Қоғам • 22 Мамыр, 2022

Жетісу жолдары қашан жақсарады?

867 рет
көрсетілді
4 мин
оқу үшін

Жақында Үкіметтегі жиында Пре­мьер-Министр Әлихан Смайылов еліміздегі жол саласы бойынша білікті кадрлар даярлау, жаңа құрылыс материалдары мен заманауи технологияларды қолдану мәселесін көтеріп, бұл міндетті жолдарды салу мерзімі мен сапасына тікелей әсер ететін фактор ретінде атап өтті.

Жетісу жолдары қашан жақсарады?

Әсіресе өңірдегі проблемалық мәсе­лелерді айтқан Үкімет басшысы тиісті ведомстволар мен облыс әкімдіктеріне жоспарланған жобаларды уақытында пайдалануға беруді және бөлінген қаражатты толық иге­руді қамтамасыз етуді тапсырды. Осы орайда Алматы облысында қандай жұмыстар істеліп жатқанына аз-кем тоқталып өтсек. Биыл Жетісуда­ғы жер­гілікті маңызы бар жолдарды жөндеуге 59 млрд теңге қаржы бө­лінген екен. Бүгінде аймақтағы 150 елді мекеннің көшелерін және ұзындығы 500 шақырым болатын облыстық жолдарды жөндеу бас­талған. Болжам бойынша, жыл соңы­на қарай жағдайы жақсаратын ішкі жолдардың үлесі 91 пайызға жетуге тиіс. Өңірдегі жолдардың сапасын арттыру жұмысы «Мықты өңірлер – ел дамуының драйвері» ұлттық жобасы аясында жүргізілуде. Бұл бо­йынша 2025 жылға дейін 1 700 шақырым жолды жөндеудің барлық түрімен қамту жоспарланған. Қазір Алматы қаласынан көліктің шы­ғуын жеңілдете түсу мақсатында жо­ға­р­ғы Қаскелең трассасы мен Талғар трак­ты жолдарын бірінші санатқа дейін жеткізіп, қайта жаңарту көзделіп отыр. Бұл мақсатта Үлкен Алматы айналма жолына шығатын алты ішкі жол салынады. Жобаға сәйкес мегаполистің Саин, Абай, Рысқұлов көшелері мен Солтүстік айналма жолы көшесінен қосымша жол салу жұмыстары басталды. Осы жылы 8,5 млрд теңге бөлінді. Нәтижесінде, 2025 жылға қарай жақсы және қанағаттанар­лық жағдайдағы облыстық маңызы бар жолдардың үлесін 95 пайызға жеткізуге мүмкіндік береді.

Аймақта республикалық маңызы бар жолдың проблемасы толық шешіліп қойды деуге болмайды. Мәселен, қазір құрылысы жүріп жатқан «Сарыөзек – Көктал» автомобиль жолының жөндеу жұ­мыс­та­ры қаржы жетіспеушілігіне бай­ланысты тоқтап қалуы мүмкін. Яғни жол құрылысы орта жолда қалады деген күдік басым.

– 2021 жылдан бастап «Сары­өзек – Көктал» автомобиль жолының Алтын-Емел асуына күрделі жөндеу жүр­гізілуде. Бұл жол облыс орта­лы­ғын Кер­бұлақ, Панфилов аудандары ар­­қылы «Қорғас» шекара маңы ай­ма­­ғы­мен байланыстырады. Жол төсе­мі 90 пайызға дейін бұзылған. Жобаның ­жалпы құны – 7 млрд тең­ге, оның ішінде биыл 1 млрд теңге ғана бөлінді. Бір айдың ішінде қаржы бітетін түрі бар. Жолдың транзиттік әлеуетін ­ес­­кере отырып, осы жылы қаржылан­дыру сомасын 5 млрд теңгеге ұлғайту­ды Үкіметтен сұрап отыр­мыз. Бұл жоба аяқталса облыс тұр­ғындары­ның жол жүруін оң бағытта қамтама­­сыз етеді, – деді Қанат Бозымбаев.

Айтпақшы, 2017 жылдан бас­тап ұзындығы 313 шақырым бола­тын «Талдықорған – Үшарал» авто­мобиль жолын қайта жаңарту жұмы­сы жүргізілуде. Бүгінге дейін бұл ба­ғыт­тағы 280 шақырым жолға, яғни 89 пайызға асфальтбетон жабыны тө­селген. Алайда құрылыс маусымы басталғанына қарамастан, жолдың қалған 33 шақырымында жұмыстар әлі жүргізілмей отыр.

– Бұл жол облыстағы бес ірі ел­ді мекен арқылы өтеді. Мен Ақсу, Сар­қан және Алакөл ауданы хал­қы­мен кездесулер кезінде осы жол­дың бар­лық учаскесін аралап шық­тым. Кездесу барысында тұрғындар жол­дың құрылысы созылып кеткенін, соның кесірінен қарым-қатынастың қиындап отырғанын көтерді. Бұдан аудандардағы шағын және орта бизнес те зардап шегіп отырғаны айтылды. Яғни айналма жолдардың жағдайы нашар, қыста қары тазаланбаған, шұң­қыры көп. Жолдың қалған учаскесін қайта жаңартуды дереу бастау қажет, – дейді Қ.Бозымбаев.

 

Алматы облысы