Тұтынушылық қарыздың ең жоғарғы сомасы бойынша шекті белгілеу және коллекторларға кредиттерді сатуға толық тыйым салу қаржы нарығының дамуын тежеуі мүмкін. Сол себепті сарапшылар тұтынушылық несиелеу шектеулеріне мұқият қарау қажеттігін алға тартады.
Халықтың шектен тыс несиелену проблемасы жуырда Парламентте қызу талқыланып, депутаттар мен Қаржы нарығын реттеу және дамыту агенттігі тұтыну қарыздарын беру жөніндегі талаптарды қатаңдату қажет деп түйген болатын. Өз кезегінде Қазақстан қаржыгерлер қауымдастығы басшысы Елена Бахмутова қарыздың осы түрлері бойынша ағымдағы сома елдің қаржылық тұрақтылығына қауіп төндірмейтінін, сондай-ақ мемлекеттік органдар мен қаржы институттары табысы аз қарыз алушылардың борыштық жүктемесін шектеуге күш салуы керектігін айтты. Яғни бұл мәселеде қатаңдату шаралары 90 күннен астам мерзімі өткен қарыз алушыларға тұтынушылық несиелер беруге тыйым салуға, сондай-ақ адал қарыз алушыларға әсер етпестен табысы төмен қарыз алушылар үшін шектеулерге және олар үшін қаржы ресурстарының қолжетімділігін қысқартуға қатысты болуы керек. Бұл пікірді «Halyk Finance» сарапшылары да негізді деп санайды. Экономиканы несиелеудің маңызды сегментіне тоқтала келе, олар: «Коллекторлық агенттіктерге проблемалық қарыздарды сатуға толық тыйым салу жөніндегі айтылған бастама халықты несиелендіру мәселесін біржақты шешпейді. Сонымен қатар мұндай шара қаржы нарығына кері әсер беруі мүмкін. Өйткені коллекторлар институты маңызды функцияны орындап, несиелерді қайта құрылымдауға және банктер мен микроқаржы ұйымдарының (МҚҰ) несиелік қоржынын жақсартуға көмектеседі», деп пікір білдіреді.
Проблемалық қарыздарды коллекторлық агенттіктерге сату мүмкіндігін жою бұл қызметтің көбіне осы салада арнайы білімі мен сараптамасы жоқ кредиторлардың өздеріне – банктер мен МҚҰ-ға өтуіне әкеледі. Қаржы сарапшыларының айтуынша, жұртшылық арасында коллекторлар институтына күмәнмен қарау белең алған. Ал шын мәнінде бұл – түрлі тиімді жоғары технологиялық құралдарды қолданатын өзіндік бет-бағдары бар сала. Сонымен қатар коллекторлық қызметке қатысты заңда олардың жұмысының қолайсыз әдістерін жоққа шығаратын нақты ережелер белгіленген. Оған қоса, ҚНРДА-да мемлекеттік тіркеуден өткен және біліктілік талаптарына сәйкес келетін компаниялар ғана коллекторлық қызметпен айналыса алады.
Сол секілді «Halyk Finance» сарапшылары тұтынушылық кредиттің ең жоғары сомасының шегін енгізу жөніндегі шараны тиімсіз деп санайды. Олардың дерегінше жалпы динамика жеке мақсаттар үшін несиенің орташа мөлшерінің төмендеуін көрсетеді. Көзделіп отырған шара несиелік тарихы оң, ұқыпты азаматтардың қаржылық ресурстарды алу мүмкіндігін шектейді. Сонымен қатар ҚНРДА МҚҰ-ның жарғылық капиталына қойылатын талаптарды қатаңдату бойынша жұмыс жүргізілуде. Оның мөлшері біртіндеп ұлғаюда және келесі жылдан бастап кемінде 200 млн теңгені құрауға тиіс. Бұл ретте МҚҰ ‒ салымшылардың ақшасын қорғау үшін әдетте пруденциалдық нормативтер қолданылатын депозитарлық институт емес. Яғни МҚҰ беретін несиелер банктердегідей депозиттермен қорландырылмайды. Сондықтан олардың капиталына қойылатын талаптарды қатаңдату микрокредиттеу нарығының дамуына кедергі келтіретін артық жүктеме сияқты. МҚҰ-ны реттеу тұтынушылардың (қарыз алушылардың) құқықтарын қорғау бөлігінде ғана шоғырлануға тиіс.
Тыңдау кезінде көтерілген онлайн-кредиторлардың қарыздарына қатысты шектеулер енгізу мәселесіне тоқталған сарапшылар, онлайн несие берушілер ‒ тұтынушылық несиелеумен айналысатын финтех-компаниялар екенін еске салады. Бұл жағдайда қарыз алушы мен қарыз беруші арасындағы барлық қатынас интернет арқылы жүзеге асырылады. Онлайн-несие берушілер қаржылық қызметтерді ұсыну тәсілдеріне айтарлықтай әсер етеді. Тиісінше, олардың жеке нормативтік-құқықтық базасы болуы керек. Сонымен бірге олар МҚҰ ретінде қарастырылмауға тиіс. Сәйкесінше, негізгі бағыты ‒ микро және шағын бизнесті несиелеу болғаны дұрыс. Ресімдеудің оңай қолжетімділігі мен кең таралуына байланысты етек алған тұтынушылық қарыздарды болдырмау үшін несие беру талаптарын қатаңдату ұсынылып отыр. Қарыз алушыларға қойылатын талаптар кредиттік институттардың скорингтік жүйелерін жетілдіру және қолда бар кірістерді мұқият тексеру арқылы арттырылуға тиіс. Бұған қоса, халықтың қаржылық сауаттылығын, кредит беру шарттарының ашықтығы мен айқындығын арттыру, сондай-ақ банктер мен МҚҰ тарапынан тұтынушылық кепілсіз қарыздар беру бойынша агрессивті жарнаманы реттеу жөніндегі жұмыстарды жалғастыру қажет. Мұның бәрі әлеуетті қарыз алушылардың неғұрлым теңдестірілген шешіміне ықпал етеді.