Технология • 09 Ақпан, 2022

Жаңа технологиялар қаржы саласын да өзгертеді

588 рет
көрсетілді
7 мин
оқу үшін

Цифрлы революция бизнесті жүргізу ережелерін толығымен өзгертеді, ал артта қалғандарға икемді бәсекелестерге жету қиын болады. Жаңа технологиялар денсаулық сақтау мен ойын-сауықтан бастап, көлік пен өндіріске дейінгі барлық саладағы компанияларды өзгертеді. Технологияны демократияландыру серпілістің негізгі факторы болмақ. Бұлтты және мобильді технологиялар қазірдің өзінде бизнес-модельдерді түбегейлі өзгертті және стартаптарға көлеміне қарамастан барлық саланы жаулап алуға мүмкіндік берді, яғни бұрын-соңды болмаған технологиялық өзгерістер алыс емес. Жақын болашақта қаржы ұйымдарының қандай болатыны және жаңа технологиялар нарыққа қалай әсер ететіні туралы SunFinance Group өңірлік менеджері Виталий Нижегородцев әңгімелейді.

Жаңа технологиялар қаржы саласын да өзгертеді

Қазақстанда қаржы-технологиялық нарықтың әлеуеті зор

Бүгінде халықты дүниежүзілік желіге қолжетімділікпен қамту ша­­ма­мен 98%-ды құрайды. Бұл – техно­логиялық дамудың жоғары дең­гейі. COVID-19 пандемиясы аталған процесті тездетті. Қазір Қа­­зақ­стан Орталық Азия елдері ара­сында қаржы технологиялары нарығын дамытуда көш бастап тұр. Айналымдағы төлем карточ­кала­рының саны соңғы бес жылда 46,7%-ға, 46,8 млн-ға ұлғайды. Осы­лайша, бүгінде жұмыс істейтін әрбір қазақстандықтың орта есеппен 5 төлем картасы бар.

Бұдан басқа, электронды сау­даның, онлайн-кредиттеудің және мобильді аударымдардың дамуымен елде қолма-қол ақшасыз операциялар айтарлықтай өсті. Мәселен, 2020 жылдың 11 айында қолма-қол ақшасыз төлемдер көлемі 30 трлн теңгені құрады. Бұл – 2019 жылдың ұқсас кезеңімен салыстырғанда 2,5 есе артық. Осы ретте қолма-қол ақшасыз төлемдердің 81,5%-ы онлайн тәсілмен жасалды. Бүгінде Қазақстанның барлық қаржы ұйым­дарында қашықтан қызмет көрсету жүйелері бар, ал онлайн-сервистерді пайдаланушылар саны бір жылда 51,6%-ға, яғни 27 млн-ға дейін (бір жыл бұрын – 18 млн) ұлғайды.

Киберқауіпсіздік

SunFinance Group өңірлік бас­қарушысы Виталий Ниже­город­цевтің айтуынша, киберқауіп­сіз­­дік мәселесі – цифрлы те­хноло­гия-
­лар дәуірінде кез келген биз­­нес үшін өзекті. Қаржы са­ла­сын­­­­да тұтынушылардың жеке және қар­жылық деректерінің қауіп­сіз­дігіне кепілдік бере отырып, олар­дың сенімінің жоғары деңгейін ұс­тап тұру маңызды. Көп факторлы сәйкестендіру сияқ­ты жаңа жүйе­лер клиенттердің қауіпсіздігін қам­тамасыз етуде үлкен рөл атқарады.

Клиенттермен өзара әрекеттесу эволюциясы

«Клиенттердің техникалық тұр­ғыдан білімді болуы жә­не қар­жылық қызметтерді қалай қабыл­дайтыны туралы түр­лі көзқарасы ұйымдарды бейімде­луге мәжбүр етеді. Әр түрлі құрылғыларда келі­сілген тәжірибені күтумен қатар, негізгі технологияны жаңартуды қажет ететін нақты уақыттағы цифр­лы төлемдерге сұра­ныс бар. Атап айтқанда, жас ұр­пақ Netflix, Spotify және Facebook сияқты басқа қаржылық емес платформалармен бірдей ыңғайлылықты күтеді. Осылайша, клиенттерге деген жанашырлық өте қажет», дейді В.Нижегородцев.

Нарықтың жаңа қатысушылары

Сарапшының пікіріне қарағанда, реттеушілер бәсекелестікті едәуір күшейте отырып, ашық нарық құр­ды және жаңа қатысушылар ірі ұйымдардан нарық үлесін алып жа­тыр. Көптеген бастаушы фирмалар онлайн-ақша аударымдары қызметтері және робот-кеңесшілер сияқты жаңа ұсыныстарды енгізу үшін ақылды технологияларды қолданады. Бұл дәстүрлі қаржы ұйымдарын неғұрлым ыңғайлы клиенттік сервисті құра отырып, өзгеруге итермелейді. Алайда мә­се­ле тек бәсекелестікте емес. Қар­жы­лық-технологиялық стартаптары бар жаңа ынтымақтастықты қалыптастыру цифрлы трансфор­мацияның маңызды бөлігі болады.

2030: Болашақ қандай болады?

«Алдағы он жылдан астам уа­қытты ескере отырып, қаржылық қыз­меттер индустриясының кә­сіп­­­орындары (FSI) жаңа техно­логия­лардың одан әрі дамуына қа­рай толығымен қайта құрылады. АИ және машиналық оқыту FSI биз­не­сінің ажырамас бөлігі болады және сенім шешуші нүктеге же­теді. Өйткені машиналар ше­шім қабылдау үшін көбірек жауап­­кер­­шілікті алады», дейді В.Ни­же­городцев. Оның пікіріне қара­ған­да, жасанды интеллект пен ро­бот­­техника саласындағы жетіс­тік­тер клиенттер үшін технологиялар­мен табиғи өзара әрекеттесуді қамта­масыз ете алады.

«2030 жылдан бастап қаржы ұйымдарында дамудың екі ықти­мал бағыты бар. Олар транзакциялар үшін негізгі платформалар не­­ме­се толыққанды компания­лар бола алады», деп есептейді SunFinance Group өңірлік басқару­шысы. Бірінші мысалда банктер транзакциялық қызметтерге, капиталды қаржыландыруға және несиеге баса назар аудара отырып, инфрақұрылым жеткізушілері болу үшін клиенттерге бағытталған инфра­құрылымын, соның ішінде филиалдарын, веб-сайттарын, қосымшаларын және сауда қызмет­керлерін жоғалтады, сонымен қатар реттеу мен сәйкестіктің барлық аспектілерімен айналысады. Со­дан кейін олар тұтынушыға бағыт­талған басқа компанияларға пайда­ланушыға бағытталған интерфейсті ұсыну үшін осы қызметке қосылуға мүмкіндік береді. Ұйымдар қаржы­лық өнімдерді әдеттегі бизнес-модельдер аясында ұсына алады немесе тіпті қызметкерлерге жеңілдіктер ретінде бере алады. Алайда бұл мо­дель­дің сәтті болуы үшін ашық API және ашық стандарттары бар мо­дуль­дік технология қажет болады.

«Балама бағыт – осыған кері жағ­дай. Бұл қаржы ұйымдары өз клиенттері туралы ең жақсы түсі­нікке ие болу үшін деректерді пайдаланады, тіпті деректерді жақсы білетін веб-компания да жасай алады. Мүмкін, транзакциялар туралы мәліметтер олардың онлайн қызметіне қарағанда клиенттердің әдеттері туралы көбірек ақпарат береді», дейді В.Нижегородцев.

Осы екі сценарийдің кез келге­нін­де орын алуы мүмкін тағы бір мүмкіндік – орталық деректер сақ­тау­шысы ретінде қаржы ұйы­мы. «Өз клиентіңді біл» (KYC) бас­та­­ма­­­сының дамып, 100%-ға дұ­рыс болып келу шамасына қарай, қар­жылық компаниялар адамның негізгі деректерінің профилі үшін жауапкершілікті өз мойнына алып, кейін оны үкіметке және басқа ұйым­­­дарға ұсынады.

«Қорытындылай келе, қаржы секторы цифрлы ландшафтқа баяу бейімделетінін атап өткен жөн. Бірақ алдағы жылдары бұрын-соңды болмаған өзгерістер күтіп тұр және FSI кәсіпорындары бұған да­йын болуы керек. Ұйымдар ескірген инфрақұрылымды жаңартып, икем­ді және перспективалы бизнес модель­дерін құруға мүмкіндік бере­тін көп бұлтты технологияларға көшуі керек. Бүгінгі компаниялар болашаққа қарауы тиіс», деп есептейді SunFinance Group өңірлік басқарушысы В.Нижегородцев.