Мәжілісте палата Спикері Қабиболла Жақыповтың төрағалығымен өткен жалпы отырыста депутат Серікбай Нұрғисаев Премьер-Министр Кәрім Мәсімовке депутаттық сауал жолдады. Онда былай делінеді:
«Жол – біздің тәуелсіз мемлекетіміз үшін стратегиялық мәселе. Біз еліміздегі жолдарды жаңа тәсілдермен, жаңаша жаңғыртып жатқан жұртпыз. Елбасы Жолдауында «Жолдар – Қазақстан үшін өмір желісі. Біздің кең-байтақ жерімізде жолдар бойында әркезде де өмір пайда болған және дамып отырған», деп еліміздің инфрақұрылымының әртүрлі салаларын дамытуды нақты атап өткен болатын.
Еліміздегі автомобиль жолдарын салу, жөндеу және күтіп-ұстауды неғұрлым тиімді басқаруға мүмкіндік беретін тетік ретінде 2013 жылы «ҚазАвтоЖол» АҚ жолдарды басқару ісі бойынша толыққанды қызметін Ұлттық оператор негізінде жүзеге асыра бастады.
Облыстардағы Қазақстан Республикасы Автомобиль жолдары комитетінің аумақтық органдары таратылып, оның штаттары мен мамандары Ұлттық операторға бекітіп берілді. Сөйтіп, Ұлттық оператордың функциялары нақтыланып, білікті мамандарды тарту мақсатында олардың жалақысы артты. «ҚазАвтоЖол» АҚ тиесілі республикалық маңызы бар автомобиль жолдары нарықтың талабына жауап бере алатын, инвестиция тарта алатын, жаңа технологияларды игере алатын шаруашылық көзіне айнала бастады.
Қазіргі таңда Үкімет тарапынан дайындалып жатқан Елбасы Жолдауы аясында «Нұрлы Жол» бағдарламасын жүзеге асыруда 17 инфрақұрылымдық жобаны қамтитын Қазақстанның аумақтық дамуының хабтық жүйесі енгізілмекші. Оның 12-сі – автожол саласы.
Жалпы «Нұрлы Жол – болашаққа бастар жол» Жаңа Экономикалық Саясатының және «Батыс Еуропа – Батыс Қытай» магистралінің аясында жұмсалған қаражат көздері ұлттық операторға өз септігін тигізіп отыр. Ал жергілікті маңызға ие жолдарға мұндай қаражат тәсілдері, әрине, қарастырылмаған. Еліміздегі жергілікті маңызға ие жолдардың 37 пайызы қанағаттанарлықсыз деңгейде. Өңірлердің жол саласы бірыңғай жүйеде болмағандықтан, бұл жайт тұтастай алғанда, елді мекендердің әлеуметтік-экономикалық дамуына тежеу жасап отыр.
Облыстардағы елді мекендер жолдарының тас жабындысы болмауы салдарынан жүк тасымалдау шығындары 2 есеге дейін артқан. Сол себепті, бүгінде екінші техникалық санаттағы облыстық және аудандық маңызы бар автомобиль жолдарын салу және қайта жаңарту жобаларын іске асыру заман талабы болып отыр.
Республиканың барлық аумақтары бойынша жергілікті маңызға ие 86 мың шақырым жолды қаржыландыру қажет болса, қазіргі кезде бөлінетін қаржы оның тек 2,5 мың шақырымын ғана қамтиды. Мұндай қарқынмен біз өмірде жол салып бітпейміз. Өйткені, кейбір өңірлерде жергілікті бюджет есебінен жолдардың жағдайын жақсартуға 10 млрд. теңгеге дейін қаражат бағытталса, кейбір өңірлерде мүлдем бөлінбейді.
«Нұрлы Жол» бағдарламасы болғанымен, автомобиль жолдары туралы мемлекеттік статистикалық мониторинг жоқ.
Жақында ғана өткен өңірлердегі облыс басшыларының ел алдындағы есебі кезінде халықтың басым көпшілігінің жанайқайы осы жол туралы екеніне көз жеткіздім. Сондықтан жергілікті бюджет кепіл бола алатындай жалпыға ортақ пайдаланылатын автомобиль жолдарын салу, реконструкциялау, оның ішінде жергілікті маңызға ие жолдарға жаңа тәсіл енгізу, инфрақұрылымын дамытуға арналған жаңа тұжырымдамасын әзірлеу қажеттілігі туындап отыр.
Сондай-ақ, автомобиль жолдары жөніндегі статистикалық, әкімшілік деректердің сапасына бақылауды күшейту қажет».