• RUB:
    4.82
  • USD:
    443.35
  • EUR:
    475.54
Басты сайтқа өту
Қазақстан 17 Сәуір, 2019

Транскаспий бағытында фидерлік жүйе іске қосылды

1054 рет
көрсетілді

Ақтау халықаралық порты еліміздің теңіз қақпасы ретінде нығайып, жаңа жетістіктермен толығып келеді. Порт арқылы жүк тасымалдау көлемінің артуымен бірге, көрсетілетін қызметтің заманауи жан-жақтылығы, ұтымдылығы мен ұтқырлығы басты назарда. Өйткені, Қазақстан үшін жалғыз теңіз қақпасы саналатын аталған порттың қуаты – елдің экономикалық дамуының негізгі бағыттарының бірі.

Кеше ғана портта тағы бір жаңалық­тың тұсауы кесілді. Қазақстанның көлік-логистикалық әлеуетін дамыту үшін тиімді инфрақұрылым салуды және экономикалық нығаюын қамтамасыз етуді басты мақсат еткен «Нұрлы жол» бағдарламасы аясында  «Самұрық-Қазына» ҰӘҚ» АҚ, «Қазақстан темір жолы» ҰК және «ҚазМұнайГаз» ҰК-ның бірлесуімен Транскаспий бағытындағы тұрақты фидерлік жүйе іске қосылды. Теңіз операторы «Қазақтеңізкөлікфлоты» ҰТКҚ компаниясы болып табылады.

Фидерлік тасымал арқылы Қытай­дан Еуропаға контейнерлермен та­сы­мал­данатын транзиттік тауар­лар қазақ­стандық экспорттық жүкпен қатар жедел­детілген режімде жөнелті­летін болады. Қазақстан, Әзербайжан, Грузия, Түркия теміржолшылары Ляньюньганнан Ыстамбулға баратын контейнерлік пойыздар құрамының транзиттік тасымалын жеделдетуге қол жеткізбек. Яғни Ақтау теңіз порты, «Қорғас – Шығыс қақпасы» АЭА құр­ғақ порты, Алтынкөл шекара­лық стансасы логистикалық инфра­құрылымын  белсенді пайдалану Қазақ­стан аумағы арқылы транзиттік тасымал тиімділігін қамтамасыз етеді.

Апта сайын тұрақты қаты­нап тұ­ра­тын фидерлік кемелер Кас­пий ай­мағында жүктерді контейнерлендіруді одан әрі дамыту және Транскаспийлік халықаралық көлік бағыты бойынша жүк ағынының артуына ықпал етеді. Фи­дерлік тасымал кезінде екі толық құ­­рам­ды контейнерлік пойыздың жү­гін бір кемеге тиеуді қамтамасыз ете­ді. Яғни, жиырма футтық  225  контейнер сыятын кемелер пайдаланылады.

Шара аясында Ақтаудан Баку портына алғашқы  «Түркістан» фидерлік кемесі жөнелтілді. «Қазақстан темір жолы» ҰК қызметкерлерінің айтуын­ша, алдағы уақытта фидерлік жүйе арқы­­лы көрсетілетін қызметтің ауқы­мын кеңейтіп, кемелер  санын арттыру және аптасына бірнеше рет қатынауды қалып­тастыру қолға алынбақ.

Салтанатты шараға «Самұрық-Қазына» ҰӘҚ» АҚ басқарма төрағасы А.Есімов, «Қазақстан темір жолы» ҰК басқарма төрағасы С.Мың­баев, «ҚазМұнайГаз» ҰК» АҚ басқарма төрағасы А.Айдарбаев, Маңғыстау облысының әкімі Е.Тоғжанов, көліктік-логистикалық компания басшылары мен жүк жөнелтушілер, сондай-ақ транс­каспийлік бағыттағы сервисті пайдаланушылар қатысты.

– Бүгін еліміз үшін тарихи оқиға – Қазақстанда тұңғыш рет Ақтау мен Баку арасындағы фидерлік желі іске қосылды.  «Самұрық-Қазына» қорының активтерін синергиялау және Каспий теңізіндегі фидерлік контейнерлік қызметті іске қосу осы бағытты және жалпы аймақты  дамыту үшін барынша мультипликативті әсер алуға мүмкіндік береді, – деді салтанатты шарада А.Есімов.

Қазіргі таңда Ақтау портын жаң­ғырту жемісті жүзеге асырылуда. Фидерлік қатынастың жолға қойылуы Қазақстанның тасымалдау әлеуетін арттырумен қатар, Маңғыстау өңірінің әлеу­меттік-экономикалық дамуына өз үле­сін қосатын  болады. Фидерлік кеме қатынасы жүйесімен Ақтау порты ар­қылы тасымалданатын жүк көлемі 2019 жылы өткен жылғы көрсеткіштен 10%-ға, 2020 жылы 22 %-ға өспек.  Ал жал­п­ы кіріс көлемі 2019 жылы 13%-ға, 2020 жылы 40 %-ға дейін жетеді деп шамаланады. Сондай-ақ фидерлік кеме қатынасының ашылуы Ақтау порты арқылы жүктелетін жүк көлемін 50%-ға

дейін көбейтуге және «Ақтау теңіз-сауда порты» АЭА-да контейнерлер жөндеумен айналысатын логистикалық хаб құру үшін шетелдік инвесторларды қызықтыруға, жаңа сервистік қызмет көрсету орындарын құруға жол ашады.

– Каспий еліміздің транзиттік әлеуетін іске асыруда стратегиялық рөл атқарады. Теңіздегі портты тиімді пайдалану, су жолы арқылы тасымалдауды тиімді жоспарлау – фидерлік кеме қатынасы арқылы контейнерлік пойыздардың жылдамдығын қадаға­лауды қамтамасыз етуге, Транскаспий халықаралық көлік бағыты бойынша жүк тасымалдарының артуына және Каспий аймағында жүк контейнерлерін одан әрі дамытуға қол жеткізуге мүм­кіндік береді. Өйткені транс­каспий­лік бағыт аймақтағы еуразиялық көлік­тік артерияның маңызды тізбегі саналады. Түркиядан, Грузиядан,  Әзер­бай­жаннан және керісінше Қытай бағы­тына жүк ағынын тарту үшін біз бұл бағытты бәсекеге қабілетті ететін коэфициентті төмендетіп белгіледік, – деген «Қазақ­стан темір жолы» ҰК басқарма төрағасы С.Мыңбаев, Ақтау теңіз порты­ның әлеуеті мен фидерлік жүйе­нің тиімділігіне тоқталды. С.Мың­баевтың айтуынша, паромдық жүйе де өз маңызын жоймайды, бірақ уақыттан ұтылмай, жоғары қарқынға қол жеткізу – басты мақсат. 

Шара соңында «Қазақстан темір жолы» ҰК басқарма төрағасы С.Мың­баев пен  «ҚазМұнайГаз» ҰК» АҚ бас­қар­ма төрағасы А.Айдарбаев қос ком­пания арасында құрғақ жүктерді тасы­малдаудың бас келісіміне қол қойды.

 

Маңғыстау облысы