Экономика • 14 Қыркүйек, 2021

Өнім өтімді болсын десек...

281 рет
көрсетілді
7 мин
оқу үшін

Қазақстанның 100-ден астам тауар өндірушісі Ресей нарығына шығуға мүмкіндік алды. Алайда отандық өндірушілердің басты проблемасы – федералды сауда желілерінің жылдық сұранысын өтеуге қауқарсыз. Мұндай мәлімет Қазақстанның Ресей Федерациясындағы сауда өкілдігі ұсынған ақпаратта қамтылған.

Өнім өтімді болсын десек...

«Қазақстанда жасалған» брендінің үлесі артады

Солтүстіктегі көрші нарығына қазақ­стан­дық тауар өндірушілерді шығару бойынша жұмысты Сауда және инте­грация министрлігі, Қазақстанның Ресей Федерациясындағы сауда өкілдігі және QazTrade сауда саясатын дамыту орталығы жүзеге асырып келеді. Салалық министрліктің ақпаратына сәйкес, осы бағытта «Пятерочка», «Перекресток» және «Карусель» сынды брендтердің желілік дүкендерінің портфеліне ие Ресейдегі ірі азық-түлік бөлшек сауда компаниясы – X5 Retail Group-пен белсенді жұмыс жүргізілуде. Сондай-ақ бұл компанияның қарамағына «Vprok.ru Перекрёсток», 5Post және «Около» секілді цифрлы платформалар мен логистикалық қызметі жолға қойылған 45 үйлестіруші орталық кіреді. X5 Group-тың сауда желілері мен үйлестіру орталықтары Ресейдегі 7 федералды округтің аумағында орналасқан.

Сауда және интеграция вице-ми­нистрі Қайрат Төребаевтың айтуынша, елі­мізде отандық өндірушілерді сыртқы нарықтарға ілгерілетуге байланысты ауқымды жұмыс қолға алынды. Атап айт­қанда, кәсіпорындарды шетелдік ірі сауда желілеріне, оның ішінде ресейлік нарыққа шығаруға да үлкен мән берілуде.

Х5 Retail Group федералды желісінің өкілдері Қазақстаннан өнімдерді жеткізуге қатысты ұзақмерзімді жұмысқа мүдделі екенін, сондай-ақ осы бағытта сараптамалық ақпарат пен тауарды тасымалдауға байланысты тәжірибемен алмасуға дайын екенін жеткізді. Бұған қоса қазақстандық өн­дірушілерге жеткізілім кестесін жеңіл­дету мақсатында елімізде сапаны бақылауға ар­налған қабылдау жүйесін реттеу ұсы­нылды.

Жауапты ведомствоның мәліметіне сүйенсек, қазір Ресейдің жетекші ритей­лімен Green Land Alatau, Ecoinvest, Agro Impex, Eurasian EcoProduct, Ecoculture Fileds, «НАК», «Алма Трейд», «Фрут Трейд», Greenhouse Kazakhstan, Greenhouse Qaztomat және MCC Trade сынды жеміс пен көкөніс өндіретін компаниялар, сол секілді шырын жасайтын Dala Fruit, тоқыма өндірісін жолға қойған AZALA және ет өнімдерін шығаратын Kazmyaso компаниясы байланыс орнатып, өнімді жеткізу бойынша келіссөздер жүргізуде. Тұтастай алғанда, келер жылы теріскейдегі көршілес ел нарығына тауар тасымалы 500 млн рубльден асады деп болжанып отыр.

Сонымен қатар бірқатар кездесу ұйым­дас­тырылып, онда сауда желілері мен қазақ­стандық экспорттаушылардың көкей­кесті мәселелері қаралды. Айталық, X5 Retail Group еліміздің Сауда министрлігі жә­не Қазақстанның Ресейдегі Сауда өкіл­дігімен бірлесіп, жеміс пен көкөніс, то­қы­ма өнімдері, балалар тағамы, бакалея тауар­лары (бірінші қажеттіліктегі құр­ғақ азық-түлік тауарлары, жартылай фаб­рикат­тар мен консервілер, сондай-ақ кейбір не­гізгі шаруашылық тауарлары) және су­­сындардың экспортына байланысты жұ­­мыс­­ты пысықтауға ниетті екендерін білдірді.

 

Нарықты зерттеуге құлықсыз

Бұдан бөлек, отандық тауарларды Ресейдің басқа да ірі сауда желілерінде, нақты айтқанда «Магнит», «Лента», «Дикси», «Ашан», «Монетка», «Мария РА», «Бахетле», «Светофор», сондай-ақ маркетплейстер арқылы ілгерілетуге қатысты жұмыстар жалғасып жатыр. Осы орайда тауар өндірушілерге арналған конференциялар, вебинарлар мен оқыту семинарларының маңызы зор екенін айта кеткен орынды. Неге десеңіз, Ресей нарығының өз ережелері бар. Сондықтан да Қазақстанның экспорттаушылары одан тыс қалмау үшін белгіленген тәртіпті ұстануы тиіс. Құзырлы орган өкілдерінің айтуынша, кейбір экспорттаушылар бұл ережелерді (сауда желілеріне кіру шарттары, бәсекеге қабілетті баға және тағы да басқа мәселелерді) бизнесті жүргізудегі кедергі ретінде қабылдайды. Мәселен, Қазақстандық экспорттаушылар өз тауарлары үшін 100% көлемде алдын ала төлем алғысы келеді. Жеткізу қызметін ұсынбай өнімді қоймадан алып кетуге талап қояды. Одан қалды, бәсекелестері қандай та­уар сатып жатқанын зерттемей, өнімнің нарықтық құнына талдау жүргізбейді деді жауапты ведомстводағылар. Өнімнің қаптамасы сатып алушылардың талаптарына сай келмейтін немесе мүлдем қаптамасыз жөнелтілетін жағдайлар да тіркеліпті. Сол секілді ресейлік тұтынушылар арасында танымалдылықты арттыратын жарнамалық акцияларға қатысуға құлықсыздық танытып жатады.

 

Жылдық сұранысты өтей алмайды

Бірақ ең басты проблема – Ресей нары­ғына кіруге мүмкіндік алған қазақстандық өндірушілер федералды сауда желілерінің жылдық сұранысын өтеуге қауқарсыз.

«Қазақстанның тауар өндірушілері табысты жұмыс істеу үшін маркетингті қолға алып, ресейлік сауда желілері қандай санатта жұмыс істейтінін анықтау қажет. Бұл дискаунтер, орташа деңгей немесе премиум деңгей болуы мүмкін. Өйткені ресейлік сау­да желілері өз тұтынушыларының қажет­тіліктеріне қарай сүйенеді. Сондай-ақ өнім­ді жұмыстың кепілі бәсекеге қабілет­ті баға қоя білуде жатыр немесе өз брен­діңнің танымалдылығын арттырып, ресей­лік тұтынушының сұранысына сай өнім шығ­аруды жолға қою керек», деді Қазақ­станның Ресей федерациясындағы сауда өкілдігінің мамандары.

Отандық экспорттаушылардың кейбірі ресейлік контрагенттердің қызметін тек­сермейді. Ал мұның салдары қаражаттың жоғалуына әкеліп соғады. Осыған байланысты салалық министрлік еліміздің Ресейдегі сауда өкілдігімен бірлесіп, қазақстандық компаниялар үшін оқыту семинарларын өткізіп келеді.

«Әлбетте, федералды ритейлмен жұмыс іс­теу­дегі қатаң талап қызмет көр­сету дең­гейін, сондай-ақ тауардың жеткі­зілу уақыты мен сапасын тәртіпке келтіріп, бизнес-процестерді қайта құру қажет­­тілігіне әкеледі. Бірден бүкіл желіге кірудің қажеті жоқ. Тауар нарығының геогра­фиясын біртіндеп, алдымен шекаралас өңірлерден бастап кейін орталық филиалдарға ауысқан тиімді», деді Сауда өкілдігінің мамандары.

Сауда министрлігінің ақпаратына сәйкес Ресейде жұмыс істейтін ірі ритейлермен (Х5 Retail Group, «Магнит», «Лента», «Дикси», «Мария РА» және тағы басқа­ларымен) қазақстандық тауарларды бөл­шек сауда желілеріне жеткізуге қатысты тұрақты негізде келіссөздер жүргізі­ліп келеді. Соның нәтижесінде, бүгінде көршілес елдің сауда сөрелерінде «Арал­тұз», «Раймбек Боттлерс», «Дәулет бекет», «Баян Сұлу», «Ақорда капитал», «ДЕП», «Сұлтан», AgroFood Kazakhstan, Trade Apple және Ecoculture Fields секілді өндіру­шілердің өнімін көруге болады.

Сөз орайы келгенде айта кетейік, Қазақ­станның Ресейдегі сауда өкілдігі сыртқы экономикалық қызметтің қатысушыларына қаржылай емес қолдауды көрсететін мемлекеттік орган саналады. Оның ұлттық компаниялар мен қоғамдық ұйымдардан айырмашылығы, қойылған міндеттерді Ресейдің мемлекеттік органдарының, сондай-ақ ең ірі қоғамдық және бизнес қауымдастықтарының деңгейінде ақысыз негізде шешуге қауқарлы.

 

Соңғы жаңалықтар