Қоғам • 30 Тамыз, 2019

Жоғары жылдамдық жол апатына себепші

377 рет
көрсетілді
4 мин
оқу үшін

Алматы қаласының Әл-Фараби даңғылы, Саин көшесі және Шығыс айналма жолының бойында көліктерге рұқсат етілген жылдамдық шегі жайлы дау әлі басылар емес. Бірі қауіпсіздік үшін сағатына 60 шақырым жылдамдықты дұрыс көрсе, басқалары көлігінің 80 шақырым жылдамдықпен зулап өтуін қалайды. Кімдікі дұрыс, кімдікі бұрыс?

Жоғары жылдамдық жол апатына себепші

Жыл басында Алматы қаласы әкім­дігі аталған жолдардың бойында межелі шекті сағатына 60 шақырым деңгейіне түсіргенде, оған наразы жұрт аз болмады. Әкімдік мұның барлығы жолдағы көлік апатын, адамды қағып кету оқиғаларын азайту үшін жасалып отырғанын айтып түсіндірді. Алайда қаланың жаңа басшылығы жақында рұқсат етіл­ген жылдамдықты қайтадан 80 шақы­рымға жеткізді. Қала әкімі өз ше­ші­мін Алматының қоғамдық кеңесі мен тұр­ғындарының ұсынысын, талап-тілегін ескере отырып қабылдағанын айт­ты. Ішкі істер министрі Е.Тұрғымбаев та жыл­дамдық шегінің сағатына 80 шақы­­рымға көтерілгенін қолдады. Бұл халық­аралық стандарттарға сай екенін мәлімдеді.

Ал енді халықаралық тәжірибеге назар аударсақ. Жыл сайын әлем бойынша жол-көлік оқиғаларында 1,25 млн жан көз жұмады. Бұл жер бетіндегі түрлі жанжал, соғыстың құрбандарынан 20 есе көп. Ең жиі көз жұматындар мото­цикл жүргізушілері (23%) мен жаяу жүргіншілер (22%) екен. Бір қызығы, мемлекеттің табыс көлемі жол бойындағы өлім көрсеткішіне де әсер етеді. Мәселен, 100 мың адамға шақ­қан­да Бурунди мен Зимбабведе 34,7 адам қайтыс болады, ал Норвегия мен Швей­царияда 2,7 кісі. Қазақстанда 17,6 адам. Елімізде 2015 жылдан бері жол-көлік оқиғаларынан 11 мың адам қаза тапқан, 120 мың адам әртүрлі жарақат алған. Ал 1979-1989 жылдар аралығында Ауған соғысында 947 қазақстандық сарбаз көз жұмған. Бейбіт кезеңдегі және соғыс кезіндегі адам шығынын салыстыра беріңіз.

Жалпы, елді мекендер үшін қауіпсіз жылдамдық шегі сағатына 50 шақырым екен. Себебі бұл жылдамдық жол кеп­телісіне әкелмейді және көлік соқтығыса қалса, зақым да көп болмайды. Сол үшін Еуропаның көптеген қаласында ортақ жылдамдық шегі бар: қала көшесі –
50 км/сағ, халық тығыз орналасқан қала­ның аудандарында – 30-40 км/сағ, бірнеше жолақты кең көшелерде 70-80 км/сағ. Бұл сандар ауадан алынбаған сараптама, зерттеулердің нәтижесі.

Бұдан бөлек, мамандар жоғары жыл­­дамдық жол-көлік апатында жаяу жүргіншінің о дүниеге аттану мүм­кін­дігіне тікелей ықпал ететінін айтады. Мәселен, көлік 30 км/сағ жыл­дамдықпен жылжыса, жаяу адамның көз жұму мүмкіндігі 15 пайыз, ал
50 км/сағ жыл­дамдықта – 60 пайыз, енді осы шектен сәл асып, көлік адамды 60 км/сағ жылдамдықпен қағып өтсе, оның өліп кетуі мүмкіндігі 100 пайыз екен. Егер адам 80 км/сағ жылдамдықпен келе жатқан көлікпен соқтығысса, бұл 10-шы қабаттан құлағанмен бірдей. Ал ондай биіктен құлаған кісінің тірі қалуы екіталай. Міне, осы себепті 50 км/сағ ең тиімді жылдамдық саналады.

Ал Еуропаның ең ірі қалаларындағы жыл­дамдық шегі қандай? Берлин мен Париждің орталық және тар көшелерінде көлік тек 30 км/сағ жылдамдықпен жүре алады, басқа көшелерінде – 50 км/сағ. Қаладағы магистральдар мен авто­бандарда санатына қарай 60, 80 шақы­рым жылдамдықпен жүруге рұқсат етілген. Ал кейбірінің бойында жаяу жүр­гіншілер жолағы мүлдем болмаса, онда көлік спидометрі 110 км/сағ көрсете алады.

Жалпы, адам өліміне әкелетін жол-кө­лік оқиғалары қала ішінде жиі тіркеледі. Егер көлік жылдамдығын сәл кемітсе, біреу­дің өліміне себепші болмас еді. Адам қанша асықса да, жылдамдығын 50 шақырымнан асырмаса, еш жерге кеші­ге қоймас. Кешіске де, одан өзгерер нәрсе шамалы. Есесіне, ешкімді мүгедек ет­пей­ді, өмірін қимайды, өзі де аман қалады.

 

Соңғы жаңалықтар