Президент • 11 Мамыр, 2017

Көреген көшбасшылықтың айқын нәтижесі

308 рет
көрсетілді
5 мин
оқу үшін

Бұл біздің алғашқы жасаған анықтамамыз емес. Қазақстан Республикасының Президенті Нұрсұлтан Назарбаевтың ел­дің болашағына қатысты айт­қан сөзі, жасаған ісі, жоба-жос­­пары туралы бұдан бұрын да жазған болатынбыз. 

Көреген көшбасшылықтың айқын нәтижесі

1991 жылы Қазақ елі тәуел­сіздікке қол жеткізгеннен кейін Нұрсұлтан Назарбаевтың толас­сыз жалғастырған рефор­­малық өзгерістері, елдің даму барысында өткен та­рих­­қа тере­ңінен үңілуі мем­­­ле­­кет­тің ны­ға­юына үлкен ықпал ет­кені сөзсіз. Президенттің болашақ­қа ба­ғыт­­­тал­ған идеяға негіз­дел­ген бас­қару­шы­лық қабілеті мен мем­лекет дамуының 2030, 2050 жыл­дарға арнал­ған стра­­те­гиялар, сондай-ақ, жыл сайынғы ха­лық­­қа ар­на­ған Жолдаулары әлем жұрт­шылығы тарапынан қызығу­шылық тудырды.

Жақында Нұрсұлтан Назарбаев осыларға ұқсас «Болашаққа бағдар: рухани жаңғыру» атты бағдарлама­лық мақаласын жариялап, латын әліпбиіне көшу туралы айт­қан ұсынысы мен талабы тағы да көпшіліктің еріксіз назарын аудартты. Шынтуайтына кел­генде, латын әліпбиіне көшу туралы мәселе 2012 жылы ай­тыл­ған-ды. Осы жолы Н.Назарбаев 2025 жылы жүзе­­ге асатын жобаны жедел­дете­тін, сондай-ақ, кепіл болатын нақты қадамдарды тізбек­теп көрсетті. Қазақтар 1929-1940 жылдар аралығында латын әліпбиін қолданған. Әсілі, бұл – тек Түркия мен түркі әлемі үшін ғана емес, Орта Азияның Батыспен интеграцияланудағы реформа сипатындағы шешім. Сондай-ақ, рухани жаңғыру аясында «Жаңа гуманитарлық білім. Қазақ тіліндегі 100 жаңа оқулық» жобасы қолға алынады. Яғни, әлемдегі ең жақсы 100 оқулық әртүрлі тіл­дерден қазақ тіліне аудары­лады. 2018-2019 оқу жылының өзінде студенттерді осы оқу­лық­тармен оқыта бастайды. Түркі академиясының да­йын­даған «Ортақ түркі тарихы кітабын» да осы санатқа жат­қызу керек. Сонымен қатар, тәуел­сіздік алған жылдары тола­ғай табысқа жеткен биік белес­терден өтіп, тарихта өз қол­таңбасын қалдырған тұлғалар өмірбаянынан сыр шертетін «Қазақстандағы 100 жаңа есім» жобасы елдің әр саладағы жетістігін одан әрі асқақтата түседі. «Туған жер» мен «Ту­ған ел» бағдарламалары да туған жерге, оның мәдениеті мен салт-дәстүріне айрықша іңкәр­лікпен атсалысу – шынайы патриотизмнің маңызды көрі­ністерінің біріне айналады. 

Бұл тұстағы басты мәселе, Қазақстан Көшбасшысының жаңғыру және мәдениет пен өр­кениет желісі бойын­ша елдің табысқа қол жет­кізуі­не сақтаушы және дамушы мәдениет ретінде белгі­легендігі байқалады. Бұл тәсіл ХХ ғасырдың басында Зия Гөкалып бастаған және түрік ұлт­шылдығы доктринасын күшейткен «өркениетті негізге алу керек пе, әлде мәдениетті ме?» деген сұрағымен пара-пар. Н.Назарбаев осыған орай былайша баяндайды: «ХХ ғасыр­дағы батыстық жаңғы­ру үл­гісінің бүгінгі заман­ның бол­мысына сай кел­меуі­нің сыры неде?  Менің­ше, бас­ты кемшілігі – олар­дың өзд­ері­не ғана тән қалыбы мен тә­жі­рибесін басқа халық­тар мен өркениеттердің ерекше­лік­терін ескермей, бәріне жаппай еріксіз таңуында. Әжеп­тәуір жаңғырған қоғамның өзі­­нің тамыры тарихының тере­ңі­нен бастау алатын рухани коды болады. Жаңа тұр­патты жаң­ғырудың ең басты шарты – сол ұлттық кодыңды сақтай білу».

Сонымен қатар, Нұрсұлтан Назарбаев «Болашаққа бағ­дар: рухани жаңғыру» атты бағ­дар­ламалық мақаласында тұтас қоғамның және әрбір қазақстандықтың санасын жаңғыртудың бірнеше бағы­тын атап көрсетеді.

Бәсекелік қабілет: әрбір қазақстандық, сол арқылы тұтас ұлт ХХІ ғасырға лайықты қасиеттерге ие болуы керек: компьютерлік сауаттылық, шет тілдерін білу, мәдени ашықтық. 

Прагматизм: ысырап­шыл­­дық пен астамшылыққа, даңғойлыққа жол бермеу; ке­рі­сін­ше, ұстамдылық, қар­а­­па­й­ым­­дылық пен қанағат­шы­­­лық­­­ты орынды пайдалана білу. 

Ұлттық бірегейлікті сақ­тау: бұл жерде ұлттық сана-сезімнің ояу болуының маңыз­дылығына назар аударады. Абайдың даналығы, Әуезов­тің ғұламалығы, Жамбылдың жырлары мен Құрманғазының күйлеріне мән беру керек екендігі айтылады. 

Білімнің салтанат құруы: білімнің ауқымы мен сапасын өсіру; мамандардың білім беру саласына қолдау білдіруі қажет.

Революциялық емес, эвол­юциялық даму: тарих­тың темір қақпанына қайта түспеу үшін әлемдік оқи­ғаларды ой елегінен өткізіп, қорытынды жасау – қоғамның да, саяси партиялардың да, білім жүйе­сі­нің де ауқымдық дүние­танымдық, рухани жұ­мыстың бір бөлігі ретінде нәти­жеге қол жеткізу.

Сананың ашықтығы: әлем­­нің қарқынды өзгерісі­н­е «от басы, ошақ қасы» аясы­нан баға бермеу керек. Ағыл­шын тілін міндетті түрде үйрену қажет.

Күршад ЗОРЛУ,
«Йени чағ» газетінің колумнисі