігі мен көлік және жолаушылар тасымалына қатысы бар барлық құзырлы ұйымдардан құралған комиссия мүшелері «Үшқоңырға» келіп, оның болашақта атқаратын қызметі және міндетімен кеңінен танысты. Комиссия бірауыздан біздің автобекеттің мемлекеттік жоспардағы үш нысанның, оның ішінде оңтүстік бағыттағы автобекеттің орнын толықтай басатынына, қызметін атқаратынына сенім білдірді. Тиісті орындар автобекеттің құжатын заңдастырып берді.
– Қалааралық автобекеттің дәл бүгінгі күндердегі халыққа қызмет көрсету жайы туралы не айтуға болады?
– Сметалық жоба бойынша бұл автобекетте 2100 жолаушы аялдайтын күту залы мен 200 автобусқа арналған тұрақ алаңы бар. Қазіргі біздің болжамымыз бойынша – қажет болған күнде «Үшқоңырдың» 4000 адамға дейін қызмет көрсетуге шамасы жетеді. Ол үшін экономикалық мүмкіндігі де, заңдастырылған жер телімі да бар екенін айта кеткім келеді.
– Қандай проблема бар?
– Ең бірініші проблема – мейманхана мәселесі. Біздің аумақта бар болғаны жалғыз ғана 42 орындық қонақ үйі салынған. Алыс жолдан келген автобус жүргізушілері үшін дұрыстап тынығып, жолға қайта шығу өте маңызды мәселе саналады. Сол себепті де, біз қасымызда тиіп тұрған Қаскелеңнің атақты «Барыс» автомобиль сауда орталығының қонақ үйлерін жалға алмақпыз. Жүргізушілердің бірқатары өздері үйреніп алған «Алтын Орда» сауда орталығының мейманханаларына барып тынығып жүр. Өз тарапымыздан айтарым, көктем шығысымен автобекеттің оңтүстік-шығыс аумағында екі қабатты үлкен қонақүйдің құрылысын бастаймыз. Мұның барлығы да таяу арада шешілетін мәселелер. Ең басты проблемамыз осы ғана...
– Мәселен, 1000 немесе 500 шақырым жол жүріп келген жолаушы Алматыға жету үшін «Үшқоңырдан» көлік ауыстырып мінген сәтінде міндетті түрде «Алтын Орданың» кептелегіне түседі. Ең үлкен проблема осы емес пе?
– Оныңыз рас... Бірақ, біз мұның барлығын да алдын ала ойластырып қойдық. Бізге Қаскелең автобус паркінен 50 «Газель» микроавтобусы мен қырық орындық 3 жайлы автобус қызмет көрсетеді. Сондай-ақ, бұлардың қатарына алматылық №303 маршруттық жолаушылар автобусы қосылды. Біздің болашақ мүддеміз үшін және де ең алдымен, жолдан шаршап жеткен жолаушылардың көңілдеріне кірбің ұялатпау жағын алдын ала қарастырдық. Біздің автобустарымыз «Алтын Ордадан» кідіріссіз өтіп жатыр. Жолаушылар тарапынан да, жүргізушілер тарапынан да бізге ондай шағым әзірге түскен жоқ.
– Мұныңыз адам сенгісіз әңгімеге ұқсап кеткен жоқ па?
– Ол рас. Оның тағы бір себебі, жолаушылар бізге жол кестесі бойынша таң мезгілінде келеді. Немесе түн ортасында дегендей... Бұл уақытта «Алтын Ордада» жол кептелегі болмайды. Рас, алғашқы күндері автобустан Алматыға жетпей түскен жолаушылар абдырап, не істерін білмей қиналғаны рас. Біздің қызметкерлер дереу жол сілтеді, көмектесті. Қалаға баратын микроавтобустарға отырғызды. Қазір бәрі де орын-орнына келді. Автобустан түскен жолаушы 100 теңгесін төлейді де, микроавтобусқа мініп, діттеген жеріне жетеді. Асықса, қызмет көрсетуге дайын фирмалық таксилер тізіліп тұр. Қазіргі таңда Қызылорда, Түркістан, Шымкент, Тараз қалаларынан келген автобустар жаңа автобекетте тұрақты түрде орнығып жатыр. Болашақта еліміздің солтүстік жағынан келетін жолаушылар көлігін қабылдау мәселесі күн тәртібінде тұр.
– Халық көп шоғырланған жерде ең алдымен өзіңіз айтқан демалатын жай, сол секілді, әрине, тамақтанатын орын болуы міндетті?
– Иә, ол рас, ас – адамның арқауы. Қазір бізде жолаушыларға алғашқылардың бірі болып «Ақ дастархан» дәмханасы дәм-тұзын ұсына бастады. Келушілер дәмхана қызметіне риза. «Ақ дастарханның» қатарынан орын алмақ ниеттегі тамақ дайындаушылардан ұсыныстар түсуде. Бәріне де қолдау білдіруге дайынбыз, алайда, біз ең алдымен халыққа қызмет көрсетудің мейлінше мінсіз болу жағын өте-мөте қатаң қадағалаймыз. Үміткерлерге осы жағын ескерттік.
– Қазіргі «Үшқоңыр» автобекетінде қанша адам халыққа қызмет көрсетеді?
– Мекемеде мені қосқанда штат бойынша 32 адам бар. Қызмет ауқымы өскен тұста штаттық адам саны қосылуы мүмкін. Әзірге осы топ «Үшқоңырдың» жұмысын дөңгелетіп жүр. Жалпы, біздің автобекет аумағында 200-ге жуық сауда нүктесі бар. Ісіміз алға жүргелі олардың барлығы да терезесін ашты. Мұның өзі қазіргі заманның талабымен өлшем жасағанда, әрбірінде екі адам бар деп есептегенде, біз бір мезгілде 400 адамды жұмыспен қамтамасыз еттік. Дағдарыс жағдайында мұның маңызы бар деп айтар едім. Сол секілді барлығы 7,5 гектар жер аумағының 5 гектары ғана автобекет аумағы болып саналады да қалғаны сауда орындарын қоныстандыруға бейімделген. Мұның сыртында көктем шыға автобустарға техникалық қызмет көрсететін орындарын ашамыз. Ол да қосымша жұмыс орны емес пе? Бір сөзбен айтқанда, автобустардың тек қана жасалған кесте бойынша мезгілінде жүріп-тұруы үшін бар жағдай бар. Ол біздің жұмысымыздың негізгі көрсеткіші болып саналады. Кассалық орындар, диспетчерлік орталық бәрі де ойдағыдай жұмыс жүргізіп келеді. Ұжымның бұл саладағы жұмысында мін жоқ.
– «Үшқоңырдың» болашағын көз алдыңызға елестетіп көріңізші...
– Ол бір ғажап кезең болғалы тұр. Өзіңіз білесіз, Алматы қаласының ауқымы ұлғайған үстіне ұлғаюда. Өткендегі бізбен ресми кездесуінде қала басшыларының айтқаны, «Алматы-2020» мемлекеттік бағдарламасында метро таяу болашақта біздің бағыттағы «19 шақырым» атты елді мекеніне дейін созылады. Одан бері қарай Қаскелең қаласына жеңіл құйылған рельсті көліктер жүргізу жоспарда бар дейді. Демек, бұл «Үшқоңырдың» үшінші кезектегі нағыз қызмет тынысы өрісті болады деген сөз.
– Әңгімеңізге рахмет.
Әңгімелескен
Талғат СҮЙІНБАЙ,
«Егемен Қазақстан».
АЛМАТЫ.