• RUB:
    4.85
  • USD:
    498.34
  • EUR:
    519.72
Басты сайтқа өту
Экономика 07 Қазан, 2021

«Қаламқас» қашан игеріледі?

300 рет
көрсетілді

Осы жылдың соңына дейін «Қаламқас» және «Хазар» кен орындарын игерудің тұжырымдамасы әзірленеді. Ал 2028 жылдан бастап аталған аумақтарда кен игеру жоспарланып отыр.

KIOGE-2021 халықаралық мұнай және газ көрмесіне қатыс­қан Энергетика министрі Мағзұм Мырзағалиевтің айтуынша, қазір «ҚазМұнайГаз» компаниясы мен оның серіктестері арасында атал­ған кен орындарын игеру тұ­жы­рымдамасын таңдау бойынша тал­қылау жүріп жатыр.

– Отандық өнім көлемін арттыру тұрғысынан алғанда бұл жоба­лардың маңызы зор. Күнде­лікті «ҚазМұнайГазбен» бірлес­кен жұмыс барысында аталған кен орын­дарының әлеуеті өте жоға­ры еке­ніне көзіміз жетіп отыр. Жыл соңы­на дейін кен орнын иге­рудің тұжы­рымдамасын таң­­дау бойынша шешім қабыл­да­на­ды. 2028 жылға қарай кен иге­руді бастаймыз, – деді министр.

Өткен айда Маңғыстау облысына жұмыс сапарымен барған Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Тоқаев жалпы құны шамамен 5 млрд долларды құрайтын «Қалам­қас» және «Хазар» ірі кен орын­дарын игеру жұмысын бас­тау жөніндегі шешімді тілге тиек еткен еді. Сондай-ақ Прези­дент кен орын­дарын игеру жұмыс­тары­­­на жергілікті компаниялар мен кадр­ларды барынша тарту­дың маңызды екенін атап өткен болатын.

М.Мырзағалиев Шығыс Қазақ­­станға газ жеткізу жайын да баян­­дады. Айтуынша, шығысқа жақын уақытта газ тарту жоспарда жоқ.

– Дегенмен аталған мәселе министрліктің күн тәртібінде бар және оны Ресеймен бірлесіп шешу қарастырылып отыр. Аталған өңір­ді газдандыруды көрші елдің ресурсы есебінен шешуге болады. Ол үшін бөлек газ құбырын тарту қажет. Шығыстағы Зайсан ауданын газдандыру жұмысы 2013-2014 жылдары басталды. Газ құбырын тарту жоспарына сай 9 елді мекенге газ жеткізілді. Бүгінде жұмыс жалғасып жатыр, – деді М.Мырзағалиев.

Министр дизель бағасының қым­­баттауына қатысты да пікір біл­дірді. Оның айтуынша, елдегі ди­з­ель отынын тұтыну көлемі тари­хи көр­сеткішке жеткен. Биыл тамыз-қыр­күйек айларында шамамен 520-540 мың тонна дизель отыны пай­да­ланылған. Бұл – елімізде бұрын-соңды болмаған рекордтық көрсеткіш.

– Бірден айту керек, дизель отыны мен басқа да жанар-жағар­май түрлерінің бағасы реттел­мейді. Бағаны сұраныс пен ұсы­нысқа сүйене отырып нарық рет­тей­ді. Сондықтан министрлік баға­ны белгілеуге араласа алмайды. Бүгінде мұнай бағасының өске­ні байқалады. Бір-екі күннің ішін­де баррелі 78 доллардан 82 дол­ларға дейін өсті. Әрине, мұ­най ба­ғасы­ның өзгеруі жанар-жағар­май­дың бағасына әсер етеді, – деді ол.

Министр бүгінде дизель отынын жеткізу өткір мәселеге айнал­ғанын мойындады. Айтуын­ша, оның бірнеше себебі бар.

– Біз елімізге дизель отынын жеткізу мен тұтыну көлемінің артқанын байқап отырмыз. Қазан айында Ресейден кем дегенде 100 мың тонна дизель отынын әкелу міндеті тұр. Қыркүйек айының 20 күнінде елімізге 5 мың тонна дизель отыны жеткізілсе, қалған 10 күн­нің ішінде 15 мың тонна өнім әке­лінді. Ал қазан басталғалы 4 күн­нің ішінде Қазақстанға 12 мың тонна дизель отыны кел­ді. Қазіргі уақытта аталған отын түрін жеткізу мәселесі – күн тәр­тібінде және бақылауда. Жалпы, импорттық отынды жеткізу мен тұтыну трендіне оң баға беруге болады, – деді М.Мырзағалиев.