• RUB:
    5.41
  • USD:
    472.49
  • EUR:
    515.44
Басты сайтқа өту
Қазақстан 12 Қаңтар, 2024

Креативті индустрияның мүмкіндігі

362 рет
көрсетілді

Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Тоқаев былтырғы Жолдауында креативті индустрияны экономиканы өркендететін, халықты жұмыспен қамтуға ықпал ететін бағыт ретінде атап көрсеткен еді. Кейінгі жылдары елімізде бұл салаға ерекше көңіл бөлініп келеді.

«Қазіргі заманда азаматтар­дың шығармашылық әлеуетіне және зияткерлік капиталына арқа сүйейтін «креативті өндіріс» салалары шынайы инклюзивті экономиканы дамытудың қай­нар көзі саналады. Бұл аз десеңіз, креа­тивті экономика дарын­ды әрі шығармашыл адамдар­ды өзіне тартатын ірі қалалар­дың дамуына ықпал етуші күшке айналды. Қазақстанда бұл сала әлі дамымаған. Креативті индустрияның ішкі жалпы өнім­дегі үлесі бір пайызға да жет­пей­ді, жұмыспен қам­ту сала­сын­да­ғы үлесі өте төмен. Деген­­мен дары­ны­мен бүкіл әлемді мо­йын­датып жүр­ген отан­дастары­мыз аз емес. Біз елі­­мізде креативті эко­но­ми­ка­ның жан-жақты дамуына бар­­лық жағдайды жасауы­мыз керек. Соның ішінде зияткер­лік мен­­шік­ті қорғайтын құқық­тық тәсіл­­дер қажет. Бұл – өте ма­ңызды мә­се­­ле», деген еді Қ.Тоқаев.

Осы орайда Президент Жол­дауда бірқатар тапсырма берді. Мәселен, қазіргі таңда креативті индустрия орталықтары 3 ірі қа­лада (Астана, Алматы, Шым­­кент) шоғырланғанын, өңір­лер назардан тыс қалып отырға­ны­­на тоқталды. Мемлекет басшы­сы­­ның пайымдауынша, дарынды аза­маттарды өзіне тартатын орын­дар, яғни кретивті индустрия орталықтары барлық облыс орта­лы­ғында болуға тиіс. Онда креатив­ті адамдардың өз өнімін ком­мер­цияландыруына көмек көрсетілуі керек.

«Креативті индустрия субъек­тілері өндіріс ерекшелігіне байланысты кәсіпкерлікті қол­дау бағдарламаларына толық қа­тыса алмайды, қаржылай көмек те ала алмайды. Оларға қолдау көр­сету­ге арналған шаралардың жеке топтамасын әзірлеу қажет деп санаймын», деді Қ.Тоқаев.

Мемлекет басшысының креа­тивті индустрияны дамыту жөнін­дегі тапсырмасын орындау мақ­са­тында қызу жұмыс басталды. Мәселен, Мәдениет және ақпарат министрлігі Ұлттық экономика және Қаржы министрліктерімен бірге кешенді шара қабылдады.

Сала басшысы Аида Балаева­ның айтуынша, негізгі мақсат – шығармашылық субъектілеріне салықты жеңілдету. Осы кешенді жұмыстың нәтижесінде Үкімет арнайы қаулы қабылдады. Құ­жат­қа сәйкес, 40 қызмет түрі ар­найы бөлшек салық режіміне өтті. Яғни бизнес КТС, жеке табыс салығы, ҚҚС төлеуден босатылды.

«Аталған қызмет түрлерімен ай­налысатын субъектілер енді бірыңғай салықты ғана төлейді. Бұл жеке кәсіпкерлер үшін 2 па­йыздан 4 пайызға дейін, ЖШС үшін 8 пайызға дейін болады. Тек компанияның жылдық айналымы 2,2 миллиард теңгеден аспауы, ал штатта 200 адамнан көп болмауы қажет. Салықты жеңіл­де­ту кино, бейнеконтент пен те­ле­­­бағдарламаларды өндіруге және одан кейінгі өндіріске, му­зы­калық шығармаларға дыбыс жазу мен басып шығаруға, театр және музей өнеріне, сәулет және дизайнға, қолөнер бұйымдарына, халық шығармашылығына және кәдесыйлар өндірісіне әсер етеді.

Осы қолдау шарасын әзір­леу барысында халық­ара­лық тә­жірибені мұқият талдағанымызды атап өткім келеді. Ең озық елдердің (Ұлы­­британия, Германия, Оң­түстік Корея) тәжірибесі креативті индустрияны дамыту үшін са­лықты жеңілдетуге ерекше мән беру керектігін көрсетеді. Аталған жұ­мыс – саланы ауқымды да­мытуға бағытталған алғашқы қа­дам­дардың бірі. Бұл осы сала­дағы игілікті бастамалардың бірі деп білеміз», дейді Мәдениет және ақпарат министрі А.Балаева.

Креативті индустрияға еліміз­де енді-енді ден қойылып келеді. Әзірге бұл саланы экономиканың драйвері деп атау қиын. Дамыған елдердегідей Қазақстан қомақты пайда тауып отырмағаны да тү­сінікті. Мәжіліс депутаты Данабек Исабеков мұның бірнеше себе­бін айтады. Біріншіден, ел тұр­ғын­дары көз көріп жүрген бизнес түрлерінен өзгесіне бет бұра бермейді.

«Мәселен, жұмыспен қамту орталықтарына ұсынылған бизнес-идеяларды қарасақ, тігін тігу, торт пі­сіруден аспайды. Әрине, бұл бағытта жұмыс істеп, табыс тапқанына қарсы емес­­піз, қайта қуанамыз. Бірақ екінің бірі айналысуға қолжетімді бол­ған­дықтан, бәсеке жоға­ры, қажыр­лы еңбекті талап етеді. Сон­­дықтан креативті индус­трия­ның мүм­кіндіктерін халық­қа ж­ан-жақты түсіндіру жолға қойылғаны дұ­рыс», дейді Д.Исабеков.

Екіншіден, депутат креативті экономика саласын жетілдірудің заң­ды тетігі әлі нақтыланып, жүйе­­­ленбегенін алға тартады. Креативті бизнесті мемлекеттік қар­­жылай қолдау, инвестиция сал­ған­дағы жеңілдіктер қарастыруды ұсынады.

«Үшіншіден, креативті эко­номикаға жататын бизнес түрлерін қайта қарап, ауқымын кеңейту керек. Мәселен, Таиландта креа­тивті салаға ұлттық тағамдар мен медицинаны қосады. Бұл жа­ғын да қайта қарастырған жөн. Төр­тіншіден, Кореяда креативті контент агенттігі (KOCCA) сала­ның дамуына жауапты. Бұл ведомство киноиндустрия саласынан бастап дыбыс жазу мен музыка өндеу, компьютер және виртуалды ойын түрлеріне дейін сүйемелдейді. Бүгінде Оңтүстік Кореяда креа­тив­ті индустрия же­тек­ші сала саналады. Осындай тәжірибені ескеріп, біздің елде де арнайы агенттік құру маңызды. Алматы қаласының Креативті индус­трия басқармасының тәжіри­бесін зерделеп, өзге облыстарда да құру керек», дейді Д.Исабеков.

Былтыр күзде Алматыда «New media forum» өткені белгілі. Жиында креативті эконо­мика мәселелері жан-жақты талқы­лан­ған-ды. Сол жиында әнші, сценарист, продюсер, «Орда» тобының мүшесі Ерболат Беделхан тұщым­ды ой айтты. Оның пайымдауынша, креативті индустрияны дамыту үшін жеке кеңістік қажет.

«Қазақ тілін медиакеңістікке шығар­майынша, біз дербес бола алмаймыз. Әлемдік нарық­қа өзі­міздің тілімізбен шықпасақ, өзі­міздің кеңістігімізді қалыптас­тыр­майынша, біз өзімізді таныта алмаймыз. Осы ретте Кореяны алып қарайық. Өз тілінде әнін айтады, өз мәдениетін ұсынады, бүкіл әлемге өзін таныта алды. Шар­та­рапты жаулап алғаннан кейін, ағылышын тілін де қол­дана бастады. Осылайша, әлем­дік нарықта өзінің тілі ар­қылы өздерін таныта білді», дейді Е.Беделхан.

Әнші қазақ тіліндегі креатив­ті экономика дамыса, түркі мем­лекет­те­ріне де ықпалы тиеті­нін алға тартады. Мұндай жағдайда саланың аудиториясы 200 млн-ға дейін артуы мүмкін. Cценарист, жүргізуші, продюсер Марат Оралғазиннің пікірінше, кейінгі жылдары қазақ тіліндегі контентті көретіндер саны артып келеді. Дегенмен қазақ тілінде креативті индустриямен айна­лысатындарға үлкен жарнама берушілер назар аудармайды.

«Қазақша контентке жарнама берушілер көп келе бермейді. Мәсе­лен, орыстілді блогерлер «Sam­sung», автокөліктерді жарнамалап жүрсе, қазақ тіліндегі блогерлер пицца, донерлермен шектеледі. Яғни жарнама беру­ші­лер 90-жылдардағы қазақ­ша­ға ешкім қарамайды деген ескі көз­қа­раста қалып қойған. Сондай-ақ жарнама берушілер қазақтілді контент көрерменнің сатып алу мүмкіндігі жоқ деп ой­лайды. Бұл – жаңсақ пікір. Кө­лік салондары мен техника дүкен­дерінде көбі­не қазақтар сауда жасай­тынын тү­сін­бейді. Олар өздерінің нақты тұты­нушылары кім екенін білмей отыр», дейді М.Оралғазин.

Қорыта айтқанда, креативті индустрияны дамыту экономикаға тың серпін беретіні анық. Кейін­гі жылдары қазақ тілінде контент жасаушылардың да, көрер­мен­дердің де артқанын ескерсек, бұл саланың мүмкіндігі мол. Құзы­ретті мекемелер аталған са­ланы заңнамалық тұрғыда нақ­ты­лауға күш салып жатыр, ендігі міндет – жұ­мысты жетесіне жеткізіп орын­­дау.