Аймақтар • 31 Тамыз, 2020

Дұрыс жол – даму кепілі

229 рет
көрсетілді
5 мин
оқу үшін

Қазақстан экономикасының өсуі мен өркендеуіне бүйірден қадалып, адымын ашқызбай тұрған ең басты мәселелер – сыбайлас жемқорлық пен жолдардың сын көтермес жағдайы деп айтуға болады. Жыл сайын жөндеуіне миллиардтап қаражат бөлінетін жолдар 2-3 жылға ғана шыдап, қайта жөндеуді қажет етіп жатады. Сөйтіп қайран ақша желге ұшып, рәсуа болып жатыр. Оның себебін айта берсе толып жатыр. Соның бірі – ауыр жүк машиналарының жолды бүлдіруі. Бірақ жүк машиналары жүйткіп жүретін дамыған шетелдердің жолдары неге бүлінбейді деген сұрақты жолшылар өздеріне қоймайды.

Дұрыс жол – даму кепілі

Салынған және жөнделген жол сапасын тексеруді жеке адам­дар, депутаттар, БАҚ өкіл­дері қатысатын қоғамдық ба­қылау қолға алады деп айтыл­ғалы қашан... Бірақ сонда да тиімділік байқалмады. «Бая­ғы жартас – бір жартас», миллиард­таған ақша далаға шашылуда. Әрине қатаң бақылау бол­маған соң солай болады. Бұрын салынған жолдардың сапасын қаржы-бақылау қызметі тек­серетін. Олар салынған жол­дағы асфальттың, қиыршық тас­­тың, құмның қалыңдығы жоба­лық құжаттамаға сәйкес­тігін анықтайтын. Жұқа салынса тиі­сінше қанша қаражат жолға салынбай, желге шашылғанын анықтап, тиісті шаралар қолд­а­ны­латын. Қазір ондай бақылау ұмыт болған.

Жуырда Солтүстік Қазақстан облысының әкімдігінде жол мә­селесіне арналған отырыс бол­ды. Әрине жол мәселесіндегі же­тістіктер алдымен ауызға алынып, жол жөндеуге бөлінген қаражаттың жыл сайын өсіп келе жатқаны айтылды. Облыста 9 мың шақырымдай тас және қиыршық тас төселген жолдар бар. Соңғы үш жылда оны жөндеуге 92 млрд теңге бө­лін­ген. Бұл қаражат 95 мың тұр­ғыны бар 133 елді мекеннің 2150 шақырым жолын жөндеуге же­теді.

Аудандар бойынша айтатын болсақ, соның 10 млрд теңгеден астамы Айыртау ауданының жолдарына бөлініп, 300 шақырымдай жол жөнделген. Бұл ауданда туристік нысандар көбірек. Сондықтан Айыртау жолдарына алдымен назар аударылған. Сондай-ақ Мағжан Жұмабаев, Ғабит Мүсірепов, Тимирязев аудандарының жолдарына 5-8 млрд теңге аралығында қаражат бөлініп, әр ауданда 150-200 шақырымнан жолдар жөнделген.

Солтүстік өңірдің жолда­рына 2017 жылы барлығы 22,5 млрд теңге бөлінсе, биыл бұл бір жарым есеге артып, 37 млрд теңгеге жетті. Бұл 1 мың шақырым жолды қамтиды. Облыс әкімі Құмар Ақсақалов бұл 117 мың тұрғыны бар 150 елді мекенді қамтуға жететінін айтты. Алдағы жоспарда ауыл­дардың ішіндегі жолдарды жөн­деуге де көңіл бөлінбек. Бұл мә­селе көптен ұмыт қалған еді. Сондықтан аталған бастамаға ауыл тұрғындары алғыс айтары сөзсіз. Осы бағытта 74 жоба іске асырылмақ. 2017 жы­лы бұған бар-жоғы 50 млн тең­ге бөлінсе, биыл 5,8 млрд теңгеге жеткен. Бұл әсіресе Тал­­шық, Смирнов, Булаев, Бес­көл, Мамлют, Тайынша сияқт­ы аудан орталықтарының тұр­ғындарын қуантары сөзсіз. Со­нымен бірге бұрын аудан ор­талықтары болған Корнеевка, Благовещенка, Соколовка, Кел­леровка сияқты ауылдардың тұр­ғындары да бұған қуануда. Өйт­кені бұл елді мекендердің жолдарын жөндеу мәселесі мүлде ұмытылған.

Жол мәселесіндегі тағы бір проблема – жөндеу маман­дарының жетіспеушілігі. Әкім осы мәселеге назар аударып, оларды дайындау ісіне тиісті қызметтердің назар аударуы керектігін тапсырды.

Осынша жұмыс атқарылып жатқаны әрине көңілге қуаныш ұялатады. Бірақ сапа мәселесінің шешуі қалай болмақ? Сапасыз істелген жолдар тек жүйкеге тиеді емес пе? Бұл мәселе турасында Қ.Ақсақалов былтырдан бері «Сапалы жол» жоба­сының іске асырылып жатқанын жеткізді. Осы жоба бойынша тексеріс жүргізушілер «Каз Фортис» ЖШС жөндеу жүр­гізген жолдардың арасынан Заградовка ауылына кіреберіс жолдан, «Пресновка – Бла­говещенка – Қайракөл» трассасынан және т.б. кемшіліктер тапқан. Сондай-ақ «Новинтех» ЖШС жүргізген «Еленовка – Арықбалық – Чистополье – Тайынша» жолдарынан көптеген олқылықтарды әшкерелеген. Бұдан басқа мердігерлердің де жұмысынан көптеген ақау табылды. Қазір облыстық әкімдік аталған мердігерлерді сотқа беріп, сапасыз жолға жұмсалған қаражатты өндіріп алмақ.

 

Солтүстік Қазақстан облысы