– Қобыландыдай төрені,
Қазақтың ері келді деп. Көктім аймақ патшасы, Кезекті бұған береді, – деп өлеңдете жөнелгенде көңіліміз марқайды. Кенет, мұнда адасып келмегенімізді анық түсіндік. Атауының өзі «Ай-Зере» деп кездейсоқ қойылмағанын тілге тиек еткен балабақша меңгерушісі, ұлы Абайға тәлім берген Зере әжеміздің тектілік үлгісінен жас ұрпақ ғибрат алса деген ой осы атауды қоюға түрткі болғанын жасырмайды.
Балабақшадағы «Ұлы дала мұрасы» деп аталған арнайы бұрыш ертоқым, жүген, құйысқан, тартпа, қамшы, өмілдірік тәрізді ат әбзелдері, торсық, астау сияқты ыдыс-аяқ пен үкілі домбыра, сусар бөрік сынды қала балалары көп көре бермейтін жәдігерлермен көмкеріліпті. Тәрбиешілер мұны танымдық сабақтарға көрнекі құрал ретінде пайдаланатынын айтады. Күніне бір рет әжелердің ертегісін тыңдайтын өскіндер ұлттық бұйымдардың атауларын жаттап, қыз балалар ұлттық тағам түрлері туралы ақпарат алады. Жағалай төселген қазақы нақыштағы құрақ көрпенің өзі ұлттық тәрбиенің исін аңқытып тұр. Көңілімізді қуантқан тағы бір жай, балдырғандар мұнда қарапайым амандасу әдебінен бастап жеті қазынаның не екенін біліп, салт-дәстүр сабақтарын алады. Ең бастысы, бір бағытқа ауып кету жоқ. Ағылшын, қазақ, орыс тілін қатар үйренеді.
– Қазір кішкентай балаларды былай қойып, кейбір ес тоқтатқан жасөспірімдердің өзі қарапайым амандасу әдебін білмейді. Адамдықтың негізі аман-сәлемнен осыдан басталады. Балалар кішкентай шыбық тәрізді, қалай бұрсақ, солай иіледі. Мұның бәрі отбасындағы жеке тәрбиеге байланысты. Тәрбиеленушілердің бойына ең алдымен осы әдептерді сіңіреміз. Қаршадай балалар «Наруто», «Өрмекші адам», «Халк» секілді болмысымызға жат кейіпкерлерге еліктейді. Неліктен? Бесіктен белі шықпаған балаға жыламаса болды деп, планшет ұстатып қояды. Ондағы виртуалды ойындар, қатыгездікке тәрбиелейтін кейіпкерлер баланың психологиясын бұзады. Есесіне, ата-ананы сыйлауға, адамгершілікке баулитын тәрбиелік мәні зор аңыз-ертегілерді, жыр-дастандарды көбірек тыңдайтын болса, бала саналы азамат болып қалыптасады. Біз осы мақсатты көздейміз. Ең бастысы, осының барлығын жасына лайықтап, балаға ұғынықты тілде жеткізуге тырысамыз. Отандық мультхикаяларды назарларына ұсынамыз. Балдырғандар мұнда үш тілдің әліппесін меңгереді, түрлі жаттығулар жасайды, ойын-сауықтық бағдарламаларға да уақыт табады. Ата-аналар, «баламыз біз білмейтін кейбір нәрселерді айтып өзімізді таңғалдырады» деп алғыстарын да білдіріп жатады, – дейді балабақша меңгерушісі Қымбат Ахметова.
Ашылғанына бірер жылдың ғана жүзі болған Алматыдағы шағын балабақшаны әдейі мысал ретінде келтіріп отырмыз. Қала аумағына қосылған елді мекендердегі интенсивті миграция мен туу қарқыны есебінен бір ғана Алматыда өткен жылдың өзінде 4936 бүлдіршінге арналған 170 жеке балабақша іске қосылыпты. Осы озық үлгі жаппай қолданысқа енер болса, мектеп табалдырығын аттайтын бүлдіршіндер балабақшада қазақы құндылықтардың қайнарынан қанып ішпесе де, көп нәрседен хабардар болар еді. Күн санап еліміздің түкпір-түкпірінде есігін айқара ашып жатқан тәрбие ошақтарының бір бұрышында ұлт тарихы мен дәстүрінен сыр шертетін осындай арнайы сөре ашылса, өмірге қадам басқан өскіндер Елбасының «Ұлы даланың жеті қыры» мақаласында айтылған «таным-тағылымды балаң шағынан бойына сіңірген» азамат болып қалыптасар ма еді, деген ой келеді.
АЛМАТЫ