Бұл туралы Грузияда өткен Black and Caspian Sea Ports & Shipping конференциясында QazTrade сауда саясатын дамыту орталығының бас директоры Азамат Асқарұлы айтты. Конференция «Транскаспий халықаралық көлік бағдары» халықаралық қауымдастығының қолдауымен Каспий өңірінің көлік-коммуникация кешені мен Транскаспий халықаралық көлік бағдарының (ТХКБ немесе Middle Corridor) әлеуетін дамыту перспективаларына арналды.
22 елдің көлік және логистика саласындағы халықаралық және өңірлік ұйымдары, сондай-ақ Транскаспий халықаралық көлік бағдарының қатысушылары жаһандық және өңірлік сауда мен инвестициялардың өзекті мәселелерін талқылады. Айталық, темір жол көлігі мен жүк тасымалын дамыту, көліктің тұрақтылығын нығайтып, қауіпсіздікті қамтамасыз ету, Транскаспий халықаралық көлік бағдарын (ТХКБ) күшейтудегі жаңа тәсілдер, сондай-ақ жүк тасымалдарын контейнерлеп көлік инфрақұрылымына қажетті цифрлы технологиялар саласындағы мәселелер қамтылды.
«Каспий өңірі Қазақстан үшін жалғыз теңіз қақпасы саналады. Неге десеңіз, тауар ағындарын қалыптастыруда аталған аймақ маңызды рөл атқарып, тауар өндірушілерді ірі теңіз сауда желілеріне шығаруды қамтамасыз етеді», деді А.Асқарұлы.
Қазіргі геосаяси жағдайда Транскаспий халықаралық көлік бағдарының қатысушылары үшін транзиттік дәліздер мен көлік инфрақұрылымын дамытуда мүмкіндіктер ашылады. Биыл 1-тоқсанда металл өнімдері аталған көлік дәлізінде жаңа тауарға айналып, таяу арада осы бағыт арқылы астық, ұн, мыс жеткізу туралы келіссөздер жүргізілмек.
QazTrade басшысы айтқандай, Каспий бағытындағы көлік қатынасын жандандыру – жаһандық ойыншыларды, оның ішінде әлемдік көлік компанияларын тартуға, кедендік әкімшілендірудің электронды жүйесін интеграциялауға, сондай-ақ Қара теңіз порттарының инфрақұрылымына шығуға жағымды әсер етеді.
«Транскаспий халықаралық көлік бағдары бойынша порттардың мүмкіндіктері, мысалы Батуми порты қазір жүкті ауыстырып тиеу көлемін ұлғайтуға мүмкіндік беріп отыр. Қазақстаннан еуропалық бағытта, сол секілді кері қарай тауарларды жеткізу тізбегін айтарлықтай оңтайландыру қажет.
Қазақстан үшін Қара теңіздің порттары әлемдік нарықтарға шығуға жол ашатын, сондай-ақ Транскаспий халықаралық көлік бағдарын қарқынды пайдалануға мүмкіндік беретін интенсификациясы тиімді сауда тетігі саналады. Дәстүрлі логистикалық дәліздерді пайдаланудың күрделі жағдайында Транскаспий бағыты отандық тауарларды Еуропа елдеріне жеткізуде қысқа әрі экономикалық тиімді жол. Бұл Қазақстанды жаһандық өндірістік тізбектерге қосылуға байланысты жұмысты тоқтатпай және халықаралық өнеркәсіптік кооперация жөніндегі жобаларды жалғастыруға мүмкіндік береді. Бұл міндетті Үкімет алдына Мемлекет басшысы да қойды», деді Сауда саясатын дамыту орталығының бас директоры.
Форум барысында қатысушылар Поти және Батуми теңіз порттарына барып, олардың өндірістік көрсеткіштері мен дамыту жоспарларына қанықты.