• RUB:
    4.74
  • USD:
    442.05
  • EUR:
    474.14
Басты сайтқа өту
Тарих 18 Қыркүйек, 2018

Отан тарихын оқыту өлкетанудан басталады

733 рет
көрсетілді

Елбасы рухани жаңғырудағы ұлттық сананың рөліне баса назар аударып, бірнеше міндетті айқындап берді. Оның ең негізгісі – ұлттың терең тарихынан бас­тау алатын рухани ұстанымды сақтап қалу. Құндылықтарымыз бен озық дәстүрімізді табысты жаңғырудың алғышартына айналдыра білу. Елбасының идеясы тарихқа деген көзқарасты түзету мен ұлттық бірегейлікті сақтап, ұлттық сана-сезімнің көкжиегін кеңейту жайлы болып отыр.

Қазақ елінің кез келген ай­мағынан ежелгі, орта ғасырларға және жаңа заманға қатысты тарихи жәдігерлерді немесе дерек­терді көптеп кездестіруге болады. Мәселе соны танып біліп, табыл­ған мәліметтерді жүйелеп, зерделеп, жастар тәрбиесінде тиімді пайдалана білуді үйренуде. Мемлекет басшысы «Туған жер» бағдарламасының мәнін түсін­діре келіп білім беру саласында ауқым­ды өлкетану жұмыстарын жүргізудің маңыздылығына назар аударды. Танымал тарихшы Мәмбет Қойгелдиев «Туған жер» бағдарламасын ауылдық жердегі мектептерде ұйымдастырудың қызықты бағдарламасын ұсы­нады. Мәселен, мектептегі тарих­шы мұғалімдер: «Бұл ауылда қан­дай зират бар? Ауыл қашан пай­да болған? Негізін қала­ған кімдер? Бұл ауыл қандай жол­дан өтті? Ауылда қандай мық­ты әулеттер бар? Олардың тари­хы қалай жалғасты?» деген мәсе­ле­лер төңірегінде зерттеулер жүр­гізуі керек. Ал география пәні­нің мұғалімдері: «Ауылдағы тау, төбе, өзен, көше қалай пайда болған? Бастауын қайдан алады, соңы қайдан тұйықталады?» деген сұрақтарға жауап іздейді. Тіл және әдебиет пәні ұстаздары: «Бұл тау мен өзен не себепті бұлай аталады? Этимологиялық мәні қайда жатыр?» деген мәсе­ленің тамырын ажыратады. Био­логия пәнінің мұғалімдері болса: «Ауылда қанша түрлі өсім­дік­тер өседі, оның ішінде дәрі­лік шөптер бар ма, бұл өсім­дік­тер басқа аймақтарда кез­десе ме?» деген сауалды зерт­тейді. Осы сауалдардың негізін­де ел­жан­д­ылыққа, ұлтжан­ды­лыққа тәр­биелеу басталады. Сон­да ел туралы түсінік терең­нен қа­лып­­тасады. Тарихшы ғалым­­ның осы ұсыныстарының өзі-ақ жер­гі­лікті жерде өлкетану­шы­лық жұ­мыс­тарды қалай ұйым­дастыруға болатынына бағыт беріп тұр.

Бүгінде жалпыұлттық пат­рио­тизмді қалыптастыруға, өзі­нің ауылына, туған жеріне деген сүйіс­пеншілікті арттыруға ба­ғыт­­­­талған «Туған жер» бағ­дар­­­­ла­­масын іске асыру және жет­­­­кін­­­шектер белсенділігін көтеру мақ­­сатында білім ошақ­тары­нда «Тәрбие және білім», «Атаме­кен», «Рухани қазына» сын­ды шара­­лар іске асырылуда. Со­н­дай-ақ «Қазақ­стан тари­хы», «Гео­­графия» және «Қазақ әдебиеті» сабақ­тарын мұра­жай­­­­ларда өткізу қолға алынды. Өлке­тану ма­те­риал­дары бі­лім алу­шының шы­ғар­­ма­шылық қыз­мет түрлерін (бел­гілі тақырып бо­йынша ақпа­рат жинау, оның ішінде есте­лік жаз­­ба­ларды дайын­дау, өлкетану­лық фактілерді талдау және ба­­ға­­лау, оларға қатысты сыни кө­з­­қа­ра­сты негіз­деу және т.б.) ме­ң­­­ге­ру­ге мүм­­кіндік береді. Бі­лім алу­­шы­­лар­ға елінің тарихын көзі­­мен кө­ріп, сезіну үшін мүм­­кін­­ді­­гін­ше мұ­ра­жайларға, тари­хи е­с­­­кер­т­­­кіш о­р­натылған немесе та­­ри­­­хи-ар­хео­ло­гиялық орын­дар­­ға экс­­курсия ұйым­дас­тыр­ған орын­ды. Себебі «Туған жер» тари­хын зер­­де­леуде білім алу­­шы­лар­дың бі­л­імін жаңа мәлі­мет­тер­мен то­лық­­тырып, нақ­ты­лайтын, теория­л­ық білімді тәжірибемен байла­ныстыратын сыныптан тыс және мек­тептен тыс тарихи өл­ке­­­та­ну ма­ңызды. Бұл оқу проце­сін жоғары сапалық деңгейге көтереді.

Мысалы, 11 сыныптағы «Қа­зақ­­­стандағы 1916 жылғы ұлт азаттық көтерілісі» тақы­ры­­­бын­дағы сабағымды Бөкей Ор­д­а­сы тарихи музей кешенін­де музей қызметкері Г.Елемесова­мен бірігіп өткіздім. Онда «Туған жер» бағдарламасы бойынша қыс­­қаша түсінік беріліп, әрі қарай оқушылар 1916 жылғы көтері­ліс­тің себептері, сипаты, қоз­ғау­шы күштері және тарихи маңызы туралы сұрақтарға толым­ды жауап беріп, белсенділік танытты. Өз өлкеміздегі көтері­ліс ошақ­тары мен басшылары С.Мең­дешев, Ө.Дінбаянұлы жайын­да музей кешені қызмет­кері Г.Қуаныш­қызы жан-жақ­ты баяндады. Қыс­қасы, экскур­сия әдісімен өт­кен бұл дәріс­тен шәкірттер көп­теген қосым­ша мағ­лұматқа қанық­ты. Мұра­жай­­­дағы тарихи дерек­тер мен ақ­­па­рат­т­ар да жет­кін­шек­тердің туған өлке­мізді тере­ң­і­рек тануына мүм­­кіндік береді. «Бо­ла­шаққа бағ­­дар: рухани жаңғыру» бағдар­ла­ма­сы аясын­да туристік экспеди­ция жасақ­та­рының «Менің Отаным – Қазақ­стан» аудан­дық слетінде мек­теп командасы жүлделі ІІ орынды иеленді.

Білім алушылардың әлеумет­тік нормалар мен дүниетанулық құн­ды­лықтардың тарихи тамырын білуі, халқының тарихи тәжірибесін түсінуі саналы түрде ұлттық бірегейлікті анықтауына мүм­кіндік береді. Білім алушы­лар­дың өзін тұлғалық анықтауы ұлттық мә­дениет пен тарихи дәс­түрді қа­был­дауымен тығыз байланысты.

Бұдан шығатын қорытынды, рухани жаңғыру талабына сәй­кес қазіргі қоғам мен өткенді бай­ланыс­тыратын тарихи сана өс­ке­лең ұрпаққа бүгінгі оқиға­лар­­дың мәні туралы түсінік қа­лып­­тас­тыруда маңызды рөл ат­қарады. Тарихи сана – бұл тарихты білу, тарихи тәжірибе мен оның сабақтарын ұғынып түсіну, әлеуметтік болжау өз іс-әрекеті үшін тарихи жауапкершілікті түсіну. Оған қоса оқу-тәрбие про­цесінің маңызды құрамдас бөлі­гі болатын тарихи білім тұл­ға­ның, азамат пен патриоттың қалып­тасуына жәрдемдесуі тиіс.

Сондықтан да «Қазақстан тарихы» пәні білім алушыларды тарихи оқиғалармен таныс­тырып қана қоймай, оған қоса ғасыр­лар бойы Ұлы Дала кеңіс­ті­гінде қалыптасқан ұлт­тық құн­ды­лықтарды түсінуге жетелейді.

Ерболат ӘБСЕЙІТОВ,

Л.Н.Гумилев атындағы ЕҰУ-дің Стандарттау және сертификаттау

кафедрасының доценті