• RUB:
    5.5
  • USD:
    473.95
  • EUR:
    513.38
Басты сайтқа өту
23 Тамыз, 2011

Баһадүрдің бетін кім жуады?

329 рет
көрсетілді

Қиярдың өзін пиарсыз жемейтін заман ғой қазір. Брендтен береке тауып, имиджбен игілікке жетіп жүргендер жеткілікті. Жарнама деген желкемізде жарбиып отыр. Теледидарда да, көшеде де бетпе-бет келесіз. Әр облыс, қалаға тән ескерт­кіш­тер бар. Әлгі ескерткіштер сол аймақтың бренді іспеттес болып келеді. Мәселен, Астанада Кене­сары, Алматыда Абылай хан! Біз­дің аймақта да ондай айбарлы ескерткіштер бар. Бірі – қара қып­шақ Қобыландыға қойылған. Екін­­шісі – Жалаңтөс баһадүрге ар­налған. Қобыланды қаланың ішін­де тұр. Жалаңтөс әуежайдан қалаға кіре берісте, жаңа мешітке қарама-қарсы жерде орнатылған. Айтпағымыз, Жалаңтөс баһа­дүр­дің жайы. Ескерткіш еңселі. Қалаға кіре бергенде қарғып тұр­ған атымен, сесті жүзімен қарсы алады. Осы жерді жанкештілікпен қорғағаны сезіліп тұрады. Қазақ жерін азат етуде қылышы қынында жатпағанын бағам­дай­сыз. Өмірі ерлікпен өткен осын­дай бабалардың болғанын мақтан етесіз. Сәулелі сәулет өнері қай жағынан алып қарасаңыз да орынды жасалған. Қали Сәрсенбай ағамыз бір кездері «Ұлылықтың бетін кім жуа­ды?» деген мақала жазған. Ма­қала Алматыдағы Абай ескерткіші туралы. Хәкім Абайдың тас мүсініне құс саңғып кеткен ғой. Содан ұлы Абайдың беті қанша уақыт бойына сатал-сатал болып тұрған. Қали аға осыны жазды. Бір күні троллейбуспен кетіп бара жатсақ, Абайдың беті жуылып жа­тыр екен. Құзырлы орын қа­лам­гердің сөзіне құлақ асқан. Айтқанын істеген. Сол секілді, Қызылордадағы баһадүр бабаның жайын айту бізге жазылып тұр. Ақмешіттің ауа райы өзгеше. Алматыдағыдай ауық-ауық жаң­быр жаумайды. Есесіне жел бар. Жердің бетіндегіні аспанға шыға­рып алақұйындатқанда анау-мы­нау адамыңды қаңғалақтатып жібереді. Қатты жел тұрғанда құм шайнап, тас түкіруге еріксіз мәж­бүр бола­сыз. Ескерткіштің кірлеуіне осы жел­дің де өз ықпалы бар. Баһа­дүр­дің тас мүсінін шаңға көміп, топы­рақпен жауып тастай­ды. Аракідік жауған жаңбырмен шаң ара­ла­сады да, ескерткіш цемент қосыл­ған бат­пақ секілді болып тастай қатып шы­ға келеді. Жиі-жиі жумаса, қожыр­ланып кетпей қояды. Десек те, ағал-сағал болған ескерткіштің бетін сүрткен адам көрмедік. Сарша тамызыңыз да түсті. Жаз бойына ескерткіш шаң басып, топырақ шайған күйінде тұрды. Әрі-бері өткен сайын то­пы­рақа көміліп тұрған баба мү­сі­нін көріп: «Осыны жуатын адам жоқ па?» деп ойлағанымызды жа­сырмаймыз. Бірақ ешкім жумады. «Айтқан адамның аузы жаман». Сонда да айтайық. Қала әкім­­дігінде басын көтеріп жүре­тін адам жоқ-ау, осы. Егер бас­тарын көтеріп жүрсе, бабаның батпаққа батып тұрғанын көретін еді ғой. Қала әкімінің идеология жөніндегі орынбасары осыны көр­меді дегенге сенбейміз? Әуе­жай­дан қонақ күтіп алып, шыға­рып салып жүр­генде бір рет болса да байқағаны анық. Болмаса, қаладағы мәдени мұраларды көзі­нің қарашығындай сақтауға тиіс мәдениет бөлімін­дегілердің де бай­қамауы миға сый­майды. Қыс­қасы, бабасы шаң­ға кө­міліп тұр­ғанда, балалары жаны­нан әрі-бері жүгіріп өтіп кетіп жүрді. Біреуі де «осы ескерткішті тазалау керек екен ғой» деп ой­ламады. Ойласа, баһадүр бұлай тұрмас еді. Айт­пақшы, естуімізше, осы Қызыл­ор­даңызда «Жалаңтөс баһадүр» атындағы қор бар екен. Ескерт­кіштің орнатылуына солар мұ­рын­дық болған. Ең болмаса, осы қордағылар да қолын қимыл­дат­пады. Қолын қимылдатпай-ақ қой­сын, аузын жыбырлатып, құ­зырлы орынға айтуға болады ғой. Ол да жоқ. Жоғарыда имидж бен бренд деген сөздерді бекер айтпадық. Қаласаңыз да, қаламасаңыз да, ескерткіш біздің бренд. Қалаға келген қонақ алдымен осы баһа­дүр бабаның тас мүсініне көз тоқ­татады. Ағал-жағал болып тұрған ескерткішті көрген адам не ойлап кетеді? Әрі-беріден соң біздің мәдениеттілігімізді де сонымен өлшеуі мүмкін. «Итің жаман» десе намыстан жарылардай болатын қазақтың баласымыз. «Мәдениет­терің төмен екен» десе ше? Бетімізбен жер баспаймыз ба? Сон­дықтан баба ескерткіші күн сәу­лесімен шағылысып, ай нұрымен астасып тұруы қажет. Ержан БАЙТІЛЕС, Қызылорда.