Жұртшылықтың ер тәрбиешілерге тіксіне қарайтыны да рас. Кейбірі балаларын бергісі келмей жатады. Кентаудағы «Сәуле» балабақшасында да солай болған. Бірақ уақыт өте келе барлығының пікірі өзгерді. Құралбайдың өз міндетін жоғары деңгейде атқарып жүргеніне көзі жеткен ата-аналар балаларын сеніммен әкеліп, қолына тапсыратын болды. Алғашында оның жұмысына ата-аналар да күмәнмен қараған екен. Мысалы, тәрбиешілік қызметте тек әйелдерді көріп келген ата-ананың бірі Гүлзат Сейітжанқызы алғашында сенімсіздік танытқанын айтады. «Бірақ ұлым бір жыл осы Құралбай Кенжеханұлында болғанда өте жақсы көрсеткіш көрсетті. Тақпақтарын үнемі жаттап алады. Балалармен жұмысты өте жақсы жүргізеді. Ата-анамен қарым-қатынасы да жақсы», дейді Гүлзат.
Құралбайдың негізі мамандығы – бастауыш сынып мұғалімі. Ол Кентаудағы колледжді бітірген. Қолына диплом ала салысымен жастар орталығына барған ол «Жастар практикасы» бағдарламасымен балабақшаға жұмысқа орналасқан. «Бала күнімнен педагогика саласының маманы болуды армандадым. Бірақ дәл балабақшада жұмыс істеймін деген ой болмады. Балалармен тез тіл табысамын. Әл-Фараби бабамыздың «Адамға ең бірінші білім емес, тәрбие берілуі керек, тәрбиесіз берілген білім – адамзаттың қас жауы» деген өсиетін өз жұмысымның ұстанымы етіп келемін. Орталықтағылар «тәрбиеші боласыз ба?» деген ұсыныс айтқанда, бірден келістім», дейді Құралбай. Алғашында оны балабақша меңгерушісі мен әдіскер ерекше бақылауына алыпты. Тіпті бала тәрбиелеу жұмыстарына арнайы қатысып, жұмысын қадағалап жүрген. Сенімді ақтаған ол 6 айдан соң мектепке дейінгі мекемеге тұрақты жұмысқа қабылданған. Жас маманның бұл таңдауын туыстары мен достары ерсі қабылдапты. Ал анасы ұлының таңдауына құрметпен қарап, қолдау көрсеткен. Бүгінде баласын өз тобына алуын өтінетін ата-аналар да бар. Құралбай елге қызмет ететін мықты азаматты қалыптастыру үшін балабақшадан бастап жан-жақты тәрбие берілу керек деп есептейді. «Анам, отбасым жан дүниемді түсінеді. Әрине, құрдастарыма қызық. Не себепті мұғалімдікті емес, тәрбиеші болуды таңдағанымды жиі сұрайды. Осы балалардың өзіңе деген махаббатын, ата-аналардың құрмет, қошеметін көргеннен кейін сырттың сөзіне көп алаңдамаймын», дейді Құралбай.
Ұжымдағы әріптестерімен де тез тіл табысып кеткен ол жақсы маман ғана емес, мықты ұйымдастырушы ретінде де танылып үлгерген. «Келіншегім екеуміздің де тіршілігіміз балалармен тікелей байланысты. Сондықтан тәрбиеші болудың мен үшін ешқандай қиындығы жоқ. Қайта керісінше, топтағы балалармен жеке сөйлесу – мен үшін үлкен тәжірибе. Соның арқасында өз балаларымның психологиясын түсіне бастаймын. Шынымды айтсам, балабақшадағы жұмысым өзіме ұнайды. Одан ерекше әсер аламын. Балалардың бал-бұл жайнаған жүздерін көріп, миым тынығып қалады. Балабақшаны өзімнің екінші үйімдей көріп, келуге асығып тұрамын», дейді тәрбиеші жігіт. Құралбай – екі ұл, бір қыздың әкесі. Ұлдың үлкені 4 жаста, балабақшаға барады. Екінші ұл мен бір жасқа келер айда толатын қызын келіншегі үйінде тәрбиелеп отыр. Құралбайдың жары да педагогика саласының маманы.
Тәрбие мәселесінде ер адамның орны бөлек. Еркек түздің адамы болғанымен, оның тұлғасының өзі үлкен маңызға ие. Мамандар мектептерде ер ұстаздардың көптеп болуы көп мәселенің оң шешілуіне әсер ететінін айтады. Ілгеріде мектептерде мұғалім ер азаматтардың аздығы айтылып, бұл мәселе жиі көтеріліп жүр. Ер азамат бар жерде бала жинақы, түзу жүретінін, ер адамның сөзі де салмақтырақ, өтімдірек болып келетіні мәлім.
«Ер-азаматтардың бұл салаға бармауының басты себептерінің бірі – жалақының аздығы болса, екіншіден, қоғамда «тәрбиеші қызметін тек әйелдер атқаруға тиіс» деп қалыптасып қалған жаңсақ қағида тағы бар. Ана сәбиіне кішіпейілділік, әдептілік, қайырымдылықты үйретсе, әке өмірдің қиындықтарын мойымай көтеретін табандылықты, сабырлылықты санасына сіңіреді. Осындай тәрбиені ата-ана баласына бірдей беретін болса, жас ұрпақ өмірге бейім болып өседі. Ер адамдардың көбі жұмысбасты. Сондықтан да бала тәрбиесімен аналар көбірек айналысады. Мектепте де оқушыларға сабақ беріп жүрген мұғалімдердің басым көпшілігі – әйелдер. Бұл баланың мінез-құлқына кері әсер етеді, қыз мінезді жігіттердің көбеюі соның кесірі. Сондықтан, бала тәрбиесінде ер адам беретін тәрбиенің рөлі зор. Қазақтың тұрмыс-салтында бала тәрбиесімен тікелей әйел айналысқанымен, ер азаматтың қас-қабағы, мысы, бір ауыз сөзі, бейнесінің өзі көп нәрсені шешеді. Міне, осы көзқарас ұлттық педагогикамызда ерлердің маңыздылығын арттырып отыр. Тапсырылған міндет көбіне ер адамның аузынан шықса, оның орындалуы да уақтылы болып жатады. Әйел адам мейірбан, жұмсақ, кешірімді болатындықтан, оған бала көбіне еркелейді. Тентек, бұзақы балаларды тәртіпке салуда да ер адамның айбыны зор мәнге ие», дейді Түркістан облысы қоғамдық денсаулық басқармасының штаттан тыс бас психологы Мөлдір Баймұханбетова.
Құралбай Исабек – балабақшаның белсенді әрі бетке ұстар қызметкерлерінің бірі, кәсіподақ ұйымының төрағасы. Облыстық тәрбиешілер сайысында жүлделі орынға ие болған. «Менің тобымда 3-4 жастағы балдырғандар тәрбиеленеді. Жалпы саны – 26. Ата-ананың өтінішінен де бас тарта алмаймыз. Алғашында ата-аналар мені көріп, таңғалатын. Қазір үйреніп қалды. Оның үстіне Кентау кішкентай ғана қала ғой. Біздің балабақша – шаһардағы үлкен мекемелердің бірі. Мұнда 300 бала тәрбиеленеді. Мен туралы көбі естіген, біледі», дейді Құралбай. Топтағы 26 баланың көңілін тауып, ата-аналарымен жақсы қарым-қатынас орната білу – нағыз маманның ғана қолынан келетін іс. Оның негізгі жұмыс уақыты жарты күндік. Бірақ соған қарамастан тәрбиеші таңнан кешке дейін балабақшада жүреді екен. Өз ісіне аса жауапкершілікпен қарайтын тәрбиешіні мазалайтын мәселе де жоқ емес. «Жас отбасыларға, мен секілді жекеменшік балабақшада жұмыс істейтін жастарға баспана мәселесін шешетін бағдарлама болса. Менімен қатар мемлекеттік балабақшаға жұмысқа кірген әріптестерім былтыр баспаналы болды. Осы саланы таңдап, егемен еліміздің болашағы – бүгінгі ұрпақтың саналы да сапалы тәрбие алуы жолына өз үлесімді қосып келемін. Тек көңіл мұңайтатыны – баспана мәселесі. Үш баламмен, мүгедек анаммен пәтер жалдап жүрмін. Пәтер кезегіне тұрайын десем, ЖШС қызметкерісің деп кезекке қоймайды. Осы мәселе Президент, тиісті органдар тарапынан қолдау тауып, баспана алсақ нұр үстіне нұр болар еді. Әйтпесе, айлығымыз пәтерақы мен тамақтан артылмайды», деді Құралбай Исабек.
Түркістан облысы аумағындағы 1364 балабақшада 144372 бала тәрбиеленуде. Құралбек Исабек – тек Кентау қаласында ғана емес, жалпы облыс бойынша балабақшада тәрбиеші болып жұмыс істейтін жалғыз ер-азамат. Және қиындығы мен әлеуметтік мәселесіне қарамай, жанына ләззат сыйлайтын мамандықты ауыстыру ойында жоқ.
Түркістан облысы