• RUB:
    5.06
  • USD:
    522.49
  • EUR:
    547.88
Басты сайтқа өту
31 Желтоқсан, 2016

Білім берудің биік белестері

396 рет
көрсетілді

Бүгінгі заманның басты ерек­ше­лігі, еліміздегі білім әлемін биік­ке көтеру болып тұр. Білімі мық­ты елдің ұрпағы білікті болып, Отанының тұтқасына айналып, тұтас әлемді зерделей алатынын – өркениетті елдердің өрелі тір­лі­гінен көріп отырмыз. Сондай биікке көтерілу жолында Қазақ елі де өзіндік қимыл-қарекетін жасау үстінде. Ниет еткені – білім сапасын арттыру, дамыған ел­дер­дің қатарына қосылу. Бұл жол­да ұлттық ерекшеліктерімізді сақ­тай отырып, саналы түрде әр істі сарап­тай алсақ, ХХІ ғасыр бәсе­ке­сін­де ұтылмасымыз анық. Биыл еліміз бойынша жаңа бағдарлама қабылданды. Ол 2016-2019 жылдар ішінде білім беруді және ғылымды өрістетуге арналып отыр. Оны мүлтіксіз жүзеге асы­ру ісі жүргізілу үстінде. Ақи­қаты­­на келсек, тәуелсіздік жылдары білім мен ғылым саласын­да реформалар аз болған жоқ. Дегенмен, Елбасының тікелей қол­­дауы­ның нәтижесінде үл­кен жұ­мыстар атқарылды. Соның біре­гейі «Балапан» бағдарла­масы­ның негізінде 3-6 жастағы бала­лар­ды балабақшамен қамту екі есеге өсіп, 82 пайызды құра­ды. Нақтылай түссек, 2200 бала­бақ­ша мен орталықтар бой көте­рді. Биыл 400 мың орын үшін мем­ле­кет­тік тапсырыс бойын­ша ар­найы қаржы бөлінді. Мәсе­лен, 2001 жылы мектепалды да­йын­дық 36,8 пайыз болса, қазір ол 99,7 пайызға жетіп отыр. Бала­лар­ға арналған жеке мекемелер 5 есеге артып, мемлекеттік тіл­де оқитындар 1748-ден 5709 бір­лік­ке артты. Бүгінгі таңда, мек­теп оқушыларының 70 пайызы қазақ сыныптарында білім алса, жоғары оқу орындарына бөлін­ген мемлекеттік гранттың 80 па­йы­зы қазақ тілінің еншісіне тиді. Бұл да үлкен жетістік деуге тұ­ра­ды. «Алтын белгі» иегерлері 1998 жылы 49 болса, 2016 жылы 2480-ге жетті. Бұл шынайы білім сапа­сы­ның нәтижесі болса, қане. Отанымызда қазір мил­лион­даған ұл мен қызға 325 мыңнан аст­ам педагог сабақ беріп, тәрбие үй­ретуде. Олардың 91 пайызы жоға­ры білімді мұғалімдер сана­ты­нан көрініп отыр. Осы арада мына бір жағымды нәрсені ай­тар болсақ, ол болашақта білім ұяларындағы оқу үдері­сіне Назарбаев зияткерлік мектеп­тері­нің үлгісін бірте-бірте енгі­зіп, білімді бағалаудың жаңа жү­йе­сін қалыптастыру жайы еді. Шы­нын­да, оқу желісін әлемдік дең­гейге көтеру ісінде Назарбаев зияткер­лік мектептеріндегі оң өзгерістер үйренуге тұрарлық. Тек бұл әдемі істі әсірелеп жібермей, ретімен жүр­гізсек, ел білімінің еңсесі бү­гін­гі­ден де биіктей берері сөзсіз. Техникалық және кәсіптік білім беру ісіне қазір ерекше көңіл аударылуда. Себебі, өндіріс саласы мен ауыл шаруашылығына қысқа мерзімде маман дайындау басты назарда. Елімізде 807 колледж болса, онда білім алатын­дардың саны жарты миллионға таяды. Талапкерлер үстіміздегі жылы 35,5 мыңға артқанын ай­тар болсақ, бұл жастардың тіке­лей іске ұмтылғанын көрсе­те­ді. «Мәңгілік Ел жастары – ин­дус­трияға» жобасы аясында мем­ле­кет­тік тапсырыс 30 колледжге берілген бола­тын. Онда 43 мамандық бойын­­ша студенттер оқытылуда. Елбасы осыдан үш жыл бұрын дуал­ды оқыту мәселесін Жолдауын­да қадап тұрып айтқан еді. Бұл – талапкер – оқу орны – жұ­мыс беруші ара­сындағы бірлік­­ті жет­іл­діруді көздейді. Қазір осы іс 1718 кәсіпорын­ның қатыс­­уы­­мен 348 колледж­де жүзеге асып жатыр. Бұған қоса, Прези­дент­­­­тің тапсырмасы­мен алдағы жылы коллед­ж­дердегі техни­ка­лық ма­ман­­дық­­тар тегін оқыты­латы­нын еске сала кетейік. Мемлекетімізде жоғары оқу орындарының саны 131-ді құраса, соның 9-ы ұлттық университеттер санатында. Онда оқитын студенттерге мемлекетіміз әр жыл сайын арнайы гранттар бөліп келеді. Дегенмен, жоғары білімнің негізін ақылы оқу құрап отырғанын бүгіп қала алмасақ керек. Ал әр жыл сайын қолдарына диплом алған жастардың жұмысқа орналасу мәселесі алдымызды орай бере­тіні де ақиқат. Биылғы жылдың бір атап өтер­лік жетістігі, базалық оқулық­тың білім жүйесіне енгізілуі. Бұрын баламалы оқулықтарды әр білім ұясы өз қалауымен қолданып келсе, ендігі жерде оған тыйым салынды. Орта білімнің жаңар­тылған мазмұнына көшу жолында оқушыға ұсынған кейбір оқу құралдары, оның ішінде ұлт ұстазы Ахмет Байтұрсынұлының «Әліппесін» жойып, орнына «Сауат ашу» деген оқулықты 5 жас пен 6 жастағы ұл мен қызға ұсыну халықтан түсіністік таппады. Бұл қалай деген сұрақ ата-аналардан бастап, мәртебелі мекемелерде, Парламент Мәжілісінде қозғалды. Мұны алдағы жылы ескерсек ұтылмас едік. Иә, оқулық мәселесі биыл біраз әңгімеге арқау болды. Қалай десек те, білім­нің бастауы оқулық екенін ес­керіп, алдағы уақытта бұл құрал кімнің тапсырысымен, қандай мекемелердің сараптауынан кейін оқушы қолына тиіп жатыр дегенді жүйелі түрде қозғап, тіпті, алқалы жиында көтерсек артық болмайды. Себебі, ұрпақ тағдырына қатысты іске немқұрайлылық жараспасы анық. Жаңартылған білім мазмұнын жетілдіру жолындағы ізденістің бірі – мектептегі бес күндік оқу аптасы еді. Бұл жүйеге көшудің нақты уақыты белгіленді. Ол 2017 жылдан басталып, 2019 жылы аяқталуға тиіс. Сол секілді, 12 жылдық оқыту үлгісін 2019 жылдың қыркүйегінен бастау белгіленіп отыр. Бұл үшін ата-аналар 5 немесе 6 жастан даярлық бөлімдеріне беруге құқылы. «Қазақ тілі – мемлекеттік тіл, орыс тілі – ұлтаралық қатынас тілі және ағылшын тілі – жаһандық экономикаға ойдағыдай кіру тілі», деген Елбасы сөзі көп тіл білу мәселесін алға тартқан еді. Соған сәйкес, қазақ тілін оқытудың жаңа әдістемесі сияқты ағылшын тілін заманауи әдіспен үйрету қолға алынғаны белгілі. Осыған орай, Білім және ғылым министрлігі қажет маман дайындауды қолға алды. Бұрыннан сабақ беріп келе жатқан ағылшын тілі мұғалімін қайта даярлау ісіне биыл 10 мың орын бөліп, қаржы қарастырды. Тілдік біліктілікті арттыру курстары ұйымдастырылып, ағылшын тілін білу деңгейіне қарай, 1 айдан 5 айға дейін оқыту өз шешімін табуда. Бұл уақыт аралығында мұ­ғалімнің айлығы сақталады. 2019 жыл­дан бастап жоғары сыныптарда пән­дерді ағылшын тілінде оқыту қол­ға алынбақ. Жастар әлемдік тіл­ді білсе өзгеге есесін жібермейді деген ой дұрыс. Тек, өзге тілді білген­дер өз тілін ұмытпай, ана тілінің же­лі­сінде ағылшын тілін жетік меңгерсе, нұр үстіне нұр болмақ. 2004 жылдан бері жұмыс істеп келе жатқан Ұлттық бірыңғай тестілеуге енгізілген өзгерістер жұрттың көңілінен шығып отыр. Алдағы жылдан бастап, ҰБТ мектеп рейтингінен түсетін болады. Яғни, мұғалімдер еңбегі ҰБТ қоры­тындысы бойынша баға­лан­б­айды. Өздері оқытқан пән жетістіктерінің нәтижесі ес­кері­леді. Енді мектеп бітіру емти­ханы мен жоғары оқу орындарына түсу сынақтары жеке-жеке өтеді. Кол­ледждерге түсу кезінде ҰБТ тапсырудың қажеті жоқ. 9 және 11-сыныптан кейін талапкерлер өздері қалаған колледждерге қабыл­данады. Мұнымен қатар, биыл Ұлттық бірыңғай тесті­де 50 бал­дық көрсеткішке қол жет­кізе ал­маған жастар кешенді тесті­леуге қатысуға мүмкіндік алды. Онда көздеген мақсатына жетсе, жоғары оқу орындарының ақылы бөліміне түсуіне жол ашылды. Балаларды білім бере отырып, демалту ісі елімізде соңғы кездері жақсы дамып отыр. Соның бір айқын дәлелі, Көкше өңіріндегі «Балдәурен» республикалық оқу-сауықтыру орталығы дер едік. Мұны қазір еліміздегі оқушылар «Қазақ артегі» деп те атап жүр. Бұл кешендегі оқушылар дем­алысы жыл бойы жалғасып отырады. Онда арнайы мектеп жұмыс істейді. Сабақ кезінде демалуға келген әр оқушы білімін сол мектепте жалғастырады. Қазір бұл сауықтыру кешенінің бөлімшелері еліміздің өңірлерінен ашыла бас­тады. Осыдан екі жыл бұрын Маң­ғыстаудағы Кендірліде шаңы­рақ көтерсе, биыл Қапшағай­да жарасым тапты. Мұның жетіс­тігі, балалар демалысын өздеріне жақын өңірде өткізеді. Бұл ата-аналарға да қолайлы болып тұр. Біз осындай сауықтыру кешені туралы ата-аналармен, оқушылар­мен тілдескенде еліміздің барлық аймағында сауықтыру кешен­дері ашылса деген ойларын білдір­ді. Әр кешенде «Балдәурендегі­дей» мектептер жұмыс істеп жатса, ұтылмайтынын да айтады. Алдағы уақытта, тәуелсіз елдің өз артегі қалыптасып, әлемдік деңгейде жұмыс істесе, мемлекетіміздің абыройы арта берері шүбәсіз. Бір сөзбен айтқанда, биылғы жылдың білім бағдары уақыт талабына қарай, өзекті өзгерістер жасай отырып, жаңартылған оқу жүйесін қалыптастыруға бағыт­­тал­ған. Бұл істе басты тұлға  – мұ­ғалім деген идея алға озып, ұстаз мәртебесін көтеру жайы қарас­тырылуда. Елбасы Нұрсұлтан Назарбаевтың «Қағаз толтыруға емес, дәрігерлерге – емдеуге, мұға­лімдерге – оқыту­ға мүмкіндік берің­дер!» деген сөзі басшылыққа алынуда. Шын­дығында, білім рефор­масы­ның негізгі тірегі, оны жүйелі жүзеге асыратын мұғалім десек, алдағы жылы сол мұғалімге жасалар қамқорлық жандана беруі тиіс. Сонда ғана жаңа ғасырдың жаңа ұрпағы ой-санасы биік, қарым-қабілеті ерен, алғырлығы айтулы болып қалыптасары хақ. Сүлеймен МӘМЕТ, «Егемен Қазақстан»