Білім • 06 Желтоқсан, 2021

Сапалы білім беру мәселесі қозғалды

2950 рет
көрсетілді
6 мин
оқу үшін

Президент жанындағы Адам құқықтары жөніндегі комиссияның кезекті отырысында Қазақстан азаматтарының білім беру саласы бойынша Конституцияда бекітілген құқықтарын жүзеге асыру мәселелері талқыланды. Комиссия төрағасы Игорь Роговтың жетекшілігімен өткен жиында Білім және ғылым министрі Асхат Аймағамбетов баяндама жасап, осы бағытта атқарылған ауқымды жұмыстарға кеңінен тоқталды.

Сапалы білім беру мәселесі қозғалды

Басқосуға еліміздің заң шы­ға­рушы, атқарушы және сот тар­мақтары органдарының, халық­аралық және үкіметтік емес ұйым­дардың, білім, ғылым және мәде­ниет ұйымдарының өкілдері қа­тысты. Білім берудің барлық саты­сында ең алдымен сапалы білім алудың маңыздылығын атап өткен комиссия төрағасы Игорь Рогов: «Біз білімді және бә­се­кеге қабілетті қазақстандық ұлт­ты қалыптастыруға ерекше мән беруіміз керек. Өйткені білім­ді және бүгінгі заман талабына толық жауап беретін кәсіби білікті ұрпақ қана Қазақстанның әлем­нің неғұрлым дамыған 30 елі­нің қатарына тезірек кіруін қам­тамасыз ете алады», деді.

Ал отырыста Білім және ғы­лым министрлігінің жоғары сапалы білім беру бағытында қолға алған іргелі істерін тізбелеп өт­кен министр А.Аймағамбетов: «Бұл бағытта ауыз толтырып ай­тарлықтай жетістіктер жеткі­лікті», деді. Тәуелсіздік жылда­ры еліміздің білім беру саласын­да болған оң өзгерістер туралы айт­қан ведомство басшысы: «2000 жылдардың басында елі­мізде апатты жағдайдағы мек­теп­тер саны 2 мыңнан аса­тын. Қа­зіргі уақытта бұл мәсе­ле толық шешілді. Еліміз егемен­дігін алғалы бері 2 мыңнан ас­там жаңа мек­теп салынды. Бала­ларды бала­бақшамен қамту көрсеткіші әлдеқайда өсіп, бүгінде 3-6 жас­тағы бүлдіршіндердің мек­тепке дейінгі білім алуы 99 пайызға жетті. Мемлекеттік тілде білім беру мәселесі де толы­ғымен ше­шімін тауып келеді. 1991 жылдары 2 мың балабақшада мем­лекеттік тілде білім және тәрбие алуға мүмкіндік болса, бүгінгі таңда қазақ тіліндегі балабақша саны 7,5 мыңға жетті. Тек соң­ғы үш жылдың ішінде ЖОО-ға грант­тардың саны 2 есеге, шәкіртақы көлемі 2-3 есеге артты. Білім беру жүйесіндегі қай саланы алсақ та алға жылжу бар. Мемлекет білім саласында Конституцияда бекітілген кепілдіктерді толық орындап келеді. Жалпы, балаларға білім беруде, білімнің қолжетімді әрі сапалы болуына мемлекет үл­кен қадамдар жасады», деп мәлім­деді. Министр сондай-ақ, білім беру ұйымдарының барлық түрін цифрландыру және ақпа­рат­тандыру арқылы жаһандық бәсе­ке­лестік жағдайында білім беру қыз­меттерінің қолжетімділігін қамтамасыз ету және сапасын арттыру бағытында атқарылған іс-шараларға тоқталды.

Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Тоқаевтың тапсырмасымен дайындалған «Білімді ұлт» ұлттық жобасы аясында қолға алынған жұмыстар жайлы айта келіп министр: «Алдымызда 2025 жылға дейін мың мектеп салу жос­пары тұр. Бұл тек білім беретін мекеме тұрғызу деген сөз емес. Ең басты мәселе – сол мектептерді сапа­лы, білікті мұғалімдермен қам­тамасыз ету. Мың мектепке кем дегенде 100 мың мұғалім қажет. Сондықтан да қазіргі уақыт­тан бастап бола­шақта сапалы бі­лім беретін педагог даяр­лау мәсе­лесіне ерекше мән беруіміз қажет. Білім беру грант­тарын тағай­ын­дағанда, осы бағытта тиіс­ті мем­ле­кеттік тапсырыс бергенде ең бірін­ші ке­зекті нарықтағы сұ­раныс пен қа­жет­тілік назарға алынады», деді.

Талқылау барысында комиссия мүшелері бастауыш, орта, ар­нау­лы орта, жоғары және жоға­ры оқу орнынан кейінгі білім алу мәселелеріне ерекше назар аударып, шалғайдағы ауыл мектептерін жоғары білікті педа­гогикалық кадрлармен толықтыру, олардың оқу-әдістемелік және материалдық-техникалық базасын жетілдіру қажеттігі туралы атап өтті. Мүм­кіндігі шектеулі бала­лар мен ересек адамдардың білім алуы үшін тең жағдай жасау­дың маңыздылығын айтқан министр: «Жалпы білім беретін мек­тептердің 78,8 пайызында ин­к­люзивті білім беру үшін жағдай жасалған», деді.

Министрдің мәліметіне сүйенсек, бүгінгі таңда елімізде 22 мың жетім және ата-анасының қамқор­лығынсыз қалған бала бар. Олар­­дың 18 мыңнан астамы қам­қор­шы отбасы мен отбасы үлгі­сін­дегі балалар үйлерінде тәрбие­ле­ніп ке­леді. Биыл осы санаттағы 929 жет­кіншек баспаналы болса, ке­­зекте әлі 59 мыңнан астам бала тұр.

Бүгінгі таңда өзекті болып тұр­ған буллинг мәселесін де сөз еткен А.Аймағамбетов еліміздің 6973 жалпы білім беретін мектебінде 7724 педагог-психологтің жұмыс істейтінін де мәлімдеді.

Жиында сонымен қатар Д.А.Қо­наев атындағы Еуразия заң ака­­демиясының ректоры Өмірәлі Жалаири білікті заң кадрларын даярлау және қайта даярлаудың өзекті мәселелеріне тоқталды. Осы тақырыпта баяндама жа­саған комиссия мүшесі заң ма­мандықтары бойынша бака­лавриат және магис­трату­раға мемлекеттік білім беру грант­тары­ның санын ұлғайту, сон­дай-ақ заң мамандықтары бо­йын­ша оқытушылардың кадр­лық құра­мына қойылатын лицен­зиялық талаптарды арттыру жөнінде ұсыныстарын айтты.

Отырыста комиссия мүшелері ел азаматтарының білім алуға конс­­титуциялық құқықтарын қам­та­­масыз ету және сапалы білім беру мә­селелері жайлы ой-пікір­­лерін ор­таға салып, сапалы білім беру са­ласындағы әлеумет­тік ма­ңы­зы бар жобаларды қаржылан­дыру­дың, студенттерге арнал­ған жа­ңа жатақханалар салу­дың, елі­­міздің білім беру ұйым­дары үшін жоғары білікті педаго­гика­лық және ғылыми кадрларды даяр­лаудың маңызын атап өтті.