Аймақтар • 21 Тамыз, 2022

Битумның жыры бітпей тұр

250 рет
көрсетілді
6 мин
оқу үшін

Битум деген материал болмаса, тақтайдай тегіс, сапалы асфальт жолды көз алдыңа елестетудің өзі қиын. Өкінішке қарай, соңғы кездері жол құрылысына аса қажет осы материалдың төңірегіндегі әңгіме көбейіп, мәселесі күннен-күнге зорайып барады.

Битумның жыры бітпей тұр

Мәселен, жыл сайын жол салу жұмыстары қызған кезде осы битумның тап­шы­лығы қатты сезіледі де жатады. «Бақсақ, бақа екен» де­мекші, аталған материалдың тапшылығын бұл өнімді алдын ала сатып алатын трейдерлер тудырады екен. Бұлар битумды арзан бағаға сатып алады екен де, сұраныс пен баға өскен кезде қымбатқа өткізетін көрінеді. Бұл жердегі әккі әрекеттің жолы тіпті де қарапайым: қаражат жағынан қысылмайтын аталған компаниялар битум өндіретін зауыттармен тікелей келіссөз жүр­гізіп, өнімді өздеріне тиім­ді бағаға сатып алады. Ал жұ­мысты тапсыру мерзімі қос бү­йірден қысқан кезде, мерді­гердің оны қандай бағаға да болсын сатып алмасқа амалы қалмайды...

«Жол активтерінің Ұлт­тық сапа орталығы» РМК Қа­рағанды облыстық филиа­лының директоры Айбол Бидай­беков бұған әлі күнге де­йін тыйым салынбай келе жат­қанына қынжылыс білдіреді.

– Біздегі климаттық ерек­шеліктерге сай, жол салу мер­зімі өте қысқа. Мамыр мен тамыз айларының аралығында қимылдап қалмасаңыз, қапы қаласыз. Мердігерлер жыл­дық жоспарды осы мерзімде орындауға жанын салады. Ал дәл осы уақытта битум бағасы үш есеге дейін қымбаттап ке­теді, – дейді А.Бидайбеков.

Жалпы, битум деген – өзін­дік ерекшеліктері мол материал. Мәселен, қыста қатып қалады да, оны тасымалдау тым қым­батқа түседі. Бұдан бөлек, ши­кізатты тиеу кезінде оны қыздырмаса тағы болмайды. Міне, әрбір осындай амалдың материалдың сапасына әсер ететіні сөзсіз.

Мамандар мамыр айын­да жөндеу жұмыстары бастал­ғанда, битумды өндіріске енгі­зіп, асфальтбетон алу үшін оны қайтадан қыздыру қажет. Ал оны төсеу кезінде 90 градустан 130 градусқа дейінгі температуралық режімді сақ­тау шарт. Сондықтан алдын ала үлкен көлемдегі шикізат­ты өндіру технологиялық жа­ғынан тиімсіз.

Міне, жеті-сегіз жыл жөн­­деусіз қызмет етеді деп жос­­парланған жол осындай жайт­­тардың себебінен бар бол­ғаны екі-үш жылға ғана шыдайды да, тоза бастайды. Сосын, амал­дың жоқтығынан мемлекеттің қар­жысын ысырап қылып, жолды қайтадан жөндеуге тура келіп жатады.

 Былтырдың өзінде «Жол активтерінің Ұлттық сапа ор­­талығы» битум сынамасына 1 400-ге жуық тексеру жүр­­гізіпті. Сонда жоғарыда айт­қан тексерулердің 300-і сапасы бо­йынша нормативтерге сай болмай шыққан.

Осы орайда Қазақстан авто­жол­шылар қауымдастығы­­­­ның президенті Бағлан Бай­ма­­­ғам­бетовтің ел газеті «Egemen Qazaqstan»-ның» осы жыл­дың
9 та­­мызындағы санында жа­­рыққа шық­қан «Жол аза­­­бын жүр­ген білер» атты мақа­ла­сын­дағы мына жолдар еріксіз ойға қалдырады. «Былтырдың өзінде Жол активтері ұлттық сапа орта­лығы 1 400-ге жуық битум сынамасын тексеруден өткізді, оның 300-і сапасы бойынша нормативтерге сай болмай шықты. Осыған орай Мемлекет басшысының жол­­­дардың сапасын артты­ру жө­нінде тапсырмасына сәй­кес елімізде битумды ҚР СТ ұлттық стандартына сәй­кестендіріп шығару керек деп ойлаймын. (ГОСТ стан­дартын пайда­лану­дың күшін жою керек). Себебі ол стандарт битум сапасы бойынша қатаң талаптар қояды, оның ішінде асфальттың уақытқа төзімділігі де бар. Бірақ Энергетика министрлігі осы ұсыныстарымызды елемей келеді. Елімізде битум­ды сырттан алып келуге ты­йым салынған да, ал экс­порт­тауға рұқсат бар. Елде өнді­рілген битумдар көбіне қыр­ғыздарға жөнелтіледі. Битум тапшылығын жою үшін Ресей нарығын ашу керек немесе экспортты тоқтату қажет», деп жазады автор.

Сонымен қатар Бағлан Бай­ма­ғамбетов елімізде битум­ды сырттан алып келуге тыйым салынып, ал экспорттауға рұқ­сат бар екеніне қынжылыс білдіреді. Мәселен, біздің елде өндірілген битумдар көбіне қырғыз еліне тасымалданады екен. Сол себепті автор битум тапшылығын жою мақсатында Ресей нарығын ашу керек немесе экспортқа тыйым салынуы керек деп санайды.

Ал өңірде жол саласы бойынша 40 жыл жұмыс істеп, бірталай басшылық қыз­мет­терде болған еңбек арда­гері Алматай Жүнісов те «бас-басына би болған» мекеме­лердің басын біріктіріп, агент­тік құру керек деген пікірді қолдайды. «Жүйенің тізгіні бір қолда болуы керек. Сонда ғана жұмысты нақты жауапты адамнан сұрау мүмкіндігі туады», дейді А.Жүнісов.

Сондай-ақ жол саласының ардагері бүгінде кадр мәселе­сінің күн тәртібінде өте өткір тұрғанына алаңдаушылық біл­діреді. «Қазір, – дейді ең­бек ардагері, – жол сала­сын­дағы механизмнің бәрі күр­делендірілген, көбі авто­мат­­тандырылған. Мұны меңге­ретін білікті мамандар керек. Ал олар бізде жоқтың қасы...».

Еске салар болсақ, таяуда Мем­лекет басшысының тап­сырмасы бо­йынша «Қаз­АвтоЖол» мен «Қаз­автодор» кәсіпорындары бірік­тірілгені белгілі. Осы орайда жа­уапты мамандардың көбі мұны­мен тоқтамай, жол саласындағы күр­делі жұмыстарды дұрыс ұйым­дастыру үшін өз алдына бөлек агент­тік немесе комитет құру мәсе­лесін жиі көтере бастады. Ал мұн­дай ұйғарымға негіз боларлық дәлелдер мен себептер жетіп артылады.

 

Қарағанды облысы