Елордада АҚШ медиа сарапшысы Маргерит Хокси Салливан мемлекеттік органдар мен квазимемлекеттік сектордың баспасөз хатшылары үшін екі күндік тренинг өткізді. Сондай-ақ «Цифрлық дәуірдегі баспасөз қызметі» кітабының авторы қатысушыларға уоркшоптар ұйымдастырды.
Жиынның мақсаты – баспасөз хатшыларының кәсібилігін жетілдіру және біліктілігін арттыру. Ілкімді іске Ақпарат және қоғамдық даму министрлігі, Қазақстандық қоғамдық даму институтының «MediaLab» орталығы, АҚШ-тың Қазақстандағы елшілігі және «Maqsut Narikbayev University» ұйытқы болды.
– Жалпы, бұл қоғаммен байланыс және коммуникация саласының мамандарына арналған екінші тренинг. Іс-шараға шамамен 50-ге жуық адам қатысты. Алдағы уақытта кешенді түрде ұйымдастыру жоспарланған. Осы жылдың екінші тоқсанында тренинг-курс өткізуді ойластырудамыз. Шыны керек, республиканың өзге де өңірлерінен ұсыныстар түсіп жатыр. Оны да жан-жақты қарастырудамыз. Тағы бір айта кететіні, «MediaLab» орталығы биыл медиа мамандардың игілігіне жарайды-ау деген, академиялық және танымдық бағыттағы 6 кітапты аударуды көздеп отыр. Осыдан бірер күн бұрын таныстырылған «Цифрлық дәуірдегі баспасөз қызметі» кітабы алғашқысы болды. Бұл кітап қоғаммен байланыс саласының мамандарына арналған нұсқаулық десек те болады. Өйткені туындыда мемлекеттік органдардың жұмысы туралы дұрыс ақпарат беру, мекеменің ашықтығын қамтамасыз ету жөнінде кеңестер жазылған, – деді қазақстандық қоғамдық даму институты «MediaLab» орталығының басшысы Ақниет Тәуірбай.
Шеберлік сағаты баспасөз хатшыларының қоғаммен сауатты қарым-қатынас орнатуы, мемлекеттік мекемелердің коммуникация қызметінің стратегиясын ұйымдастыру, кризистік жағдайларда жұмыс істеу, сондай-ақ әлеуметтік желілерде мемлекеттік органдардың имиджін қалыптастырудың заманауи техникаларын меңгеру сынды бағыттарды қамтыды.
Тренингтің алғашқы күнінде Маргерит Хокси Салливан хабарлама тілінің түсінікті, нақты болуы керек екенін айта өтіп, аудиториямен дұрыс қарым-қатынас орнатудың маңызына тоқталды.
– Баспасөз хатшысы аудиториясының кім екенін нақты білу керек. «Айтылған аргументтерге кім қарсы болады, кім қолдайды?», «Ұсыныстарға кім келіседі?» деген сұрақтарға алдын ала жауап іздегені жөн. Өйткені аудитория ұсынысқа қарсы аргумент айтуы мүмкін, осындай жағдайда коммуникация саласының маманы өз ой-пікірін дәлелдей алуы қажет. Сондай-ақ ең бастысы, сенім мен адалдықты жоғалтпау керек, – деді спикер.
Отырыста БАҚ өкілдері Маргерит Хокси Салливанға «Сіздер журналистермен қалай жұмыс істейсіздер? Қандай да бір ақпарат көңілдеріңізден шықпаса, алып таста деп өтінесіздер ме?» деген сұрақтарын қойды.
– Жұмыс істеп жүрген кезде менде осындай бір жағдай болды. Досым «The Washington Post» агенттігінде жұмыс істеді. Оған өзіме ұнамаған жаңалықты «Досымсың ғой, ақпаратты жарияламай-ақ қойсаң» деп айтуыма болар еді. Бірақ ондай әрекетке бармадым. Себебі БАҚ еркіндігі өте маңызды, – деп жауап берді спикер.
Бұдан бөлек, журналистердің «Қазіргі заманауи баспасөз хатшысы қандай болуы керек?» деген сауалына медиа сарапшы:
– Баспасөз хатшылары БАҚ-пен достық қарым-қатынаста болуы мүмкін. Алайда ол бірінші кезекте жұмысына адал болып, оған жауапкершілікпен қарауға тиіс екенін ұмытпауы қажет. Одан бөлек, аудиторияға қандай ақпарат жеткізетінін білгені абзал. Ақпаратты нақты әрі дұрыс жеткізу үшін баспасөз хатшылары үнемі БАҚ-пен тығыз қарым-қатынасын үзбеу керек, – деп жауап қатты.
Баспасөз хатшыларының біліктілігін арттыруға арналған іс-шараның екінші күнінде АҚШ сарапшысы «Кризистік коммуникация» тақырыбы аясында дағдарыс кезіндегі ескеру керек жағдаяттар мен негізгі ережелерді айтты. Маргерит Хокси Салливанның айтуынша, дағдарыс кезіндегі коммуникация саласының мамандары қызметін 3 кезеңге бөлген дұрыс.
– Дағдарыс кезіндегі коммуникацияны 3 кезеңге бөліп қарастырамыз. Бірінші кезең – дағдарысқа дейінгі уақыт. Бұл кезде баспасөз хатшысының бұқаралық ақпарат құралдарымен тығыз қарым-қатынас орнатуы маңызды. Өйткені дағдарыс жағдайы болған кезде, ресми өкіл әрі кеткенде 1 сағаттың ішінде журналистермен хабарласа алуы керек. Ал екінші кезең – дағдарыс уақыты. Бұл кезде баспасөз хатшысы оқиға болған орынға бару керек. Сондай-ақ келеңсіз жағдайдың себеп-салдарын білмесе де, «Қандай оқиға қай жерде болды?» деген сынды ақпаратты білгені дұрыс. Олар «Менің ойымша» деген сарындағы сөздерді қолданбай, нақты ақпарат беру керек, – деді спикер.
Оның сөзінше, үшінші, дағдарыстан кейінгі кезеңде, баспасөз қызметі артықшылықтар пен кемшіліктерді саралап, қорытынды жасайды.
Уоркшоп барысында қатысушылар айтылған ақпарат пен ұсыныстарды іс жүзінде қолданып, кейстерді талдады. Іс-шара бейресми форматта аяқталды. Қатысушылар дағдарыс жағдайларын талқылап, өздерін қызықтырған сұрақтарын қойып, тәжірибе алмасты.
АҚШ-тан арнайы келген қонақты Ақпарат және қоғамдық даму министрі Дархан Қыдырәлі қабылдап, медиасарапшыға «Цифрлық дәуірдегі баспасөз қызметі» кітабының авторлық құқығын бергені және екі күн бойы орталық және жергілікті мемлекеттік органдардың баспасөз хатшыларына арнап ұйымдастырылған интерактивті семинар-воркшопқа қатысқаны үшін алғыс білдірді. Кездесуге АҚШ-тың Қазақстандағы Төтенше және өкілетті елшісі Дэниел Розенблюм де қатысты.
«Қазіргі таңда мемлекеттік қызметте халықпен байланыс және стратегиялық коммуникацияның маңызы зор екені белгілі. Соған байланысты министрліктің бастамасымен Қазақстандық қоғамдық даму институты базасында «MediaLab» орталығын ашқан едік. Оның алғашқы іс-шарасы орталық және жергілікті атқарушы органдардың баспасөз хатшыларының біліктілігін арттыруға арналғанын білесіздер», деген министр белгілі коммуникация маманы Маргерит Салливан ханымның мемлекеттік, халықаралық үкіметтік емес ұйымдарда басшылық қызметте болған тәжрибелі маман екенін атап өтті.